صفحه 1:
بسم اللّه الرحمن الرحيم

صفحه 2:
3-0 افت ۳ » ‎BY Lee‏ دکتر الهه محمد اسماعیل

صفحه 3:
تعریف افت تحصيلي و مفاهیم مرتبط با آن مثل تکرار پایه مردودي ۳ آموزش و يرورش تمامي : ‎a ge ere beret Bern‏ ۱ به هد 59 ‎ol 5 luil‏ ا ا رلك 10 erence fom ear yoene neat ‏دلایل افث‎ 8 ست در داده شود. ا ‎ee Tel oT ee ee eee RSS‏ 7 ۳ ‎Re SSS ee epee ees ete terre Roe | toeeE‏ ۱ آموزش و برورش 0ترك تحصیل زودرس عبارت است از وضع دانش آموزي که پیش از پایان آخرین سال يك دوره آموزشي که در آن ثبت‌نام کرده است آن دوره را زودتر رها مي‌کند. 0تکرار پایه عبارت است تکرار يك کلاس براي دانشآموزي که در همان کلاس پايه‌اي 7

صفحه 4:
| Se seh TP RCS IN Sone Cen Pere se Nene reno premiere enn pets ee ee Pele c ei teee| ‏تلاقي دو بديدة ترا تحصيل و مردودي در سيستم آموزشي‎

صفحه 5:
ابعاد افت تحصيلي 1. در سطح خانواده 0 er Ey 3. در سطح اجتماع 4 در سطح دانش‌آموز که موضوع مورد بحث است که به شرح زیر ارائه مي‌شود ار رت سس الا و 0 اختلالات عاطفي رفتاري و مسائل وابسته

صفحه 6:
عوامل فردي یا عوامل مربوط به کودك در ارتباط با افت ‎RCs are eee‏ مشکلات شناختي ا 200 ‎ae)‏ ۳ "۳ الف - ناتواني يادگيري تحصيلي ترا ‎gon‏ ترا

صفحه 7:
الف - ناتواني ي إياد كيري تحصيلي 1. اختلال در نوشتن | ‎er er res)‏ 0 Cesk)

صفحه 8:
| 2 حافظه ‎IRS)‏ ا

صفحه 9:
2 Perel 5256 200

صفحه 10:
مت 1 افسردگي 2 اضطراب 3. نافرماني مقابله جويانه 4اختلال سلوك 5.وسواس ۱ 7مشکلات برون نمود

صفحه 11:
1 2 CIE 20 3بیان عاطفي نامناسب ۱ ا 2-5200

صفحه 12:
آمار نرخ ماندگاري دانشآموزان تحت پوشش آموزش و پرورش استثنايي و ‎ed See key bie del eo et eee)‏ ا ا آموزش و پرورش را به مسئله افت تحصيلي بیشتر مي‌نمایاند ها ترك تحصیل 52 7 2 D pon 51 ab 18 Cn ‏سال دوم‎ ‏سال سوم‎ يك

صفحه 13:
شیوع ناتوانائيهاي بادگيري 1 است 1 0 ‏ال ا‎ we Cr OL LED) ‏ريسكي‎ 00 ‏م ا‎ ki) Se ‏يادگيري هستند.‎ (1376) میزان شیوع اختلالات يادگيري را 8 درصد ذکر کرده است. ‎en ee BIE Tee ay Tees‏ 1 ‎Lae eae ce saree nen‏ ۱ بايدهاي مختلف به شرح زير است : پایه سوم بايه جهارم يايه ينجم دختر 8/13 12 12 ۳( 1/12 3/18

صفحه 14:
۱ te reeks Te LC LLL) ee) 1۱ ren error RIES PPO ‏ا ا ل‎ Cae anor) ۲ ‏ل ا‎ بهرنگی (1376) درصد اختلال خواندن را 6/5 اختلال املاء را 2/2 و اختلال ریاضی 2/5 گزارش نموده است. 1 دختران گزارش نموده است.

صفحه 15:
RR ere Ree NT CBE eRe Crees كل مراجعين به مركز مشكلات ويزه يادكيري تعداد اندكي از دان شآموزان تحت آموزش و بازيروري قرار كرفتهاند اين مسأله نشانكر ‎Fol‏ ل ا ۳ لازم بهرهمند شوند و ابن مسأله به كسترش هر جه بيشتر افت تحصيلي در جامعه دانش آموزی منجر گردیده است.

صفحه 16:
ONS ‏ا‎ Re BA ‏مراکز آموزشي دانش آموزان داراي مشکلات ویژه بادگيري‎ 5350000000 لك ال ل سال تحصيلي 200 4542 8315 79-0 كن 714 1 - 80 4249 10526 81-82 ‎Co‏ 15761 82-83 4183 13985 4 -83 3373 1308 توت

صفحه 17:
‎Pelco‏ ل ‏- کمیته بهداشت جهانی (1990) : اختلالات رواني و عاطفی .6/13 ‎Reece ces ROY 10>)‏ 1 7 8نا10 درصد اختلالات ديكري كه نياز به درمان دارد ا ا م ا ‎PCR ReneS‏ ‎ee oa‏ 220 - محمد خاني. شهرام (1387) : مقطع ابتدابي و راهنمابي .7/32 ل 0 | ‎RO Te ean Nee‏ اختلالات هيجاني 2 درصد ۱ ‎JP rear nemo‏ 222100 ‎

صفحه 18:
شيوع اختلالات عاطفي / رذ ري ا 1۱ درصد - مهربار (1380) : شيراز 22 درصد دختران .27 درصد يسران ‎٠‏ در تهران 29/34درصد 020057 اختلالات عاطفى : 29/14 ) ‏اضطراب 14 درصد (شایعترین اختلال‎ Ree SOL ie] eee eb Cee) [۱ ترا ار اختلال سلوك 57/12 درصد

صفحه 19:
رابطه اختلالات عاطفي و ناتوانيهاي بادگيري 1۱ ‏ا ل‎ 1 0 CREE hea UU CIDER Ur ONE SOC عملکرد ضعیف تحصيلي و مشکلات رفتاري اغلب با هم رخ مي دهند.

صفحه 20:
کودكاني که در يك سوم بالايي نشانگان اضطراب در کلاس اول بودند. ده ابر تحصيلي در كلاس ينجم قرار ا ۱ نیز رخ ‎en‏ ۱ ae eee) error) CR See Se els ye Cee Nn Sse enh ere eee Np cesieee sew Wa SES tee PS ‏ل‎ Re ‏کمبود توجه تمایلات وسواسي) را نشان دأدند.‎ ۲ Ne Ee CLAN Se CL eee) ۱ See nS ele ice

صفحه 21:
Ree TCL fe Yee a tony DOO ieee Fes eres Ree renee ere cer) Pee ‏ل ا‎ ‏ناتوانيهاي يادگيري دارند. و توجیه مشکلات يادگيري کودك را آسانتر‎ 1۱ CLUS per fe see eaetcpc erin (Coat pe mtecepe) ‏افسردگي وناتواني يادگيري همراه هستند. بدینسان آموزگار. مدیران.‎ Be ee a ee een cee omen Poe ‏ا ا‎ od ‏بودن مسائل عاطفي به اختلال يادگيري توجه ننماید:‎

صفحه 22:
۱ جک ۳۹۷ - Dyes nt denice SSO ore peri cee cere ‏تشدید مي‌کنند. الگوهاي منفي سازگاري . نظیر اجتناب یا انفعال . و مسند‎ ۱ ‏ممانعت به عمل مي آورد.‎ 0 ‏ا‎ ces 1 ‏ا‎ rE CR TCR Te ‎en ery‏ رز ‎Er RCS ee Se Be ee gene seeker BSE See Coed 1 . ‏ارتباط دارند‎ ‎ ‎

صفحه 23:
Fe ed) ech BL Cee PC Ly 7 نقایص شناختي معین نظیر زبان . توجه. حافظه و مشکلات مربوط به استدلال مي نوانند با اثركذاري بر جكونكي تعبير كودكان از محيط وتفكر در مورد خويشتنء. مشكلات عاطفي را وخيمتر سازند. علاوه براين مشكلات خودكرداني واشكال در مهارتهاي اجتماعي. تعاملات اجتماعي لت ‎Pea)‏ ا ل ل

صفحه 24:
سلامت رواني بادگيري را افزایش مي دهد PRS ee TES we Tors ernest Sr reer ee PRO ‏ا‎ Cn eSMeERETC? eed Rte Me) RCE Te nS ey ees i no ‏کنند و آنها را به گونه‌ای ابراز مي‌کنند که براي دیگران قابل مشاهده است.‎ ‏ری را به شیوه‌هاي متعدد ار‎ 3 ‏به‎ 1 a SIS oe Crear ‏درگيري تمامي افراد ذینفع به ایجاد يك فضاي ذهني مناسب براي بادگيري‎ 1۱ PONE ase TE ene Re tee ‏دانش آموزان كمك ميشود تا از يس جالشها برآيند و احساس خوبي نسبت‎ 1 ‏به خويشتن بيدا كنند.‎

صفحه 25:
اقدامات لازم براي افزایش سلامت رواني و بادگيری 1. بررسي علل رفتارهاي مشکل ساز ۱ الف : بيشكيري اوليه . شناسه زود هنكام كودكان پ: پيشگيري انویه .مداخلات درماني در موارد متوسط و شدبد ‎OIC a Er‏ 65 رم سلامت روان (توانمند سازي ا ل ‎eS) hat ler ne an eee este‏ ‎ ‎۱ eR Ly ore eae ERE Te SLES eee ‏سالم و يبشكيري از رفتارهاي ناسازكارانه كمك شود.‎

صفحه 26:
سامانه‌هاي بکپارچه و هماهنگ به منظور حمایت از رشد تمام کودکان سامانه‌هاي پيشگيري و ارتقاء براي تمام دانش آموزان 200000000 Fe Pe at old سامانه‌هاي درماني براي ‎RN ene eS‏ for terd PES eae RV TOCR Evy

صفحه 27:
تغیبرات در سطح سامانه ای تغییرات در سطح فردي خودآگاهي آگاهي اجتماعي مديريت افزايش : 3 = رفتارهاي اجتماعي ‎ey‏ 00 ببشرفت تعصيلي' ازنقاء رز 307 همسالان خانواده 9 ‎a eed‏ د خرده سامانه‌اي یاستهاء رفتارهاي ۳1 خشونت و برخاشگري ساختارهاي سازماتي 2700 اقعاليتياي كلاسي بين سامانه اي 01010 خانواده و اجتماع

صفحه 28:
کنترل پارامترهاي شکست تحصيلي و رلهكارهاي کاهش افت تحصيلي براي کاهش افت تحصيلي آنچه ضرورت دارد پیدا کردن راه‌حل‌هاي مناسب در ‎per pod‏ هر منطقه و مدرسه است از سوي 1 ‎FSCS SCENE Pe Res Cesena tener PL ee‏ افت ‎BSC Ne Lee‏ لازم به ذکر است که براي کاهش افت تحصيلي باید پاسخ‌هابي به موارد زیر داد: ل ا م سطح اقدامات براي مدرسه و كلاس درس با توجه به نوع اقدام از نظر سازماني (درون سازمانى و برون سازماني) . مراجع اقدامات و نمونه اقدامات به

صفحه 29:
مدرسه / كلاس درس عبارت است از درون 0 ترا دار سطح مدرسه / كلاس یگ ار برون سازمانى كه شامل موا 5 سازماني و ب 5 1) درون سازماني دانش آموز معلم مشاور ‎a‏ اسه ‎ype ۲‏ ‏پ ۱ ‎00 ‎0

صفحه 30:
مرجع اقدامات ار رسد 1۳ ل يك 3. خيرين محلي 4 معتمدین محلی ‎DS ony‏ م ‏6 روحاني مسجد محل

صفحه 31:
1 ‏م ل ل ا‎ 0 ecm ee Wee sen نمونه اقدامات ‎ek‏ iS SS

صفحه 32:
سطح اقدامات درسطح منطقه / ناحیه / شهرستان سطح اقدامات براي منطقه | ناحیه | شهرستان با توجه به نوع اقدام از نظر سازماني (درون سآزماني و برون سازماني) مراجع اقدامات و نمونه اقدامات به توا | پا( درون سازماني و برون سازماني كه شامل موارد زير است: 1) درون سازماني كارشناسان آموزز معاون آموزشي كروههاي آموزشي منطقه معاون يشتيباني منطقه 0 520000 کمیته برنامه‌ريزي منطقه

صفحه 33:
مرجع اقدامات 2) برون سازماني مرجع اقدامات در سطح برون سازمانى عبارت است: شوراي آموزش و پرورش منطقه امام جمعه 000 yee) 0 od صدا و سیما و رسانه‌هاي محلي نماينده و يا نمايدكان 1[ فر و ا ران ا 1 سازماني و با كمك مراجع اقدامات عبارت است از نمونه اقدامات 1 =) 3 4

صفحه 34:
SPCR rer ane ‏ا‎ ‎1۱ Tel sacs Per an Por eT ee re ee) استان / سازمان آموزش و پرورش ۱ Mies) edie ce race ne etd ‏است از درون سازماني و برون سازماني که شامل موارد زیر است:‎ 1) درون سازماني مدير سازمان

صفحه 35:
2) برون سازماني مرجع اقدامات در سطح برون سازماني عبارت است: ۳ شوراي اموزش و برورش استان نمایندگان مجلس در استان eee unsp yl eeryre ۱ eter ee re ‏برون سازماني و با كمك مراجع اقدامات عبارت است از‎ نمونه اقدامات = ۳3۹

صفحه 36:
ل ‎ee Bre eter ee te‏ [درون سازماني و برون سازماني) مراجع اقدامات و نمونه اقدامات به شرح زيراست: وزارت/ سطح كلان زو اقدام در سطح وزارت/ سل ل ات كه سازماني و برون سازماني که شامل موارد زیر است: 1) درون سازماني 297, 9 A590! 59 كت آموزشي مربوطه معاون ب دفتر جاب و تأليف كتب درسي مدیران کل ستادي و ‎ae‏

صفحه 37:
2 برون سازماني مرجع اقدامات در سطح برون سازمانى عبارت است: شوراي عالي آموزش و يرورش مجلس شوراي اسلامي صدا و سيما OSE eld eae) See Neb Moe ‏ا ل‎ Someone pene rca eves en نمونه اقدامات سا با دا ح با

صفحه 38:
با تشکر و خسته نباشید

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان