صفحه 1:
اصول و مباني مدیریت
صفحه 2:
صفحه 3:
وظیف ی ا ا رز
ون مس بو یی لد با سرا
شرکت موارد فوق را بررسي کنیم ۱
Og ane TG ل ل رن
همه زمینه هاي كاري داشته باشد تا بتواند کارکنان را بر اساس توآتابي هایشان
.جاي مناسب قرار بدهد
صفحه 4:
0 ل eet ka Se
ر( ee oD NE ARPT SIN ع
صفحه 5:
تاریخچه مدیریت
ey eee ey ee SBE eer er See EST
مکتب کلاسيك وي مي باشد و برخي دیگر بنابر یافته هاي خود نظرشان به سایر
Dp Reps Pee Cpe LaCn py
اما انچه مسلم است همه ي اين نظرات شامل صد تا دویست سال اخیر مي باشد
که اگر بصورت ريشه اي بنگریم بنابر مدارك موجود به حداقل ٩0000 سال
Cee me DCS ee Bee تس ۱
قبلاز ميلذ: تشكيلاوليننمودار سازمانيكه در رلسحضرتموسي(ع) 1491
قرار دارد و بعد از ایشانقاتم مقاميیه لسم. هرونو بعد از لن9) نمایندد
ee rel Sake رس سول
این ساختار اتفاقي نبوده و به كمك حضرت شعیب(ع) و حضرت موسي که از
۹ 0
oy Yes oye CS ree LE) ۱
صفحه 6:
۱ ce ester]
حضرت موسي مقایسه کنیم در راس حضرت موسي به عنوان مدیر ارشد . در خط دوم هارون به
عنوان مدير مياني و ©0 نماينده ي اقوام بني اسرلئيل به عنوان مديران خط مقدم ديده مي شوند و
.در اخر مردم جاي دارند كه در اينجا كاركنان مي باشند
Managers
First Line
Managers
Operative
صفحه 7:
7 , سالقبلاز میلا: سانتزو از چینب استاندر کتابخود تحتطوان00و
gf peal Jags ag js atti sa TQ) 0000
سازمانو برنامه ريزينيرويانسانيرا بيانميدارد
هر چند این کتاب در مورد اصول جنگ نوشته شده است ولي با
Be ا Sp IY tke Be re)
SIS wo teeter ele cere
eT ete See ا tee PB Srbt eres) as ther
.و جهانيياد ميكند
ا لاوز
0 ا ل wpe rere
00000 0 005
20 لل ل ee ence en res
EI Ree re ure nese eB ene) are Jon)
EV veers ا
صفحه 8:
سالهعد از میلا: لبو سیفدر کتابا لغراج درمورد نحوه ي ادارم ي وظایفه77
tp Ore Be ter PREG pare ween mule ewe en ۱
حکومتميیاشد
سا لمعد از ميلا: اللمواردينيز در كتابالاخكام |لسلطانيه بحثيكاملا 1058
ween ape eee ee erty مم 0
Ue Ce ee ا ا ا tee i eee ane
BES See ees ET Se eo ee pe bee BY)
Pee oer t ere S ET Ss ee ire Top ae ae pei y
اسلماکسوبر رسید
ee eee eee en torre oe Hie ea
را رس مرت
همانطور که دیدید تا اینجا ابتدا از چین کهن شروع و بعد از آن به یونان باستان
ys en re eye Se Tee ee Seay SI roe
ere reins Pee rete ete cere Leas Ee Tere e
3 eC ene ke Ne Te Ey
اکنون 909 بعد از میلاد اروپا: ماكياولي در کتاب خود مباحثاتي درباره ي اصل
صفحه 9:
.وحدت فرماندهي به بحث مي بردازد
۱ ا ا fe eect)
ا ل ا ا 0
إليهمجونسيستم
ستيافتو توجه هسكازرا به tr. 0
و سازماندهييهينه جلبكرد
BN) ل 00 0 ات
يعنيكاركنانرلبيشاز ماشينهايغير زندم كوشزد ميكند كاه
pe pare Fn ape ec pres a Ylery
در کتابسیستم لقتصادیدستگاهها و تولید کنندگانچال بابیج نظریه 1832
.برداز بسيارياز نظرلتفهضتمديريتطميرا بيشربينيميكند
دلنيلمك!-و سربرستش ركتواه لهزنيويورك © لصلمهم مديريتيرا ارلئاءة185
داد و در همانسا لهسرولن: Da” سس PO eer Eee
کارگاههايدولتیو خصوصينوشت
اکنون زمان ظهور مکاتب مديريتي است که بعد از مطالعه ي انها درخواهید یافت
صفحه 10:
و م ا eee we toe SRE
تولنسته تغييري در آن ایجاد کند مكتبي به ظاهر جدید خلق کرده که در واقع اینگونه نیست
حال به بررسي 0 مکتب اصلي مدبریت ( مکتب کلاسيك و مکتب نتو کلاسيك و مکتب اقتضاني) و 6
FS SB reed (Ot Yee Ree wee OTe kere) Fen eae
صفحه 11:
ree ee rec ps nee ap)
مکتب كلاسيك ارائه کرد. عواملي چون سوء
مدیریت و در نتیجه ي آن عدم كارايي شرکت ها
و سیستم هاي حكومتي تیلور را بر ان داشت تا
براي حل این مسله اصول مدیریت علمي را که
ینابر گفته ي خود وي کاملا تجريي و اصولي و
7110
شخصي بود ارائه دهد تا با استفاده از ان جامعه
ي مديريت را به سمت مديريت علمي بكشاند.او
م Bre
.مورد كليه ي فعاليت هاي انساني بكار برد
:اصول مكتب كلاسيك
1. کشفووشعمي رليهو جزء از کار كارگري
۱ Orne apt t,o BY ie wo
ese sa renee we ear
Bp be EES deere bey
oe So DD ee ere Seer ey
pr We Wy Can Or ee 9
صفحه 12:
,راه علمي مناسب باید بهره جست
انتخابکارکنانسراانجام هر کارا استفاد. از روشهايط میس اشدو بسعد از نیسایداموزش هاکافیدر. 2
ny 111100110101010
5 خصصداشته باشند و چه نه) اما لبزبار یعد از بررسین بروهايمورد نیاز و نیروهایموجود.
vier we lene pare nh 21111100
.بازخورد مناسبوا بكيريم
۳ بو تنبیه از طریقکنترل تیلور معتقد بسود هو كارگريکه وظیفه لشرا بسه درستي 3
لنجام دهد بايد تشويقو هر كاركريكه در لزكوتاهيكند بايد تنبيه شود. كاريكه لمروزم سرلوحه
Tein 11000101001000
eration ye aE C Ss CCS on ا اا Peery Cer Sir
.يردلختستمزد در قبا لساعاتعضور در محلكار لستجه فعا إبتداشته باشد و جهدته
۱ م اام ا ااا eT
ا ا ا ا ل ا ام ل Tear LET)
00 ا ا ا ا ا لت ears ewan
0 م ااا ااا اا ا ss Sky
.فقط به صورتفوشته لياضافيو بيخود بوده لست
۱ ا ا Teh ا ا ا eee Des)
۱ ا ا ا Larry
.مثل دستمزد داشته باشد بهترین كارائي را خواهد داشت
صفحه 13:
مکتب نئوكلاسيك
مقدمه "۳ a = سس
Sts See eee ace ao یسح
بر z etre
St een ee gr aie ee
tas ل ا ی ی ل خاخانوفیم بنید اتصااي ...رس
Yl ee ne en 000
.كار كشيدنبيشاز حد از ماشينا-لخكه بأعثلستهلاككارخاتة طاو rare 3
7 .متاسفاناه متترلنيكه نتولنستند به مدا-لخاخانو دستهابند مجبور بعد Cx
Pers ences Tee) ا ا ا ere
es ere ۳ مر
ا رد بر تور
رفتار 0 اكد ee
که تتهابه تنییه و 1
eo 5 #2 =
صفحه 14:
= داك لي رم أ
5
eo eo Te
ee eee eee ral ce
اه ا ل اا
os a كك
ra ex 3-0 2 Se
صفحه 15:
۱ Stones Reo fe earner
9-5 7 5230
عع یر ۳
له 3 =
rd ما مش
7 = = pee ie a c
=
We on see ter 0
تسام که وج تلد او رد >
—— ع 1 =
ca rt 3-0 ا 0
صفحه 16:
0
مه ی ی با رم و
در شكل دادن رفتار كاركئان از اهميت زيادي برخوردار است. و همجنين اهميت احساسات و عواط
انسان را در سازمان ها و موسسات نشان داد
علاوه بر التون مايو افراد aCe
تس تست eee
۱
نا
صفحه 17:
=
همچنین در این تلوري گفته مي شود که هیچ الگري
شرایط كاري و مان هاي متقاوت وجود ندارد و اقرا
اين تثوري معتقدند en 2
مكتب مديريت اقتضائي
رم
کل
وی
= 1
Bes 0
= اه gts Sas 00 ee 2
- waa PRD ye ae 1 عر
- در
ee reece
eee
oe pees
صفحه 18:
مکاتب امپريك و نوین
مکتب مر همان تجربی و متب نیرت علمي وین مکتبي ب از 2
ee Le 0 تل 1
are 0 جر مر تم =
م =
ی
يك شرف كاملا زوشن و دارد و ان | cate
اك ae 2 ان
مدل را به مديراني در همه ي سازمان ها دأذ تا انها اين مذل را جكش كاري كنند و نقاط ضعف و قوتش
s <o)e ا 0
Whee ae ee 9 tee ees =
Fe تعریف این مکتب بر ای مدیران باید در رد یا قبول كردن اين نظريه ها نظر بدهند
ay oe 0 برد ere ne
سس اتن ص 03
Ps i ee 5
ar
=
Ge pA, Sle te Ba on § clad
Sl که بزرگان ان مکتب افرادي چون جي دبیو فارستورئیس بخش سیستم
= َه =
: =
صفحه 19:
.
9
دانشگاه 60777 مي باشند که معتقد اند ای
کر تم ی ی کر ae
پیشرفته در جهت نیل به اهداف استفاده
را و زا ولمم هی رد
0 كاراتي ان را در شرايط خاص بيش بيني کرد
ادر لي جر فا اقفر وی Fm ند که 0000000000
eee ere
2 ت علمي es
0 بود Shae رل
pes ee ees م
اللا ل ا
oe oe Me ea ae
صفحه 20:
۱ ae) oon eee
LOC oo ore net)
..حسین اسلامي-پایان نامه
0۵ ار MUR S WEBy ey
Rpt فار ا ا
صفحه 21:
تلاش
جليل رستكار