علوم پایه زمین‌شناسی و مهندسی معدن

اصول استخراج از معادن

osoole-estekhraj-az-maaden

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اصول استخراج از معادن”

اصول استخراج از معادن

اسلاید 1: اصول استخراج ازمعادن

اسلاید 2: گردآوری : کاوه سلیمانی

اسلاید 3: انتخاب روش معدنکاری عوامل موثر در انتخاب روش معدنکاری : باید در مرحله ی آماده سازی یک روشی را با توجه به عوامل زیر انتخاب کنیم :1. عوامل فیزیکی کانسار ها ( شیب کانسار، ضخامت کانسار، استحکام و مقاومت کانسار و سنگ های در برگیرنده )2. هزینه ی نگهداری 3. توزیع عیار ( یکنواختی و غیر یکنواختی )4. اهمیت حفاظت سطح زمین از نظر نشست5. هزینه معدنکاری باید حد اقل باشد6. ایمنی

اسلاید 4: شکل 1 و 2 توده معدنی در سطح زمین رخنمون دارند و حتی شیب کانسارها هم یکسان است. اما آیا روش آماده سازی نیز یکسان است؟خیر؛ زیرا شکل کانسارها و توپوگرافی متفاوت است، بنابراین نحوه ی آماده سازی متفاوت است.شکل 1شکل 2

اسلاید 5: توضیح 4: در برخی مواقع بعد از استخراج نشست داریم و برخی مواقع نداریم. معمولاً برای جلوگیری از نشست، پایه هایی قرار می دهیم. این پایه ها پس از مدتی تخریب می شود و زمین نشست می کند. در برخی مواقع باید پایه ها بشکند تا بتوانیم لایه های زیرین را استخراج کنیم.توضیح 5: در یک معدن روزانه 10000 تن ماده ی معدنی می توان استخراج کرد و در معدنی دیگر 100000 تن در روز؛ اما باید به این نکته توجه کرد که هزینه در مقابل تولید چقدر است، راندمان باید بالا باشد. شاید راندمان معدن اول بیشتر از معدن دوم باشد در این صورت معدن اول بهتر از معدن دوم است، هر چند میزان تولید کمتر از معدن دوم است. توضیح 6: ایمنی در استخراج زیرزمینی بیشتر از استخراج روباز مورد توجه است.

اسلاید 6: تفاوت معدنکاری روباز و زیرزمینی : 1. از نظر تولید : مقدار تولید روباز بیشتر از زیرزمینی است.2. از نظر پیشرفت مقدار تولید : در این مورد هم روباز بیشتر از زیرزمینی است.3. هزینه ها و توسعه ی هزینه ها : چون تولید در روباز بیشتر است، هزینه هم بیشتر است.4. احتمال وقوع حوادث : احتمال خطر و حادثه در معدن زیرزمینی بیشتر از روباز است.5. مقدار انرژی مصرفی : بسته به تناژ استخراجی باید ماشین آلات مناسب انتخاب کرد تا مصرف انرژی بیشتر از تولید نباشد. چون در روباز میزان تناژ استخراجی بالاست، بنابراین ماشین آلات بزرگ استفاده می شود و در نتیجه مصرف انرژی بالاست.

اسلاید 7: 6. مسایل زیست محیطی : در روباز آسیب بیشتری نسبت به زیرزمینی به محیط زیست وارد می شود.7. محدوده ایمنی : در معادن زیرزمینی، محدودیت ایمنی بیشتر از معدن روباز است.8. افت ماده معدنی : در معدن روباز افت ماده ی معدنی نداریم. در روباز هزینه ی زیاد در همان ابتدای کار در هنگام باطله برداری مصرف می شود. برای اینکه ماده ی معدنی بیشتری را برداریم دهانه را توسعه می دهیم و ماده معدنی را هدر نمی دهیم. اما در زیرزمینی ماده ی معدنی را از دست می دهیم.9. ترقیق10. عوامل روحی و روانی : معدن زیرزمینی نسبت به روباز تاثیر منفی بیشتری بر روی افراد می گذارد.11. تجربه و دانش فنی : معدن زیرزمینی دانش و تجربه ی بیشتری نسبت به روباز نیاز دارد.

اسلاید 8: استخراج روباز

11,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید