مدیریت و رهبری

اعتماد سازمانی Organizational Trust

Organizational-Trust

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اعتماد سازمانی Organizational Trust”

اعتماد سازمانی Organizational Trust

اسلاید 1: اعتماد سازمانیOrganizational Trust

اسلاید 2: عنواناعتماد سازمانینوعابزارمراحل استفادهطراحی / اجرا موضوعتغییرات و سازمانسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: اعتماد در يك شركت يا موسسه، ميزان كيفيت ارتباطات درون سازماني، همكاري‌ها، اجراي كار، نوآوري ،استراتژي، تعهد، مشاركت و روابط با سهامداران و همكاران را بهبود مي‌بخشد و البته مطمئنا سبب رضايت مشتريان نيز مي‌شود و فقدان اعتماد سبب بي‌تفاوتي كاركنان، كاهش انگيزه آنان و اجراي كند برنامه‌ها مي‌شود. اعتماد يك مفهوم چند بعدي است و ابعاد متفاوتي دارد. در متون مختلف معاني متفاوتي براي اعتماد عنوان شده است.اسونسون دست كم بيست معني متفاوت از اعتماد كه در متون مختلف آمده را ذكر كرده است از قبيل: اطمينان، قابليت پيش‌بيني، توانمندي، شايستگي، تخصص، خيرخواهي، مديريت باز، علاقه، پذيرش، واقعيت و... است.توجه به مفهوم اعتماد در خلال سال‌هاي 1980 شروع به رشد كرد و اين مفهوم از ديدگاه‌هاي مختلف مورد مطالعه قرار گرفت،انواع اعتماد در سازمان:در ارتباطات سازمانی سه نوع اعتماد وجود دارد: مبتنی بر بازدارندگی ، مبتنی بر آگاهی ، مبتنی بر شناسایی.– اعتماد مبتنی بر بازدارندگیشکننده ترین ارتباطات با اعتماد مبتنی بر بازدارندگی مهار می شود. یک تخطی و یا یک ناهماهنگی ممکن است ارتباط را ضایع کند. این شکل از اعتماد مبتنی بر ترس از تلافی جویی است. کسانی که ارتباطشان این گونه است، به آنچه می گویند عمل می کنند، زیرا از عواقب به انجام نرسیدن وظایفشان هراس دارند.– اعتماد مبتنی بر آگاهیبیشتر ارتباطات سازمانی ریشه در اعتماد مبتنی بر آگاهی دارد. به عبارت دیگر اعتماد مبتنی است بر پیش بینی پذیری رفتاری که حاصل تجارب تعامل گذشته است. وجود چنین اعتمادی هنگامی است که شخص آگاهی لازم از افراد برای درک کافی و وافی کارکنان داشته باشد تا بتواند رفتار محتمل آنان را به درستی پیش بینی کند.

اسلاید 4: – اعتماد مبتنی بر شناساییزمانی به بالاترین سطح اعتماد می رسیم که میان دو طرف یک ارتباط عاطفی وجود داشته باشد. این نوع ارتباط به یکی از طرفین اجازه می دهد که به عنوان کارگزار طرف دیگر عمل کند و در مراوده های بین افراد جانشین آن شخص شود. چنین اعتمادی را مبتنی بر شناسایی می گوییم.مي‌توان براي ايجاد اعتماد در درون سازمان، تركيبي از استراتژي‌هاي زير را نيز به‌كار برد: 1.پايبندي به تعهدات و قول‌هاي خود2.اطلاعات خود را صادقانه به اشتراك گذاريد3.گوش كنيد4.اطمينان ايجاد شده را حفظ كنيد5.در دسترس باشيد6.صادق باشد7.احترام گذاشتن به همه كارمندان8.صفات شخصيتي و نگرش خوب داشته باشيد9.منصف وسازگار باشيد10.با هم كار كنيد و به دنبال راه‌هايي براي كمك باشيد11.از سرزنش و عذر و بهانه دوري كنيد12.پاسخگو باشيد.

اسلاید 5: اعتماد را مي‌توان به دست آورد. جلب اعتماد كاركنان نيازمند زمان است. مديران خواه و ناخواه مجبور به حركت به سمت اعتماد هستند، زيرا در شرايط رقابتي حال ،اكثر سازمان‌ها به دنبال جذب افراد توانمندي هستند كه از قضا از شرايط سازماني خود ناراضي هستند و سعي مي‌كنند اين متخصصان را با قول فضاي بهتر كاري ( اعتماد – توانمندسازي – رفاه بيشتر – حقوق بيشتر – و... ) به سمت سازمان خود بكشند و هر چه بيشتر از ساير رقبا پيشي بگيرند. پس اعتماد اهميت و ضرورت ويژه‌اي پيدا كرده است و بايد در برنامه‌هاي مديريت منابع انساني هر سازماني جايگاه ويژه‌اي داشته باشد.

اسلاید 6: ابزارهای مرتبطشفافیت سازمان Corporate Transparency پنج بخش ساختمان اعتماد Five Trust Building Blocksمزایاپیامدهای ایجاد اعتماد سازمانی، نقش مستقیم و انکارناپذیری در افزایش اثربخشی سازمانی از طریق موارد ذیل دارد:– افزایش رضایت شغلی– افزایش تعهد سازمانی– کاهش جابجایی و ترک شغل– تسهیل پذیرش و باور اطلاعات ارائه شده توسط رهبر از سوی کارکنان– افزایش تعهد به تصمیمات اخذ شده در سازمانکاربردهابرگزاري جلسات مستمر با كاركنان و گفت‌وگوي باز و صميمانه شرايطي فراهم مي‌كند كه به ابعاد مطرح در توسعه اعتماد، جامع عمل پوشانده شود. تفويض اختيار به كاركنان و همچنين مديريت مشاركتي مي‌تواند در جهت توسعه اعتماد به كار گرفته شود.معایببی اعتمادی سازمانیبی اعتمادی کارکنان مهمترین پیامد محقق نشدن وعده هاست، ما به دیگران اعتماد می کنیم تا منافعمان را در نظر بگیرند. اگر این افراد صرفاً منفعت طلب باشند، این حالت نسبت به آنها بروز نمی کند. بی اعتمادی وقتی ایجاد می شود که بدگمانی بروز کند و در نتیجه بی توجهی به برخی از انتظارات در یک مبادله دو طرفه به دیگر مبادلات تعمیم داده شود. به طور قطع اگر وعده ای محقق نشد، مدیران باید به طور شفاف دلیل عملی نشدن آن را به کارکنان بیان کنند. از سوی دیگر خلف‌ وعده موجب آثار سوء اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در جامعه می‌شود و آن سرمایه اعتماد که از آن با عنوان سرمایه اجتماعی نیز یاد می‌شود خدشه‌دار خواهد شد، بنابراین لازم است کسانی که وعده‌ ای می‌دهند به آن عمل کنند و متعهد شوند زیرا در غیر این صورت عدم اعتماد در تمامی زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه فراگیر می‌شود.

اسلاید 7: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 8: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان