صفحه 1:
اصول و مباني مدیریت

صفحه 2:

صفحه 3:
وظیف ی ا ا رز ون مس بو یی لد با سرا شرکت موارد فوق را بررسي کنیم ۱ ‎Og ane TG‏ ل ل رن همه زمینه هاي كاري داشته باشد تا بتواند کارکنان را بر اساس توآتابي هایشان .جاي مناسب قرار بدهد

صفحه 4:
0 ‏ل‎ eet ka Se ‏ر(‎ ee oD NE ARPT SIN ‏ع‎

صفحه 5:
تاریخچه مدیریت ey eee ey ee SBE eer er See EST ‏مکتب کلاسيك وي مي باشد و برخي دیگر بنابر یافته هاي خود نظرشان به سایر‎ Dp Reps Pee Cpe LaCn py اما انچه مسلم است همه ي اين نظرات شامل صد تا دویست سال اخیر مي باشد که اگر بصورت ريشه اي بنگریم بنابر مدارك موجود به حداقل ‎٩0000‏ سال ‎Cee me DCS ee Bee‏ تس ۱ قبلاز ميلذ: تشكيلاوليننمودار سازمانيكه در رلسحضرتموسي(ع) 1491 قرار دارد و بعد از ایشان‌قاتم مقاميیه لسم. هرون‌و بعد از لن9) نمایندد ‎ee rel Sake‏ رس سول این ساختار اتفاقي نبوده و به كمك حضرت شعیب(ع) و حضرت موسي که از ۹ 0 ‎oy Yes oye CS ree LE)‏ ۱

صفحه 6:
۱ ce ester] ‏حضرت موسي مقایسه کنیم در راس حضرت موسي به عنوان مدیر ارشد . در خط دوم هارون به‎ ‏عنوان مدير مياني و ©0 نماينده ي اقوام بني اسرلئيل به عنوان مديران خط مقدم ديده مي شوند و‎ .در اخر مردم جاي دارند كه در اينجا كاركنان مي باشند Managers First Line Managers Operative

صفحه 7:
7 , سالقبل‌از میلا: سان‌تزو از چینب استان‌در کتاب‌خود تحت‌طوان00و ‎gf peal Jags ag js atti sa TQ)‏ 0000 سازمانو برنامه ريزي‌نيرويانساني‌را بيان‌مي‌دارد هر چند این کتاب در مورد اصول جنگ نوشته شده است ولي با Be ‏ا‎ Sp IY tke Be re) SIS wo teeter ele cere eT ete See ‏ا‎ tee PB Srbt eres) as ther .و جهانيياد ميكند ا لاوز 0 ‏ا ل‎ wpe rere 00000 0 005 20 ‏لل ل‎ ee ence en res EI Ree re ure nese eB ene) are Jon) EV veers ‏ا‎

صفحه 8:
سالهعد از میلا: لبو سیفدر کتابا لغراج درمورد نحوه ي ادارم ي وظایفه77 ‎tp Ore Be ter PREG pare ween mule ewe en‏ ۱ حکومت‌ميیاشد سا لمعد از ميلا: اللمواردينيز در كتابالاخكام |لسلطانيه بحثيكاملا 1058 ‎ween ape eee ee erty‏ مم 0 Ue Ce ee ‏ا ا ا‎ tee i eee ane BES See ees ET Se eo ee pe bee BY) Pee oer t ere S ET Ss ee ire Top ae ae pei y ‏اسلماکس‌وبر رسید‎ ee eee eee en torre oe Hie ea ‏را رس مرت‎ همانطور که دیدید تا اینجا ابتدا از چین کهن شروع و بعد از آن به یونان باستان ‎ys en re eye Se Tee ee Seay SI roe‏ ‎ere reins Pee rete ete cere Leas Ee Tere e‏ 3 eC ene ke Ne Te Ey اکنون 909 بعد از میلاد اروپا: ماكياولي در کتاب خود مباحثاتي درباره ي اصل

صفحه 9:
.وحدت فرماندهي به بحث مي بردازد ۱ ‏ا ا‎ fe eect) ا ل ا ا 0 إليهمجونسيستم ستيافتو توجه هسكازرا به ‎tr.‏ 0 و سازماندهييهينه جلبكرد ‎BN)‏ ل 00 0 ات يعنيكاركنانرلبيشاز ماشينهايغير زندم كوشزد ميكند كاه ‎pe pare Fn ape ec pres a Ylery ‏در کتاب‌سیستم لقتصادیدستگاهها و تولید کنندگان‌چال بابیج نظریه 1832 .برداز بسيارياز نظرلتفهضتمديريتطميرا بيشربينيميكند ‏دلنيلمك!-و سربرستش ركتواه لهزنيويورك © لصلمهم مديريتيرا ارلئاءة185 داد و در همان‌سا لهسرولن: ‎Da”‏ سس ‎PO eer Eee‏ کارگاههايدولتیو خصوصي‌نوشت ‏اکنون زمان ظهور مکاتب مديريتي است که بعد از مطالعه ي انها درخواهید یافت

صفحه 10:
و م ا ‎eee we toe SRE‏ تولنسته تغييري در آن ایجاد کند مكتبي به ظاهر جدید خلق کرده که در واقع اینگونه نیست حال به بررسي 0 مکتب اصلي مدبریت ( مکتب کلاسيك و مکتب نتو کلاسيك و مکتب اقتضاني) و 6 ‎FS SB reed (Ot Yee Ree wee OTe kere) Fen eae‏

صفحه 11:
ree ee rec ps nee ap) ‏مکتب كلاسيك ارائه کرد. عواملي چون سوء‎ ‏مدیریت و در نتیجه ي آن عدم كارايي شرکت ها‎ و سیستم هاي حكومتي تیلور را بر ان داشت تا براي حل این مسله اصول مدیریت علمي را که ینابر گفته ي خود وي کاملا تجريي و اصولي و 7110 شخصي بود ارائه دهد تا با استفاده از ان جامعه ي مديريت را به سمت مديريت علمي بكشاند.او م ‎Bre‏ ‏.مورد كليه ي فعاليت هاي انساني بكار برد :اصول مكتب كلاسيك 1. ‏کشفووشعمي رلي‌هو جزء از کار كارگري‎ ۱ Orne apt t,o BY ie wo ese sa renee we ear Bp be EES deere bey oe So DD ee ere Seer ey pr We Wy Can Or ee 9

صفحه 12:
,راه علمي مناسب باید بهره جست انتخابکارکنانسراانجام هر کارا استفاد. از روش‌هاي‌ط میس اشدو بسعد از نیسایداموزش ها‌کافی‌در. 2 ‎ny‏ 111100110101010 5 خصص‌داشته باشند و چه نه) اما لبزبار یعد از بررسین بروهاي‌مورد نیاز و نیروهای‌موجود. ‎vier we lene pare nh‏ 21111100 .بازخورد مناسبوا بكيريم ۳ بو تنبیه از طریقکنترل تیلور معتقد بسود هو كارگريکه وظیفه لشرا بسه درستي 3 لنجام دهد بايد تشويقو هر كاركريكه در لزكوتاهيكند بايد تنبيه شود. كاريكه لمروزم سرلوحه ‎Tein‏ 11000101001000 ‎eration ye aE C Ss CCS on‏ ا اا ‎Peery Cer Sir‏ .يردلختستمزد در قبا لساعاتعضور در محلكار لستجه فعا إبتداشته باشد و جهدته ۱ ‏م اام ا ااا‎ eT ‏ا ا ا ا ل ا ام ل‎ Tear LET) 00 ‏ا ا ا ا ا لت‎ ears ewan 0 ‏م ااا ااا اا ا‎ ss Sky ‏.فقط به صورتفوشته لياضافيو بيخود بوده لست‎ ۱ ‏ا ا‎ Teh ‏ا ا ا‎ eee Des) ۱ ‏ا ا ا‎ Larry ‏.مثل دستمزد داشته باشد بهترین كارائي را خواهد داشت‎

صفحه 13:
مکتب نئوكلاسيك مقدمه "۳ ‎a‏ = سس ‎Sts See eee ace ao‏ یسح بر ‎z etre‏ ‎St een ee gr aie ee‏ ‎tas‏ ل ا ی ی ل خاخانوفیم بنید اتصااي ...رس ‎Yl ee ne en‏ 000 .كار كشيدنبيشاز حد از ماشينا-لخكه بأعثلستهلاككارخاتة طاو ‎rare‏ 3 7 .متاسفاناه متترلنيكه نتولنستند به مدا-لخاخانو دستهابند مجبور بعد ‎Cx‏ ‎Pers ences Tee)‏ ا ا ا ‎ere‏ ‎es ere ۳‏ مر ا رد بر تور رفتار 0 اكد ‎ee‏ ‏که تتهابه تنییه و 1 ‎eo 5 #2‏ =

صفحه 14:
= داك لي رم أ 5 eo eo Te ee eee eee ral ce ‏اه ا ل اا‎ os a ‏كك‎ ‎ra ex 3-0 2 Se

صفحه 15:
۱ Stones Reo fe earner 9-5 7 5230 عع یر ۳ له 3 = rd ‏ما مش‎ 7 = = pee ie a c = We on see ter 0 تسام که وج تلد او رد > —— ع 1 = ca rt 3-0 ‏ا‎ 0

صفحه 16:
0 مه ی ی با رم و در شكل دادن رفتار كاركئان از اهميت زيادي برخوردار است. و همجنين اهميت احساسات و عواط انسان را در سازمان ها و موسسات نشان داد علاوه بر التون مايو افراد ‎aCe‏ ‏تس تست ‎eee‏ ۱ نا

صفحه 17:
= همچنین در این تلوري گفته مي شود که هیچ الگري شرایط كاري و مان هاي متقاوت وجود ندارد و اقرا اين تثوري معتقدند ‎en‏ 2 مكتب مديريت اقتضائي رم کل وی = 1 Bes 0 = ‏اه‎ gts Sas 00 ee 2 - waa PRD ye ae 1 ‏عر‎ ‎- ‏در‎ ‎ee reece eee oe pees

صفحه 18:
مکاتب امپريك و نوین مکتب مر همان تجربی و متب نیرت علمي وین مکتبي ب از 2 ‎ee Le‏ 0 تل 1 ‎are‏ 0 جر مر تم = م = ی يك شرف كاملا زوشن و دارد و ان | ‎cate‏ ‏اك ‎ae‏ 2 ان مدل را به مديراني در همه ي سازمان ها دأذ تا انها اين مذل را جكش كاري كنند و نقاط ضعف و قوتش ‎s <o)e‏ ا 0 ‎Whee ae ee 9 tee ees‏ = ‎Fe‏ تعریف این مکتب بر ای مدیران باید در رد یا قبول كردن اين نظريه ها نظر بدهند ‎ay oe‏ 0 برد ‎ere ne‏ سس اتن ص 03 ‎Ps i ee 5‏ ar = Ge pA, Sle te Ba on § clad ‎Sl‏ که بزرگان ان مکتب افرادي چون جي دبیو فارستورئیس بخش سیستم = َه = : =

صفحه 19:
. 9 دانشگاه 60777 مي باشند که معتقد اند ای کر تم ی ی کر ‎ae‏ ‏پیشرفته در جهت نیل به اهداف استفاده را و زا ولمم هی رد 0 كاراتي ان را در شرايط خاص بيش بيني کرد ادر لي جر فا اقفر وی ‎Fm‏ ند که 0000000000 eee ere 2 ‏ت علمي‎ es 0 ‏بود‎ Shae ‏رل‎ ‎pes ee ees ‏م‎ ‏اللا ل ا‎ oe oe Me ea ae

صفحه 20:
۱ ae) oon eee LOC oo ore net) ‏..حسین اسلامي-پایان نامه‎ 0۵ ‏ار‎ MUR S WEBy ey Rpt ‏فار ا ا‎

صفحه 21:
تلاش جليل رستكار

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان