تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 35 اسلاید اين فايل آموزش مناسب هست براي : دانشجويان و فارغ التحصيلان رشته هاي روان شناسي و مشاوره کاربرد اين پاورپوينت چي هست ؟ علاوه بر اضافه شدن معلومات تخصصي در زمينه روان شناسي ميتونه منبع مناسبي براي کسب درامد هم باشه و از همين پاور ميتونيد براي ارائه کارگاه هاي روان شناسي استفاده کنيد خيالتون راحت و با دل آسوده خريد کنيد ، چون من تمام تلاشم رو در اين پاور انجام دادم که بتونه به شما کمک بکنه اميدوارم که از خريدتون راضي باشيد و حالتون رو خوب کرده باشه

علی اصغر رضائی

صفحه 1:
Depression: Symptoms, Types, Causes, and Treatments ©» Affecting all races, genders, ages ۳1

صفحه 2:
Depression: Definition ‏افسردگی بیماری است که خصوصیت عمده آن خلق است و شامل‎ ‏احساس غمگینی .که ممکن است از نومیدی خفیف تا احساس یاس شدید‎ ‏ءنوسان داشته باشد‎ ‏این تغییر خلق با تغییرات مشخصی در رفتار . نگرش, .کار آبی . اعمال‎ ‏فیزیولوژیک همراه است‎ » ‏بیماری افسردگی بر کل ارگانیسم اثر میگذارد و تمام حوزه های زندگی فرد را‎ ‏طوریکه فرد احساس گناه کرده » ارزشی برای‎ a ‏تحت تاثیر قرار می دهد.‎ ‏خود و محیط پیرامون خود قائل نیست و در برخی موارد اقدام به خود کشی‎ ‏می کند . آمارهای زیادی افسردگی را از جمله مهمترین علل خودکشی بیان‎ ‏کرده اند‎ او عم و

صفحه 3:
Background Info ® 8-17% of people experience it at least once before they celebrate their 40th ® Its prevalence differs across countries: USA- 14 million adults yearly Canada- 1.35 million people Australia- one in four women and one in six men Currently, 121 million people worldwide suffer from it It is the leading cause of disability in USA and Canada According to the WHO, depression will be the 2nd leading cause of disability by 2020 worldwide after heart attacks

صفحه 4:
راه های تظاهر افسردگی ضعفت مر کز 12 ف قدلرانگیزش‌ولذت ناشوازلفسردگیپساز زلیمان-2 عالم‌لفسردگی-3 لفکار وسولسی-4

صفحه 5:
Causes Psycho - social Physiologi Genetic /

صفحه 6:
2)Biological or physiological cause: ® Causes or risk factors can be classified as follows Serotonin Epinephrine nor-epinephrine 3)Genetic cause: )۱۰-۱۳/( ‏یک والدی‎ دوقلوهای غیرهمسان- (/۱۰-۲۵/) دوقلوهای همسان - (1۵۰) او عم و

صفحه 7:
علائم ونشانه های بیماران افسرده «علائم و نشانه ها در چهار دسته زیر قرار می گیرند علائم‌ونشانه های‌شناختی-1 علائم ونشانه ها واحساسى -2 علئم‌ونشانه هایرفتابی3 علائم ونشانه هاوجسمى 4

صفحه 8:
Psycho - social 1) psycho-social factors o jahn Bowlby Attachment- separation anxiety 0 Spitz o Self psychology Freud Back Seligman - Learning helplessness \ lovinson / oc ‏ه‎ °

صفحه 9:
Causes ® psycho-social factors Low self-esteem Early experiences (PTSD): death of loved ones, school related problems, abandonment, rejection, chronic illnesses, sexual abuse Life experiences: © Divorce/separation © Poverty ® illnesses (eg. HIV) © gambling addiction © eating disorder ©» grief over death of relative ® job loss or unemployment, etc ing bi 9

صفحه 10:
1 خورده ومقصر و به درد نخور میدانند 1/2/25 11:38 AM

صفحه 11:
علائم ونشان ‎a‏ ثم ونشانه های 1 “—s Io ALB . ‏غمگینی‎ ‏پسی و خشم‎ rapt احساس درماندگی احساس نامیدی احساس بی تفاهتی 00 oe wre] LBC} ‏ع‎ Pan ‏غمگینی .نا امیدی و درماند گی‎ ‏كن‎

صفحه 12:
علائم ونشانه های رفتاری ‎vane‏ گسریه ک ردنب ‎Cab‏ = کناره گیری از دیگران و انزواه ....تحريكيذيروو - عدم توجه به ظاهر خود - مصرفبورويه دارو - شکزدر لنجام ک اه . تسحصیل خلنه دایووزندگیروزمرد 5

صفحه 13:
افراده افسرده به دلیل احساس ۱ SF riby> ‏انجام وظايف روزمره خود نيستند‎

صفحه 14:
Symptoms in depression خلقلفسرده -1 خولب‌آشنته -2 ازدسه ادن‌علاقه -3 کندی‌سلیکوموتور -4 کاهنیافرژی5 دختلالهیتمرکز -6 للحسابركتلم -7 لفکار خودکشی-8 لفکار عنفی-9 کاهر‌هیل‌جنسی:10

صفحه 15:
Symptoms in depression ‏و«‎ 5 ‏ه‎ 60 ® Retarded psychomotor

صفحه 16:
علائم و نشان ثم ونشانه ها ئى حسمى هشإشتها - Pw ‏مه‎ Ls Tae get pats

صفحه 17:
Depression type: ٠ Milled: ‏ویژگی و علائم‎ : ‏خلق حساس به رویداها‎ ‏گریه‎ ‏احساس تحت فشار بودن‎ ‏دلتنگی‎ ‏اجتناب ازموقعیت ترسناک‎ ‏لرزش‎ ‏علائم جسمی وجود ندارد‎ ‏افکارخود کشی ممکن است وجودداشته باشد .ولی خودآزاری جدی‎ ۱ ‏ءدرکار نیست‎ )

صفحه 18:
moderate : ویژگی و علائم کاهش : خلق . اعتماد به نفس . انكيزه .تمر كز فقدان احساس لذت افکار منفی,بدیینانه معطوف به خاطرات ناخوشايند ‎(ite Ga yb Sig OI bE‏ افکار خودکشی کندی سایکوموتور یا آژیته شدن

صفحه 19:
sever ® Psychotic ‏ویژگی و علائم‎ : اختلال در عملکرد هذیان احساس گناه توهم شنوایی فقدان بینش اختلال در خواب

صفحه 20:
[060۲۵55۱0۱ ۰ ٠ ۴۳800960۷5 ۰ . ۴006۳05 * psychotic * Neurotic ‎Psychotic depression‏ و ‎©» hallucinations and delusions © Loss of pleasure in activities ® Over-eating and weight gain ‎ ‎

صفحه 21:
Depression of Neurotic dale ‏طبيعى :ومعفادل ددر اتساق واقيقى الست تست در‎ Fo pail ‏بیرونی که فرد از آن آگاه است ومحرومیت آن را آگاهانه درک می کند‎ . در نوروز افسردگی غالبا عامل محروم کننده بیرونی است . این نوع افسردگی از دو جهت با افسردگی طبیعی متفاوت است شدتو حدتبا محرکب برونی-1 خصوصياتش خصيتى- 2 در افسردكى نوروتيك بيمار نسبت به امور زندكى بى علاقكى شديد ييدا ميكند.دجار احساس طرد شدكى تنهايى وبيجاركى مى كند. به آسانى .مى كريد . ممكن است به خودكشى فكر كند او عم و

صفحه 22:
(وهب0۱ 0۵0۷) ۰9 )ومع OSeasonal affective disorder (S.A.D) UDysthymia

صفحه 23:
افسردگی را می توان با انواع غذاها درمان کرد روغن ماهی, ویتامین ها و رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزی به .کنترل علائم افسردگی در افراد کمک می ‎MS‏ مواد غذایی شامل اسیدهای چرب اشباع نشده و ویتامین (ب) تاثیرات بالقوه ای روی خلق و خوی افراد داشته و خلق را با افزایش .جذب پیام آوران شیمیایی در مغز بالا می برد همچنین تحقیقات وپژوهش های انجام گرفته نشان می دهد ماهی و روغن آن مخصوصاً چربی امگا ۳ افراد را از .افسردگی محافظت می کند

صفحه 24:
مداخلات دربیماران افسرده ** توانایی بالقوه جهت تخطی وتجاوز به جانب خود ۱- مستقیما از پیمار سوال کنید. تم ۲- محیط امنی برای بیمار ایجاد کنید.... ۳- با بیمارتعهد شفاهی مبنی ب ۴- از بیمار قول بگیرید تا در صورت وجود افکار مبنی بر.... ۵- بیمار را تشویق کنید تا احساسات خود را ‎aad‏ ۶- اجازه دهید بیمار احساسات خصمانه خود را در حد مناسب وابراز کند و روش امنی جهت تخلیه خصومت برای او فراهم کنید ۷- با بیمار وقت صرف کنید

صفحه 25:
اشکال در خود پنداری : عزت نفس يايين ‎-١‏ بيمار و رفتار منفى او را قبول كنيد ‏۲- به منظورانتقال پذیرفته شدن بیمار و افزایش احساس خود ارزشمندی در ‏۳- شرکت در فعالیت های گروهی را که از آن بیمار باز خوردمثبت... ‏۴-به بیمارکمک کنید تا جنبه هایی از خود را که علاقه مند به تغییر است مورد شناسایی قرار دهید ‏۵- به تدریج بیمار راکمک کنید مسئولیت رفتار خود راقبول کند . تا بتواند بطورمستقل فعالیت کند . ‎ ‏۶- توانمندیهای بیمار را شناسایی کنید.روشهای سهل و ساده رسیدن به موفقیت را به بیمار پیشنهاد کنید .( بازخورد مثبت دهید ) ‎ ‎

صفحه 26:
: روشهایقاطعینوا بسه بیمار بسیاموزید -7 شناختف فاوتبسیرقاطعینتو رفتارتهاجمی لهمیطحترلم بسه حقوق 8 ."دیگران و حفظ حقوق اساسی خود ....استفاده از پیامهایی چون "من

صفحه 27:
غم و اندوه معیوب " ویژگیهای تعیین کننده " مشهود با ايده آل سازی فقدان انکار فقدان احساس گناه بطور شدید و افراطی که تناسبی با موقعیت ندارد باز گشت به مراحل اولیه رشد و تکامل تغییر در تمر کزو انگیزه اشکال در ابراز فقدان عاطفه بی ثبات

صفحه 28:
مداخلات .مرحله لئاز غمو لندود را كه بيمار در آنتثبينشده را مشخصكنيد -1 .رلبطه مبتنی‌بر لعتماد با بسیمار لیجاد کنید -2 .* لعتماد پایه رلبطه درمانی‌لستٌ .نكرشىحاكواز يذيرشرا به بيمارمنعكسركنيد -3 .لجازه دهيد بيمار خشمخود را لبراز كند -4 ورنشهاىجسمومانند دوجرخه سوارولستفاده ازكيسه بوكسوو... روشلمن-5 .وموثر جهستفخليه تنش إنباشته شده مىياشد

صفحه 29:
6- ‏بسیمار مراحل‌طبیعی‌غمو لندید و رفتار هر یکاز لیمراحل‌مربوط‎ dy .به آزرا بياموزيد به بيمار كمككنيد تارلبطه خود را بامفهوماز دسستيفته -7 مرور كند (بیمار بایدلیده آلسازی‌خود را نسبتسه مفهوم از عرقت كسار ب‌گذارد .) .به بيمار بكوييد كريه كردزرفتار قابلقبولىلست-8 نيازهاىمعنوئبيمار را جستجو كرده و بهاو كمككنيد ازلين-9 . حماييتها بهره مند شود

صفحه 30:
: ویژ گیهای تعیین کننده عاطفه غمكين- ا عدم وجود لفراد حائز لهميت- صحبنشکردزو عدم تماس‌چشمی- شتفالفنهنی‌ولفکار خود - تنهایی-

صفحه 31:
مداخلات بابیمار وقتصرفک نید ( به درخولستها وتقاضاهایبیمار توجه -1 نمایید) انطريقتماسهاىمكرر و مختصر ونكرشىحاكواز يذيرفتنبيماررلبطه-2 .(.احساس ارزشمندى را در بيمار افزايش میدهد . پساز لیرکه بیماردر رلبطه یک به - یکلحساسراحتی‌کرد . او-3 .راتشویق به حضور در فعالیتهای گروهی کنید بطور کلامی‌عدم حضور بیمادر فعالین‌ها شناسایی‌ک نید ( احساس-4

صفحه 32:
شيوه هاىقاطع بودزرا به بيمار بياموزيد -5 بامشاركتسيمار طرحوبرلىوفعا يتهاودرمانىليجاد كنيد -6 ( ياددلشتىكه در آن زمازلنجام برنامه هاىمختلففوشته شده باشد) شيو هاىمناس مهارت عامزبا ديكرلنرا از طريقليفائ: قش-7 .در كروه آموزشجهيد

صفحه 33:
تغییر در فرایند تفکر : ویژ گیهای تعیین کننده تفکر هذیانی- هوشیاریب یشاز حد - خود مدایی- وسولس- ...لشکالدر قدرتحلم‌شکل تسصمیم گیری لستدلال محاسبه و -

صفحه 34:
مداخلات به بيمار نشازدهيد كه نياز بسیمار را بسه دلشترلٍعتقادلتفلط -1 قبولداريد ولی‌نه خود هذ یان‌هارا. (مولفقتببا ‎log‏ بسیانگرقبول در اریتباط با لعتقاد بيماربا وىومشاجره نكنيد يامنكر نشويد -2 به عنولنروشدرمانوش كو ترديد منطقىكنيد ‎ged *‏ بزاع موك [لست* در صورتیکه ارتباط تسغییر تفکر را منعکس‌می‌کند .از شیوه -3 لعتبار سازی‌دو جانبه و روشرک ردنموضوع لستفاده ‎DAS‏ ‏آیا منظور شم آزلست... * ممکر|ستف وضیح بسدهید ‎*٩‏

صفحه 35:
.بر ولقعینق مر کز دلشته باشید و آنرا تقوینک نید -4 جنانجه بيمارقادر به تشخيصة ف ۳ ‎gine‏ رولقعیت-5 وتفکریکه لساس‌ولقعین_دارد: ,5 ‎asain Spades asia‏ .انتكنيكلعتبارسازىمجدد لستفاده كنيد به بيمار بياموزيداز روشتوقفقفكردر صورتيكه لفكار غير -6 «منطقی‌حا کم لسنلستفاده کند احتیاط را در لسرک ردب یمارلنی‌که لفکار گزند وآسیبدارند را -7 .درنظر دلشته باشید

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان