کسب و کار اقتصاد و مالی

اقتصاد خرد (رشته های مدیریت و حسابداری)

eghtesade_khord_reshtehaye_modiriyat_va_hesabdari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اقتصاد خرد (رشته های مدیریت و حسابداری)”

اقتصاد خرد (رشته های مدیریت و حسابداری)

اسلاید 1: دانشگاه پيام نوردانشكد ه علوم انسا نيا قتصا د خردرشته هاي مد يريت و حسابداريفرهاد خداداد كاشيدي ماه 1385بنام خدا

اسلاید 2: عنوان درس: اقتصاد خرد فصل اول : تعريف علم اقتصاد و كاربرد آنفصل دوم : سيستم‌هاي اقتصاديفصل سوم: تقاضا و عرضهفصل چهارم: رفتار مصرف كنندهفصل پنجم : بنگاه توليدفصل ششم : كششفصل هفتم : هزينهفصل هشتم : تعيين قيمت و مقدار در بازار رقا بتيفصل نهم : تعيين قيمت و مقدار در بازار انحصاريفصل دهم: تعيين قيمت و مقدار در بازار رقابت انحصاري

اسلاید 3: عنوان درس: فصل اول تعريف علم اقتصاد و كاربرد آن اقتصاد خرد – اقتصاد كلان سؤالات اساسي اقتصاد منحني امكانات توليد

اسلاید 4: عنوان درس: تعريف علم اقتصاداقتصاد علمي است كه چگونگي تخصيص بهينه منابع كمياب بين نيازهاي نامحدود را بررسي مي‌كند.واژه‌هاي كليدي: كميابي، نيازهاي نامحدود و تخصيص بهينه منابع

اسلاید 5: عنوان درس: اقتصاد خرد و اقتصاد كلان 1. موضوع اقتصاد خرد : مطالعه رفتار اقتصادي واحدهاي انفرادي (خانوار، بنگاه) 2. موضوع اقتصاد كلان : مطالعه رفتار متغيرهاي كلي اقتصاد 3. رابطه اقتصاد خرد و كلان : تكميل كننده يكديگر مي‌باشند. رابطه جنگل و درختان 4. سؤالات اقتصاد خرد و كلان

اسلاید 6: عنوان درس : شيوه تفكر اقتصادي كميابي: محدوديت منابع هزينه فرصت، مبناي تصميم‌گيري و تخصيص منابع بازارهاي كارآمد : فقدان يا كمبود فرصت سودآوري انتخابنهايي­گرايي: مقايسه فايده و هزينه تصميم اتخاذ شده

اسلاید 7: عنوان درس: موضوعات اقتصاد خرد و كلان خردكلان1. توليد محصول معين مثل اتوموبيل 1. توليد ملي – GNP2. سطح توليد بهينه2. ركود3. قيمت محصول معين3. تورم و سطح عمومي قيمتها 4. هزينه‌هاي توليد4. بحران5. ميزان بكارگيري عوامل توليد5. اشتغال و بيكاري6. حداكثر كردن مطلوبيت و سود6. حجم پول7. تركيب بهينه عوامل توليد 7. سرمايه‌گذاري كل

اسلاید 8: عنوان درس: ابزار تحليلي و زبان اقتصاد1. بيان مطالب در قالب جملات توصيفي 2. استفاده از جداول 3. بيان هندسي 4. بيان رياضي و استفاده از الگوهاي رياضي مثل شرط تعادل مصرف كننده به صورت

اسلاید 9: عنوان درس: سؤالات اقتصاد خرد مصرف كننده چگونه از ميان كالاهاي مختلف دست به انتخاب مي‌زند؟چه عواملي در انتخاب مصرف كننده مؤثر است؟چه عواملي در تصميم كار راجع به ميزان ساعت كار مؤثر مي‌باشد؟چه عواملي در تعيين قيمت يك محصول مؤثر مي‌باشد؟شرط تعادل مصرف كننده چيست؟مسئله توليدكننده چيست؟

اسلاید 10:

اسلاید 11: عنوان درس: سؤالات اقتصاد كلان مصرف كل متاثر از چه عواملي است؟سطح عمومي قيمتها متاثر از چه عواملي است؟علت بروز ركود و بحران چيست؟چگونه مي‌توان از ركود خارج شد؟رابطه حجم پول و تورم چيست؟چرا اقتصاد ايران د چار بيكاري است؟چه عواملي در ارزش ريال مؤثر مي‌باشند

اسلاید 12: عنوان درس: سؤالات اساسي اقتصاد 1. چه كالاها و خدماتي توليد شود. 2. به چه ميزان توليد شوند. 3. به چه روشي توليد شوند. 4. چگونه بين عوامل توليد توزيع شوند.پاسخ به سؤالات فوق به نوع نظام اقتصادي وابسته است

اسلاید 13:

اسلاید 14:

اسلاید 15: عنوان درس: ويژه ‌گي منحني امكانات توليد. منفي بودن شيب منحني امكانات توليد به چه موضوعي اشاره دارد؟ با توجه به منابع ثابت، امكان افزايش توليد همزمان هر دو محصول وجود ندارد.. هزينه فرصت توليد مقدار اضافي غذا به ميزان F1 F2برابر است با محروميت جامعه از C2 C1 پوشاك

اسلاید 16: عنوان درس: تمرين نقاط واقع بر روي منحني امكانات توليد به چه چيزي اشاره دارند. الف- رشد اقتصادي ب- بيكاري عوامل توليدج- اشتغال كامل عوامل توليد د- تخصيص غيركاراي منابع

اسلاید 17:

اسلاید 18: عنوان درس: سؤال در مورد هزينه فرصت محمد وقت خود را صرف چه كاري مي‌كنديك ساعت تدريس: 50 هزار ريالتعمير اتوموبيل شخصي: 40 هزار ريال صرفه‌جوييايستادن در صف شير رايانه‌اي: 30 هزار ريال يارانههزينه فرصت ايستادن در صف شير چقدر است؟ 50 هزار ريال

اسلاید 19:

اسلاید 20: عنوان درس: تمرين كداميك موضوع اقتصاد خرد نمي‌باشدالف – سطح عمومي قيمتها ب- سطح توليد بنگاه ج- مقدار مصرف سيب توسط فرهنگ د- هزينه توليد يخچال

اسلاید 21: عنوان درس: تمرين الف- رشد اقتصادي ب- بيكار عوامل توليدج- اشتغال كامل عوامل توليد د- تخصيص غيركاراي منابع

اسلاید 22: عنوان درس: تمريندر بازار عوامل توليد، عرضه كننده كيست؟الف- خانوارها ب- بنگاهها ج- دولت د- بنگاه‌ها و خانوارها

اسلاید 23: عنوان درس: فصل دوم - نظام‌هاي اقتصادي1. اقتصاد با برنامه‌ريزي متمركز : تخصيص منابع به صورت اداري توسط دولت صورت مي‌گيرد 2. اقتصاد مبتني بر بازار آزاد : ساز و كار قيمت تخصيص دهنده منابع مي‌باشد 3. اقتصاد مختلط : منابع به صورت اداري و همچنين بر اساس ساز و كار قيمت تخصيص مي‌يابند

اسلاید 24: عنوان درس: فصل سوم - تقاضا و عرضه خانوارها و بنگاههاتقاضاعرضهبازار و تعادل در بازار

اسلاید 25: عنوان درس: نظام‌هاي اقتصادي دلايل دخالت دولت در اقتصاد: تحت شرايطي نظام بازار قادر به ارائه كالاهاي مورد نياز مردم نيستنامناسب بودن توزيع درآمدتخصيص نامناسب منابع به دليل پي‌آمدهاي خارجيوجود مشكلات كلان اقتصادي مثل تورم، بيكاري، بحران و ركود

اسلاید 26: عنوان درس: خانوار و بنگاه خانوار:واحد مصرف كنندهعرضه كننده عوامل توليددر بازار نهادهمتقاضي كالاها و خدمات در بازار ستاده حداكثر كننده مطلوبيت- بنگاهتبديل كننده نهادها‌ها به ستادهمتقاضي در بازار عوامل توليد (نهاده)عرضه كننده كالاها و خدمات در بازار ستادهحداكثر كننده سود

اسلاید 27: عنوان درس: تقاضا مقدار كالايي كه مصرف كننده در يك دوره زماني معين در قيمت معين (جاري) مايل به خريد است 1. مقدار كالا 2. دوره زماني 3. قيمت جاري 4. تمايل خريدار

اسلاید 28:

اسلاید 29:

اسلاید 30: عنوان درس: عوامل مؤثر در ميزان تقاضاي فرد (خانوار) 1. قيمت كالا= P 2. درآمد فرد = I 3. ثروت فرد = W 4. قيمت كالاهاي ديگرPO = 5. سليقه و ترجيحات فرد= t 6. انتظارات فرد = E

اسلاید 31:

اسلاید 32: عنوان درس: درآمد و ثروت تقاضاي فرد (خانوار) از كالا تابعي از ميزان درآمد و ثروت وي است. I = درآمد - مجموع عايدي فرد (خانوار) به شكل دستمزد، حقوق، سود و اجاره در يك دوره زماني معين W = ثروت: ارزش دارايي فرد منهاي بدهي‌هاي وي

اسلاید 33:

اسلاید 34:

اسلاید 35: عنوان درس: طبقه‌بندي كالاها براساس رابطة تقاضا و درآمد كالاها به دو گروه تفكيك مي‌شوند:كالاهاي معموليكالاهاي پست

اسلاید 36: عنوان درس: چرا شيب منحني تقاضا نزولي است 1. جانشيني بين كالاها 2. نزولي بودن مطلوبيت نهايي

اسلاید 37:

اسلاید 38: عنوان درس: كالاي پست كالايي است كه جهت تغيير در درآمد و تغيير در ميزان مصرف فرد مخالف باشدبنظر شما چه كالا و خدماتي پست مي‌باشند؟ نام ببريد

اسلاید 39: عنوان درس: كالاي معمولي به اثر درآمدي موسوم است و براي كالاي معمولي مقداري مثبت است به اثر درآمدي موسوم است و براي كالاي معمولي مقداري مثبت است.

اسلاید 40: تغيير در درآمد و انتقال منحني تقاضاي كالاي پست

اسلاید 41:

اسلاید 42:

اسلاید 43: عنوان درس: رابطه بين دو كالا تغيير در تقاضاي كالاي ديگر تغيير در قيمت يك كالادو كالاي جانشيندو كالاي مكمل انواع رابطه بين كا لاهاد و كالاي خنثي

اسلاید 44: عنوان درس: رابطه تقاضا و قيمت كالاي جانشين ps = قيمت گوشت گوسفند= تقاضاي گوشت گوسفند= تقاضاي مرغبنابراين

اسلاید 45: عنوان درس: تعريف جانشيني وكالاي x و y هنگامي جانشين هستند كه جهت تغيير در تقاضاي x با تغييردر قيمت كالاي y هم سو باشد. يعني

اسلاید 46:

اسلاید 47: عنوان درس: دو كالاي جانشين دو كالاي x و y هنگامي جانشين هستند كه نياز معيني را پاسخگو باشند مثال: 1. (خرما و قند) 2. (گوشت مرغ و گوشت قرمز)3. (تماشاي فوتبال و تماشاي فيلم)

اسلاید 48: عنوان درس: رابطه مقدار تقاضا و قيمت دو كالاي مكمل Pt = قيمت چاي = تقاضاي چاي= تقاضاي قندبنابراين :

اسلاید 49: عنوان درس: دو كالاي مكمل كالاهايي كه همزمان توسط متقاضي مصرف و استفاده مي‌شوند مكمل مي‌باشندمثال: 1. (نان و پنير)2. (چاي و قند) 3. (سالن ورزشي و لباس ورزشي)

اسلاید 50: عنوان درس: تعريف دو كالاي مكمل دوكالاي x و y هنگامي مكمل هستند كه جهت تغيير در تقاضاي x مخالف جهت تغيير در قيمت‌هاي كالاي y باشد يعني:

اسلاید 51:

اسلاید 52: عنوان درس: تقاضا و سليقه سليقه فرد و ميزان تمايل وي به مصرف كالا موقعيت منحني تقاضا و شيب آن را متأثر مي‌سازد. - در صورت افزايش تمايل به مصرف كالاي x منحني تقاضا به بالا و سمت راست منتقل مي‌شود.- در صورت كاهش تمايل به مصرف كالاي x منحني تقاضا به سمت پايين و سمت چپ منتقل مي‌شود

اسلاید 53: عنوان درس: تقاضا و انتظارات ميزان تقاضاي فرد از هر كالا تابعي از انتظارات وي نسبت به آينده مي‌باشد. مثال: اگر فرد انتظار افزايش قيمت كالاي x را در آينده باشد ميزان مصرف وي در زمان حال افزايش مي‌يابد و منحني تقاضا به بالا منتقل مي‌شود.

اسلاید 54: عنوان درس: عوامل مؤثر در تقاضا با تغيير كداميك، مقدار تقاضا بر روي منحني تقاضا تغيير مي‌كند؟الف- درآمدب- ثروتج- قيمت كالاد- قيمت كالاهاي جانشين

اسلاید 55:

اسلاید 56:

اسلاید 57: عنوان درس: تقاضاي بازار حاصل جمع تقاضاي مصرف كنندگان تقاضاي بازار را مشخص مي‌سازدx1=5 : تقاضاي مصرف كننده اولx2=7 : تقاضاي مصرف كننده دوممثال: در قيمت مجموع تقاضاي دو مصرف‌كننده برابر است با: xM=5+7 = 12

اسلاید 58:

اسلاید 59:

اسلاید 60: عنوان درس: عرضه - مقدار كالايي است كه بنگاه در دوره زماني معين در قيمت جاري حاضر به توليد و ارائه به بازار مي‌باشد.- علت توليد و عرضه كالاها و خدمات توسط بنگاه‌ها چيست؟ سودهزينه – درآمد = سود

اسلاید 61: عنوان درس: عوامل مؤثر در ميزان عرضه بنگاه هر آنچه كه بر سود بنگاه تاثير گذارد بر مقدار عرضه بنگاه مؤثر مي‌باشد:قيمتقيمت عوامل توليد (نهاده)تكنولوژي

اسلاید 62:

اسلاید 63: عنوان درس: منحني عرضه مكان هندسي مقادير مختلفي از كالا است كه توليدكننده در يك دوره زماني معين در قيمتهاي مختلف حاضر به توليد و ارائه به بازار مي‌باشد

اسلاید 64:

اسلاید 65: عنوان درس: عوامل مؤثر در تغيير هزينه توليد1. تغيير قيمت نهاده‌ها2. تغييرات فنيتغيير در قيمت سوخت، دستمزد كارگر و تغييرات فني هزينه توليد هر واحد محصول را تغيير مي‌دهد

اسلاید 66: عنوان درس: قيمت نهاده‌ها و ميزان توليد . افزايش قيمت سوخت يا دستمزد كارگر و يا هزينه حمل و نقل موجب مي‌شود توليد كننده در هر سطحي از قيمت نسبت به قبل از افزايش قيمت نهاده‌ها كمتر توليد كند.كاهش قيمت نهاده‌ها موجب افزايش سطح توليد نسبت به قبل مي‌شود.

اسلاید 67:

اسلاید 68: عنوان درس: عوامل موثر بر عرضه اثر مكانيزه كردن فرآيند توليد كشاورزي چيست؟الف- افزايش توليد و قيمت ب- كاهش توليد در سطح قيمت قبلج- افزايش توليد در سطح قيمت قبلد- افزايش قيمت در سطح توليد قبل

اسلاید 69:

اسلاید 70: عنوان درس: عرضه بازار در قيمت مقدار عرضه سه بنگاه برابر است با 1=102=20 3=70مقدار عرضة بازار در قيمت برابر است با جمع مقدار عرضه سه بنگاه

اسلاید 71:

اسلاید 72: عنوان درس: عوامل مؤثر در شكل منحني عرضه بازار شكل منحني عرضه بنگاههاتعداد بنگاهها: خروج يا ورود بنگاهها موجب تغيير شكل منحني عرضه بازار مي‌شود

اسلاید 73: عنوان درس: ورود و خروج بنگاهها و انتقال منحني عرضه بازارورود بنگاههاي جديد موجب انتقال منحني عرضه بازار به سمت راست و پايين مي‌شودخروج بنگاهها از بازار موجب انتقال منحني عرضه بازار به سمت چپ و بالا مي‌شود

اسلاید 74: عنوان درس: بازار و تعادل بازار مفهوم تعادل : فقدان انگيزه در اجزاي سيستم براي خروج از وضعيت موجودتعادل در بازار : انطباق خواسته‌هاي مصرف‌كنندگان و عرضه كنندگانتغيير موقعيت تعادليتغيير در تعادل و تأثير آن بر مقدار و قيمت

اسلاید 75:

اسلاید 76:

اسلاید 77:

اسلاید 78:

اسلاید 79: عنوان درس: فصل چهارم – نظريه رفتار مصرف كننده رفتار مصرف كننده و مطلوبيتپايه و اساس انتخاب يا مطلوبيتاثر جانشيني و اثر درآمدي منحني‌هاي بي‌تفاوتي

اسلاید 80: عنوان درس: نظريه رفتار مصرف كننده هدف مصرف كننده: حداكثر كردن مطلوبيتمحدوديت مصرف كننده: درآمد، ثروت، وقتمسئله مصرف كننده: با توجه به محدوديت بودجه چه تركيبي از كالاها و خدمات را مصرف نمايد تا مطلوبيتش حداكثر شود

اسلاید 81: عنوان درس: محدوديت‌هاي خانوار درآمد = I2. قيمت كالاها و خدمات px و py محدوديت بودجه خط بودجهخط بودجه مكان هندسي تركيبهاي مختلف x و y است وقتي خانوار تمامي درآمد را صرف خريد x و y نمايد

اسلاید 82:

اسلاید 83: عنوان درس: خط بودجه منحني بود جه شيب خط بودجه

اسلاید 84:

اسلاید 85:

اسلاید 86:

اسلاید 87: عنوان درس: روشهاي تبيين رفتار مصرف كننده الف- روش مطلوبيت ب- روش منحني‌هاي بي‌تفاوتي

اسلاید 88: عنوان درس: مطلوبيت مفهوم رضايتمنديقابليت اندازه‌گيري مطلوبيتجمع‌پذيري مطلوبيتقابليت مقايسه مطلوبيت دو فرد

اسلاید 89:

اسلاید 90:

اسلاید 91:

اسلاید 92: عنوان درس: حداكثر كردن مطلوبيت درآمد مصرف كننده = Iكالاهاي مصرفي: x و yقيمت كالاها : px و pyمسئله مصرف كننده: چگونه درآمد معين و محدود خود را صرف دو كالاي x و y نمايد به نحوي كه مطلوبيتش حداكثر شود

اسلاید 93:

اسلاید 94: عنوان درس: قاعده تخصيص درآمد بين كالاهابراي آنكه مطلوبيت حاصل از مصرف كالاها حداكثر شود لازم است درآمد بنحوي بين كالاها تخصيص يابد كه مطلوبيت نهايي آخرين واحد پولي كه صرف كالاها مي‌شود برابر باشد

اسلاید 95: عنوان درس: بيان ديگري از شرط تعادل مصرف كننده = ارزش نسبي دو كالا با توجه به ترجيحات مصرف كننده= قيمت نسبي دو كالا در بازار

اسلاید 96: عنوان درس: مثال عددياگر باشد مصرف كننده با چه انتخابي مطلوبيت خود را و افزايش مي‌دهد؟حل: با خريد كردن xو افزايش مصرف xمطلوبيت خود را افزايش مي دهد

اسلاید 97: عنوان درس: اثر جانشيني و اثر درآمدي اثر جانشيني : تغيير در مصرف x بدليل ارزان (گران) شدن x در مقايسه با كالاي جانشيناثر درآمدي : تغيير در مصرف x بدليل تغيير در قدرت خريد فرداثر درآمدياثر جا نشيني

اسلاید 98: عنوان درس: اثر جانشيني و اثر درآمدي مثال:اگر قيمت كالاي x از 2 به 1 كاهش يابد اثر جانشيني و اثر درآمدي را محاسبه كنيد الف- اثر درآمدي افزايش قدرت خريد ب – اثر جانشيني

اسلاید 99: عنوان درس: نظريه رفتار مصرف كننده: روش منحني‌هاي بي‌تفاوتي روشي براي توضيح رفتار مصرف كنندهجانشين روش مطلوبيتعدم نياز به فرض جمع‌پذيري مطلوبيت و قابليت اندازه‌گيري عددي مطلوبيت

اسلاید 100: عنوان درس: فروض اساسي روش منحني‌هاي بي‌تفاوتي هر مصرف‌كننده داراي نقشه ترجيحات استفرض قابليت مقايسه بسته‌هاي مختلف اصل انتقال اصل تسلط. بسته‌اي كه حاوي مقادير بيشتري از كالا مي‌باشد مرجح است

اسلاید 101: عنوان درس: اصل قابليت مقايسه براي دو بستة A و B يكي از حالتهاي زير برقرار است A بر B مرحج است B بر A مرحج است B A-B و A بي‌تفاوت مي‌باشند

اسلاید 102: عنوان درس: اصل انتقال

اسلاید 103:

اسلاید 104:

اسلاید 105: عنوان درس: ويژه ‌گي‌هاي منحني‌هاي بي‌تفاوتي منحني‌هاي بي‌تفاوتي نزولي هستنداز هر نقطه بر روي صفحه مختصات يك منحني بي‌تفاوتي مي‌گذرد منحني‌هاي بي‌تفاوتي همديگر را قطع نمي‌كنندمنحني‌هاي بي‌تفاوت نسبت به مبدأ مختصات محدب هستند

اسلاید 106:

اسلاید 107: عنوان درس: مثال عددي منفي بودن شيب منحني بي‌تفاوتي به چه چيزي اشاره دارد؟الف – مكمل بودن كالاهاب- جانشيني كالاهاج - معمولي بودن كالاهاد- پست بودن كالا

اسلاید 108:

اسلاید 109: عنوان درس: استخراج نرخ نهايي جانشيني از تابع مطلوبيتبر روي منحني بي‌تفاوتي مي‌باشد

اسلاید 110:

اسلاید 111: عنوان درس: استخراج شرط تعادل در شكل قبل مصرف كننده با قرار گرفتن در نقطه E مطلوبيتش را حداكثر مي‌كند منحني بي‌تفاوتي خط بودجه

اسلاید 112: عنوان درس:تمريناگر4 PX= و6 PY=و x= 5 وy=7 باشد شيب خط بودجه چقدر مي باشد . الف -4ب- ج - د-

اسلاید 113: عنوان درس: تمرين شرط تعادل مصرف كننده كدام است؟الف- ب- ج - د-

اسلاید 114: عنوان درس: تمرين محدب بودن منحني بي‌تفاوتي به چه چيزي اشاره دارد؟الف- جانشيني دو محصولب- نزولي بودن نرخ نهايي جانشينيج- منفي بودن مطلوبيت نهاييد- ثابت بودن نرخ نهايي جانشيني

اسلاید 115: عنوان درس: تمرين اگر باشد كدام گزينه صحيح مي‌باشدالف - مصرف كننده در تعادل استب - مصرف x افزايش مي‌يابدج – مصرف y افزايش مي‌يابدد- x و y مكمل هستند

اسلاید 116: عنوان درس: تمرين كدام جمله در مورد اثر جانشيني درست مي‌باشد.الف- همواره مثبت استب- همواره منفي استج – بستگي به نوع كالا داردد- براي كالاي معمولي مثبت مي‌باشد

اسلاید 117: عنوان درس: تمرين اگر x كالاي پست باشد و قيمت آن افزايش يابد كدام مورد صحيح مي‌باشد؟الف- به علت اثر جانشيني مصرف افزايش يابدب - به علت اثر جانشيني مصرف ساير كالاها كاهش مي‌يابدج – به علت اثر درآمدي مصرف افزايش مي‌يابدد - به علت اثر درآمدي مصرف كاهش مي‌يابد

اسلاید 118: عنوان درس: تمرين ثابت بودن نرخ نهايي جانشيني در طول منحني بي‌تفاوتي ناشي از چيست؟الف - محدب بودن منحني بي‌تفاوتيب - نزولي بودن منحني بي‌تفاوتيج – خطي بودن منحني بي‌تفاوتيد- پست بودن كالا

اسلاید 119:

اسلاید 120:

اسلاید 121:

اسلاید 122: عنوان درس: فصل ششم - كشش تقاضا 1. مفهوم كشش2. محاسبه كشش: نقطه‌اي و فاصله‌اي3. انواع كشش: كشش قيمتي، كشش درآمدي و كشش متقاطع4. عوامل مؤثر در كشش تقاضا5. كشش و ماهيت كالا

اسلاید 123: عنوان درس: كشش قيمتي تقاضا1. آيا شيب منحني تقاضا براي اندازه‌گيري حساسيت منحني تقاضا نسبت به تغيير قيمت مناسب مي‌باشد؟ خير2. تعريف كشش قيمتي تقاضادرصد تغيير در مقدار تقاضا = كشش قيمتي تقاضادرصد تغيير در قيمت

اسلاید 124: عنوان درس: كشش قيمتي تقاضا يا : كشش قيمتي تقاضا : قيمت كالا P : تغيير در تقاضا : تغيير در قيمت  : مقدار تقاضا

اسلاید 125:

اسلاید 126:

اسلاید 127:

اسلاید 128: عنوان درس : رابطه كشش و درآ مد كل و تعيين سياست قيمتي

اسلاید 129: عنوان درس: عوامل مؤثر در كشش تقاضا وجود كالاي جانشيني اهميت و سهم كالا در بسته مصرفي فرد (خانوار)= S. زمان و دوره بررسي

اسلاید 130:

اسلاید 131: عنوان درس: كشش درآمدي تقاضا = كشش درآمديدرصد تغيير در مقدار تقاضادرصد تغيير در درآمدكشش درآمدي، حساسيت تقاضا نسبت به تغيير درآمد را ارزيابي مي‌كند

اسلاید 132: عنوان درس: تمرين علامت كشش درآمدي چيست؟ الف- مثبت ب- منفي ج- به ماهيت كالا وابسته استد- براي كالاي لوكس منفي است

اسلاید 133: عنوان درس: تعيين ماهيت كالاها بر حسب كشش درآمدي x كالاي لوكس x كالاي ضروري

اسلاید 134: عنوان درس: تمرين اگر باشد، x چه نوع كالايي است ؟ الف- لوكس ب- معمولي و لوكس ج- معمولي و ضروري د- پست و لوكس

اسلاید 135: عنوان درس: چند نكتهكالاي لوكس حتماً معمولي استكالاي معمولي مي‌تواند لوكس باشدكالاي معمولي مي‌تواند ضروري باشدكالاي پست مي‌تواند ضروري باشدآيا كالاي ضروري مي‌تواند همزمان معمولي و پست باشد؟

اسلاید 136: عنوان درس: كشش متقابل تقاضا درصد تغيير در تقاضاي x درصد تغيير در قيمت y = كشش متقاطع تقاضا كشش متقاطع تقاضا، حساسيت تقاضاي x را نسبت به تغيير قيمت y ارزيابي مي‌كند يا

اسلاید 137: عنوان درس: تمريناگر باشد تا چه نتيجه‌ اي مي‌توان گرفت الف- x كالاي پست ب- y كالاي معمولي ج- x و y مكمل د- x و y جانشين

اسلاید 138: عنوان درس: چند نكته جانشين و مكمل بودن دو كالا به اعتبار تغيير قيمت يكي از آنها مشخص مي‌شودمعمولي و پست بودن هر كالا به اعتبار تغيير درآمد مشخص مي‌شودضروري بودن هر كالا به اعتبار تغيير درآمد مشخص مي‌شودلوكس بودن هر كالا به اعتبار تغيير درآمد مشخص مي‌شود

اسلاید 139: عنوان درس: كشش عرضه درصد تغيير در مقدار عرضهدرصد تغيير در قيمت كالا >0 - كشش عرضه ميزان حساسيت عرضه را نسبت به تغييرات قيمت ارزيابي مي‌كند

اسلاید 140: عنوان درس: فصل پنجم – بنگاه و توليد - توليد : جريان تركيب و تبديل نهاده‌ها به ستاده- تكنيك توليد: شيوه تبديل نهاده‌ها به ستاده- تابع توليد: توليد كل، توليد متوسط و توليد نهايي- منحني‌هاي توليد يكسان -

اسلاید 141:

اسلاید 142: عنوان درس: توليد نهايي، توليد متوسط : توليد نهايي كارگر عبارت است از تغيير در توليد كل وقتي يك واحد كارگر اضافه مي‌شود: توليد متوسط از تقسيم توليد كل بر تعداد كارگر حاصل مي‌شودMPLAPL

اسلاید 143:

اسلاید 144: عنوان درس: چند نكته- بازدهي نزولي يعني كاهش توليد نهايي كارگر- در شكل قبل بازدهي نزولي در نقطه A ظاهر شده است - نقطه عطف منحني توليد كل به بازدهي نزولي اشاره دارد- شيب منحني توليد كل، توليد نهايي كارگر مي‌باشد

اسلاید 145:

اسلاید 146:

اسلاید 147:

اسلاید 148:

اسلاید 149:

اسلاید 150:

اسلاید 151: عنوان درس: خواص منحني توليد يكسان1. نزولي است جانشيني كار و سرمايه2. محدب است نزولي بودن نرخ نهايي جانشيني3. منحني‌هاي توليد يكسان همديگر را قطع نمي‌كنند

اسلاید 152: عنوان درس: تمرينعلت نزولي بودن نرخ نهايي جانشيني فني چيست؟الف- جانشيني نهاده‌هاب- تخصص يكسان نهاده‌هاج- تخصص متفاوت نهاده‌هاد- نزولي بودن منحني بي‌تفاوتي

اسلاید 153: عنوان درس: تمرينكدام توضيح در مورد قانون بازدهي نزولي صحيح است.الف- مربوط به بلند مدت استب- مربوط به كوتاه مدت استج- به حداقل توليد نهايي اشاره داردد- به منفي بودن توليد متوسط اشاره دارد

اسلاید 154: عنوان درس: تمرين در چه وضعيتي توليد متوسط حداكثر مي‌شودالف- وقتي حداكثر استب- وقتي استج - وقتي استد- وقتي حداكثر است

اسلاید 155: عنوان درس: تمرين توليد كل هنگامي حداكثر است كهالف- حداكثر باشدب- باشدج - صعودي باشدد- صعودي باشد

اسلاید 156: عنوان درس: فصل هفتم – هزينه توليد . انواع هزينه آشكار و پنهان2. دوره كوتاه مدت و درازمدت3. منحني‌هاي هزينه بنگاه - و 4. بازده ثابت، كاهنده و فزاينده به مقياس

اسلاید 157: عنوان درس: هزينه‌ها در كوتاه‌مدت:هزينه ثابت كل: TFCهزينه متغير كل: TVC هزينه كل: TCTC=TFC+TVC

اسلاید 158:

اسلاید 159: عنوان درس: اقتصاد خرد – هزينه‌هاي متوسط مي‌دانيم AC: هزينه متوسطAFC : هزينه ثابت متوسطAVC : هزينه متغير متوسط

اسلاید 160: عنوان درس: هزينه نهايي هزينه نهايي: تغيير در هزينه كل به ازاء يك واحد تغيير در مقدار توليدMC شيب منحني هزينه كل و شيب منحني هزينه متغير كل مي‌باشد

اسلاید 161:

اسلاید 162:

اسلاید 163:

اسلاید 164: عنوان درس: انواع بازده نسبت به مقياس بازده ثابت به مقياس بازده كاهنده به مقياسبازده فزاينده به مقياس

اسلاید 165: عنوان درس: بازده ثابت به مقياستابع توليد - بازده ثابت به مقياس - بازده فزاينده به مقياس - بازده كاهنده به مقياس

اسلاید 166:

اسلاید 167:

اسلاید 168: عنوان درس: تمرين چرا شكاف AC و AVC با افزايش توليد كم مي‌شودالف- چون AC كاهنده استب- چون AVC كاهنده استج – چون AFC كاهنده استد- چون AFC فزاينده است

اسلاید 169: عنوان درس: تمرين در سمت چپ نقطه مي‌نيمم AC الف - ب - ج - د -

اسلاید 170:

اسلاید 171: عنوان درس: تمرين نزولي بودن AC و MC به چه چيزي اشاره دارد؟الف – بازده كاهنده به مقياسب- بازده نزوليج – بازده ثابت به مقياسد- بازده فزاينده به مقياس

اسلاید 172: عنوان درس: فصل هشتم (تعيين قيمت ومقدار در بازار رقابتي )بازار رقابت كاملحداكثر كردن سود در كوتاه مدتسود (زيان) كوتاه مدتمنحني عرضه كوتاه‌مدت تعادل بلندمدت بنگاه رقابتيصنايع با هزينه‌هاي ثابت، فزاينده و كاهنده

اسلاید 173: عنوان درس: بازار رقابت كامل تعريف بازار رقابت كاملتعداد زيادي خريدار و فروشنده كه بر قيمت تاثير ندارندكالاي همه شركتها مشابه استآزادي تحرك عوامل توليداطلاعات كامل

اسلاید 174: عنوان درس: حداكثر كردن سود روش اول- استفاده از منحني‌هاي درآمد كل و هزينه كل هزينه كل – درآمد كل = سود- بنگاه در سطحي توليد مي‌كند كه شكاف بين درآمد كل و هزينه كل حداكثر سودروش دوماستفاده از منحني‌هاي AC ، MC و P

اسلاید 175:

اسلاید 176: عنوان درس: اقتصاد خرد – حداكثر كردن سود روش دوم: درآمد نهايي و هزينه نهايي

اسلاید 177: عنوان درس: حداكثر كردن سود روش دوم: قاعده تصميم‌گيري: سطح توليد تا جايي افزايش مي‌يابد كه عايدي محصول جديد (P) بيشتر از هزينه آن (‌Mc) باشد و در سطح توليدي كه شود توليد ديگر افزايش نمي‌يابد

اسلاید 178:

اسلاید 179:

اسلاید 180: عنوان درس: تمريندر شكل قبل اگر قيمت برابر باشد آنگاهالف – بنگاه ضرر مي‌كندب- بنگاه معادل TFC ضرر مي‌كندج – بنگاه در نقطه سر به بر خواهد بودد- بنگاه سود مي‌برد

اسلاید 181: عنوان درس: تمرين اگر براي يك بنگاه رقابتي در اين صورت بنگاه ...الف – توليد را متوقف مي‌كندب- سود مي‌بردج – به اندازه TFC ضرر مي‌كندد- به ميزان كمتر از TFC ضرر مي‌كند

اسلاید 182: عنوان درس: منحني عرضه كوتاه‌مدت بنگاه شكل منحني عرضه تعريف منحني عرضه را بيان نمائيد- قسمت صعودي منحني MC كه بالاتر از MinAVC است منحني عرضه بنگاه رقابتي است

اسلاید 183:

اسلاید 184: عنوان درس: مزاياي رقابت كامل - هر بنگاه در بلندمدت در بهترين سطح توليد فعاليت مي‌كند- بنگاهها كارا مي‌باشند- دسترسي به كالاها و خدمات زياد است- قيمت در كمترين مقدار ممكن است

اسلاید 185: عنوان درس: نواقص و محدوديتهاي بازار رقابتي بنگاهها كوچك هستند و تحقيق و توسعه در اين بنگاهها كمتر صورت مي‌گيرداگر پي‌آمد خارجي وجود داشته باشد بازار رقابت كامل منابع را به طور بهينه تخصيص نمي‌دهدبازار رقابت نسبت به توزيع درآمد حساس نمي‌باشد

اسلاید 186: عنوان درس: منحني عرضه بلندمدتمنحني عرضه بلندمدت:در صنايع با هزينه ثابت افقي استدر صنايع با هزينه كاهنده نزولي استدر صنايع با هزينه فزاينده صعودي است

اسلاید 187: عنوان درس: فصل نهم ( تعيين قيمت و مقدار در بازار انحصا ري)مفهوم انحصارعلل بروز انحصارهدف توليدكننده انحصارينحوه تهيه سطح توليد انحصاريتبعيض قيمتانحصار از نظر كاراييكنترل انحصار انحصار طبيعي

اسلاید 188: عنوان درس: مفهوم بازار انحصار كامل انحصار خالص به بازاري اطلاق مي‌شود كه:در آن يك بنگاه به عرضه كالا مشغول باشدبراي محصول انحصارگر جانشيني وجود نداشته باشدورود به بازار براي ساير بنگاهها سخت باشد

اسلاید 189: عنوان درس: چند نكته در مورد بازار انحصاري 1 . سطح توليد انحصارگر كمتر از سطح توليد بازار رقابتي است2. قيمت در بازار انحصاري بيشتر از قيمت در بازار رقابتي است3. رفاه جامعه در بازار انحصاري كمتر از بازار رقابتي است

اسلاید 190: عنوان درس: علت بروز انحصار وجود صرفه‌ها ي مقياس در دامنة وسيعي از توليد يك بنگاه مواداوليه مورد نياز براي توليد كالا را در اختيار و تملك خود داشته باشددريافت حق امتياز توليد انحصاري يك محصول رفتارهاي غيررقابتي

اسلاید 191: عنوان درس: تقاضا و درآمد نهايي انحصارگر- تقاضاي انحصارگر همان تقاضاي بازار است- تقاضاي انحصارگر نزولي- قيمت ثابت نمي‌باشد- درآمد نهايي نزولي و كمتر از قيمت است

اسلاید 192:

اسلاید 193: مقايسه تقاضا وبازار انحصاري ورقابتيتقاضاي بنگاه رقابتي افقي استتقا ضاي بنگاه انحصاري نزولي استبراي بنگاه رقابتي استبراي بنگاه انحصاري است

اسلاید 194: عنوان درس: تعيين سطح توليد انحصارگر قاعده تصميم‌گيري: انحصارگر مشابه بنگاه رقابتي تا جايي حاضر است توليد را افزايش دهد كه عايدي آخرين واحد (درآمد نهايي) بزرگتر از هزينه توليد آن باشد (MC).

اسلاید 195:

اسلاید 196: عنوان درس: تبعيض قيمت مفهوم تبعيض قيمتانواع تبعيض قيمتعلت تبعيض قيمت

اسلاید 197: عنوان درس: مفهوم تبعيض قيمت دريافت قيمت متفاوت از گروههاي مختلف مصرف كنندهتبعيض قيمت هنگامي مطرح است كه هزينه توليد و كيفيت كالا يكسان باشد اما انحصارگر قيمتهاي مختلف از مصرف كنندگان دريافت نمايد

اسلاید 198: عنوان درس: مثالهايي از تبعيض قيمت - دريافت حق ويزيت متفاوت از گروههاي كم درآمد و پر درآمد - متفاوت بودن قيمت هر متر مكعب آب در مناطق مختلف تهران- فروش بليط اتوبوسراني با قيمت ارزانتر به دانش آموزان و دانشجويان

اسلاید 199: عنوان درس: شرايط لازم براي اعمال تبعيض قيمت وجود بازارهاي مختلف براي محصول متفاوت بدون كشش تقاضاي بازارهاي مختلفجداسازي بازارها از هم امكانپذير باشد

اسلاید 200: عنوان درس: چند نكته راجع به بنگاه انحصاري و رقابتيتقاضاي بنگاه رقابتي افقي استتقاضاي بنگاه انحصاري نزولي استبنگاه رقابتي داراي منحني عرضه استبنگاه انحصاري فاقد منحني عرضه است

اسلاید 201: عنوان درس: تمرين انحصارگر چگونه قيمتهاي تبعيضي را اعمال مي‌كند.الف – قيمت زياد در بازار با كشش قيمتي بالاب- قيمت زياد در بازار با كشش قيمتي كمج – قيمت كم در بازار با كشش قيمتي كم پاسخ صحيح : ب

اسلاید 202:

اسلاید 203: عنوان درس: تمرين الف- ج - ب- و – در شكل فوق سطح توليد و قيمت رقابتي كدام است؟وووو

اسلاید 204: عنوان درس: كنترل انحصار طبيعي براي آنكه انحصارگر طبيعي سطح توليد خود را افزايش دهد مي‌توان براي وي سقف قيمت را در جايي تعيين كرد كه p=ACباشد

اسلاید 205:

اسلاید 206: عنوان درس: بازار رقابت انحصاري (فصل دهم) تعريف رقابت انحصاريبه حداكثر رساندن سودكارايي بلندمدت رقابت انحصاري

اسلاید 207: عنوان درس: تعريف رقابت انحصاري تفاوت بنگاه رقابتي و انحصاري در چيست؟تعداد زياد فروشندهكالاها مشابه نمي باشند

اسلاید 208: عنوان درس: سطح توليد بهينه بنگاه رقابت انحصاريبنگاه رقابت انحصاري مشابه بنگاه انحصاري سود خود را در سطحي از توليد حداكثر مي‌كند كه رابطة زير برقرار باشد

اسلاید 209: عنوان درس: سود كوتاه‌مدت و بلندمدت بنگاه رقابت انحصاري در كوتاه مدت سود وجود دارددر بلندمدت به دليل ورود ساير بنگاهها سود از بين مي‌رود

اسلاید 210:

اسلاید 211: عنوان درس: كارايي بنگاه رقابت انحصاريچون براي بنگاه رقابتي است بنابراين در اين بازار كارايي برقرار نيست

اسلاید 212: عنوان درس: تمرين تفاوت بنگاه رقابتي و انحصاري در چيست؟الف – ساختار هزينه‌هاب- ساختار تقاضاج – تعداد خريداراند- اندازة بازار

اسلاید 213: عنوان درس: تمرين كدام عبارت صحيح استالف- MC منحني عرضه انحصارگر استب- براي انحصارگر MRثابت استج – انحصارگر در MR=MC توليد مي‌كندد – قيمت انحصارگر ثابت مي‌باشد

اسلاید 214: عنوان درس: نحوه اعمال تبعيض نيست - نحوه تعيين سطح توليد انحصارگري كه در دو بازار عرضه مي‌كند: درآمد نهايي در بازار اولدرآمد نهايي در بازار دوم: هزينه نهايي

اسلاید 215: عنوان درس: انحصار و كارايي - ميزان توليد: - قيمت : - دسترسي مصرف كنندگان كمتر مي‌باشد- رفاه جامعه كمتر از حالت رقابتي است End

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید