کسب و کار اقتصاد و مالی

اصول و کاربرد حسابداری در سازمانهای دولتی و غیر انتفاعی

osol-va-karbord-hesabdari-dar-sazmanhaye-dolati-va-gheyr-dolati

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اصول و کاربرد حسابداری در سازمانهای دولتی و غیر انتفاعی”

اصول و کاربرد حسابداری در سازمانهای دولتی و غیر انتفاعی

اسلاید 1: 2اصول و کاربرد حسابداری در سازمانهای دولتی و غیرانتفاعی

اسلاید 2: 3استاد:تهیه کننده :***

اسلاید 3: حسابداری دولتی نظامی است که اطلاعات مالی مربوط به فعالیتهای مالی سازمانهای دولتی را جمع آوری و گزارش می نماید تا بتوان در مورد تخصیص منابع مالی آنها به برنامه ها و عملیات مختلف، تصمیماتی صحیح و مناسب اتخاذ نمود.کلیاتبه عبارت دیگر، حسابداری دولتی عبارت است از کلیه عملیات مربوط به تجزیه و تحلیل، ثبت، طبقه بندی، تلخیص، گزارش دهی و تفسیر فعالیتهای مالی سازمانهای دولتی که با رعایت قوانین و مقررات مالی و اصول و موازین متداول حسابداری دولتی انجام می شود. بنابراین، حسابداری دولتی شامل تمام عملیات وصول و پرداخت منابع مالی دولت، نگاهداری حسابهای سازمانهای دولتی و نیز تهیه گزارشهای مالی مربوط به تمام یا هر یک از عملیات مذکور و یا نتایج آنها می باشد.

اسلاید 4: ١. نیاز قانونی: دولت و سازمانهای دولتی مشمول قوانین و مقرراتی می باشند که محدودیتهایی اساسی در مورد نوع، ماهیت، طبقه بندی و محتویات حسابها و صورتهای مالی برای آنها ایجاد می نماید.٢. نیاز نظارتی: قوه مقننه، دولت و افراد کشور جهت نظارت بر عملیات سازمانهای دولتی، بخصوص عملیات مربوط به اجرای بودجه و ارزیابی عملکرد مدیریت سازمانهای مذکور، به اطلاعات کافی نیاز دارند.٣. نیاز اطلاعاتی: مدیران سازمانهای دولتی به منظور برنامه ریزی، تصمیم گیری و اجرای عملیات به نحو مطلوب و مناسب، به اطلاعات و گزارشهای بموقع و صحیح نیاز دارند.صورتهای مالی سازمانهای دولتی اصولا به منظور رفع نیازهای اساسی زیر تهیه می شود:

اسلاید 5: در حسابداری دولتی، رفع نیازهای قانونی و رعایت قوانین و مقررات برای انجام و ثبت فعالیتهای مالی و تهیه صورتهای مالی در درجه اول اهمیت قرار دارد.دولت، به علت عهده دار بودن مسئولیت وصول و مصرف درآمدها و وجوه عمومی و نگاهداری حسابهای دولتی و تهیه گزارشهای مالی لازم برای اطلاع مردم کشور و قوه مقننه، ایفا کننده نقشی اساسی در حسابداری دولتی است. قوه مقننه چون مسئول بررسی و تصویب برنامه های مالی و وضع قوانین و مقررات مربوط به تحصیل درآمدها و انجام هزینه های دولت است، برنامه ها، عملیات و طرحهای دولت و سازمانهای دولتی و وظایف و مسئولیتهای مالی سازمانهای مذکور و کارکنان آنها را تعیین می کند.

اسلاید 6: در حسابداری ملی، که موضوع آن بررسی عوامل اساسی فعالیتهای اقتصادی یک کشور طی یک سال است، از گزارشهای مالی حسابداری دولتی به منظور انجام بررسیها و تجزیه و تحلیلهای اقتصادی و اجتماعی استفاده می شود. هدف اصلی حسابداری ملی طبقه بندی فعالیتهای اقتصادی و مالی در بخشهای دولتی و خصوصی به ترتیبی است که تصویر کامل و جامعی از ساختار، ترکیب و فعالیتهای اقتصاد ملی، شامل: تولید، توزیع و مصرف کالا، خدمات، ثروت و درآمد کشور ارائه دهد.حسابداری دولتی، که یکی از وسایل و ابزارهای اساسی مدیریت مالی دولت است، شامل ثبت و طبقه بندی فعالیتهای مالی دولت و سازمانهای دولتی (بخصوص فعالیتهای مالی مربوط به اجرای بودجه مصوب) در حسابهای مستقل و تهیه صورتهای مالی مربوط به آنها می باشد. به طور کلی، هدف اصلی حسابداری دولتی ایجاد امکانات لازم برای برنامه ریزی و بودجه ریزی مطلوب و اجرای صحیح برنامه ها، فعالیتها و طرحهای دولت از طریق ارائه اطلاعات مالی طبقه بندی شده و قابل استنتاج در مورد فعالیتهای مالی سازمانهای دولتی است. موارد افتراق حسابداری دولتی با حسابداری ملی

اسلاید 7: وجوه اصلی افتراق حسابداری دولتی با حسابداری بازرگانی در موارد زیر است:١. تفاوت اهداف و وظایف سازمانهای دولتی با مؤسسات بازرگانی. ۲. تفاوت حسابها و صورتهای مالی سازمانهای دولتی با مؤسسات بازرگانی٣. اهمیت اجرای قوانین و مقررات در حسابداری دولتی و تقدم آنها بر اصول پذیرفته شده حسابداری.۴. لزوم تهیه بودجه، اجرای بودجه مصوب و اعمال کنترل بودجه ای در حسابداری دولتی۵. لزوم نگاهداری حسابهای مستقل در حسابداری دولتی.۶. تفاوت سازمانهای دولتی با مؤسسات بازرگانی از نظر نحوه ثبت داراییهای ثابت.۷. تفاوت مبانی حسابداری دولتی با حسابداری بازرگانی. موارد افتراق حسابداری دولتی با حسابداری بازرگانی

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید