کسب و کار برنامه‌ریزی

اصول و برنامه ریزی درسی

brname-rizi-darsi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اصول و برنامه ریزی درسی”

اصول و برنامه ریزی درسی

اسلاید 1: اهمیت و نقش هدف در طراحی برنامه ی درسیاصول و برنامه ریزی درسیفصل سوم

اسلاید 2: مقدمه:گزینش هدف، اولین مرحله در طراحی برنامه ی درسی محسوب می شود.اگر قرار است برنامه درسی خوبی طراحی کنیم، قبل از هر چیزی باید هدف های تربیتی مشخص در نظر داشته باشیم.از نظر تایلر برای مطالعه برنامه ی درسی به طور منظم و صحیح، ابتدا باید مشخص کرد هدف های مورد نظر کدامند.اهداف برنامه ی درسی معیاری خواهد بود تا به وسیله ی آن، مواد درسی و محتوا، روش تدریس و ارزشیابی مشخص گردد.

اسلاید 3: منابع تعیین اهدافبرای تعیین هدف های برنامه درسی، منابع اطلاعاتی متعددی مطالعه می شود. این مطالعات هر چه عمیقتر صورت گیرد، موجب شناخت بیشتر برنامه ریزان از منابع اطلاعاتی می گردد ودر نتیجه هدف های مناسبتری انتخاب می شوند.اساسی ترین منابع تعیین اهداف برنامه ی درسی: فلسفه ی تعلیم و تربیت، روانشناسی تربیتی، جامعه، دانش، یادگیرنده.تایلر: روانشناسی تربیتی و فلسفه ی تعلیم و تربیت را به عنوان صافی در فرایند تدوین اهداف آموزشی در نظر گرفته اند.

اسلاید 4: طبقه بندی اهدافهدف بیانگر تغییرات مورد انتظار در رفتار یاد گیرنده است. تا زمانی که این تغییرات به صورت خیلی کلی، بیان شده باشد قابل حصول نیست؟زیرا نمی توان بر اساس آن به انتخاب سایر عناصر برنامه درسی نظیر محتوا، روش تدریس و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی پرداخت.تجزیه هدف های کلی به اهداف جزیی ودر صورت نیاز به هدف های رفتاری، موجب می شود تا برنامه ی درسی و طرح درس متناسب با جنبه های مختلف تغییرات مورد نظر، تنظیم گردد.

اسلاید 5: طبقه بندی اهدافدر خصوص طبقه بندی اهداف، طرفداران رویکردهای مختلف برنامه ی درسی نظرات گوناگونی ارائه کرده اند.آیزنر اهداف را به سطوح آرمانی کلی و آموزشی طبقه بندی می کند.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید