صفحه 1:

صفحه 2:
۱ ‏ام‎ Re ee oe Le Reon) eed ee) a Bale vores) - الگوی ناساز گارانه مصرف مواد با ایجاد ناراحتی قابل ‎Ree oe eer Weel es ee‏ مورد يا بيشتر از موارد زير نمايان مى شود: ۱) تحمل (سسسه: که با مصرف مواد در یکی از حالات زیر مشخص می گردد: الف) نياز به افزايش قابل ملاحظه مقدار مصرف ماده براى رسیدن به آ ثار دلخواه ب) كاهش ‎ne Cele ee]‏ ۱ ثابت ماده مورد نظر

صفحه 3:
۱۳ ‏ا مر‎ Ute Ce ee SES] Ase) We eC dL Rent ba) mek (er ‏هر ماده بخصوص در هنگام قطع با کاهش مصرف آن‎ ب) نباز به استفاده از همان ماده (با ماده‌ای مشابه) برای بت يا برهيز از بروز ناراحتىهاى ناشى از محروميت از راد ا ‎PSB TENT CNG ST‏ مورد نظر است مصرف شود ۶ میل دائم براي مصرف ماده وجود داشته و با تلاشهای ناموققی برای قطع يا کنترل مصرف ماده انجام شده باشد.

صفحه 4:
EET ‏ا‎ Pee ce Peer aT ere Ty) ‏ال ا‎ cS Poa ir ee] IEE toc oe re ee 00 re Per a Oren ee PIES Pes OF Tee ‏مشكلاتى را در ابعاد مختلف به وجود آورده است ولى اين مشكلات و‎ Roman ene Cn ry S hee Pre eo ees سوء مصرف ماذه ‎(Abuse)‏ الكوى ناساز كارانه مصرف ‎Brel)‏ و ا ل ا ‎DNS)‏ ‏عود كننده مى كردد. در ابن حالت ديكر دو وضعيت تحمل و محروميت وجود ندارد

صفحه 5:
برای تشخیص سوء مصرف بروز یک يا چند مورد از علائم زیر ‎obo IY Jab 99‏ 63970 ۱( ۱ ا ‎Ce See MO‏ ا ا CW | Tere mere) Ry ne ee One nee عملکرد ضعیف شغلی مربوط به مصرف ماده. مسامحه نست به ‎Uluij,8‏ ل 0 ey Genre Aes, ۱۳ eee Toole eS ror - تخلفات قانونى مربوط به مصرف مواد (مثلاً دستكيرى به علت مصرف مواد) - مصرف مداوم مواد علی‌رغم مشکلات اجتماعی با بین‌فردی ‎ere be er‏ ا ‎CSE‏ ‏همسر)

صفحه 6:
براى تشخيص سوء مصرف بروز يك يا جند مورد از علائم زير 1 ۱ ا ‎Ce See MO‏ ا ا CW | Tere mere) Ry ne ee One nee عملکرد ضعیف شغلی مربوط به مصرف ماده. مسامحه نست به ‎Uluij,8‏ ل 0 ey Genre Aes, ۱۳ eee Toole eS ror - تخلفات قانونى مربوط به مصرف مواد (مثلاً دستكيرى به علت مصرف مواد) - مصرف مداوم مواد علی‌رغم مشکلات اجتماعی با بین‌فردی ‎ere be er‏ ا ‎CSE‏ ‏همسر)

صفحه 7:
آشنابي با شايع ترين مواد

صفحه 8:
سيكار

صفحه 9:
آیا نیکونین يك ماده اعتیا دآور است؟ ۱ هس ۳ وابستگي ‎Me PCAN can cao)‏ دلايلى كه موجب ايجاد وابستكى نيكوتين است: ‎Sees‏ ل ا ‎NT sence‏ ل ا ‎|

صفحه 10:
اختلالات رواني ناشي از مصرف سيكار للحي سندرم ترك اختلال افسردگی اختلالات ‎Sum‏ 00 اختلالات ديكر

صفحه 11:
رت ‎een Reyer)‏ ل ل كت ‏2-. قطع مصرف يا كاهش دوز حداقل 4 علامت ذيل را در عرض 24 ساعت ايجاد ميكند: ‏خلق افسرده. بيخوابى؛ بيقراري يا خشم, اضطرابء اشكال در تمركز. كاهش ضربان قلبء افزايش اشتها يا وزن ‎SERS SES ete EB ACC ‏ل ا ا‎ eD. Cnn ‏دیگر میگردد.‎ 5 ‎cern En SD‏ ل ا ا ‎

صفحه 12:

صفحه 13:

صفحه 14:

صفحه 15:

صفحه 16:

صفحه 17:
۳ rere i تغیرات رواني و رفتاري آثار جسمي ‎RP eer ee por‏ 2 27 شدن خستكي» گاهش قم و سل ستفراع ۳ کاهش احساس درد ‎res) re *‏ * احساس كرماءكر كرفتن ‎aes‏ ۷۳9 بوخانكري ‎٠‏ خشكي دهان عالت * کاهش فشار خون ‎٠‏ كندي ۰ اختلال قضاوت

صفحه 18:
وابستگي (اعتیاد) 1 اختلالات جنسي ‎de‏ fe ed Te Fle) "000 ‏الت‎ مرك و مير نی - ‎as‏ ۷ و ‎ee nl ee‏ ‎Pai ۱۱۵‏ / ‎

صفحه 19:
Oe ‏لكت‎ ‏بي خوابي‎ ‏آبریزش بيني‎ ‏خميازه‎ ‏اضطراب‎ بي قراري ‎rape)‏

صفحه 20:

صفحه 21:

صفحه 22:

صفحه 23:
پآ era lore ae ‏كاوي نامیده مي‌شود)‎ ‏قرمزي جشمها‎ * تاكيكاردي خشكى دهان * افت فشار خون الت عدم تعادل حركتي

صفحه 24:
سرخوشي ۱۲۳ Pee ee Fe ‏بى تفاوقى‎ ا ‎ge ere |‏ 0 0 زمان آثار رواني ‎٠‏ اختلال در توجه وتمركز ‏۱ ‏احساس مسخ شخصیت» بسا ‎۱۳ ‎Od ae ‏»علائسم جنون مشل توهسم و‎ ‏هذیان ‏ال ۱۳

صفحه 25:
wt sha (0,5

صفحه 26:
۳ ارت ‎Pe‏ ‏احساس آرامش وشادی ‎Se‏ * احساس صميميت با ديكران اضطراب افسردگی بي خوابي و اثرات جسمی: تعریق ‎Reyes‏ ‎RY wea‏ تاكي كاردي کشادي مردمك افزايش انرزي افزايش دماي بدن

صفحه 27:

صفحه 28:
۷۳ Seer ‏اختلال در توجه و حافظه‎ ٠ ail oa ‏ين‎ . يرگشاخرپ‎ ‏یت‎ Cr Peer os رفتار نامناسب جنسي ناتواني در انجام حرکات ظريف و دقيق

صفحه 29:
عوارض مصرف طولاني مدت الكل Cees aC. Sa ‏سوءتغذبه‎ 8 * سرطان دستگاه کوارش فراموشي 02

صفحه 30:
(۳۹ Dee LC rp ‏زا)‎ ۱

صفحه 31:
برك رواني : سرخوشي ا ‎Ce‏ ‎“emanters: dilead U3, ۲‏ ۰ بدبيني 2 ‎Senet‏ + ‎oft ory‏ افسردگي ‎we‏

صفحه 32:
ات ‎ee‏ " درزنان: بزرگسسسي Ones oe PC ae Fe بیماربهای قلبی ؛ صدمات اعدگي» ریزش‌حو کلفتي صداء کوجك شدن پستان. ربوي»كبدي و كليوي» هياتبت » كانسر ‎٠‏ در مردان: آكنهء سي ‏زودرس» زرد شدن ‏پوست و ‏"سس رل

صفحه 33:
( 50 مواد توهم زا

صفحه 34:

صفحه 35:
ادراكات روشن و عميق مي شوند ‎etry tty TAS‏ ا ا ال ا 00000000 ااام ‎Pee‏ 017 ‏ال‎ ۰ ۳۹ no glow ۱ 7 uur gul> a lo Pale I Ua suai ogidas ID UeeS3y asl gSae rouwl elas Gulia pagi Logie prgi 2a 0355 «gr J slosbacl 51 palo all - ‏خاطرات فراموش شده قبليء بروز احساسات‎ Pore 7 ‏ا‎ ‎00 Say cul ySoo

صفحه 36:
‎pb> Joloc‏ 9 ارات ‎NCW] bee precy‏ مواد

صفحه 37:

صفحه 38:

صفحه 39:
عامل خطر. عاملى اس 55 در صورت وحود آن احتمال ‎ee Ee)‏ 0 ‎Jie!‏ رد ‎wh‏

صفحه 40:
عامل حفاطت کننده. عاهلی است كه ‎Pi ee‏ ‎ES) Ee ET Bee eee |‏ آسیب کاهش می‌پابد.

صفحه 41:
که دران والدین مصرف کننده مواد هستند یا به بيمارى روانى مبتلايند. - مهارتهای فرزند پروری ناکارآمد خصوصا ‎wil S095 ssl lo aS ws rg 50‏ و ۱۳۱ وخوی منفی دارند و یا مبتلا به اختلالات سلوکی(رفتاری) هستند . - فقدان دلبستگی متقابل میان فرزندان و ۳9۳

صفحه 42:
ناکامی و9 شكست : تحصيلى ‎a‏ ™ مهارتهای اجتماعی وسا زگارانه ‎unio‏ = ‎prio YVLuoe L alol, s5l5» -‏ 9 یا همسالانی که به رفتارهای انحرافى كرايش دارند. ‏مواد درمحیط دانشگاه» بین همسالان ‎im eee De eee eS Go eee

صفحه 43:
عوامل حفاظت کننده: -ارتباط مناسب و ييوند قوى با از 7ب ۳۳۳ مشخصی برایرفتاره] 29979 دارد 3 ‎oly‏ ‏درزندكى فرزندان سهيم مى باشند. pan ‏ا‎ re ee خانواده 3 دانشگاه 3 موسسات 3 سازمانهاى

صفحه 44:
فردی 2 خانوادگی ‎P<‏ فردی و همسالان محل رح

صفحه 45:
علم بیشگیری به تعبیر امروزی آن و مطابق با اين رویکرد عبارت 3 ۰ ول خطر

صفحه 46:
| ‏ات‎ ea ۱ : ‏مواد در دانشجوبان عبارتند از‎ - پذیرفته شدن در جمع دوستان (همرنگی با آنها). - كنجكاوى و هيجان طلبى . ۳ Fe fe ‏ا‎ cde ۱ ‏خوابكاه به‎ Pe TO Sek hb Nand ias ۱ ay - جلت توجه کردن و نشانه بز رک شدن. را

صفحه 47:
- فشارهاي ناشي از دوري از خانواده و سازكاري با و ‎ey‏ اا ا ‎egy‏ ‏ار ا 0 0 le 0 حل استقرار خوايكاه ا حیط, ‎da‏ ل ا ا ‎Peel ‏ال‎ eer ‎۱ ‎E Se cee eae cae‏ ا

صفحه 48:
اصول پیشگیری هدف علم پیشگیری جلوگیری پا متعادل ساختن اختلالات عمده >54 ۳ است .پیامد متطقی این هدف. | باید بیس ار آن كد بيمارى بارز شود انجام شوند بنابراین پژوهشهای پیشگیرانه به طور عمده ‎pes | | ae‏ و بررسی پیش آندهای Pa ‏ل له قم‎ lg | Pe > Eyes Comey ‏كتاكت تحن تاكيد‎ 001 erent) et mean APs cal or ‏ا‎

صفحه 49:
درعلم ييشكيرى سه دوره را مى توان متمايز كرد ‎-١‏ بيشكيرى بر خاسته از شهود "- بيشكيرى برخاسته از نظريه "'- بيشكيرى برخاسته از داده ها

صفحه 50:
9 1- تغییر باورهاي هنجاري در بین جوانان و ارایه ت صحیح و واقعي در مورد میزان مصرف و ‎rere)‏ ال ا 00 2 2 - ایجاد تعهد و پايبندي به خانواده» مدرسه و اجتماع. ۳ 3 - ايجاد نكرش منفى نسبت به مواد و عوارض آن 4 - ایجاد مهارتهاي مقاومت در برابر فشار گروه همسال و پيشنهاد مصرف مواد 5-آموزش مهارتهاي هدف گزيني کوتاه مدت و بلند مدت به منظور جهت دهی به زندگی و تلاش برای دستيابى به انها

صفحه 51:
By ee Ce en DL ne Sr aaa ‏تعارض ها و فشار روانى‎ ROR ey re rem ere SEEN ‏جايكزين براى مثال ترغيب نوجوانان به توجه بيشتر‎ 0 2 Rey oA ane SEY ‏اجتماعى‎ ee eee ered Yay ‎-٩‏ مهارتهای مقابله با فشار روانی ‎۱ ne We nan S| ee Slee 2 ee LES eel

صفحه 52:
* آیا مداخله های پیشگیرانه آن گونه تنظیم شده اند که اكد اق وت خی تک وا فكت سين ‎ee SL)‏ ا ل ا كن 370 0 ‏ا ا‎ LT ‏بيروى مى كند. طرحى كه ارزيابى نيازها. طراحى»‎ ‏اجراء اصلاح واطلاع نتايج را درب ر كيرد.‎ CP ‏ا ا‎ en ee re RV Chee Ne Se ee Pe nL Sd ete) ‏وبکپار چه هستند. بعنی آن گونه هستند که در طول‎ ‏اجراى برنامه. در جهت يكديكر عمل كنند و بتوان از آنها‎ ‏براى ارزيابى بيشرفت و نتايج برنامه استفاده نمود؟‎

صفحه 53:
- عدم ارتباط مناسب مسولان دانشكاه و اسانيد با دانشجويان - تجمع خرده فرهنگهای دانشجویی ل م ات - ضعف مراكز مشاوره و عدم وجود مراكز مداخله در بحران توجه به دلايل فوق بيائكر وجود عوامل خطر ويزه داشجو بان در دوره دانشجويى و دانشكاههاست كه ممكن است 001 له لكك نشوند

صفحه 54:
02 Dd (۳ rT) 1- افت عملکرد تحصيلي 2- حضور نامنظم و غیبت كردنهاي مداوم 3- تغییرات قابل توجه روابط با همكلاسي ها اساتید و.. 4- خلق غمگین و افسرده 5- بیش فعالي با صحبت کردن مداوم و سریع ‎Oe er Ee ed Te ee ed‏ 7- خواب آلودگي مکرر در کلاس

صفحه 55:
علایم دانشجویان تحت استرس و ۳۹1 8- تقاضاهاي مداوم براي ارفاق و فرصت گرفتن ‎Aare 9‏ یواست در تصمیم ‎od‏ ‏10- رن ‎re‏ ‏1- بي علاقگي به فعاليتهاي روزمره ی 8- ترسهاي غير منطقي ‎eee ee Od ee ade‏

صفحه 56:
نحوه کمک به دانشجوی تحت استرس ‎ia‏ ا ل ان ‎ter‏ ل ل 20 ‎ma)‏ ام را لس اس ‎Pe enn re conn heecmencre re erin‏ یا لس 5- مستقيما از او ببرسيد كه جكونه مي توانيد به بهترين نحو ‎wailed SoS of‏ 6- حدود اختيارات و مسئوليتهاي خود را بدانيد.(ارجاع)

صفحه 57:
نحوه ارجاع دانشجو به مرکز مشاوره ات ال ‎igs SN callers‏ سا ‎ev eee)‏ ۷ ie pect te -82 er Se eee ee eee rn) 3- از او بخواهید برای تعیین ملاقات با مرکز مشاوره تماس بگیرد با به آنجا مراجعه کند. ‎saline 35 0 43 gouils of ad ailgi 0 —4‏ ما ( موفق ترين نوع ارجاع) ‏5- پیگیری کنید: جار ريك تيه ‎OL‏ را

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان