الهیات، دین و معنویت

اضطراب از منظر قرآن کریم

ezterab_az_manzare_qhoran_karim_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اضطراب از منظر قرآن کریم”

اضطراب از منظر قرآن کریم

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: اضطراب از منظر قرآن کریمAnxiety from the point of view holy Quranتهیه کنندگان:سمیه علی بابایی، مرضیه نظری، مرضیه رییسی

اسلاید 3: مقدمه: اضطراب يكي از مشكلات رايج بشر امروزي است. اضطراب يكي از آلام رواني است كه با احساس ناخوشايند و مبهمي از رنج و هراس، انتظاراتي تلخ و همچنين با عكس العمل هاي فيزيولوژيك مانند تعريق، تپش قلب، خشكي دهان، لرزش اندام ها و بي قراري همراه است.

اسلاید 4: اختلالات اضطرابي رايج ترين بيماري هاي رواني در جامعه هستند كه در 15-20 درصد از بيماران كلينيك هاي درماني ديده مي شود. ميزان شيوع اضطراب در ميان زنان بيش تر از مردان است.

اسلاید 5: با توجه به این مساله که اضطراب یکی از اجزای جدا نشدنی زندگی امروز و منشا بسیاری از بیماریها می باشد و همچنین وجود این تصور که بین مذهب و سلامت روان ارتباط مثبتی وجود دارد، مطالعه حاضر را با هدف اضطراب از منظر قرآن کریم انجام دادیم، تا با بررسی آیات و تفاسیر، نظر قرآن در این رابطه را بدانیم.

اسلاید 6: یافته ها:خداوند در قرآن درباره ي تأثير ياد خدا در آرامش و رهايى از اضطراب و افسردگى می فرمايد: "الذين آمنوا و تطمئن قلوبهم الا بذكر الله تطمئن القلوب" آنان كه ايمان آورده، دل هايشان به ياد خدا آرام است، آگاه باشيد با ياد خدا دل ها آرامش مى يابد.

اسلاید 7: در آیه ای دیگر می فرمایند:« و الذي انزل السيكنه في قلوب المؤمنين ليزدادوا ايمانا مع ايمانهم» او(خداوند) كسي است كه آرامش را در دل هاي مؤمنان نازل كرد تا ايماني بر ايمانشان بيفزايد. در مقابل دوري از یاد خدا، زندگی را دشوار می سازد «و من اعرض عن ذکري فان له معیشه ضنکا…» و هر کس از یاد من روي گرداند، زندگی سخت و تنگی خواهد داشت.

اسلاید 8: یافته های مطالعات محققین داخلی و خارجی نیز تصدیق کننده آیات قران می باشد. William James فيلسوف و روانشناس آمريكايي مي گويد: انسان متدين واقعي تسليم اضطراب نمي شود و توازن شخصيت خويش را حفظ مي كند و همواره آماده ي مقابله با مسايل ناخوشايندي است كه شايد روزگار برايش پيش مي آورد.

اسلاید 9: بحث و نتیجه گیری: آن چنان که نتایج مطالعات نشان می دهد مذهب و داشتن اعتقادات دینی اضطراب را کاهش داده و باعث ایجاد آرامش و اعتماد به نفس و امید در افراد می شود، پس ايمان بدون شك، مؤثرترين درمان اضطراب است.

اسلاید 10: سوره انعام آیه82 می فرماید: الَّذينَ آمنُواْ ولَم يلبسواْ إِيمانَهم بِظُلْمٍ أُولَئك لَهم الأَمنُ وهم مهتَدونَ كساني كه ايمان آورده اند و ايمان خود را با شرك و ستم آلوده نكرده اند، ايمني(آرامش) تنها براي آن ها است و آن ها هدايت يافتگانند.

اسلاید 11: از آنجایی که اضطراب و نگرانی یکی از بزرگ ترین بلاهای زندگی انسان بوده و آنچنان که از آیات قران و یافته های مطالعات پژوهشگران استنباط می شود خواندن قران یا شنیدن آوای آن باعث کاهش اضطراب حتی در شرایط بسیار سخت می گردد

اسلاید 12: پس با نزدیکتر شدن به قران کریم نه تنها قادر به کنترل اضطراب و نگرانی در مواقع مواجه با مشکلات هستیم، می توان از قران به عنوان درمانی ﻣﻄﻣﺋﻦ برای کاهش اضطراب در بیماران استفاده نمود.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید