علوم مهندسی مهندسی شهرسازی

اقتصاد حمل و نقل شهری

eqtesad-hal-v-naql-shahri

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 18 اسلاید اقتصاد حمل و نقل شهری فایل دانلودی حاوی یک فایل به صورت پاورپوینت در ۱۸ اسلاید به صورت متنی همراه باعکس میباشد. از جمله مطالب فایل دانلودی: مقدمه اهمیت و ضرورت توجه به حمل و نقل در اقتصاد تاریخچه نظام مدیریت و برنامه ریزی حمل و نقل تقاضای سفر ارتباط بین کاربری زمین و حمل و نقل ارتباط بین فرم شهر و حمل و نقل مزایای اقتصادی فرم شهر فشرده موقعیت و شکل مراکز شهری فرضیات اقتصادی درباره مزایای شهرهای چندمرکزی چرخه حمل و نقل و کاربری زمین ناپایدار مدیریت تقاضای سفر اهداف و منافع کلی مدیریت تقاضا برخی از سیاست های مدیریت تقاضا جمع بندی و نتیجه گیری
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
466 بازدید, 1 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اقتصاد حمل و نقل شهری”

اقتصاد حمل و نقل شهری

اسلاید 1: اقتصاد حمل و نقل شهری

اسلاید 2: مقدمهدر قلب همه فعالیتهای اقتصادی مدرن، مبادله است. همه این مبادلات نیازمند ارتباطات و بیش از همه نیازمند حمل و نقل کالاها و مردم هستند. به عنوان مثال برای کار، خرید، مکانهای گردشگری، مکانهای ملاقات و تجمع و ...بنابراین می توان این نتیجه را گرفت که حمل و نقل نقش عمده ای را در فعالیتهای اقتصادی به ویژه در دنیای امروز بازی می کند.

اسلاید 3: اهمیت و ضرورت توجه به حمل و نقل در اقتصادشهرها، زمانی به وجود می آیند که مزایای ویژه ای از همجواری و نزدیکی فعالیتهای اقتصادی حاصل شود، که اصطلاحا به آن «صرفه های تجمع» می گویند. به عبارتی زمانی که این فعالیتها در کنار یکدیگر قرار می گیرند، هزینه های تعامل کاهش می یابد.دلیل اولیه برای صرفه های تجمع، هزینه های پایین ارتباطات هستند که حمل و نقل بخش قابل ملاحظه ای از آن را تشکیل می دهد و فواصل اندک آن را کاهش می دهد.در نتیجه کاهش هزینه های حمل و نقل، باعث ارتباط هرچه بیشتر فعالیتها با یکدیگر شده، و میزان صرفه های تجمع افزایش می یابد.

اسلاید 4: تاریخچه نظام مدیریت و برنامه ریزی حمل و نقلتا دهه 1970، برنامه ریزی حمل و نقل روی برنامه های راهبردی و بلندمدت تسهیلات حمل ونقلی تمرکز داشت(عرضه محور).این برنامه اغلب دارای ماهیتی زیرساختی و درازمدت بودند، منجر به صرف هزینه های سنگین می شدند. برنامه های ساخت و توسعه اتوبان ها، ساخت انواع سیستم حمل و نقل عمومی ریلی، شامل مترو، قطار سبک شهری، مونوریل و تراموا.عدم انعطاف پذیری لازم برای مسایلی خاص مانند پیامدهای زیست محیطی، مصرف انرژی و پیامدهای اجتماعی.

اسلاید 5: تاریخچه نظام مدیریت و برنامه ریزی حمل و نقلدر اواسط دهه 1970، متخصصان بر اساس تجربیات دو دهه گذشته، دریافتند که تاکید صرف بر برنامه های بلندمدت، به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست. بنابراین، نیاز به توجه برنامه های میان مدت و کوتاه مدت، به ویژه آنهایی که بر بخش تقاضا نیز توجه می نمودند، احساس شد.این موضوع سرعت اجرا، انعطاف پذیری و هزینه ها را به مراتب کاهش می داد.

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید