صفحه 1:
۳

صفحه 2:
لك A اصول و مبانی آموزش و پرورش تأليف: دكتر على تفى بور ظهير تعداد واحد درسی: ۳ واحد

صفحه 3:
هدف های کلی کتاب اصول و مبانی آموزش و پرورش, مديريت و أداره لاس ‎ml‏ A

صفحه 4:
تفیه کننده: عبد الرحيم جضان آرا کارشناس ارشد مدیریت آموزشی دستیار آموزشی دانشگاه پیام نور سردشت ‎eu‏ ۳ آزاد اسلامى واحد مهاباد- عضو باشگاه بروهشكمران جوان - عضو بنیاد نخبگان دانش پخروه شاهد- ممربى 112 فنى وحمرفه اى - طمراح تررم افنرارهاى آموزشی کامپیوتری- تکنولوژیسته م

صفحه 5:

صفحه 6:

صفحه 7:

صفحه 8:

صفحه 9:
‎at Sy‏ لت ‎ ‎

صفحه 10:
اب

صفحه 11:
ap ere ere a ۳ ‏لایل درونی و ببرونی برای ورود به جرگه معلمی را تشخیص دهید و برای هر کدام‎ ۱ ‏نمونه ذکر کنید‎ ‏((توجیهات )) خود آگاه و ناخود آگاه را برای ورود به حرفه معلمی بیان کنید‎ -۲ 0 ‏اد ل‎ lal 8 SA

صفحه 12:
هدفهای رفتازی فصل اول ۱ ۱۱ ۱ Ea (CSE) a (CEST ETC SE UC) IS). fant ‏گستره هر یک را از هم باز شناسید‎ ده ال

صفحه 13:
هدفهای رفتاری فصل اول مد ل ا ل لل داشته و دارد نشان دهبد را ی تا al 3

صفحه 14:
yy ete ee ESS Te LL ‏ا ين‎ 210101111151100 rey yy hea a! «1

صفحه 15:
انقائسه انفهوم امؤزش وايرورش لا معالجه تشابه آموزش و يرورش با يزشكى پرزشکی < هدف آن کمک به غایت بهبودی از لحاظ جسمی و روانی است ل كك

صفحه 16:
تقاوت اموزش و پرورش با پزشکی پزشکی ‎)١‏ فر را از حالت انحراف به حالت بهبود بر مى كرداند ل نظر در باره سلامت جسمی وجود دارد آموزش و پرورش 3 لل

صفحه 17:
ی و رورس و تربیت آموزش <اننقال معلومات و اطلاعات جهت تحول و دگرگونی رفتار پرورشی 2 فراهم آوردن زمینه برای شکوفایی استعدادهای طبیعی و تواناییهای 539 Py 3

صفحه 18:
رس و بر ورس و تربیت ترییت < پرورش و بار آوردن رس ا ا ل لك ترببت به معنای اخص- مترادف با آموزش و پرورش 8 SA

صفحه 19:
مفهوم آموزشل و يروراش در قدايم و جديد مفهوم جديد مفهوم قدیم

صفحه 20:
تعاریف آموزش و پرورزش ۱6 ‏تعريف دستورى‎ -١ 21113111 1 0 re 8 SA

صفحه 21:
تعاریف اموزش و پرورش ee esa eS Ra ee Peeler Te ro Pre eter 8 SA

صفحه 22:
تعاریف اموزش و پرورش ۱ ‎cre Nb ds) por‏ ا سر مر رت ‏توصیفی و دستوری است ‏ال ‎

صفحه 23:

صفحه 24:
هدفهای رفتاری فصل دوم ‎cen en TC eS NC EB Ee ie]‏ ا م ا ببرید ‏ل ا سا ‏۳- «سطح انتزاع مفاهیم » رابطه به زبان خود تعریف کنید و تعاریف آن را در دانشهایی مانند ‏فیزیک » جامعه شناسی و فلسفه با آموزش و پرورش با مثال روشن کنید ‏اد 5 ‎

صفحه 25:
هدفهای رفتاری فصل دوم ‎M‏ - سه روش معمول استدلال يا تفكر را نام ببريد و براى هر كدام در يى خط توضيح ا ا م ا ل ان ‏- هدف هاى دانش آموزش و يرورش را بيان كنيد ‎۱ TET IC eT ad ‎eS UN eh TESTE SES Ute oe te) Tec. Taal ‎=| ‎ ‏آموزش و پرورش رسمی » را توضی #/هید ‎

صفحه 26:
هدفهای رفتاری فصل دوم ۸- «نمودهای اخلاقی » دانش آموزش و پرورش را شرح دهید ‎ee gee aes ea!‏ لت ‎TO) aC See ee TL liad‏ ووانشناسى را با عمليات آموزش و برورش بيان كنيد اد 5

صفحه 27:
مقدمه Oe ere tee Ditto Me) دانش کاربردی < مهندسی - پزشکی - حقوق ۳ =f

صفحه 28:
۳۱۹ ۱ Tone Ley earl yn ee rer RT ne tone aed در يك دانش اشتباه كرفته اند al EI

صفحه 29:
‎esr‏ و يرورش به عنوان معرفت نظام يافته 0 (دانش 3 ( ‎RY ee eee hrs ‏ا ا ا‎ ‎SEL SIE)‏ ل لت ‎ ‏اد 5

صفحه 30:
ملاکهای معر ف 5 Bed ‏نظام يافته‎ ۱ ۳ -١ ‏اند‎ ‏نتزاع مقا و‎ — | ‏روشها‎ ‏رل‎ ۱ ۷ ۱ ‏ی تفکر با‎ ۱ 4 ۱ ۳ ‎va‏ ‏ی که ‎we) FRY.)‏ نش يا ايه دارد از

صفحه 31:
‎١‏ سطح انزع مقامة سطح انتزاع آموزش و پرورش به وسیله روشهای مشخص می شود که از طریق آنها ایسده ها به وجود می آیند و به مورد 1 ‏لد 5 ‎

صفحه 32:
۲- روشهای تفکر یا استدلال کردن تفکر ریاضی - استنتاج منطقی از اصول بدهی است که خودشان نیازبه رل 5 ail

صفحه 33:
۲- روشهای تفکر یا استدلال کردن رت مشخص می شود که برای داوری و پیش بینی کردن پدیده های دنیای مادی به کار برده می شوند 5 =f

صفحه 34:
۲- روشهای تفکر یا استدلال کردن تفکر فلسفی - تفکر ی به شیوه منظم در باره مساثل و امور معین از قیاس استفاده می کند 5 ail

صفحه 35:
۲- روشهای تفکر یا استدلال کردن تفكر تربيتى - بيشتر متمتيل به تفكر فلسفى است و موجه الکوهای تفکر است اا ا ‎tS) BO‏ م ل ا ا ل دادن روشهااست al ‏اد‎

صفحه 36:
‎Ee ir CMe-0c team‏ 00 اك ‏هدف آموزش و پرورش ترقی دادن با بهتر کردن روشهای ‎ee TTY Oe rr Turon eer ete yy.‏ ‏و فلسفه نقشهای خود را ایفا و هدفهای خود را دنبال می کنند ‎Kg 5 ‏لد‎ ‎

صفحه 37:
۶- نمودهای اخلاقی RO UC Ree a UC et ene Tee ei ‏نقش های خاص خود درست در جهتی معین و با ویژ گیهای ممیزه ای‎ ‏که باید به هدفهایش برسد هدایت‎ می شود لد 5

صفحه 38:
۶- نمودهای اخلاقی ed eT BE SEE EST LN Dod fcr Ry ere hes ely) لد 5

صفحه 39:
ل 0 ‎ear)‏ ی مت مشخصه روش يا روش شناختى را كه همان فرايند آموزش و ‏برورش است مورد استفاده قرار دهد ‎ ‏ا

صفحه 40:

صفحه 41:
هدفهای رفتاری فصل سوم ساث, سورد سالقه طسو آتوزئر و برورئ را نام بريد تربيتى را ذثر كنيد 1 - تناوتياى ميان رواتشناسى و اتوزش و برورش رااز نظر تود بل لس نس 9 8 3

صفحه 42:
| کار یرد را رد 4 بر تسیر مرش »وه لیرد( ‎IID‏ ‎PPh‏ ود آسززش ز بردرشر 7 اس ببان کنید .را پارشد ردان ستب لز نعر «بر ارت

صفحه 43:
هدفهای رفتاری فصل سوم | ‏تربيتى د يك نظرية‎ ale y Bo إن دو دليل براق ا 00 سابت هم ضست» را نيان كنيد ت براى تدريس حدر مورت كثايت نظريه عاق براى تين «بيترين ب سی ‎ »‏ «لرترین رش تدریس ا الاب توضي 9

صفحه 44:
ص

صفحه 45:
مقد مه آنرزش ‎yyy‏ عمرتاً علاق: منرتر به إرنثه برائد سد © 3

صفحه 46:
تفاوتهای موجود میان روانشناسی و آموزش و پرورش ‎a)‏ جویز آنجه که باید باشد ‎ ‏در راتس رده یس یدج 9599 19 ‎Bed HBS‏ 9 ‎ ‏تان آنه ز تین ترد در آنرزش ز پرزرش یرد بد سرا ثرایتد ‎Syl Gb) G93 ‎si‏ و ‎

صفحه 47:
تفاوتهای موجود میان روانشناسی و آموزش و پرورش

صفحه 48:
تفاوتهای موجود میان روانشناسی و آموزش و پرورش خطرق انه آسززش ز پردرش ‎Dl‏ 5) J. حد اك به يديده سای عورد علاقه ة فاق نورة علاقة وى به روا 9

صفحه 49:
تفاوتهای موجود میان روانشناسی و آموزش و پرورش ید زیر سای ‎Ai‏ ن بردرش را سسعدزد تند ly) gly tos UTP

صفحه 50:
بازده با محصول نهایی آموزش و پرورش رودانشسن از یی برد تر اس راز سرد تلد سور سار

صفحه 51:
بازده يا محصول نهایی آموزش و پرورش ‎gull yb yt)‏ بد شیب راو ترسیشی مر بط تراد ‎ped Yn‏ راد ز ردشی سبط است 2 از طریت آز سو تنان سردم را ‏برای رسدن ید هدف هایی کمال تریبتی که به صورت روشني بای ده است ‎ ‏یه بعبرین صورت توا[فا ساخت

صفحه 52:
بازده یا محصول نهایی آموزش و پرورش -در يك نظريه تربيتى بازلاد 35 انسن ات در حررت تد در بت لح تشر ات

صفحه 53:
چه چیزی باید آموخته شود درسو یل از درس فلز بد از آن بطیر زا تددر از نت رط دار« را رت ند

صفحه 54:
چه چیزی باید آموخته شود موم ۵ رورش و تیم مطالب مدا لاد درک د تیرر ده ا 0 8 3

صفحه 55:
چه چیزی باید آموخته شود ای کوداگان با معنا باند مستلزم رسیدن به کر حله قمال QTY) ped

صفحه 56:
چه موقع چیزهای معینی را باید تدریس کرد jit byes ela je ۱ ey de dee رسيدن يد كمال است

صفحه 57:
چه موقع چیزهای معینی را باید تدریس کرد . ترلان يتيرساى كه بايد تدريسر شونا بايد از نظر يراق Wolpe ede و را متیر قرد ند در سل آره فرد بید باه رسیدن باه تج شاصی از تال تربیتی طو تلد 9 8 3

صفحه 58:
چگونه باید چیزها را تدریس کرد سازدان دادن و ارات دطالب بد حیرتن باشد تدبراف ردان رین اكه در دراسل ‎J‏ به صورتى ته و براى تزدتان قابل خب باثد تاريرد رورثئى دارد 8 3

صفحه 59:
چگونه باید چیزها را تدریس کرد 5 4 درل ال ۳ » برد اي طراحی ۰ دراد زد موفودات ۳ سناسب براق رش رد سین سلاتی برای دازرى تردن در بارد از زر 3 و

صفحه 60:
چگونه باید چیزها را تدریس کرد رل رین لس 0 soley SMe) lye) fy) oi J 9 65) 75 5) Re 8 3

صفحه 61:
چگونه باید چیزها را تدریس کرد ‎eed)‏ ال تسا رل ان زرد دیرب ‏4 ‏بد ازسین تحریی در بوط است تا ‎ ‏كنيم مضو عن أت كيه م ‏لت وشدى

صفحه 62:

صفحه 63:
هدفهای رفتاری فصل چهارم ترا ؟- راه بو طرف كردن اختلاف نظرها و رسيدن به توافق در مورد هدفها را ذكر كنيد 32011010 er ney ine ۳ 3 5

صفحه 64:
هدفهای رفتاری فصل چهارم ۴- منابع سه گانه تعیین هدفهای آموزش و پرورش را نام ببرید 4 - مفهوم <نياز » را از دو ديدكاه فلسفى و روانشناسى بيان كنيد ‎en et i) aa‏ ل ل ل ‎۳ Oo 5

صفحه 65:
هدفهای رفتاری فصل چهارم ۷- رابطه میان تغییرات اجتماعی و نبازهای جامعه و تعیین هدفهای آموز ش و پرورش را بيان كنيد 4- نقش ملاك ها را در تعيين هدف ها ذكر كنيد ‎ak‏ مت ‏دهید ‎be 3 5 ‎

صفحه 66:
هدفهای رفتاری فصل چهارم ۰- وظیفه روانشناسی یادگیری را به عنوان ملاک گزینش هدف ها بیان کنید رت را ۳ 3 5

صفحه 67:
9 هدف ها در تعیین و هماهنک ساختن برنامه ها و فعالبت های آموزش و بورورش » مشخص كردن راه و روشهاى آموزش به ارزشيابى از برنامه هاء ‎Neca elt‏ رد ار ‎۳ 3 5

صفحه 68:
9 Pe Meee Nr eae Be BYE ETE SY ANC Mee Nerd Ee Se SE eee Us Mee etd ge Te SEE SOS Leese) ۳ 3 5

صفحه 69:
9 SECS ‏ا ل‎ Sere) 2221111 1 11119 نمایی »طببعت انسان و سرنوشت او است ۳ 3 5

صفحه 70:
اصول و منابع تعیین هدف‌های آموزش و پرورش معنا و مفهوم اصل ‎Doses BT Chace eel ella‏ سل Oe Ad me Se bee ‏ا‎ LU tae که منشاء و مصدر رفتار آموزگار و دانش آموز میباشد 5 35 ۳

صفحه 71:
اصول و منابع تعیین هدف های آموزش و پرورش انواع اصول وب اسر رل سرد سل دم قواعد كلى و يا قوانین در می آیند - مانند اصول مکانیک ۳ Oo 5

صفحه 72:
Role ere set er eee eed انواع اصول ۲- اصول موضوعه < مجموعه قضایا و احکام نظری که بدون استدلال و برهان در علمى يذيرفته مى شوند و مسائل آن علم بر اساس آن اصول اثبات مى شوند - مانند اصول تربيت يذير بودن انسانها ۳ Oo 5

صفحه 73:
CoE eT nC eee براى كشف اصول آمورَش و برورش به طور كلى بايد ننه منيع اصلى يعنى انسان »جامعه و نظريات فلاسفه و علما بايد مورد بررسى قرار كيرد ۳ Oo 5

صفحه 74:
منابع تعیین هدف‌ها 0 ‏ل‎ leaf وت لس لت 5 ۳

صفحه 75:
ملاک و معیار انتخاب و تصریح هدف‌ها ۱- روانشناسی (به ویژه روانشناسی بادگیری و پرورشی ) ۱0 bee 35 5

صفحه 76:
۱- یاد گیرندگان و نیازهای آنان Rees rere er cen] Om Cpe mene) es Pay RE - در تعبين هدفهاى آموزشى نبازها و رغبت هاى ياد كيرندكان بايد به عنوان یکی از منابع تعیین هدف ها مورد بررسی قرار گیرد ۳ 5

صفحه 77:
ise Be eB Seat aera ee eames Ree ES oe Dee ORCS) ee eed eS eS) ae EES Pe Ten SLO BELO LY de OPTUS ee Keer ‏و همین امر ممکن است به تعبین یک سلسله هدف های آموزش و پرورشی‎ سید ۳ 3 5

صفحه 78:
طبقه‌بندی نیازها از نظر مازلو ۱- نیازهای فیزیولوژیک (آب و۰۰۰) ؟- نبازهاى ايمنى (محافظت از خود ‎).٠٠‏ ۳- نبازهای اجتماعی (تعلق به گروه و ۰۰۰) ؟- نيازهاى احترام (شهرت و ‎)٠٠٠‏ ‏۳

صفحه 79:
عرم ناز ار نظر مازلر LE NI

صفحه 80:
طبقه بندی نیازها از طریق پرسکارت ا ل ل '؟-نياز هاى اجتماعى (محبت تعلق خاطر) ل ل م 5 ۳

صفحه 81:
۲- تغییرات و نیازهای جامعه - تمدن صنعتى علاوه بر انکه تکنولوژی » طبیعت و فرهنگ را دک رگون سساخته شخصیت را نیز دگرگون ساخته است و نظام اجتماعی یک پا چه ایجاد کرد که دارای تکنولوژی های خاص » نمادهای اجتماعی و وسایل ارتباطی ویژه خود ددم ۳ Oo 5

صفحه 82:
۲- تغییرات و نیازهای جامعه 6 ا يي ‎TOSS IS Me cde‏ لا در a]

صفحه 83:
"- تغييرات و نيازهاى جامعه ۱ PPE SE ‏ا‎ ee ay eee Pere] پرورش قرار دهند ۳ 3

صفحه 84:
cer eS) eel ‎deer Bee nc Re Peas‏ ار ولتت ‎Mey Spe Sy CPD Spel er)‏ ۱ آبنده نكر بار آورند كه با ببش بينى مشكلات احتمالى زندكى آينده » خود را ‏به معلومات و دانشها و ++ براى زيستن در جهان آينده تجهيز كند ‎۳ Oo 5

صفحه 85:
‎aoe‏ ی زر رس مار رمع از ارت سل رس ‏رل ا م موضوعات درسی که برای تدر یس تدوین و تنظیم می شوند منعکس کننده ‏نظربات و تصورات آنان از هدف ها براى آموزش و برورش مى باشند ‎۳ Oo 5

صفحه 86:
۳ اصحاب علم ركد مشله كات كانه 7د رس ۱ رس دس رل هدف های آموزش و برورش را یکبار دیگر با توجه به شرفت سریع علوم و نباز کودکان و مردان و زنان آینده کشور تعریف و تصریح کنند ۳ Oo 5

صفحه 87:
ملاكى كزيئش هدفها ا- فلسفه آموزش و پرورش ‎iad‏ لا نبازهای شاگردان و جامعه و علمای تعلیم و تربیت انتخاب شده اند می باشد. ۳ Oo 3

صفحه 88:
* 8 a ‏ملاى كزيئنش هدفها‎ ‏آن که نشانه‎ 2 جهت گیری و اتخاد موضوع نظری جامعه در مورد مسائل اساسی معنوى و مادى » تربيتى اقتصادى و اجتماعى است سرجشمه مى كيرد ۳ Oo 5

صفحه 89:
71 A, 2 Oe eke PST Sek te Sebel Te D ee Te sr Meee) ‏ذهد‎ ۱- بازشناسی اهمیت فرد به عنوان یک انسان بدون توجه به نژاد و غیره ۲-شرکت در فعالیتهای جامعه برای هدف ۳ 3

صفحه 90:
ملاك كزيئش هدفها ۳- ترغیب مردم به انعطاف پذیری ۴-ایمان داشئن به هوش و اسعداد آدمی به عنوان وسیله ای برای مقابله با ep Ser) ۳ 35 5

صفحه 91:
ملاك كزيئش هدفها هدف های که با ارزشهای مطرح شده ساز گار باشند در فهرست هدفهای ‎eS) LU‏ ار درس لاس دص شوند ۳ Oo 5

صفحه 92:
a ad ۳ ۱ ‏ور‎ ۱ Re Pies ار لیصا ال رس انواع هدفهای ویژه نقش موثر دارند این اطلاعات در باره امکان تغیبرات در افراد آدمى » شرايط لازم براى يادكيرى » طول و مدت زمان لازم براى 0 م ا 0 ۳ 3 Sl

صفحه 93:
اصول هدفهاى اموزش و يرورش - هر کشوری مطابق با فلسفه اجتماعی » جهان بینی خود احتیاجات جامعه و انتظارانی که از شاکردان دارند هدفهای آموزش و پرورش را تعیین و تصریح می کند ۳ 35 5

صفحه 94:
اصول هدفهاى اموزش و يرورش ‎eT es‏ ا م ل مد ‏دارند و تقریبا مورد پذیرش دانشمندان تعلیم و تربیت و اهل فن می ‎۳ 35 5

صفحه 95:
CSIP EST mre) SE BIG eke TS) Bl RO SLB ye TUM طبیعی و انجام دادن وطایف حبات | | 7یدف مهم آموزش و پرورش باری به شخص جهت کسب فن و دانش ‎De ee‏

صفحه 96:
اصول هدفهاى اموزش و يرورش ‎pe i aK 2‏ ۱ هدف آموزش و پرورش آماده کردن افراد برای شناخت اندیشه ها و افکار ‎ace)‏ دا ‏تال سرت سر = 3 ۳

صفحه 97:
CSIP EST mre) 4) اصل معنويت و تربيت روحى هدف ديكر آموزش و برورش ايجاد فضايل اخلاقى و معنوى و تزكيه نفس و۰۰۰ است ۳ 5

صفحه 98:
هدف اموزش و يرورش در جمهورى اسلامى هدف آموزش و پرورش در اسلام شناخت خود » جامعه و همتى ازاين طريق وجود باری تعالی است ‎)١‏ هدفهاى ابمانى و اخلاقى ‎30000 Peepers eres es or OPC PT 9 oy ‎۳ 5

صفحه 99:
ا ا ۱۳ ؟) هدفهاى فرهنكى لس یر رم سل ۶ ۳) هدنهای خانوادکی تشکیل خانواده و قداست آن» تقویت مشار کت در میان اعضاء خانواده ۳ Oo 5

صفحه 100:
‎meri LODE Se MODY ele‏ ردك ‏۴) هدفهای اجتماعی ‏رعايت حقوق همه انسانها » تقويت روحيه تعاون و ‎٠+٠‏ ‎۳ 35 5

صفحه 101:
هدف آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی ۱۳ ‎١-4‏ ) در زمينه سياست داخلى - مبارزه با استكبار - بذيرش اصل رهبرى ۲-۵) در زمينه سياست خارجى - ارتباط با ديكر جوامع انسانى بر اساس عدل و انصاف ۳ ry sel

صفحه 102:
هدف آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی Perea نيرومندى بدن به منظور جهاد فى سبيل الله estas) eleun(¥

صفحه 103:

صفحه 104:
هدفهاى رفتارى فصل ينجم ا ل سا ‎her‏ ل ل ل ‎st de eal‏ را ل ا 0 al ‏ال‎

صفحه 105:
هدفهاى رفتارى فصل ينجم ل ل ا ا يت ‎at‏ ل ‎Teed et Lee eT‏ شخصيتى و عاطفى به ترتيب وقوع شرح دهيد ۷- عوامل موثر در رشد و تکامل عواطف را نام ببرید 9 5

صفحه 106:
هدفهای رفتاری فصل ین ‎rm‏ ۱ os ee Teer ory ey ۱ 1 101 Toa در شناختن کودک توضیح دهید ۲ ۳ ۲ 531, As o.c3b cle ee

صفحه 107:
اهميت شناخت متربى (كودك ) ظهور دانشمندان بزرك تربيتى و يبشرفت جشمكير دانش زيست شناسى و روانشناسى به ويزه روانشناسى كودك در باره رشد ذهنى و فعاليت هاى روانى ل ا ملل تا نا آن مراحل شد ‎Pleo 0‏ ا

صفحه 108:
رشد کودک و مراحل تربیت الف) معنا و مفهوم رشد 11077 77 [one eed Peres) Bee Ue ede B) لد 5

صفحه 109:
رشد کودک و مراحل تربیت ‎ele She ese teas)‏ را ‎Oe RRC BL Te ed‏ ‏بلوغ برسد ‎

صفحه 110:
رشد کودک و مراحل تربیت ب) اصول و قوانین رشد ‎ye CES Ree Se TS ee Sead‏ لاس 0 al ۷

صفحه 111:
رشد کودک و مراحل تربیت ب )مراحل رشد eee ‏ا‎ La (TON ae ee ey oe Sy er )۱۴ ‏دوره دبستانی( از ۷تا ۱۳ با‎ -۳ ۱02 ‏ل‎ —-F ER Se Tele ees St lea aes ۳ ‏للد‎

صفحه 112:
رشد کودک و مراحل تربیت مراحل رشد از ديدكاه دكتر شكوهى ا ۱ ت۱۳ ‎S095 0599-1‏ ل 0 اد ۳۳ ‎ha‏

صفحه 113:
رشد کودک و مراحل تربیت ‎Ce ne steeds.)‏ لك ۴- دوره کودکی سوم (از ۷ تا ۱۲ سالگی) ۵- دوره نو جوانی( از ۱۲ تا ۱۶ سالکی) ل ل كرا اكد 5 و

صفحه 114:
رشد کودک و مراحل تربیت مراحل رشد از دیدگاه دکتر تقی پور را كم ۲- دوره اول کودکی( از ۲۰ ماهکی تا ۶ سالکی) ‎TO re Set to Sy al‏ ؟- دوره نوجوانى يا بلوغ( از ‎١١‏ تا ‎١8‏ سالكى) 252*001 ka ۳ ‏اد‎

صفحه 115:
اهمیت طبقه‌بندی مراحل رشد ‎eT eae‏ ‎RON ROR Le Se) eT) Ton Lee ree Ea)‏ تنظیم و اجرا کنیم ‎if‏ از كودى به اندازه مرحله رد او انتظار داشته باشیم ‎

صفحه 116:
اهمیت طبقه‌بندی مراحل رشد ‎eT Pe ree nd‏ ‎CRO BW) Cn ean ee Ue ee ery Oe EM‏ PE eke Ne Ie eee STS) Ree Te Te P| rd Kg 5 ‏لد‎

صفحه 117:
مراحل رشد ۱ - دوره طفولیت (از تولد تا ۳۰ ماهگی ) - آهنگ رشد سریع است - تغییرات در دستگاه کوارش و روییدن دندانهای شیری (۶تا ۸ ماهگی ) 1 |

صفحه 118:
19۳ رسد ‎-١‏ دوره طفوليت (از تولد قا ‎٠٠٠‏ ماهكى ) ا 00000 در ‎(CSTE‏ Pe ‏مد‎

صفحه 119:
مراحل رشد - رشد تكلم در سه مرحله ‎key rad‏ ا ل ل ار ‎Ferrer RTC RICE rye nee aT re Ne Ten arcs‏ ‎te od‏ را سا ات ‏لد 5 ‎

صفحه 120:
۱- دوره طفولیت (از تولد تا ۳۰ ماهگی ) - وشد عواطف یکی دو ماه بعد از تولد ۱ ات را سا لد 5

صفحه 121:
مراحل رشد ۳۲- دوره اول کودکی (از ۳۰ ماهگی تا شش سالگی) ‎ea oT Olea‏ ‎PER POR RET CIR I OI Ree ci‏ آنها است ا ااا ۱ al iif

صفحه 122:
Aa) ۳ ۱ eR OR RDI ‏رشد جسمانی‎ )۱-۳ ‎Neh BS Lae ST er Tee Date‏ ما ‏عضلات کو جک می شود ۱ - قسمت اعظم مهارتهای بدنی و عضلانی باید در این دوره به کودک آموخته شود زیرا ‏کودک خردسال از طفل نسبتا بزرگسال انعطاف پذیر تر است ‏اد ۳۳ ‎

صفحه 123:
مراحل رشد را او ‎re‏ ‏۳- بی نیازی کودک به دیگران استقلال او را فراهم می آورد ام با ۳

صفحه 124:
‎TE‏ كودكى (از ‎٠٠‏ ماهكى تا شش سالكى) ‏ا ا ل ‎Oe SL‏ ‏ل ل ا ۰ ‏دارند ‏ال سم ‎

صفحه 125:
مراحل رشد نکات مهم تربیتی این دوره در رابطه با رشد جسمانی ۳- عضلات کوچک هنوز به خوبی رشد نکرده اند - در بستن بند کفشها آنما را ‎WS SoS‏ ۴- تمرکز چشم رو ی اشیاء کوچک مشکل است - از آنها انتظار انجام کارهای ظریف را نداشته باشید ‎ere 000 7‏ ۱ | استخوانهای سر هنوز نرم هستند ۸0۲ ضربات سنکین آنها را محفوظ نکه دار لد"

صفحه 126:
مراحل ‎dw)‏ ‏نكات مهم تربيتى اين دوره در رابطه با رشد جسمانى ‎aad‏ ا ا ل لل ل و سا ‎ME der eer re Pe IS df‏ رت اد ‎P|‏ ۳ ‎

صفحه 127:
(Creel eS hea ELT ORT TE ‏رشد اجتماعى‎ )1-7 ‎te Dad‏ يي ا لت ‏اجتماع و كردن نهادن به موازين و سنن آن مي باشد ‎SL‏ يك خود نمایی خود مداری ‎ ‏لد 5

صفحه 128:
مراحل رشد ۲- دوره اول کودکی (از ۳۰ ماهگی تا شش سالگی) ‎wate ty (TY‏ پا دپ ۳۳ بر پایه اين تصویر ابتدایی است که سخنان دیگران و موفقیت خود را در اجتماع ارزبابی می کند ‎te‏ ا ‎Re ERE eed Wen er rob‏ کودک سهم بسزابی دارند اد 5

صفحه 129:
لمرو ‎١‏ حل رو ۳ 7- دوره اول كودكى (از ‎"١‏ ماهكى تا شش سالكى) ؟6-7) رشد عاطفى ا یادگیری و رشد بدنی می باشد ۱ ll 0

صفحه 130:
مراحل رشد ‎re Mee ery wer oy all‏ 0 ‎ahd wi, (0-1‏ - در دوره طفوليت طفل با استفاده از حواس به معانى انكيزه هاى كه با آنها در تماس بود إبى مى برد - كودى از راه برسش در صد كسب اطلاع و ارضاى كنجكاوى خود بر مى آيد f ree Ue ERSTE oe ne re est eed ec)

صفحه 131:
مراحل رشد ‎PES DO) ELSON‏ ۱ ‎sid wy (0-1‏ - به موازات افزايش سن تواناى كودك در طبقه بندى اشياء كه مقدمه درك مفاهيم مجرد است بيوسته رو به افزايش است - در نتيجه رشد ذهن کودک به تدریح اجراء متفاوت در یک شی ء را تشخیص می | هد و چیزهای که اوصاف مشترک داد در یک گروه طبقه بندی می کند ‏ |ع[|

صفحه 132:
مراحل رشد نكات مهم تربيتى در رابطه با رشد اجتماعى عاطفى و ذهنى ‎-١‏ در اين دوره كودك مى كوشد از نفوذ بزركتران خود را آزاد سازد و مستقل ‏باشد و بيشتر تمايل دارد با كود كان هم سن و سال و همجنس باشد ‏اد ۱ ‎ ‏لد 5

صفحه 133:
۱۳ ‏ا ا ل‎ ‏هد(‎ ‏تا‎ aCe eee Tee ny a red J PPO re er rele Bee ye ‎send‏ لا ‎ere een]‏ رت 1 2 عو 3 2 حك ‎

صفحه 134:
ا ا ل ۱۳ ۶- حسادت در میان کودکان در این دور عادی است - مربی باید توجه و محبت خود را به طور مساوى ميان آنها تقسيم كند ۷- تخلیل و قصه كوبى در اين دوره به اوج خود مى رسد معلمان كودكان را تشويق ۷ al EI

صفحه 135:
ا ا ل ۱۳ ۶- حسادت در میان کودکان در این دور عادی است - مربی باید توجه و محبت خود را به طور مساوى ميان آنها تقسيم كند ۷- تخلیل و قصه كوبى در اين دوره به اوج خود مى رسد معلمان كودكان را تشويق ۷ al EI

صفحه 136:
"-بازى و كودىك پاش( ‎fen ee BES TLE ae Lee eS eT SBR)‏ ‎ee‏ اك ا ۱ درونی کودک که حاصل بر آورده نشدن تمایلات و نیازهمندیهای او است می heal 5 ۲ ‏ات‎

صفحه 137:
اهمیت بازی در شناختن کودک 7 رشد کامل و بروز شخصیت واقعی کودک به وسیله بازی امکان ترس RY ey BY cele ore re SL) ee از

صفحه 138:
۰ تعریف بازی و فرق آن با کار بازی به فعالیتی اطلاق می شود که برای منظور خاصی انجام نمی گیرد - بازی غیر جدی فاقد ارزش اخلاقی و یک نوع فعالیت آزادی است و اکثراً 2 - انگیزه کودک از فعالیت بازی لذت است ا

صفحه 139:
فصل شش آموزش و پرورش درشووه .. 7 دوم كهدكى و نوجوانى

صفحه 140:
۱ ere

صفحه 141:
ددف هاى رفتارى فصل ششم 306 را

صفحه 142:
or TARA se eee Sey ee oT Ue ۱ toe tere oe eh) NT در ‎٩‏ سالگی بر حجم نهایی خود می رسد

صفحه 143:
or TARA se eee Sey ee oT Ue ۱۶ Le Tee reese ke ve Rae Cerone er ser ees trae

صفحه 144:
oes AR ‏ا‎ SS) ‏کات مهم تربیتی این دوره در رابطه با رشد جسمانی‎ کود کان به فعالیت بدنی بسیار علاقه دارند - مربیان باید مان بازیها و ای بی پروای کودکان باشند ردکان هنوز به دوره های متناوب استراحت نیاز دارند معلمان آگاه بعد از

صفحه 145:
eS RS Ne See SESS eS eR ee i ee ‎er Ret Sard‏ رس ‏ی چشمها تا سن ۸ سالگی هنوز در بیشتر کودکان کامل نشده

صفحه 146:
بپبد ل لت ate Dee PPLE ‏ا‎ یا تطابق و هماهنكى اندامهاى حر كتى به بهترين وجهى كامل شده است

صفحه 147:
«وره دوم كودكى (از "تا ‎١١‏ سالكى ) ۲-۱) رشد اجتماعی مستقل تشكيل مى دهند تشكيل كروه در ابن دوره نتيجه تمايل شديد ‎iE‏ ار ‏گروه ها یک میل تعلقی روح وفا داری و همبستگی شدیدی نسبت به گروه در

صفحه 148:
بر SANS Ie ae yy عافظه كودك در 4 سالكى بى اندازه فعال و قوى است جيز كه مورد علاقه كود باشد مى تواند به سرعت ياد بكيرد و به

صفحه 149:
‎a TP ESy‏ ل للم ‏لت ‎۱ Ue SE el ate id ee ec) Core re ee eee ‎Pe Ee eel LY Se Oh aE ead tee a ae ‏بى كيرد

صفحه 150:
بوره دوم کودکی (از ۷ تا ۱۱ سالگی ) بقى زودقر از ساير استعدادها و معمولا در سن 4 سالكى och ve ele ree eke ree nL

صفحه 151:
نکات مهم تربیتی در رابطه با رشد اجتماعی و ذهنی ن در دوره واقع گرای اخلاقی هستند برای آنها دانستن چرایی و كى سازكارى با مقررات در موقعيتهاى ويزه مشكل است

صفحه 152:
نکات مهم تربیتی در رابطه با رشد اجتماعی و ذهنی 9 ا 19

صفحه 153:

صفحه 154:
مهم تربيتى در رابطه با رشد اجتماعى و ذهنى كان در دوره دبستان بى اندازه مشتاق یادگیری هستند ا ۱

صفحه 155:
تربیتی در رابطه با رشد اجتماعی و ذهنی ‎cee SS eS Lor‏ را ی باید ضمن اینکه به کودکان فرصت باز گویی مطالب را بدهند ‏را

صفحه 156:
دوره نوجوانى (بلوغ ) (از ١١تا‏ 17 سالكى) ین مرحله از زندگی را تولد دوم نامیده است ین دوره بلوغ برای دختران و پسران دشواری های پیش می آورد ا ا سا

صفحه 157:
دوره نوجوانى (بلوغ ) (از ١١تا‏ 17 سالكى) جسمى 6 ا ل ‎ere‏ Cl Tee et Tease ES te ۱ ee eis ee

صفحه 158:
» نوجوانی (بلوع ) (از ۱۱تا ‎۱٩‏ سالگی) Ga ee ee eed See eT Sek eC Sloe) ت هاى كه نياز به سرعت و دقت دارند مهارت زيادتر از خودشان مى

صفحه 159:
دوره نوجوانى (بلوغ ) (از ١١تا‏ 17 سالكى) انان در اين دوره موفقيت و حالت خود را با ارزشهاى كه در ميان افراد يك فرهنى اع معتبر هستند مورد مقايسه و سنجش قرار مى دهند ۱ ‏ل ا م ا ل ل‎ sare

صفحه 160:
تربیتی مهم در رابطه با رشد جسمی ۱ ers Lr ered NP ees ن در این دوره از تندرستی نسبنا خوبی برخورد دارند وظیفه مرییان است ایا

صفحه 161:
| ee ee ee Tet OU se Tea eT LO Sel Ne Ree eT Tel eT Reale 993159 4

صفحه 162:
رره نوجوانى (بلوغ ) (از ١١تا‏ 1 سالككى) ا ‎Os‏ ‏ره تعادل روانی بر هم می خورد تشخیص طلبی و سا ز گاری اجتماعی نو دچار آشفتگی می گردد نوجوان می خواهد شخصیت خود را ثابت کند

صفحه 163:
رره نوجوانى (بلوغ ) (از ١١تا‏ 1 سالككى) ا ‎Os‏ ‎TI ES‏ ا ال تسا انايى به دست آوردن و يا انجام دادن آنها را ندارد ‎ee ‏م ا ل‎ eee

صفحه 164:
نوجوانى (بلوغ ) (از ١١تا‏ 17 سالكى) 00 عقلی از ۱۳ تا ۱۶ سالگی زیاد می شود و از آن به بعد از سرعت آن دا

صفحه 165:
رره نوجوانى (بلوغ ) (از ١١تا‏ 1 سالكى) ) رشد ادراک و قوای ذهنی نوجوانی با رسید به مرحله آخر رشد عقلانی و کسب توانایی تفکر انتزاعی ۰ب(

صفحه 166:
تربيتى در رابطه با رشد روانى ذهنى RON Perron ee LIP eB OTe ee ON eestor ‏ا‎ نوجوانان نیاز شدید به تائید دارند معلمان ضمن تائید فعالیتهای آنان در

صفحه 167:
2 ee Re DONT Sa a نوجوانان علاقه مند ند نظر دیگران را رد مورد خود بدانند - عوان بايد ياد بكيرد انتقادات سازنده را بيذيرد و آنها را در بکار گیرد

صفحه 168:
تربیتی در رابطه با رشد روانی ذهنی ۱ Ce Sle 0 0 0 آن میان کودکی و بزرگسالی قرار گرفته است

صفحه 169:
تربيتى در رابطه با رشد روانى ذهنى در نوجوان اغلب اوقات نتیجه ترکیب تنش های روانی ل 22 موزان تمابل زيادى به داشتن روبای روز با خواب در بیداری

صفحه 170:
3

صفحه 171:
‎eee‏ الل لم هفتم ‎Pee ERTS ny oe Tore‏ 1۱ ‎Cee ed ‏۳- طبقه بندی صفات و ویژگیهای معلم را نام ببرید ‏ال ‎ ‎aa 2 0 3 030‏ ۱۹ - با داشتن ثهرستی از صفات وا کیهای معلم تشخیص بدهید کدام را

صفحه 172:
معد مه رد رت - نحوه تفكر و نوع جهان بينى معلمان يك قوم و ملت در جكونكى و SERN 1-7 a el

صفحه 173:
Aa bie ۱۱۳ arp y eel ire pons is پرورش معلم دانا و تواناست a ‏اد‎

صفحه 174:
۱- ویژگیهای شخصی معلم ار ما رل ۰۱۳ عاطفی متعادل باشد a

صفحه 175:
۱- ویژگیهای شخصی معلم ۱ ea ae dice red Sv) Ue STE ETE ST UNC) ee Te] Cee ES iS ter Peete Mie TLL Me enlad اعتماد و ایمان معلم است لد

صفحه 176:
۱- ویژگیهای شخصی معلم ۱-۳) برخورداری از استعدادها و قوای ذهنی نسبتا خوب حافظه بزرگترین سرمایه معلم و مهمترین استعدادی است که معلم را در تدریس خوب و COTS ter od

صفحه 177:
ا ل 0 ۱ ‏ا‎ ye Terr مهارتهاى زيادى باشد ۱-۲) معلومات عمومی ۳ A Ur aa Pa aig ier pas!

صفحه 178:
و ۲-۲ معلومات قنی و حرفه ای 1-7-9) معلومات تخصصى Pree PRE CaP Eater a) ‏ع ا ما‎ باشد

صفحه 179:
ل متا "-5) معلومات فنى و حرفه اى ‎s‏ 5000-6 - معلم علاوه بر شایستگی عقلانی و صلاحیت علمی و نگرشهای زیستی ‎eT LI CeCe BO Mee nol‏ a EY

صفحه 180:
و اس ت۱۳ rey en yee re ee PEIN ديد يا اعتماد فلسفى معلم و يا هر يك از اعضاى جامعه در باره ى طبيعت يا ‎af‏ 5

صفحه 181:
؟- ويؤكىهاى حرفهاى و فنى معلم 7-15-7) روابط و مناسبات شخصى ميان معلم » همكاران و اولياى دانش لش معلمباید میل به همکاری توام با عواطف و احساسات عالی و فکری روشن با همکاران خود و اولیای دانش آموزان برای تحقق امر مهم آموزش و پرورش ۵۱ Na

صفحه 182:

صفحه 183:
هدف‌های رفتاری فصل هشتم ال( ۱ اقا زا سا د ‎Pe‏ ‏۳ م 200

صفحه 184:
ه- دو دليل براى اهميت نقش تدريس در فرآيند آموزش و برورش بيان كن ۶-مشخصه یا ویژگی های تدریس را نام ببرید و برای هر کدام دو خط توزیع ۷- حد اقل سه روش یا الگوی تدریس را نام ببرید » و ملاک یا ملاکهای انتخاب شين الكو را بيان كنيد ‎al‏

صفحه 185:
مقدمه ار ا ل كانت ‎Te)‏ ل نا لا را ‎

صفحه 186:
۱- مفهوم یادگیری + Ue eee oer Nec eS PEO ST Uke te ‏تغییر و تحول در رفتار تعبیر و تفسیر کرده اند‎ ‏تغیبراتی یادگیری محسوب می شود که از نظر منطقی دارای دو ویژگی‎ - تسلط و تجربه باشد

صفحه 187:
۱- مفهوم یادگیری ۱-۱)تسلط + PT ee eel Sr rr an ter rere. Sy | ۲-۱) تجربه ‎al ae |‏

صفحه 188:
۱- مفهوم یادگیری + 1 sree Terry ۳-۱) آموزش و پرورش و یادگیری رال ۱ eS ee US EL Pee L SD Bele eee ey TC |

صفحه 189:
")مفهوم تدريس - يادكيرى و آموزش و برورش مستلزم تدريس نمى باشند - تدریس مجموعه ای از فعالیتها برای وا داشتن شاگردان برای باد گرفتن al ‏اد‎

صفحه 190:
ويزكيهاى مفهوم تدريس + ۱ ‏کر‎ er care tLe Tee Sala الف ) قصد فراهم کردن موجبات یادگیری یادگیری و وادار کردن شاگردان به یادگیری است فعالیت های مربوط به فراهم کردن ‎oy‏ انواع مختلف يادكيرى متفاوت

صفحه 191:
‎at Se)‏ ل ‏ب) مشخص کردن آنچه باید آموخته شود ‎۱ ‎1 tre r ee ee ra ‏دادن » تشزیح و توضیح به یاد گیرنده معلوم بدارد ‏لد ‎ ‏از

صفحه 192:
ويزكيهاى مفهوم تدريس 1 Pes POTTS ee RT Ry eT er ale Peete Fo Ce ee Tee SI ner tee) al ‏للد‎

صفحه 193:
۳ ‎cete ed‏ ل ‎SE‏ ‏در پشت سر برنامه ریزی فعالیتهای خاص دو ملاحظه فلسفی مورد توجه قرار مى كيرند al ‏للد‎

صفحه 194:
1 nc ee ۱ ۱۳ ‏ع‎ Wet Swe dad ) ‏مشخص کردن محتوا با موضوع برای رسیدن به هدف (آنچه باید آموخته شود‎ -۴ ‎Sat aa‏ لل ا ‎

صفحه 195:
۳- فعالیت ويه تدريس و يادكيرى انتخاب الگو و رویه های مختلف تدریس و وسایل و تجهیزات آموزش بستگی به هدفهای آموزش و بیان روشنتر و دقیقتر آنها و به نوع سازمان لان

صفحه 196:

صفحه 197:
هدفهاى رفتارى فصل نهم ‎-١‏ انواع انضباط را نام يبريد و هر كدام از آنها را تعريف كنيد ل لما م 0 بيان كنيد "1- بواى هر يك از انواع سه كانه انضباط يك مئال آموزشى از متن كتاب ذكر Pe د عد 2

صفحه 198:
هدفهاى رفتارى فصل نهم ‎TR ee Perro en enero aA ae 2‏ در هر بك از انواع انضباط ذكر كنيد ۵ سه شرط ا لل ا 3 3

صفحه 199:
هدفهای رفتاری فصل نهم ۶- تنبیه و انضباط را با هم مقایسه کنید و بگویبد چرا مردم در طور معمول اين دو را با هم اشتباه مى كنند ا ل ل ۱ كدام سه نمونه از كتاب ذكر كنيد 2

صفحه 200:
i Ogee tone) ‏مفهوم انضباط‎ -١ ا ل مل است Fd CL) Ce ee LL Sco ‏ا‎ ee مستلزم بروی از قواعد بعنی انضباط می باشد در تیجه آموزش و ‎iy: 3 f 3‏

صفحه 201:
۱- مفهوم انضباط (دیسپلین) - انضباط فضیلتی است که نقش آن رساندن انسان به نقطه اوج رشد و کمال است 1 1

صفحه 202:
۳ ae ‏الف )انضباط شخصی‎ عامل انضباط درونى است شخص كليه قواعد و مقررات مربوط به انجام دادن کاری م ‎eM‏ كاك نوعی آرادی وجوددارد

صفحه 203:
انواع انضباط ب)انضباط تحمیلی - عامل انضباط خارجی است و بیشتر خواست افراد دیگر مانند معلم و۰است کودک به انجام دادن اعمالی مجبور است که دیگران از طرق تحت 2 5

صفحه 204:
‎cls!‏ انضباط ب)انضاط واسطه ای ۳ دارای ارزش تربیتی بیشتری است ‏- میان گردن نهادن به قواعد و مقررات و آنجه مورد خواست و مل کودک ‏است ارتباط طبیعی وجود داره ‎3 ‎ ‎5

صفحه 205:
‎cls!‏ انضباط 2 مر ‎111111111011 1 11-5 ‎CE Te ‏ا ا‎ ‎3 3 ‎

صفحه 206:
انواع انضباط 3210111111086 - نظم و ترتيب مورد انتظار بايد به طور منطقى با سنء تعداد كودكان » ۱ Se

صفحه 207:
ت)انضباط به معناى حفظ نظم و مقررات انضباط به معناى پبروی از فواعد برای آموزش و پرورش ضروری است زیرا ل ‎CMe e‏ و تا سس ددرت لس 3 3

صفحه 208:
007 رنه تنبه از نظر تجربی یعنی حفظ شرایط فظم و ترتیب شرط همیشگی انضباط است ند لت سس رات ‎١‏ - مستلزم تحميل عمدى درد و الم است ۲-دره و الم بايد به عنوان يبامد نقص قوانين و مقررات بر فرد متخلف تحميل اد د 2

صفحه 209:
۲-) تنه را اقتدار هم نيست - تنبه در مدارس اصلاح خاطی . متخلف نیست بلکه باز داشتن او از اعمال ‎>i‏ خلاف است ‎

صفحه 210:
acs (-Y UN) ‏ا‎ aa yp eee ene poh ec eo) ee die ۱ را ۱ مدرسه بيشتر بيزار كند 3 3

صفحه 211:
Pd nl Tl ۳-) علل روانی در صورتى كه مقررات مدرسه با نیازها و ویژگیهای سنی دانش آموزان منطبق و هماهنگ نباشد احتمال بی اعتنایی به قوانین و مقررات و جود دارد 2 5

صفحه 212:
شال بعضى از نيازهاى كه بر آورده نشدن آنها باعث بى انضباطى ميشود ۱ هر وقت از شاگرد سلب شود و پبوسته تحت مراقبت ندید قرار کیرد در ‎oH‏ فرصتى خواهد بود كه نظم و 2 رم ترا ‎

صفحه 213:
Pd nl Tl '17--5-1) ميل به بازى و حركت ‎Ten‏ ل ا الت است 3 3

صفحه 214:
Pd nl Tl 99 slabl 9 led o> 4 Jno (F—-I-V ‏کودکان مایلند کاری انجام دهند تا مورد تحسین دیگران واقع شوند اکر نتوانند‎ این مبل را در جمع و با انجام دادن کاری مطلوب انجام دهند ممکن است دست | [عمل مضوی بزنند 3

صفحه 215:
Pd nl Tl el oe ad Otel 00 rep pne cee Pre] Peete te) طرف معلم بازگو و تکرار می شود دانش آموزان دست به شیطنت می زنند 3 3

صفحه 216:
۹ 0 Noe pe ‏نضباطى‎ )۲-۳ ‏تا‎ ‎re) ۱ eee rel Le fe) ree) ed ort) re eS ‏انم‎ ‏اطی ناشی‎ ‏ز در‎ 4 4 7 4 3 ۲

صفحه 217:
۳ علل بی‌انضباطی ب ل ‎a‏ سر رف - طرز برخورد با کودک در خانه و مدرسه» وجود اختلاف بین پدر و مادر و سر مر

صفحه 218:
۳ علل بی‌انضباطی ا را را ۱ در بروزبی اتضباطی و نافرمانی تاثبر بسزایی دار ند 2 5

صفحه 219:

صفحه 220:

صفحه 221:
نبیر

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان