پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

اصول بهداشتی در کافه قنادی ها (۱)

osole_behdashti_ghanadiha_1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اصول بهداشتی در کافه قنادی ها (۱)”

اصول بهداشتی در کافه قنادی ها (۱)

اسلاید 1: به نام خدا

اسلاید 2: اصول بهداشت درکافه قنادیها(1)(ویژه متصدیان و شاغلین درکافه قنادیها)تهیه و تنظیم از : مقصود امیرپوردکترای تخصصی ( PHD) مهندسی محیط زیستدانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغهEmail : m.amirpour1128@mrgums.ac.ir

اسلاید 3: هدف از این آموزش آشنایی با مسائل کنترل بهداشتی مواد غذایی ، بهداشت فردی، بهداشت محیط و شرایط بهداشتی ساختمان و بهداشت وسایل کار در صنف کافه قنادی و شیرینی پزی می باشد.

اسلاید 4: کنترل بهداشتی مواد غذاییاز آغاز خلقت، دسترسی به غذای سالم همواره یکی از مشکلات زیست انسان بر روی کره زمین بوده است، زیرا لازمه زندگی سالم وجود غذای سالم است و فراهم بودن غذای سالم مستلزم داشتن سیستم موثر بازرسی، نظارت و کنترل بر چرخه تولید مواد غذایی است.

اسلاید 5: * در تمام متون قدیمی که درباره ایین زندگی نوشته شده بخش هایی به کنترل مواد غذایی اختصاص یافته است.* ده فرمان حضرت موسی (ع) در برگیرنده نکاتی در رابطه با کنترل مواد غذایی است.* در عهد نامه قدیمی چین، هند یونان و روم مطالبی در رابطه با تقلب به چشم می خورد.* در کتاب آیین شهرداری در قرن هفتم هجری به قلم ابن اخوه مطالب جالبی درباره بازرسی از اماکن مواد غذایی به رشته تحریر در آمده است که در اصل دستورالعمل بازرسی از اماکن می باشد.

اسلاید 6: قرن بیستم: قرن شکوفایی صنایع غذایی عوامل موثر در وضع قوانین و مقررات قابل انعطاف و در عین حال محکم و قاطع برای سلامت مردم عبارتند :گسترش صنعت و شهر نشینی و زیاد شدن فاصله تولید کننده و مصرف کنندهعادت به صرف غذا در بیرون از منزلواردات مواد غذایی از خارجوجود آلودگی های شیمیایی و بیولوژیکی گستردهاستفاده از سموم دفع آفات کشاورزی و انباری و آلودگی محیط زیست

اسلاید 7: استفاده بی رویه از مواد افزودنی برای مقاصد گوناگونگسترش بیماری های مشترک بین انسان و داماعمال تقلب در مواد غذایی که مصرف عام دارندنیاز به کنترل مواد غذایی برای بهبود وضع تغذیه وسلامت مردمرونق صادرات و فروش بیشتر و نیاز به حد معینی از کیفیت و سلامت

اسلاید 8: نمونه برداری مواد غذایی در صنف قنادی و شیرینی پزی به لحاظ کنترل بهداشتی محصولات تولیدی اقدام به نمونه برداری می گردد. این نمونه برداری ها به صورت رندوم و بدون اطلاع قبلی و جهت موارد ذیل انجام می شود.1- میکروبی2- شیمیایی ( نظیر رنگ شیمیایی و ژله های غیر بهداشتی وسایر موادی که جهت تزئینات و ... استفاه می شود)3- تقلب ( استفاده ازپسته های کپک زده و غیر قابل مصرف در تزیین شیرینی، استفاده از روغن های غیرمجاز و ...)

2,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید