صفحه 1:
:(215 J5)) Free way ®
Tet Re ecm ee ene Bienes) و
داراى معابر رفت و بركشت جذا از هم (مجزا) و شامل حداقل © خط عبوّر
در هر جهت است ورود به آن و خروج از آن فقط از محلهاى معين كه براى
اين منظور اختصاص يافته و تحت شرایط خاص از نظر زاویه ورود وخروج
امکان پذیر می باشد.تقاطع همسطح در آزادراه وجود ندارد و مسیرهای مثلاقی
دارای تقاطع غير هم سطح (تبادل) می باشند.
" لاقنلا 281655 )رلم لكسيرس):
بزرگ راهی است که به عنوان راه با سرعت بالا با حداقل 6۶ خط (0 خط در هر
جهت ) تعریف شده است و می تواند یا با دسترسی محدود یا با دسترسی جزیی
و مختصر باشد.
صفحه 2:
0
(EES) UVa corte ied
راهی است با روسازی آسفالت یا بتن که برای عبور وسایل نقلیه موتوری و به ندرت وسایل نقلیه
7 near ed
eS Pye eS Ps rer T Serer yr marred ieee Tes egren
5 enya ben yy py ea Pe
(21.8554) 448 eae! 1) Highway ©
راهی است با روسازی آسفالت یا بتن برای عبور سریع وسایل نقلیه موتوری که دارای معابر رفت
ar ye ae meron لا 9 0
است. ورود به بزرگرام و خروج از آن با محدوئیت نسبی انجام می گیرد.
* راه اصلی عریض:ٍ
So be eho ose See rel ie ee ie pao ence 1B)
Bee oes te One Sie eee eee
راه اصلی معمولی :
راهی است با سواره رو به عرض 8 متر با اضافه شانه های طرفین به عرض حداقل 4 متر
صفحه 3:
تعاریف (ادامه)
Bree
راهی است که ارتباط مراک جمعیت و تولید داخل یک منطقه را برقرار می کند و جزیی از شبکه
pO ony Strep ene Ci pero as i Bem ener)
pee eee rea
ا eho ele DLL eS eevee DE الا ا ا ا ا
باضافه شانه های طرفین:
راه فرعى درجه دو:
راهى كفته مى شود با دو خط عبور سولره رو به عرض ©.© متر باضافه شانه هاى طرفين.
ماخذ سالنامه آماری کشور
صفحه 4:
ت بين المللى
LI 2
صفحه 5:
* شبکه راههای اسان حدود 0100۰00000 کیلومتر می باشد که یکی از
Beever resol a one r Ip)
" احداث /إ/لا 17655 لاع در دن سال ©©©0 آغاز كشت و داراى شرايط
زیر می باشد:
ا ار 2
- طول آزادر اهياي موجود تا ابتداي 000008 ۶ ۱600 م کیلومتر
- طول آزادر اههای موجود در سال 5008 6۳/600 ern
PSB ner os رت لك إن ل 2 10م
- برنامه احداث Boe nS oO
- برنامه احداث كدت
dEOO0O = 2000000 کیلومتر
- برنامه احداث me OOO كيلومتر
صفحه 6:
1۱۳ CPP eID =o Ir
۱ Pe SOME eevee TsO ال EBX)
۱ ل We
۳ Decor tae eee bw Tes ee Te Speen)
كيلومتر ظول در مقام سوم مئ:باشد كه ذاراي 200 راه اكسيرس است. 1062©
دا ۱
lea ا ا دق
می باند
مالزی دارای 00 عدد بزرگراه می باشد.
صفحه 7:
el St Sie er ere es
تسبت طول راهها ساحت
به مساحت (میلیون کیلومتر مربه.
aa BY as il رگ
Sen etd pee == t/t 29
۳۳7 1 6 ری ديل
oe thle 11 Ws ie
VE ahs ah بل ثاين
nos 5 BA) Ww اران
be 37 WE We عربستان سعودی
Je a ait? Wik پاکستان 7
ey 0 ths We و se
حاور میانه
tle bth 17 )7/4 سوریه
=e 5 ele تفا يمن
Ae ALE ۳ 17 We
PCa et SECA n TT eee ee
صفحه 8:
رها
مقايسة طول راههاى برخى از
Pee ناور ميانه
ery ۴ Ae 7 51
ae ۳ vw 0 ۳۴
Ve 1۰ ۹۲ رن a“
“a ۲۱ ay 1 17
wy vy ١ ۳۸۴ بحرين برخخى اذ
7 0 ۸ عاد كويت کمترین
ie 0 7 علد ارات متحده عمرلى كشورها
١ و لبنان
و 000
صفحه 9:
2 نتايج 4
د اران بازاء هس كيلَومسشَ ريع مشاخت »/! كيلومتر راة وحود
IBN IY Oe SEF) ال ۷
بايد + بررايس كرد . و در مقايسهبا كشورى تُظيس جين بأ توجه به
ay rales) ايان ) يايد ٠» دترصد اضتزايش يابد.
صفحه 10:
صفحه 11:
وضعيت أزاد راههاى تحت حوزه استحفاظى وزارت راه و ترابرى طى (©©-
رضم
acter
caw
62۲
نات
0
oo}
AWAD : PO-OS basil متوسط رشد
Peer eT tee IE SEL ee
صفحه 12:
وضعيت بزرك راههاى تحت حوزه استحفاظى وزارت راه و ترابرى طى (©©-
ae
SD,
a LED
7 مساك 7
دالات
مرح
مرت
dep
مه
7 ap
° 7S 7] ص نه ىق امه ص ضر مم
سال
متوسط رشد سالیانه طی 266 : 9600.5
ماغذانامهآمری و گزارش اقصادی سل شارت بر کرد بنامه سوم توسعه
صفحه 13:
DBO POO aa BO
سال
| Shs = perenne ape
Done REN cate SD Se ae
صفحه 14:
1 ere RSs hee ] وضلعیت راههای کفور (شامل
Eee tee. eel abe Rac oat ae Lae ol راههاى كشور (شامل
۷
مرت
مر
“BLED
مره
منرت
مس
مرت
رت
A دس
9
جح ج وم كص م مض
سال ۱
۹ eC yp wry
۰ب واكذارى بخشى از راههاى روستايى Cas
0200 = NOROE SY Sear
صفحه 15:
9.6
Ly)
58
3.8
3.4
34
32
28
25
22
۳
مت
265
57
75
12
5.2
65
16.5
1
59
3:5
7735
7298
4859
4748
كك
3062
2764
2753
2550
2428
2286
2004
171
۱9
فارس
رس
کرمان
اصفین
ل
pos
أذربايجان شرقى
فد
0220
صفحه 16:
8
2
19
يي
17
1.6
كم
۳
57
ace
1۳9
8.9
187
6.9
5.2
127
1
217
305
468
412
2
78.6
29.2
62.3
1760
1746
1688
1675
1674
1618
۹
1575
إناعاطا
1504
1376
1312
1183
644
نام استان
چیارمحال بختیاری
کهکیلویه و بویراحمد
5
15
16
17
18
19
20
21
22
23
0
25
26
27
28
صفحه 17:
يروزههاى احداث راه كه در سال “© افتتاح كرديده اند
یت ۹2 000.564 0ه ل 0
كن لت ل ردوات ار تن
9
2 هت (CSRS) موومو
6 ىعرفهار 666.6 i) 96.6 esero
6
5
راهروستایی (۵.0 ۵ 50 eae
fet NY Mies Aes ae ار رن در هریت ee
Rum ha MCE eY i BD bree be Oe ao ST e Slo ma
5500-57
isle ل له
صفحه 18:
نمودار طول راههای احداث شده و در دست اجرا (طی سالهای ۸۲ - ۷۶)
كشور كشور
داه در دست اجرا
لمن بريد
| Seay ee ss PPS Hes SP
كشور كشور
000
صفحه 19:
نمودار اعتبارات راههای احداث شده و در دست اجرا (طی سالهای ۸۲ - ۷۶)
1
راهياي فرعي. راههاي اصلي. بزركراههاي آزاد واهياي
كشور كشور كشور كشوو
واه در دست اجرا داه expr ee |
صفحه 20:
روند اعتبارات ملى بابت 3
000
2 ار ل ل ا
0 ا ا ال Te)
و
صفحه 21:
روند طول راههای احداث شده (طی سالهای ۸۲ - ۷)
۳
7 7 78 7۵ 0 8 ۵
a) دس
و
ياههاي اصلي كور
ال
لاد يأهياي كشير 8
صفحه 22:
نمودار ارزش افزوده کل بخش حمل و نقل طی سالهای
0929-(09720 (به قيمت جارى)
مساك
شتات
بو
سره
مساك
سره
cam
utp
mp
ده
ةم
صفحه 23:
ea.
3
au.
صفحه 24:
۱ رت eye ere SUT te LYS IS SD YES Cs tye te SETS SSS Eee Ted
02200
صفحه 25:
نمودار سهم ارزش افزوده کل بخش حمل ونقل در تولیدناخالص داخلی طی سالهای 407 461۳0
220211
يخي لي لي في ني لير لير لقي لي
صفحه 26:
نمودار سهم ارزش افزوده كل بخش حمل ونقل جاده اى در در توليد ناخالص داخلى طى سالهاى ©700-067©).
(به قيمت جارى)
LPP OPI PO SOS
صفحه 27:
۱ Te Te ere ees eee ene Tet tee te Ls eset Leo
(oa)
POOP SSK SK
صفحه 28:
os sat ses ی در دا رای اکن داز تور
0
٩ > + و۳
3
سس
صفحه 29:
مبلغ قرارداد پروژهای وزارت راه و ترابری به تفکیک مهندسین
glia
صفحه 30:
0 نتايج 4
۱- متوسط رشد سالیانه اعتبارات راهسازی معادل 6/۳۹
درصد طی " سال (76-82 ) مبین رشد مستم فضبای کار
راهسازی د ركشوز مى ash
۲- تمرکن اعتبارات راهسازی طی 7 سال (۳-960)) در
احداث آزادراههاء بز ركرراههنا و راههاى اصلى Br
ل رم م
كشور قابل توجه نمى باشد.
Beer Beer ont SOY troy reer A ian f
ee eee wate eee eee
احداث شده فضای راهسازی در کشور قابل تامل
می باشد.
صفحه 31:
سازمان عمران و مسکن
صفحه 32:
1 enn eee ren er ce ger
AIEAS IEAM ILA IVAN |EAG: لكا ال ل
اعتبارات مضوب یابت
متوسط سهم رشته فعالیت عمرانی در احداث راه
Lae) 0
صفحه 33:
\d
1
7
a
hy
o
yy
18
۳
يانلا
صفحه 34:
a as a) rs
۴۵
ata سك
۱۳۲
ردم
رز
۲
Ad
Aan
راز
صفحه 35:
۹۵۰
VF
ع
رورا
۳۷
۴۰
سس
تمه