صفحه 1:
اصول روابط

صفحه 2:
بخشی از وظایف مدیریت سازمان وعملی ممتدء مداوم و طرح ریزی شده است که از طریق أن أكراد و سازمان ها مى كوشند تا تفاهم و بشسيانى مانى را كه با انان سرو كار دارنل بي دست آورند. (انجمن روابط عمومی انگلستان) روابط عمومی عبارت است از تلاش ها و اقدام های آگاهانه» برنامه ریژی شده و سنجیده برای استقرار و کسب تفاهم متقابل بین یک سازمان و گروهای مورد نظر آن سازمان. (اسکات کاتلیپ و آنی سنتر) روابط عمومی عبارت است از انتقال و تج مخاطبان آن و انتقال تجزیه و تحلیل ‎Mel‏ ‏ایجاد همسویی و هماهنگی در علایق و منافع.

صفحه 3:
‎Ga Sing‏ سم ‏علم و دانش- كوشش آكاهانه و برنامه ريزى شده؛ وسیله جلب نظر و تفاهم بخشی از وظایف مدیریت سازمان- فعالیت مبتنی بر تحقیق- هنر- وسیله مشاوره مديران» وسیله تغییر در افکار عمومی- وسیله اطلاع رسانی به مردم- وسیله ایجاد ارتباط اقناعی.

صفحه 4:
دوكر ابط يكك فرايند است. يعنى يكك سرى اقدامات» تغييرات» يا وظايف كه نتيجه اى را روع عدر وار ايعتى يحت سر و تشکیل می شود: به بار می آورند. فعالیت روابط عمومی از چهار عنصر کلیدی زب * تحقیق. مشکل با موقعیت چیست؟ *عمل(برنامه ریزی) چه کاری قرار است در رابطه با آن مشکل یامسئله انجام شود؟ 7 يزى) + م *ارتباطات (اجرا) چگونه بايد به مردم گفت؟ تار آیا به اطلاع مخاطبان رسید و چه تاثیری داشت؟ هارولد لاسول: جه كسى؟ جه جيزى؟ را براى جه كسى؟ و با جه هدف؟ و جه ميزان تاثي ركذارى؟ توليد كرده است؟

صفحه 5:
یق- برقراری ارتباط دو سويه- كفت و كو با مخاطب برای هم فهمی --]_تحقيق و تحليل تدوین سیاست ها ارزیایی و تعدیل برنامه ریزی ارتباطات بازخور

صفحه 6:
روابعة عمومي. ‎-١‏ گفتن واقعیت: بگذارم مردم بدانند چه جيزى دارد رخ مى دهد. ‏۲- عمل کردن: درک عموم از یک سازمان» ‎٩۰‏ درصد توسط عمل آن سازمان و ۱۰ درصد توسط وعده هاست. ‏۳- به مشتری گوش دادن: بايد به مشتريان خوب گوش داد و دید مردم چه می خواهند. ‏بینی کرد و اقدامات مشکل ساز را ‎ ‏۴- مدیریت کردن برای فردا: واکنش مردم را پاید حذف و اعتماد ایجاد کرد. ‏۵- وابسته کردن همه سازمان به روابط عمومی: هیچ استراتژی سازمان بدون بررسی اثر آن بر مردم نباید اجرا شود. ‏۶- آرام؛ صبور و خوش اخلاق بودن.

صفحه 7:
پبریامه ی برنامه ریزی یعنی تصمیم گیری درباره اين که شما در آینده کجا می خواهید باشید(هدف) و چطور به آنجا برسید(استراتژی ها)؛برنامه ریزی جهت سازمان را با اجتناب از فعالیت های تکراری و روزانه مشخص می سازد. [۲ een hr) چه کسی- چه می گوید- به چه کسی- از چه راهی و با جه تاثیری در حال حاضر در چه جایگاهی قرار داریم- وضع موجوده تحلیل موقعیت درچه جایگاهی می خواهیم قرار گيريم - وضع مطلوب- تصویرسازی چگونه می توان به جایگاه مورد نظر رسید. روش ها راهبردها

صفحه 8:
الف) تثبیت نقش ویژه روابط عمومی در سازمان (موقعیت) ب) تعیین اهداف روابط عمومی(اهداف) ج) مشخص كردن نیازها و علایق مخاطبان (مخاطبان) د) تعیین پیام های روابط عمومی (تاکتیکک ها) ه) تدوین استراتژی اطلاع رسانی (استراتژی) و) مطابقت برنامه ها با جدول زمانبندی شده (تقویم) ی) تدوین بودجه (بودجه ریزی) ز) ارزیابی

صفحه 9:
تثبیت نقش ویژه روابط عمومی در سازمان در دوره سو ‎fe:‏ حاب ‎a‏ ون مت ‎tages‏ ر نقش آفرینی در بری و تصمیم سازی و آرایه اطلاعات به از برای رسیدن به تفاهم را بر عهده دارند. ‎ ‏- تعیین اهداف روابط عمومی ‎-١‏ خبر دادن» مطلع كردن آموزش دادن ‎-Y‏ اع راقع كردن جات كرون, تشویق کردن, انگیزه دهى ‏۳- انتقال گرایش ها ‏و در نهایت مهمترین هدف روابط عمومی ایجاد تفاهم با مخاطبان سازمان است. چگونه اهداف را خوب و درست تعیین کنیم

صفحه 10:
۱- اهداف را با کمک کار کنان تعیین کنید. ۲- اهداف رابه دفعات ارزشیابی کنید. ۳- اهداف رابه صورت مشخص و قابل ارزیابی تعیین کنید. ۴- اهداف باید صرفاً به سودآوری بستگی داشته باشند. ۵- زمان بندی مناسب را در نظر بگیرید. ۶- از رقابت و چشم هم چشمی اجتناب کنید. ۷- اهدافی را تعیین کنید که کار کنان را به موفقیت شرکنتان پیوند دهند.

صفحه 11:
مشخص کردن نیازها و علایق مخاطبان مخاطب كسى است كه در انتهاى فرايند ارسال بيام قرار مى كيرد. عام 1 seas a ie درون سازمانی لس اوتاط ی سازمان ۱ 4 برون سازمانی [ 7 تأثیر پذیری مخاطبان فعال بى تقش موافق | __ موضع گیری مخاطب ‎Geen‏ مخالف بالفعل 0 ظهور و بروز مخاطب 1 1 بالقوه

صفحه 12:
برنامه های ارتباطی ۲- پایه گذاری فلسفه روابط عمومی بر پایه مردم ۳- استفاده از نتایج مخاطب پژوهی در سیاستگذاری های ارتباطی ۴- کمک به طراحی برنامه های ویژه برای مخاطبان مطلوب ۵- نقش مخاطب در بهبود و تولید مجدد پیام های ارتباطی ۶ مخاطب در دو سویه کردن جریان ارتباط ۷- نقش مخاطب در تعادل بخشیدن و همسنگگ کردن سهم و قدرت طرفین ارتباط

صفحه 13:
ا در عصر جدید به دلایل زیر از نظر آلوین تافلر در ارتباط با مخاطب باید به ویژگی های زیر توجه کرد: ۱- با پیچدگی ارتباطات نیاز به شناخت بیشتر و وسیع تر مخاطبان ضروری تر شده است. ۲- با طبقه بندی مخاطبان به مخاطبان فرعی؛ باید برای هر یک از آنان پیام های مناسبی را تولید کرد. ۳- با تغیبر الگوهای ارتباط درعصر حاضر ما شاهد گذار از ارتباط عمودی و یک جهتی از طرف منبع به سمت مخاطب و ارتباط متقابل افقی و همسنگ بین منبع و مخاطب هستیم. به طوری که الگوهای گلوله ای انتقال اطلاعات "و "وسیله قناع " به الگوی ثیر گذاری متقابل تبدیل شده است.

صفحه 14:
هدف: تأثیر گذاری متقابل زمان تحقق: درسریع ترین زمان ماهیت تحقق: رسیدن به فهم مشتر ک ماهیت پیام: واقعی حجم پیام: درحد نیاز هنكام برنامه ریزی و طراحى يكك بيام جند متغير راباید مورد بررسی قرارداد. مناسب بودن ۲- مفهوم بودن - قابل به يادماندن *- قابل دركك شدن ه- قابل باور از نظر دريافت كننده ييام.

صفحه 15:
امهای روایط عمومی استدلالی یا هیجانی بودن - صراحت - صداقت - یک جانبه یا ۲ جانبه بودن ویژگی های پیام: ۱- آیا پیام چیز ضروری و قاپل اهمیت است. ۲- آیا بدون غرض و بی طرفانه است. ۳- آیا نظم و ترتیب آن به طور منطقی صورت گرفته است. ۴- آیا تشریح و توصیف مفاهیم را درعین وضوح؛ به طور ساده و مختصر انجام می دهد. ه- آيا شكل بيام براى كيرندكان» آشناء قابل قبول و مشخص است. *- آيا مقصود آن واضح و روشن است.

صفحه 16:
RUNING) اعتماد - جاذبه و قدرت منبع ۱- آیا صاحب تعصبات ومنافع خاصی است. ۲- آیا تحت تأثیر علاتق و خواسته های خارج از محیط خویش قرار دارد. ۳- آیا او در گیرند گان ایجاد احترام و اطمینان مى ‎AS‏ ۴- آیا او با خصوصیات رسانه یا رسانه هایی که انتخاب کرده آشنایی دارد. ۵- آیا او با موضوع پیام آشنایی دارد. : تدوین استرانزی : انتخاب مناسب رسانه - اطلاع یابی مستمر - طراحی مناسب پیام متناسب با مخاطبان - رعایت اخلاق - بررسی میزان تأثیر گذاری.

صفحه 17:
۱- ارتباط فرایند و اجزاء ارتباط را بشناسد. (تخصص) ۲- از طریق مطالعه و تجربه شیوه و روش های تولید وانتقال پیام را فر گیرد. ۳- مبانی روانی و فیزیولوژیکک دریافت پیام و مراحل پذیرش یک ایده را بداند. (اقناع) ۴- نسیت به موانع» اخلال در ارتباط و مشکلات جریان ارتباطی آگاهی داشته باشند.(پارازیت) ۵- نسبیت به برقراری ارتباط علاقه مند بوده و دارای هوش انگیزه کافی و استعداد باشد. (علاقه) ۶- مبانی اخلاق ارتباطی را رعایت کند.

صفحه 18:
بی دقیق استوار است می تواند اثربخشی شخصیت شمار دررابطه با حرفه روابط عمومی را اندازه گیری کند. هر مورد را با «بلی» یا «خبر» مشخص سازید. هر «بلی» چهار امتیاز دارد. «خیره امتیازی ندارد. هر چیزی زیر ۶۰ امتیازی ضعیف به حساب مي آید. امتیاز بین ۶۰ و ۸۰مبین آن است که شما باید حوره فا و نقاط ددمت كار خود را بررسى کید رای 2 تصحیح آنها کاری کنید. امتیاز بالای ۸۰ نشان دهنده يكك شخصیت روابط عمومی ‎Fpous‏ رت *_ حس خوب شوخ طبعی * خوش ی * دوستانه. راحت با مردم ارتباط برقرار ‎AS‏ ‏* میتواند به راحتی با هر کسی صحبت کند. ؟ اامد نمی شود و ناامید نی رکند. می تواند دیگران را به راحتی تشویق کند. ظاهری آراسته و مبادی آداب تجاری دارد. به خوبی از عهده نقش ها برمی آید. از قدرت خلاقیت بالایی برخوردار است. دیگران را درک می کند. * دراستفاده از کلمات مهارت دارد.

صفحه 19:
می تواند اعتماد مدیریت رابه خود جلب کند. از کنار مردم و در جمع آنها بودن لذت می برد. از گوش دادن لذت می برد. از کمک کردن به دیگران برای حل مشکلات شان, لذت می برند. نسبت به بسيارى از جيزهاء کنجکاو است. از مطالعه مطالب متنوع لذت می برد. مصمم است تا پروژه ها را تکمیل کند. از انرژی بالایی برخوردار است. به خوبی از عهده شرایط اضطراری بر می آید. به اشتباهات به عنوان تجربیات آموزشی می نگرد. واقع بین و هدفمند است. به دید گاه های دیگران احترام می گذارد. دقیق و حساس است. به سرعت اطلاعات را جذب می کند و به دست می آورد.

صفحه 20:
* مهارت و تجربه اعتماد به نفس عدم وعده دروغ عدم تمرکز به موفقیت های زودهنگام قدرت تجزیه و تحلیل مسائل فلسقه و واقعیات سازمان را نشناسد تخصص اطلاعات کافی پیرامون دانش مدیریت توانایی 7 گیری درست و توانا واكم هم كرى رست و توانایی حل مسئولیت پذیری صبر و شکیبایی قدرت سازمان دهی . تحمل شکست ها و نا کامی ها ایمان به حرفه خود . احساس مسئولیت نسبت به جامعه احساس وفاداری و صداقت . احترام به شخصیت افراد . رعایت اخلاق حرفه ای ابتکار و خلاقیت

صفحه 21:
ويزكى های مدیر روابط عمومی موفق ۱- باید نویسنده ای مسلط باشد. ۲-باید قادر به برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت باشد. ۳- باید خلاق و از قدرت تخیل بالایی برخوردار باشد. ۴- باید از کسب و کار ارباب رجوع اطلاعات خوبی داشته باشد. ه- بايد نتيجه گرا باشد. *- بايد كاملاً مثبت اند ۷- باید به نحوه تهیه يكك طرح اطلاع رسانى همكانى آشنا باشد. ۸- باید بداند که چگونه با افراد کلیدی رسانه ها ارتباط برقرار و این ارتباط را حفظ کند. اند همزمان با بروز موقعیت ها و شرایط جدید یاد بگیرد و توانایی های خود را افزايش دهد. ۰- باید بتواند از عهده سازماندهی نیروهای کار خود به خوبی بر آید. ۱- متخصصان و کار کنان روابط عمومی نباید افراد بله قربان گو باشند. باشد.

صفحه 22:
۱- مسئله عدم تم رکز ۲-اهمیت دار شدن افکار عمومی گیری تشکل های سیاسی و تشکل های تخصصی رسانه ای ۴- شکل گیری رسانه های دوسویه ۵- رفتن به سوی مجهولات بیشتر ۶- جهانی سازی و جهانی شدن/ ۷-همکاری در عین رقابت و رقابت در عین همکاری ۸همیت یافتن سرمایه ی نیروی انسانی / ‏کوتاه بودن فرصتها / شتابند گی تاریخ / سرعت تحولات‎ -٩ ۰- روابط عمومی الکترونیک بر اثر رشد فناوری های ارتباطات و اطلاعات ۱- وب یک و وب ۲

صفحه 23:
روابط عمومی ها در عصر جدید ۱- شفاف سازی ارتباطی ( آسان کردن روند اطلاع رسانی) + ارایه اطلاعات ۲- کارآمد کردن نظام کارشناسی ۳- جلب مشارکت در تصمیم سازی ۴- دو سویه کردن ارتباطات ۵- پاسخگو کردن دستگاه ها ۶- عقلایی کردن توقعات ( انقلاب توقعات فراینده ) ريمت ی پم اسب با تست ور بت تسف ۸- اطلاع رسانی خوب و به موقع ‎-٩‏ توجه به نقش ویژه باز خورد در روابط عمومی ‏۰- توجه به گروه های متخصص و رهبران افکار ‏۱- ثبت و ضبط اطلاعات (آرشیو اطلاعات )

صفحه 24:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان