سایر تحقیق و پژوهش

اصول پایپینگ و احداث خطوط لوله انتقال سیالات

osoul-paayping

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اصول پایپینگ و احداث خطوط لوله انتقال سیالات”

اصول پایپینگ و احداث خطوط لوله انتقال سیالات

اسلاید 1: اصول پایپینگ و احداث خطوط لوله انتقال سیالاتارائه:

اسلاید 2: پایپینگ چیست؟پایپینگ چیست؟ از اصول حیاتی پایپینگ باخبر هستید؟ منظور از پایپینگ (piping) یا لوله کشی صنعتی، لوله و اتصالات به کار گرفته شده برای انتقال سیالات در یک مجموعه بزرگ، مثل پالایشگاه است. طراحی و نصب لوله‌ها در سیستم لوله کشی، بر اساس مجموعه‌ای از قوانین انجام می‌گیرد، که به آن اصول پایپینگ می‌گویند.

اسلاید 3: لوله از اولین دستاوردهای بشر پس از آغاز عصر کشاورزی بود. در آن دوران برای هدایت و انتقال آب از منابع طبیعی به زمین کشاورزی، از بدنه گیاهان مثل بامبو کمک می‌گرفتند. در قدیمی‌ترین سیستم لوله کشی کشف شده در ایران، از لوله‌های سفالی استفاده شده است. با گذشت زمان و دستیابی به مواد پلیمری، فولاد و آلیاژهای مختلف، جنس لوله‌های تولیدی تغییر کرد. امروزه این استوانه‌های توخالی در جنس‌های مختلف، کاربردهای گسترده‌تری پیدا کرده‌اند.

اسلاید 4: طراحی و اجرای لوله و اتصالات، با هدف انتقال سیال در یک مجموعه را لوله‌کشی می‌نامند. به طور کلی با سه دسته لوله کشی در صنایع مختلف مواجه هستیم:لوله کشی تاسیسات یا plumbingلوله کشی صنعتی یا pipingخط انتقال یا pipelineملموس‌ترین کاربرد لوله کشی در ساخت منازل و مجموعه‌های کوچک است، که به آن لوله کشی تاسیسات یا پلامبینگ می‌گویند. پلامبینگ عموما با دو هدف انتقال سیالاتی مثل آب و سوخت ضورت می‌گیرد.لوله کشی در صنایع بزرگ‌تر مثل نفت و گاز را، پایپینگ یا لوله کشی صنعتی می‌نامند. انتقال حجم بالای سیالات در مسیرهای طولانی و پرپیچ و خم در مجموعه‌های بزرگ براساس اصول پایپینگ صورت می‌گیرد. اصول پایپینگ شامل طراحی، به کارگیری قوانین و اجرای پایپینگ صنعتی می‌شود. سیستم پایپینگ انتقال سیالات بین دو مجموعه، مثل دو پالایشگاه را خط انتقال گویند.

اسلاید 5: اجزای پایپینگاگرچه در سیستم پایپینگ مشهودترین عضو لوله است، اما اجزای دیگری نیز در این طراحی به کار گرفته شده‌اند. رعایت اصول پایپینگ در مراحل نصب تجهیزات، باعث افزایش ایمنی و کاهش خطرات احتمالی می‌شود. 

اسلاید 6: لولهاصلی­ترین وظیفه را در سیستم پایپینگ، لوله ­ها بر عهده دارند. این استوانه­ های تو خالی پرکاربرد، عمدتا به طول‌های 6 و 12 متری در بازار یافت می­‌شوند. انواع لوله در جنس‌ها و روش‌های تولید مختلف، در بازار موجود می‌باشد. عمده لوله‌های مصرفی از جنس مواد پلیمری یا فلزی است. لازم به ذکر است که ماده اولیه و روش تولید، بر قیمت لوله تاثیر دارد. این مقاطع به دو صورت درزدار و بدون درز تولید می‌شوند. برای آشنایی با تفاوت لوله درزدار و بدون درز، بر روی لینک کلیک کنید. برای خرید لوله به منظور استفاده در سیستم پایپینگ، بایستی به فاکتورهای مختلفی توجه داشت. این فاکتورها شامل نوع، سایز، جنس، استاندارد، ضخامت، طول و شکل انتهای لوله می‌باشد.

7,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید