کسب و کاراقتصاد و مالی

اقتصاد خرد (رشته های مدیریت و حسابداری)

صفحه 1:
بنام خدا دانشگاه پیام نور دانشکد ه علوم انسا ني | قتصاد خرد رشته هاي مد يريت و حسابداري فرهاد خدلداد كاشي aes ce

صفحه 2:
عنوان درس: اقتصاد خرد © فصل اول : تعريف علم اقتصاد و كاربرد آن © فصل دوم : سيستمهاي اقتصادي © فصل سوم: تقاضا و عرضه © فصل جهارم: رفتار مصرف كننده © فصل ينجم : بنكاه توليد * قصل قشم .: كشثن قيمت و مقدار در بازار رقا بتي و مقدار در بازار انحصاري © فصل دهم: تعيين قيمت و مقدار در بازار رقابت انحصاري

صفحه 3:
عنوان درس: فصل اول #تعریف علم اقتصاد و کاربر آن اقتصاد خرد - اقتصاد کلان ‎i‏ ‏* سوّالات اساسی اقتصاد * منحنی امکانات تولید

صفحه 4:
عنوان درس: تعریف علم اقتصاد * اقتصاد علمی است که چگونگی تخصیص بهینه منابع کمیاب بين نیازهای نامحدود را بررسی می‌کند. واژه‌های کلیدی: کمیابی, نیازهای نامحدود و تخصیص بهیند منا بع

صفحه 5:
عنوان درس: اقتصاد خرد و اقتصاد کلان * ۱. موضوع اقتصاد خرد : مطالعه رفتار اقتصادی واحدهای ‎(os ls) csi‏ ؟ ۲. موضوع اقتصاد کلان : مطالعه رفتار متغیرهای کلی اقتصاد ۴ ۳. رابطه اقتصاد خرد و کلان : تکمیل کننده یکدیگر می‌باشند. رابطه جنگل و درختان 5 ۴ سوالات اقتصاد خرد و کلان

صفحه 6:
عنوان درس : شیوه تفکر اقتصادی © كمياتىة محدودیت منابع ۰ هزينه فرصتء مبناى تصميم كيرى و تخصيص منابع * بازارهای کارآمد : فقدان یا کمبود فرصت سودآوری ‎٩‏ انتخاب نهانیگرایی::مقایسه فده و:هزینه تصمیم اتخاذ شده

صفحه 7:
عنوان درس: موضوعات اقتصاد خرد و کلان ۱ تولید محصول معین مثل اتوموبیل ۱. تولید ملی - 6066۴ ۲. سطح تولید بهینه ۲ رکود ۲ قیمت محصول معين ۴. تورم و سطح عمومی قیمتها ۴ هزینه‌های تولید ۴ بحران ۵ میزان بکارگیری عوامل تولید ۵. اشتفال و بیکاری ۶ حداکثر کردن مطلوبیت و سود . حجم پول ۷ ترکیب بهینه عوامل تولید ۷ سرمایه‌گذاری کل

صفحه 8:
عنوان درس: ابزار تحلیلی و زبان اقتصاد ۱. بیان مطالب در قالب جملات توصیفی ۲ استفاده از جداول ۳ بیان هندسی ۴ بیان ریاضی و استفاده از الگوهای ریاضی مثل شرط تعادل مصرف کننده به صورت

صفحه 9:
عنوان درس: سوالات اقتصاد خرد مصرق کننده چگوثه از میان کالاهای مختلف دست به انتخاب می‌زند؟ چهعراملی دز افتعاب مصرف ‎all Se ES‏ چه عواملی در تصمیم کار راجع به میزان ساعت کار موّثر می‌باشد؟ چه عواملی در تعبین قیمت یک محصول موّثر می‌باشد؟ قرط تال مصرف کنناه چیست؟ مسئله تولیدکننده چیست؟

صفحه 10:

صفحه 11:
عنوان درس: سوالات اقتصاد کلان مصرف کل متاثر از چه عواملی است؟ سطح عمومی قیمتها متاثر از چه عواملی است؟ علت بروز رکود و بحران چیست؟ چگونه می‌توان از رکود خارج شد؟ رابطه حجم پول و تورم چیست؟ چرا اقتصاد ایران د چار بیکاری است؟ چه عواملی در ارزش ریال موّثر می‌باشند

صفحه 12:
عنوان درس: سوّالات اساسی اقتصاد ۱ چه کالاها و خدماتی تولید شود. ۲. به چه میزان تولید شوند. ۳ به چه روشی تولید شوند. ۴ چگونه بین عوامل تولید توزیع شوند. پاسخ به سوالات فوق به نوع نظام اقتصادی وابسته است

صفحه 13:
عتولن درس: وضعیت اقتصاد بر روی منحتی امکانات تولید Slag ‏موقییت‌های ممکن و غیرممکن: تمامی تقاط بر روی 0] و زیر آن ممکن می‌باشتد و‎ ١ قاط بالای 00] در دسترس تمی‌باشد ‎P‏ ‏۲ موقیت‌های کارا ‎AL‏ ‏تقاط واقع بر روی ۳۳ مل ۸ موادغتایی

صفحه 14:
عتوان درس: متحتی امکانات تولید -مکان هندسی ترکیب‌های مختلف از دو کالای پوشاک و موادغتایی وقتی منیع اقتصادى در اشتغال کامل باشند 2 پوهاک موادغقایی- * 3

صفحه 15:
‎٩‏ . منفي بودن شیب منحني امکانات تولید به چه موضوعي اشاره دارد؟ با توجه به منابع ثابت. امکان افزايش تولید همزمان هر دو محصول وجود ندارد. ‏© . هزینه فرصت تولید مقدار اضافي غذا به میزان 0<) برابر است با محرومیت جامعه از 06 28) پوشاك

صفحه 16:
‎٩‏ نقاط واقع بر روي منحني امکانات تولید به چه چيزي اشاره دارند. ‎٩‏ الف- رشد اقتصادي ‏۶ ب. بيكاري عوامل تولید ‏© ج- اشتغال کامل عوامل تولید ‎٩‏ د- تخصیص غيركاراي منابع

صفحه 17:
عنوان درس: چرا منحنی امکانات تولید مقعر می‌باشد, هزيندهاى صعودى - يكسان نبودن مهارت عوامل تولید در بخش پوشاک و موادغذلی RRA AR CCYCC, Fi Fy Fr Fr FE ‏مولدغذایی‎

صفحه 18:
عنوان درس: سوال در مورد هزینه فرصت © محمد وقت خود را صرف جه كاري ميكند © يك ساعت تدريس: (66 هزار رال ‎٩‏ تعمیر اتوموبیل شخصي: ۳00 هزار ريال صرفه‌جويي ‎٩‏ ایستادن در صف شیر رايانه‌اي: 600 هزار ربال یارانه ‏* هزینه فرصت ایستادن در صف شیر چقدر است؟ 600 هزار

صفحه 19:
عتولن درس: منحنی امکانات تولید و رشد اقتصادی آفزایش عوامل تولید تیروی کار و ذخبره سرمایه» پهبود فتلوری -رشد اقتصادی موجب تقال متحتی امکائات تولید به خارج و یالا می‌شود

صفحه 20:
@ كداميك موضوع اقتصاد خرد نمي‌باشد © الف - سطح عمومي قیمتها © ب. سطح تولید بنگاه ‎٩‏ ج- مقدار مصرف سیب توسط فرهنگ ‎٩‏ د- هزینه تولید یخچال

صفحه 21:
‎٩‏ الف- رشد اقتصادي ‏© ب. بیکار عوامل تولید ‏© ج- اشتغال کامل عوامل تولید © د تخصيص غيركاراي منابع

صفحه 22:
6 در بازار عوامل تولیده عرضه کننده کیست؟ ‎٩‏ الف- خانوارها © ب. بنگاهها * ج- دولت ‎٩‏ د- بنگاه‌ها و خانوارها

صفحه 23:
عنوان درس: فصل دوم - نظام‌هاي اقتصادي ‎٩‏ . اقتصاد با برنامه‌ريزي متمرکز : تخصیص منابع به صورت ‏اداري توسط دولت صورت مي‌گیرد © 0. اقتصاد مبتني بر بازار آزاد : ساز و کار قیمت تخصیص دهنده منابع مي‌باشد ‎oe‏ اقتصاد مختلط : منابع به صورت اداري و همچنین بر اساس ساز و کار قیمت تخصیص ميپابند

صفحه 24:
عنوان درس: فصل سوم - تقاضا و عرضه ‎٩‏ خانوارها و بنگاهها 9 تقاضا ‏9 عرضه ‎٩‏ بازار و تعادل در بازار

صفحه 25:
© دلایل دخالت دولت در اقتصاد: @ تحت شرايطي نظام بازار قادر به ارائه كالاهاي مورد نیاز مردم نیست ‎٩‏ نامناسب بودن توزیع درآمد ‏© تخصیص نامناسب منابع به دلیل پي‌آمدهاي خارجي ‎٩‏ وجود مشکلات ‎GUS‏ اقتصادي مثل تورم» بيكاري» بحران و رکود

صفحه 26:
عنوان درس: خانوار و بنگاه واحد مصرف کننده عرضه کننده عوامل تولیددر بازار نهاده متقاضي کالاها و خدمات در بازار ستاده حداکثر کننده مطلوبیت تبدیل کننده نهادهاها به ستاده متقاضي در بازار عوامل تولید (نهاده) عرضه کننده کالاها و خدمات در بازار ستاده حداکثر کننده سود

صفحه 27:
‎٩‏ مقدار كالايي که مصرف کننده در يك دوره زماني معین در قیمت معین (جاري) مایل به خرید است 0 مقدار كالا ‏دوره زماني 9. قیمت جاري تمایل خریدار

صفحه 28:
مكان هندسى مقادير مختلقى لز كالا كد مصرفكتنده در يى دوره زماتى سين در قيمتاى مخف حاض ريه خرید و مصرف ‎ABI ge‏ P

صفحه 29:
عنوان درس: قانون تقاضا -رابطه معکوس قیمت و مقدار تقاضا AD 5 =a ‏قيمت‎ -0 ‏مخ‎ P= مقدار حي 18

صفحه 30:
عنوان میز 91 ۱ عق وم ‎Py‏ ‎Bo‏ ‏ان تقاضاي ف اي فرد ۰ a ‏وت‎ : ere O= a = 1 =PO 1 ۳ ۱ 0 ‏مع ع ين‎ G=

صفحه 31:
عنوان درس: تقاطع متحنی تقاضا با محور قیمت و تقاضا a5 =P ‎LA‏ ظ

صفحه 32:
عنوان درس: درآمد و ثروت ‎٩‏ نقاضاي فرد (خانوار) از کالا تابعي از میزان درآمد و ثروت وي است. ‎٩‏ 1 2 درآمد - مجموع عايدي فرد (خانوار) به شکل دستمزد» حقوق» سود و اجاره در يك دوره زماني معین ‏۶ ( < ثروت: ارزش دارايي فرد منهاي بدهي‌هاي وي

صفحه 33:
عنولن درس رايطة درآمد و تقاضا حرآمد فرد و دضات سقریا اتویوس (0) Pra جرايا افزليش درآمد ميزان استفاده لز © كلعش يافت؟

صفحه 34:
تقاضا عتوان درس: رايطة درآمد و Prra¥ با افزایش درآمد مصرف فرد لز كالا افزايش

صفحه 35:
عنوان درس: طبقه‌بندي کالاها © براساس رابطة تقاضا و درآمد کالاها به دو گروه تفكيك بر مي‌شوند: ‎٩‏ كالاهاي معمولي ‏© كالاهاي يست

صفحه 36:
2 عنوان درس: جرا شيب منحني تقاضا نزولي است " © 0. جانشيني بين كالاها © ©. نزولي بودن مطلوبيت نهايي

صفحه 37:
عتوان درس: تغییر در درآمد و انتقال منحتی تقاضای کالاهای معمولی مقدار - @ تبر حر حرامد موجب اتتقال متحنى تقاضا مى شود

صفحه 38:
عنوان درس: كالاي پست ‎٩‏ كالايي است که جهت تغییر در درآمد و تغییر در میزان مصرف فرد مخالف باشد ‏بنظر شما چه کالا و خدماتي پست مي‌باشند؟ نام ببریذ

صفحه 39:
عنوان درس: كالاي معمولي ‎٩‏ به اثر درآمدي موسوم است و براي كالاي معمولي مقداري ‎Hdl‏ ‏مثبت است ‎Im git = In gt Ar ‎ ‎d ‎ ‏به اثر درآمدي موسوم است و براي كالاي معمولي مقداري مثیت است

صفحه 40:
تغییر در درآمد و انتقال منحني تقاضاي كالاي پست - افزايش درآمد موجب انتقال منحنی تقاضا برای کالای پست به سمت پایین می‌شود - کلهش درآمد موجب انتقال منحنی تقاضا برای کالای پست به بالا می‌شود

صفحه 41:
عنوان درس: تغییر در درآمد و انتقال منحتی تقاضای کالای معمولی

صفحه 42:
عتوان درس: تغییر در درآمد و انتقال منحتی تقاضای کالاهای معمولی مقدار - @ تبر حر حرامد موجب اتتقال متحنى تقاضا مى شود

صفحه 43:
عنوان درس: رابطه بین دو کالا © تغيير در تفاضاي كالاي دیگر جل تغيير در قيمت يك كالا © دو كالاي جانشين ‎٩‏ دو كالاي مکمل انواع رابطه بین کا لاها د و كالاي خنثي

صفحه 44:
عنوان درس: رابطه تقاضا و قیمت كالاي جانشین ‎٩‏ _ ,م2 قیمت گوشت گوسفند ‏بنابراین

صفحه 45:
عنوان درس: تعریف جانشيني 6 وكالاي »و ,ر هنگامي جانشین هستند که جهت تغییر در تقاضاي بر با تغیبردر قیمت كالاي مر هم سو باشد. © يعني AX AP. 2 yo

صفحه 46:
عنوان درس: تغییر قیمت کالای جانشین (,۳) و انتقال منحتی تقاضای برای ۶ - ( ,)4 - منحنی تقاضا بای > با تجه به قیمت کالای جاتشین آن ‎Y 9 K—‏ جانشین هستند (7- بطاه ‎ ‎ ‎x‏ هد 10ید 4 ود ‎ ‎

صفحه 47:
عنوان درس: دو كالاي جانشین ‎٩‏ دو كالاي »« و رر هنگامي جانشین هستند که نیاز معيني را پاسخگو باشند ‏*مثل: . (خرما و قند) 9. (گوشت مرغ و گوشت قرمز) 0. (تماشاي فوتبال و تماشاي فیلم)

صفحه 48:
عنوان درس: رابطه مقدار تقاضا و قیمت دو كالاي مکمل ۶ 2 قيمتچاي مق تاضاي‌چاود تقاضاي بل گم ‎Pre‏ ‎aah‏ : , کش ‎AR‏

صفحه 49:
عنوان درس: دو كالاي مکمل تقاض قنازی آستفاته مس قوانة 9 كالاهايي که همزمان توسط متقاضي مصرف و استفاده مي: oul be ۰ ۳4 a ۶ (نان و پنیر)0. (چاي و قند) 9. (سالن ورزشي و ورزشي)

صفحه 50:
عنوان درس: تعریف دو كالاي مکمل © دوكالاي و ,ر هنگامي مکمل هستند که جهت تغيير در تقاضاي ,م مخالف جهت تغییر در قيمت‌هاي كالاي ,ر باشد يعني: ‎Ax‏ ‎apy‏

صفحه 51:
عتوان أن درس: تَخ متحتی رس 3 تغيبر قيمت قیمت کالا: 3 مكمل (,8 و انتقال 5895 تقاضا برا ای 2 (Py =2) sey) ‏ی‎ ‎5 x =6 ود 4رد 2= و

صفحه 52:
عنوان درس: ثقاضا و سلیقه ‎٩‏ سلیقه فرد و میزان تمایل وي به مصرف کالا موقعیت منحني تقاضا و شیب آن را متأثر مي‌سازد. ‏© - در صورت افزایش تمایل به مصرف کالاي « منحني تقاضا به بالا و سمت راست منتقل مي‌شود. ‏© - در صورت کاهش تمایل به مصرف کالاي ءر منحني تقاضا به سمت پایین و سمت چپ مننقل مي‌شود

صفحه 53:
عنوان درس: تقاضا و انتظارات ‎٩‏ میزان تقاضاي فرد از هر کالا تابعي از انتظارات وي نسبت به آینده مي‌باشد. ‏© مثال: اگر فرد انتظار افزایش قیمت كالاي »را در آینده باشد میزان مصرف وي در زمان حال افزايش مي‌یابد و منحني تقاضا به بالا منتفل مي‌شود.

صفحه 54:
عنوان ن درس: عوامل مؤث ثر در :2 در تقاضا we ‏با تغيير كدا منحني تغيير‎ ‏تب اميك» مقدار تقاضا‎ ۲ ‏پر‎ ۱ 9 0000 ‏د‎ ‏يدر‎ 5 ‏ب- تروت‎ 5 ‏د- قيمت كالاها:‎ ‏يي جانشين‎ ‏انشين‎

صفحه 55:
عنوان درس: انتقالمنحنی تقاضا - انتقال متحتی تقاضا از .۵ به وله ناشی از چیست؟ 4 4 0 الف - افزايش قيمت ب- کاهش قیمت کالای جانشین ج- افزليش قيمت کالای مکمل د- افزايش قیمت کالای جانشین

صفحه 56:
عتوان درس: نتقال متحتی تقاضا - انتقال متحتی تقاضا لز 4 به ,4 ناشى لز جيست؟ 7 ‎d,‏ ‏.4 الف - کاهش قیمت کالای جانشین ب- تغبير قيمت ‎YE‏ ج- کلهش درآمد د- افزايش قيمت كالاى مكمل

صفحه 57:
عنوان درس: تقاضاي بازار © حاصل جمع تقاضاي مصرف کنندگان تقاضاي بازار را مشخصر سازد تک ‎٩‏ 26 : تقاضايمصر فكنندم اول © هر : 3 قاضايمصرف کننده دوم AW 2 ‏ام‎ ‎٩‏ مثال: در قیمت مجموع تقاضاي دو مصرف‌کننده برابر است با: ‏و مب ‎e¢‏ - 040

صفحه 58:
عتوان درس: تقاضا الف- > کالای معمولی است ب- لا کالای معمولی است ج-5 کالای پست است ‎X—2‏ 9 لا کالاهای پست هستند

صفحه 59:
الف- 2۲ کالای مسمولی ج-و لا کالای جانشین ب- لا کالای معمولی د-عدو لامکمل

صفحه 60:
عنوان درس: عرضه 9 - مقدار كالايي است که بنگاه در دوره زماني معین در قیمت جاري حاضر به تولید و ارائه به بازار مي‌باشد. @ - علت تولید و عرضه کالاها و خدمات توسط بنگاه‌ها چیست؟ سرد ‎٩‏ هزینه - درآمد < سود

صفحه 61:
عنوان درس: عوامل موثر در میزان عرضه بنگاه © هر آنچه که بر سود بنگاه تاثیر گذارد بر مقدار عرضه بنگاه موثر مي‌باشد: © قيمت © قيمت عوامل توليد (نهاده) © تكنولوزي

صفحه 62:
عنوان درس: قانون عرضه رابطةٌ مثبت بین قیمت و مقدار محصول Ag, مقدار - چا ۹ ۲۰ج 1و1 ‎Ploel‏

صفحه 63:
عنوان درس: منحني عرضه ‎٩‏ مکان هندسي مقادیر مختلفي از کالا است که تولیدکننده در يك دوره زماني معین در قيمتهاي مختلف حاضر به تولید و ارائه به بازار مي‌باشد

صفحه 64:
عنوان درس: محدودیت عرضه یا توجه یه مطونیت متأبح و فناوری میزان تولید محود یه 9 می‌باشد 9 © -مقناو 0

صفحه 65:
عنوان درس: عوامل موثر در تغییر هزینه تولید © تغییر قیمت نهاده‌ها © ©. تغييرات فني © تغيير در قيمت سوختء دستمزد كاركر و تغييرات فني هزينه توليد هر واحد محصول را تغيير ميدهد

صفحه 66:
عنوان درس: قیمت نهاده‌ها و میزان تولید . افزایش قیمت سوخت يا دستمزد کارگر و یا هزینه حمل و نقل موجب مي‌شود تولید کننده در هر سطحي از قیمت نسبت به قبل از افزايش قیمت نهاده‌ها کمتر تولید کند. ‎٩‏ کاهش قیمت نهاده‌ها موجب افزايش سطح تولید نسبت به قبل مي‌شود.

صفحه 67:
عتوان درس: تغییر در هزینه‌ها و جایجایی منحتی عرضه ۰ < متحتی عرضه آولیه 55 متحتی عرض پس از کاهش ‎app‏ ب5به- منحنی عرضه يس لز افزليش هزوتهها

صفحه 68:
عنوان درس: عوامل موثر بر عرضه 9 اثر مکانیزه کردن فرآیند تولید كشاورزي چیست؟ ۶ الف- افزايش تولید و قیمت © ب- کاهش تولید در سطح قیمت قبل © ج- افزايش توليد در سطح قيمت قبل © د افزايش قيمت در سطح توليد قبل

صفحه 69:
عنوان درس: حرکت بر روی منحتی عرضه و انتقال منحتی عرضه یر (اتقال) متحتی عرضه تغییر در مقدار عرضه P,

صفحه 70:
عنوان درس: عرضه بازار © در قیمت مقدار عرضه سه بنگاه برابر است با 9-0۰ 9-0 .۰ همد وبمتدار عرضةبازار در قیمتبرلبر لستبا جمم مقدار عرضه سه ‎wales‏ 3 ۰ 2707-۲0 رم( - م ‎ial‏

صفحه 71:
عتوان درس: منحتی عرضه یازلر متحتی عرضه بازار جمح أققی متحنی عرضه بنگاه‌های لنفرادی است. dh 5 ۳ بنگاه ۲ ۳ ١ ‏يتكاه‎ پر 2

صفحه 72:
عنوان درس: عوامل موّثر در شکل منحني عرضه بازار © شکل منحني عرضه بنگاهها © تعداد بنگاهها: خروج یا ورود بنگاهها موجب تغییر شکل منحني عرضه بازار مي‌شود

صفحه 73:
عنوان دریس: ورود و خروج بنگاهها و انتقال منحني عرضه بازار ‎٩‏ ورود بنگاههاي جدید موجب انتقال منحني عرضه بازار به سمت راست و پایین مي‌شود ‏© خروج بنگاهها از بازار موجب انتقال منحني عرضه بازار به سمت چپ و بالا مي‌شود

صفحه 74:
عنوان درس: بازار و تعادل بازار * مفهوم تعادل : فقدان انگیزه در اجزاي سیستم براي خروج از وضعیث موجود ۶ تعادل در بازار : انطباق خواسته‌هاي مصرف‌کنندگان و عرضه کنندگان © تغییر موقعیت تعادلي © تغییر در تعادل و تأثیر آن بر مقدار و قیمت

صفحه 75:
عتوان درس: نمایش نقطه تعادل یازار موقیت تعدژ 7 قيمت تعادلى وو- تم - فو ©- مقدار Pe

صفحه 76:
عتوان درس مازاد عرضه و یاز گشت به تعادل 5 2 لالط ۶ 9۰ 9 تقاضا - عرضه - مازاد عرشد 9-9 < بو و کاهش موه رم مازاد عرضه برقراری مجدد. تلم

صفحه 77:
عنوان درس: ماد تقاضا و بازگشت یه تعادل م 0 عرضه-تقاضا < مازادتقاضا 9-9 < بو و افزایش تقاضا ‎a ۳ ۳‏ 2 برقرری مد تاد کوج مدا عوض سم کاهش

صفحه 78:
عتوان درس: تغییر در تعادل ..P. =e, 2d) Sols ‏انتقال متحنی عرضه از ره یه ر5ء‎ تعادل جدیده 6 . 9

صفحه 79:
عنوان درس: فصل چهارم - نظریه رفتار مصرف کننده رفتار مصرف کننده و مطلوبیت پایه و اساس انتخاب یا مطلوبیت اثر جانشيني و اثر درآمدي منحني‌هاي بي‌تفاوتي

صفحه 80:
عنوان درس: نظریه رفتار مصرف کننده ‎٩‏ هدف مصرف کننده: حداکتر کردن مطلوبیت ‎٩‏ محدودیت مصرف کننده: درآمد» ثروت» وقت ‏# مسئله مصرف کننده: با توجه به محدودیت بودجه چه تركيبي از کالاها و خدمات را مصرف نماید تا مطلوبیتش حداکثر شود

صفحه 81:
عنوان درس: محدوديت‌هاي خانوار درآمد ‎qa‏ ‏© ©. قيمت كالاها و خدمات ,مم و برم محدودیت بودجه > 77 + اعد 2 © شاك © خط بودجه ‎PB‏ اد © خط بودجه مكان هندسي تركيبهاي مختلف ,« و مر است وقتي خانوار تمامي درآمد را صرف خريد ‏ و مر نمايد

صفحه 82:
عذواود : منحد وان درس: منحنی بودجه ترکیبات قابل حصول ‎ ,1-‏ و 8ت و ظ ترکیبهای ‎X jl‏ = از 36 و8 هستند 8 2 > ف كن سترس مصرف کننده می‌باشند - شيب خط بودجه: > ‎op,‏ بح ‏- فضا > ای بالای خط بودجه در دسترس تیست ‎

صفحه 83:
عنوان درس: خط بودجه

صفحه 84:
عتوان درس: تغییر قیمت کالا و دوران خط بودجه -وضعیت لولید : 2- يم ۰ 4- بط و 100- آ ,4 -وضعیت انوید ۳۱-4 4-رم و 100- 9-1 -افزایش قیمت *» فضای ترکییهای ممکن را کلهش می‌دهد - شیب خط یودجه تقییر می‌کند ای

صفحه 85:
تون درس: 2 عتوان درس: تغییر 5 الملر قیمت قیمت هر دو کال و انتقال خ ل خط بودجه -وشعيت وضعيت لوليه خط يودجه - كاهش 5 5 اهش قیمت 5 و ل به یک 5 -انتقال خط بودجه بوتجه یصورت بصورت موازی به بالا

صفحه 86:
عنوان درس: تقییر درآمد و خط بودجد (۱) -افزایش درآمد و انتقال خط يودجه يه بالا (0)- کاهش درآمد و انتقال خط يودجه به يابين

صفحه 87:
عنوان درس: روشهاي تبیین رفتار مصرف کننده ‎٩‏ الف- روش مطلوبیت © ب- روش منحني‌هاي بي‌تفاوتي

صفحه 88:
عنوان درس: مطلوبیت مفهوم رضايتمندي قابلیت اندازه‌گيري مطلوبیت جمع‌پذيري مطلوبیت قابلیت مقایسه مطلوبیت دو فرد

صفحه 89:
عتوان درس: مطلوییت کل و مطلوبیت تهایی ۳ ۴ ۷ YF YA ۶ ۴۳ 18-10 يدينه

صفحه 90:
عنوان ثرس: متحتی مطلوییت کل ۱۳۲۳ ۴ ۵۶

صفحه 91:
عنوان درس: منحتی مطلوبیت نهایی: نزولی بدون مطلوبیت نهایی ۱/۰ ‎MU‏ ‏مطوبیت نهایی ال( MU--*

صفحه 92:
عنوان درس: حداکثر کردن مطلوبیت ۶ < ‏درآمد مصرف کننده‎ ٩ 7 ‏كالاهاي مصرفي: « و‎ ٩ P, IP, : ‏قیمت کالاها‎ © ‎٩‏ مسئله مصرف کننده: چگونه درآمد معین و محدود خود را صرف دو كالاي »« و , نماید به نحوي که مطلوبیتش حداکثر شود

صفحه 93:
عنوان درس: مثال عددی --تخصیص درآمد بين دو کالای 5 و ز

صفحه 94:
عنوان درس: قاعده تخصیص درآمد بین کالاها © براي آنکه مطلوبیت حاصل از مصرف کالاها حداکثر شود لازم است درآمد بنحوي ‎Qu‏ کالاها تخصیص یابد که مطلوبیت نهايي آخرین واحد پولي که صرف کالاها مي‌شود برابر باشد ۷ _ ۸ ۲ م 7

صفحه 95:
عنوان درس: بیان ديگري از شرط تعادل مصرف کننده My My > My =. 2 PB My, x My ‏ارزش نسبي دو کالا با توجه به ترجیحات مصرف کننده‎ - My, ‎Be‏ قیمت نسبي دو کالا در بازار

صفحه 96:
عنوان درس: مثال عددي ‎My=8 Se‏ ربا ر 24 یهت طر ‏باشد مصرف کننده با چه انتخابی مطلوبیت خود را افزایش مي‌دهد؟ ‎My 8h As.‏ 4 5 4 1۸ ‏با خرید کردن »بو افزایش مصرف ممطلوبیت خود را افزایش مي دهد

صفحه 97:
عنوان درس: اثر جانشيني و اثر درآمدي # اثر جانشيني : تغییر در مصرف > بدلیل ارزان (گران) شدن « در مقایسه با كالاي جانشین © اثر درآمدي : تغيير در مصرف « بدليل تغيير در قدرت خريد فرد

صفحه 98:
عنوان درس: اثر جانشيني و اثر درآمدي مثال:اگر قیمت كالاي » از 0 به ) کاهش یابد اثر جانشيني و اثر درآمدي را محاسبه کنید ‎٩‏ الف- اثر درآمدي 3-60 ۲,7 +30 افزایش قدرت خرید لور جر مرگ مرهر 4 ب - اثر جانشيني

صفحه 99:
عنوان درس: نظریه رفتار مصرف کننده: روش منحني هاي بيتفاوتي © روشي براي توضيح رفتار مصرف كننده جانشين روش مطلوبيت © عدم نياز به فرض جمعيذيري مطلوبيت و قابليت اندازمكيري عددي مطلوبيت

صفحه 100:
عنوان درس: فروض اساسي روش منحني‌هاي بي‌تفاوتي هر مصرف‌کننده داراي نقشه ترجیحات است فرض قابلیت مقایسه بسته‌هاي مختلف اصل انتقال اصل تسلط. بسته‌اي که حاوي مقادیر بيشتري از کالا مي‌باشد مرجح است

صفحه 101:
عنوان درس: اصل قابلیت مقایسه # براي دو بستة 9 و 0) يكي از حالتهاي زیر برقرار است ۰ 20 ۸ بر 0) مرحج است ‎٠‏ مم 8ه بر 0) مرحج است ‎CO OB ©‏ و © بيتفاوت ميباشند

صفحه 102:
عنوان درس: اصل انتقال ‎g A‏ ظ و ) سه بسته حاوی کالا می‌باشند ‏لم جح ورم ‎A)B‏ ‏۷۳۵4 -ظ 4ه

صفحه 103:
عنوان درس:اصل تسلط: مثبت بودن مطلوبیت تهایی

صفحه 104:
عنوان درس: استخراج منحنی بی‌تفاوقی

صفحه 105:
عنوان درس: ویژه گي‌هاي منحني‌هاي بي‌تفاوتي © منحني‌هاي بي‌تفاوتي نزولي هستند * از هر نقطه بر روي صفحه مختصات يك منحني بي‌تفاوتي مي‌گذرد © منحنيهاي بيتفاوتي همديكر را قطع تمي‌کنند © منحنيهاي بيتفاوت نسبت به مبدأ مختصات محدب هستند

صفحه 106:
عتوان درس: نزولی بودن متحتی‌های بی‌تقاوتی و جانشینی کالاها

صفحه 107:
عنوان درس: مثال عددي * منفى بودن شیب منحنی بی‌تفاوتی به چه چیزی اشاره دارد؟ الف - مکمل بودن کالاها ب- جانشینی کالاها * ج - معمولى بودن كالاها د- يست بودن كالا

صفحه 108:
اليف | ‎AB‏ ‏0/25- و20۹ و0۳5 ۲ وگلا بعتوان درس: محدب بودن متحتی بی‌تقاوتی و نزولی بودن ترخ نهایی جانشیتی

صفحه 109:
عنوان درس: استخراج نرخ نهايي جانشيني از تابع مطلوبیت U=U(xy) ou, du dua de Mg 0 ‏رح‎ ay ly بر روي منحني بي‌تفاوتي ۵-۰ مي‌باشد ou ou =My ,— =M Ox % 6 0 7 - dy_Mu _My dx My, MR ~My,

صفحه 110:
عنوان درس: تعادل مصرفکننده: روش هندسی -در شطه .لك ثيب خط يودجه و منحنى بىتفاوتى برابر است -هر الحرافى سبث به نآ مصرف كتنده راير منحنى بىتغاوتى بايين ترى قرار مىدهد

صفحه 111:
عنوان درس: استخراج شرط تعادل 9 در شکل قبل مصرف کننده با قرار گرفتن در نقطه 6۶ مطلوبیتش را حداکثر مي‌کند 24 ی انش | ‎Ay‏ ‎Ax A My Pp,‏ خط بودجة منحني بي‌تفاوتي

صفحه 112:
‎O5=Px FAIS‏ ۷)عر 6 عبر ومع باشد شیب خط بودجه ‎7 . ‏چقدر مي باشد‎ az ¥= va © 2 6 “37 re

صفحه 113:
‎٩‏ شرط تعادل مصرف کننده کدام است؟ ‎My=My ‏ب-‎ Pe=Py ‏ال‎ ‎2 ۳ ‏یر‎ My 20 _ Pe Py Po By &

صفحه 114:
‎٩‏ محدب بودن منحني بي‌تفاوتي به چه چيزي اشاره دارد؟ الف- جانشيني دو محصول ‎٩‏ ب- نزولي بودن نرخ نهايي جانشيني ‏ج- منفي بودن مطلوبیت نهايي ‎٩‏ د- ثابت بودن نرخ نهايي جانشيني

صفحه 115:
عنوان درس: تمرین ‎B=, P=10, My=l , My=5 81‏ باشد کدام گزینه صحیح مي‌باشد ‎٩‏ الف - مصرف کننده در تعادل است ب - مصرف >« افزایش مي‌یابد ‎٩‏ ج - مصرف , افزایش مي‌یابد ‎٩‏ د- ءدو رر مکمل هستند

صفحه 116:
‎٩‏ کدام جمله در مورد اثر جانشيني درست مي‌باشد. ‏۶ الف- همواره مثبت است ‏ب- همواره منفي است ‏9 ج - بستگي به نوع کالا دارد ‏# د- براي كالاي معمولي مثبت مي‌باشد

صفحه 117:
عنوان درس: تمرین ‎٩‏ اگر ء كالاي پست باشد و قیمت آن افزایش یابد کدام مورد صحیح مي‌باشد؟ ‎٩‏ الف- به علت اثر جانشيني مصرف افزایش یابد ‏* ب - به علت اثر جانشيني مصرف سایر کالاها کاهش مي‌یابد ‎٩‏ ج - به علت اثر درآمدي مصرف افزایش مي‌یابد ‏#د - به علت اثر درآمدي مصرف کاهش مي‌یابد

صفحه 118:
6 الف - محدب بودن منحني بي‌تفاوتي ٩ب‏ - نزولي بودن منحني بي‌تفاوتي * ج - خطي بودن منحني بي‌تفاوتي © د يست بودن كالا

صفحه 119:
عنوان درس: تمرین پا توجه به شکل ‎PLS‏ گزینه در مورد مصرق کننده صحیح است الف -در مصرف 5 به اشیاع وسیله لست ب -در مصرف لا به اشیاع رسیله است بع -در مصرق 5 و لآأشياع رسیله لست 1-3 كالاى يست لست

صفحه 120:
عتوان درس: تمرین اگر نوخ نهایی جانشیتی دو کالا صفر باشد متحتی بی‌تقلوتی به چه صورت خولهد بود ب ۱ اج ا 5 &

صفحه 121:
عتوان درس: تمرین با توجه به شکل زیر کلام گزینه صحیح لست [+ 1, uu, الف -ك و لاختثى ب- يد و لاخنثى ع-5 ختثی و لا ید 9-9 ¥ ‎uF‏

صفحه 122:
عنوان درس: فصل ششم - کشش تقاضا © |). مفهوم كشش © ©. محاسبه كشش: نقطداي و فاصله‌اي © ©. انواع كشش: كشش قيمتي» كشش درآمدي و كشش متقاطع © 6. عوامل مؤثر در كشش تقاضا © ©. كشش و ماهيت كالا

صفحه 123:
عنوان درس: کشش قيمتي تقاضا © ). آيا شيب منحني تقاضا براي اندازمكيري حساسيت منحني تقاضا نسبت به تغيير قيمت مناسب مويباشد؟ خير * ©. تعريف كشش قيمتي تقاضا © درصد تغيير در مقدار تقاضا ه ل- ‏ كثش قيمتي تقاضا © درصد تغيير در قيمت

صفحه 124:
عتوان درس: کشش قيمتي تقاضا یا 2 ۵۳ 7: کشش قيمتي تقاضا 7 0 ۳[ ‎P‏ : قیمت کالا ‎AP‏ شرفت چ : مقدار تقاضا

صفحه 125:
عتوان درس: اندازه کشش فاصله‌ای در قاصله نقاط ۱ تا ۲ فده مه 2 8 ها ‎wee‏ ‏6 2 1-- او ‎Ag‏ ‏1/6-= ل ‎tags as‏

صفحه 126:
عتوان حرس: محاسیه کششن تقاضا در نقطه معیتی از متحتی تقاضا کشش قیمتی تقاضا در تقلة هر

صفحه 127:
عنوان درس: تموین با توجه به شکل کشش قیمتی تقاضا در تقط ۸ چقدر است؟

صفحه 128:
عنوان درس : رابطه کشش و درآ مد کل و تعیین سیاست قيمتي 58 ‎be‏ ۷ | ام | "م ‎P ‏ممم 182 ‎Ag Ap‏ | طذرهذ | ‎Apap‏ ‏م ‎Pp‏ م م ‏ودام دام | #تجام | دار ‏آم دار لام | تجيام |771جام ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 129:
عنوان درس: عوامل موّثر در کشش تقاضا 27 ‏وجود كالاي جانشيني حه۲‎ ٩ ۵ ‏اهمیت و سهم کالا در بسته مصرفي فرد (خانوار)<‎ slo nt . زمان و دوره بررسي ‎tt nt‏

صفحه 130:
عنوان درس: تقسیم بندی کالاها بر اساس کشش درآمدی تقاضا کشش پذیر | 7 | كاملا باكغش « - | و | كشش ولحد 1- | 7] بدون کشش 4 | 7] كاملا بی‌کشش ۰ - | 9

صفحه 131:
عنوان درس: کشش درآمدي تقاضا درصد تغيير در مقذار تقاضا 5 لسك - كشش درآمدي درصد تغيير در درامد ‎LF. 2‏ 5 كشش درامديء حساسيت تقاضا نسبت به تغيير درامد را ارزيابي مي‌کند

صفحه 132:
عنوان درس: تمرین © علامت کشش درآمدي چیست؟ © الف مثبت ب- منفي ج- به ماهيت كالا وابسته است د- براي كالاي لوكس منفي است

صفحه 133:
عنوان درس: تعیین ماهیت کالاها بر حسب کشش درآمدي e ‏كالاي ضروري بر ره‎

صفحه 134:
عنوان درس: تمرین 9 اگر 2/2 ,رء باشد» »« چه نوع كالايي است ؟ الف- لوكس ب- معمولي و لوكس ج- معمولي و ضروري د- يست و لوكس

صفحه 135:
عنوان درس: چند نکته ‎٩‏ کالاي لوکس حتماً معمولي است ‎٩‏ كالاي معمولي مي‌تواند لوکس باشد ‏# كالاي معمولي مي‌تواند ضروري باشد ‎٩‏ كالاي پست مي‌تواند ضروري باشد ‎٩‏ آیا كالاي ضروري مي‌تواند همزمان معمولي و پست باشد؟

صفحه 136:
عنوان درس: کشش متقابل تقاضا ‎٩‏ درصد تغییر در تقاضاي مر ,مر( > کشش متقاطع نقاضا درصد تغییر در قیمت , ‎Ax‏ ‎=x ‎Nep = “Pr AD, ‏يا‎ ‎By ‏کشش متقاطع تقاضاء حساسیت تقاضاي مر را نسبت به تغییر‎ ‏قیمت ,ر ارزيابي مي‌کند‎

صفحه 137:
عنوان درس: تمرین ‎se‏ 2-- .رم _باشد تا چه نتیجه اي مي‌توان گرفت ‎ ‏© الف- عر كالاي يست ب- رر كالاي معمولي ‏ج- » و امو مكمل د- »د و مر جانشين

صفحه 138:
عنوان درس: چند نکته ‎٩‏ جانشین و مکمل بودن دو کالا به اعتبار تغییر قیمت يكي از آنها مشخص مي‌شود ‏© معمولي و پست بودن هر کالا به اعتبار تغییر درآمد مشخص مي‌شود ‎٩‏ ضروري بودن هر کالا به اعتبار تغییر درآمد مشخص مي‌شود ‏© لوکس بودن هر کالا به اعتبار تغییر درآمد مشخص مي‌شود

صفحه 139:
عنوان درس: کشش عرضه © درصد تغییر در مقدار عرضه ‎y= —_ *«‏ درصد تغییر در قیمت کالا Av’ ‏م‎ ‎Ap ~ - کشش عرضه میزان حساسیت عرضه را نسبت به تغییرات قیمت ارزيابي مي‌کند

صفحه 140:
عنوان درس: فصل پنجم - بنگاه و تولید - تولید : جریان ترکیب و تبدیل نهاده‌ها به ستاده © - تكنيك تولید: شیوه نبدیل نهاده‌ها به ستاده ‎٩‏ - تابع تولید: تولید کل» تولید متوسط و تولید نهايي ‎٩‏ - منحني‌هاي تولید یکسان -

صفحه 141:
عنوان درس: نابع ولد )1 ۶ نولید متوسط ‎TP‏ توليد نهابى توليد كل سائدويج (در ساعت) تعداد واحد عامل کار ‎(aT /AL) —‏ ‎ZL ‎۱ ۱ 5 ١ ‎i 1 Ma 1۸ ‏لا‎ ۳ ww ‘ ‏ل‎ 4 ۳/۵ ‎4 ff ۲ ue ‏1 ۳ د ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 142:
عنوان درس: تولید نهايي» تولید متوسط ‎OP‏ تولید نهايي کارگر عبارت است از تغییر در تولید کل وقتي يك واحد کارگر اضافه مي شود ‏,0490 : توليد متوسط از تقسيم توليد كل بر تعداد كاركر حاصل مي‌شود @ ‎Ap =£‏ ‎L

صفحه 143:
عنوان درس: کل نابع توليد (15) وقتى فقط يك عامل متغير باشد

صفحه 144:
عنوان درس: چند نکته - بازدهي نزولي يعني کاهش تولید نهايي کارگر - در شکل قبل بازدهي نزولي در نقطه () ظاهر شده است 9 - نقطه عطف منحني تولید کل به بازدهي نزولي اشاره دارد ‎٩‏ - شیب منحني تولید کل» تولید نهايي کارگر مي‌باشد

صفحه 145:
عنوان درس: استخراج تولید نهایی و تولید متوسط - توليد متوسط و توليد نهابى در سطح توليد بم -توليد نهايى : تیب 11 در سطح توليد مورد نظر Mp, - ‏مع‎ - توليد متوسط : تیب خطی که از مبدآبه منجنی 7 در سطح توليد مورذ نظر وصل مى شود AP, =tgB

صفحه 146:
اتوليد As gow ان درس: نفاط ویژه بر روی منحنی عنوان درس: مرحاه سیم :بازدهی نزولی 3 oe ay Slee B : حداکتر تولید کل ‎if‏ pale

صفحه 147:
مرطه سوم تولید APL تولید کننده در مرحله دوم وم توليد مى كند “_

صفحه 148:
عنوان درس: وقتی هر دو عامل تولید متغیر باشد ساعات کار vee ve re تولید 2200 به روت‌های مخختلف اسکانپذیر است ساعات مائین

صفحه 149:
عنوان درس: منحنی تولید یکسان -مکان هندسی ترکیهای مختلف کار و سرمیه كه ميزان توليد يكسّان زا قرلهم مىسازئد .ع1 ريه - ,© رابا تركيبباى مختلف كار و سرمابه مىئوان توليد كرد

صفحه 150:
عنوان درس: نرخ نههایی جانشینی فنی کار و ‎MRT Sig, ile‏ ‎jade [5۵‏ سرمایهای که بهدلیل فزایش یک واحد کار می‌توان صرفدجوبى كد بدون اینکه سطح تولید تثيير كند. ‎ ‎

صفحه 151:
عنوان درس: خواص منحني تولید یکسان © . نزولي است جانشيني كار و سرمايه © ©. محدب است نزولي بودن نرخ نهايي جانشيني © ©. منحنيهاي توليد يكسان همديكر را قطع نميكنند

صفحه 152:
جانشيني فني چیست؟ # علت نزولي بودن نرخ نهايي ‎٩‏ الف- جانشيني نهاده‌ها نيه مسصسن :يكسان جاده و تخصص متفاوت نهادهها 2 نحني بي‌تفاوتي ۶ د- نزولي بودن منحني بي‌تفاوتي

صفحه 153:
‎٩‏ کدام توضیح در مورد قانون بازدهي نزولي صحیح است. © الف- مربوط به بلند مدت است ‏@ ب- مربوط به کوتاه مدت است ‎٩‏ ج- به حداقل تولید نهايي اشاره دارد @ د- به منفي بودن تولید متوسط اشاره دارد

صفحه 154:
عنوان درس: تمرین ‎٩‏ در چه وضعيتي تولید متوسط حداکثر مي‌شود © الف- وقتي 12 حداکثر است ‏© ب- وقتي 1۲-0 است ‏© ج - وقتي 47 - 2/7 است ‏© د وقتي 722 حداكثر است

صفحه 155:
عنوان درس: تمرین ۶ تولید کل هنگامي حداکثر است که »الف - ۸۳ حداکثر باشد ®3- 21۳-0 باشد »ج- 42 صعودي باشد ود ‎MP‏ صعودي باشد

صفحه 156:
عنوان درس: فصل هفتم - هزینه تولید © . انواع هزینه آشکار و پنهان © . دوره کوتاه مدت و درازمدت MC3 AFC, AC, TC, TVC, TFC - ‏منحني‌هاي هزینه بنگاه‎ . ٩ ‏بازده ثابت» کاهنده و فزاینده به مقیاس‎ .4 ٩

صفحه 157:
عنوان درس: هزینه‌ها در کوتاسدت: © هزينه ثابت كل: 6۳0 © هزينه متغير كل: 4000 © هزينه كل: 000 PO=PPO+POO &

صفحه 158:
عنوان درس: هوینه‌های کل هزینه تلبت

صفحه 159:
عنوان درس: اقتصاد خرد - هزينه‌هاي متوسط TC=TFC+TVC spe Te _TFC, TVC 4 2 P AC=AFC+ AVC

صفحه 160:
عنوان درس: هزینه نهايي ۳ مر ‎Ag‏ بط © هزينه نهايي: تغيير در هزينه كل به ازاء يك واحد تغییر در مقدار توليد © 00) شيبمنحنيؤزينه كلو شيبمنحنيؤينه متغير كلمهاشد

صفحه 161:
عنوان درس: اقتصاد خرد -منحنی هوینه‌های متوسط MC ۱ AC AVC

صفحه 162:
عنوان درس: رابطة 160,۸6 ash ‏گر لكك نزولى‎ Te ue,“ ‏)سل ده)ات‎ dp dp ot

صفحه 163:
عنوان درس: منحنی «ژینه متوسط پلندمدت 0 a BS ٩ wen USAC ‏منحتی هزینه توسط بلندمدت [0 | منحنی پوش‎

صفحه 164:
عنوان درس: انواع بازده نسبت به مقیاس ۶ بازده ثابت به مقیلس © بازده کاهنده به مقیاس © بازده فزاينده به مقياس

صفحه 165:
عنوان درس: بازده ثابت به مقياس p= KD ديلوت ‏تابع‎ © FAKAD =Ap سايقم ‏بازده ثابت به‎ - © « - بازده فزاينده به مقياس . ‎FAKAD)Ap‏ ‏- بازده کاهنده به مقیلس )121210

صفحه 166:
عنوان درس: تمرین SES ues | orb ego

صفحه 167:
نوع بازده وا بين كنيد

صفحه 168:
چرا شکاف ‎PWC‏ 5 0000 با افزايش توليد كم ميشود © الف جون 0900 كاهنده است ‎١‏ © ب- جون ‎BOC‏ كاهنده است © ج - جون 0020 كاهنده است © د جون 09020 فزاينده است

صفحه 169:
© در سمت جب نقطه مينيمم 000 »لف - ۳6 ۸40 »ب ‎AC=MC‏ ‏9ج 62 1 لم ور ‎ACH=ME‏ 2

صفحه 170:
عنوان درس: تمرین

صفحه 171:
‎٩‏ نزولي بودن 960) و 20) به چه چيزي اشاره دارد؟ ‎٩‏ الف - بازده کاهنده به مقیاس ‏© ب- بازده نزولي ‏#جيازدة ثايحايه مقياس ‏© د- بازده فزاينده به مقياس

صفحه 172:
عنوان درس: فصل هشتم (تعیین قیمت ومقدار در بازار رقابتي ) ‎٩‏ بازار رقابت کامل © حداكثر كردن سود در كوتاه مدت © سود (زيان) كوتاه مدت © منحني عرضه كوتاهمدت © تعادل بلندمدت بنكاه رقابتي © صنايع با هزينههاي ثابت» فزاينده و كاهنده

صفحه 173:
عنوان درس: بازار رقابت کامل © تعریف بازار رقابت کامل * تعداد زيادي خریدار و فروشنده که بر قیمت تاثیر ندارند ‎٩‏ كالاي همه شرکتها مشابه است آزادي تحرك عوامل تولید ۶ اطلاعات کامل

صفحه 174:
عنوان درس: حداکثر کردن سود »روش اول © - استفاده از منحنيهاي درآمد كل و هزينه كل ۰ هزینه کل - درآمد ‎US‏ < سود @ - بنگاه در سطحي تولید مي‌کند که شکاف بين درآمد كل و هزینه کل حداکثر سود © روش دوم © استفاده از منحني‌هاي 070 ‎٠‏ 060 و ‎P‏

صفحه 175:
عنوان درس: حداکثر کردن سود Te TR=F 6 و : سطع تولبدى كه شكاف 116 و 100 يعنى سود به حداکتر می‌رسد

صفحه 176:
عنوان درس: اقتصاد خرد - حداکثر كردن سود ‎٩‏ روش دوم: درآمد نهايي و هزینه نهايي و (۵)8۰۷_ ۵)۲8 MR=—— =P Ag Ag 6 - اتسور ‎Ag‏

صفحه 177:
عنوان درس: حداکثر کردن سود »روش دوم: © قاعده تصميمكيري: سطح توليد تا جايي افزايش مويابد كه عايدي محصول جديد ()) بيشتر از هزينه آن (072) باشد و در سطح توليدي كه شود توليد ديكر افزايش نمييابد

صفحه 178:
‎AC‏ هزینه متوسط ‎MG.‏ مزینه نیس ‎ope MR‏ نمی ‎nd P‏ :تقاضا ‎Ped=MR oli, 08a ida‏ ‏,@ قلح توليد بهدينه بنكاه وقا ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 179:
عنوان درس: نقطه تعطیلی ینگاه حیتگاه با قتمپای کم راز ظ حاشرّبه اداسه فمالیت نخحواهد یود -اگر ۳4 باتد بنگاه تعطبل خواهد تشد Mi AC (AVC Ps 1 43 = MR Pa L ‏م۸8 - به‎ P| 1 4 - 13 ل

صفحه 180:
عنوان درس: تمرین * در شکل قبل اگر قیمت برابر و باشد آنگاه @ الف - بنگاه ضرر مي‌کند 6 ب- بنگاه معادل 400:0 ضرر ميكند 9 ج - بنگاه در نقطه سر به بر خواهد بود ‎٩‏ د- بنگاه سود مي‌برد

صفحه 181:
عنوان درس: تمرین © اگر براي يك بنگاه رقابتي 0۸6 ,7/۸۲/6۳ در اين صورت بنگاه .. ‎٩‏ الف - تولید را متوقف مي‌کند ‎٩‏ ب- سود مي‌برد ‏ج - به اندازه 6 ضرر مي‌کند ‎٩‏ د- به میزان کمتر از 20020 ضرر ميكند

صفحه 182:
عنوان درس: منحني عرضه کوتاسدت بنگاه #شکل منحني عرضه تعریف منحني عرضه را بیان نمائید © - قسمت صعودي منحني 00) که بالاتر از 60000 است منحني عرضه بنگاه رقابتي است

صفحه 183:
عنوان درس: اقتصاد خرد - تعادل پاندمدت رقابتی بنگاه رقایتی در بلندسدت در سعطحی تولید می‌کند که رابطة زير برقرار باشد ‎P= SAC= SMC= LAC‏

صفحه 184:
عنوان درس: مزاياي رقابت کامل © - هر بنگاه در بلندمدت در بهترین سطح تولید فعالیت مي‌کند © - بنگاهها کارا مي‌باشند © - دسترسي به کالاها و خدمات زیاد است - قیمت در کمترین مقدار ممکن است

صفحه 185:
عنوان درس: نواقص و محدوديتهاي بازار رقابتي ‎٩‏ بنگاهها کوچك هستند و تحقیق و توسعه در اين بنگاهها کمتر صورت مي‌گیرد ‏# اگر پي‌آمد خارجي وجود داشته باشد بازار رقابت کامل منابع را به طور بهینه تخصیص نمي‌دهد ‏بازار رقابت نسبت به توزیع درآمد حساس نمي‌باشد

صفحه 186:
عنوان درس: منحني عرضه بلندمدت © منحني عرضه بلندمدت: @ در صنایع با هزینه ثابت افقي است ‎٩‏ در صنایع با هزینه کاهنده نزولي است © در صنایع با هزینه فزاینده صعودي است

صفحه 187:
عنوان درس: فصل نهم ( تعیین قیمت و مقدار در بازار انحصا ري) مفهوم انحصار ‎Sle‏ بروز انحصار هدف تولیدکننده انحصاري نحوه تهیه سطح تولید انحصاري انحصار از نظر كارايي کنترل انحصار انحصار طبيعي ‎‘al‏

صفحه 188:
عنوان درس: مفهوم بازار انحصار کامل © انحصار خالص به بازاري اطلاق مي‌شود که: در آن يك بنگاه به عرضه کالا مشغول باشد @ براي محصول انحصارگر جانشيني وجود نداشته باشد # ورود به بازار براي سایر بنگاهها سخت باشد

صفحه 189:
عنوان درس: چند نکته در مورد بازار انحصاري ‎٩‏ . سطح تولید انحصارگر کمتر از سطح تولید بازار رقابتي است ‏9 0. قیمت در بازار انحصاري بیشتر از قیمت در بازار رقابتي امت ‏© ©. رفاه جامعه در بازار انحصاري كمتر از بازار رقابتي است

صفحه 190:
عنوان درس: علت بروز انحصار © وجود صرفه‌ها ي مقیاس در دامنة وسيعي از تولید © يك بنكاه مواداولیه مورد نیاز براي تولید کالا را در اختیار و تملك خود داشته باشد دريافت حق امتياز توليد انحصاري يك محصول رفتارهاي غيررقابتي

صفحه 191:
عنوان درس: تقاضا و درآمد نهايي انحصارگر © - تقاضاي انحصارگر همان تقاضاي بازار است © - تقاضاي انحصارگر نزولي - قیمت ثابت نمي‌باشد 9 - درآمد نهايي نزولي و کمتر از قیمت است

صفحه 192:
عنوان درس: منحنی تقاضا و درآمد تهایی اتحصار ور 'روتقاضاق بإزار كه همان تفاضا الحصارقر است die sayy: MR MR

صفحه 193:
مقایسه تقاضا وبازار انحصاري ورقابتي ‎٩‏ تفاضاي بنگاه رقابتي افقي است ‎٩‏ تقا ضاي بنگاه انحصاري نزولي است © براي بنكاه رقابتي 147 -2است ‏© براي بنكاه انحصاري 2/2117 است

صفحه 194:
عنوان درس: تعیین سطح تولید انحصارگر ‎٩‏ قاعده تصميم‌گيري: انحصارگر مشابه بنگاه رقابتي تا جايي حاضر است تولید را افزایش دهد که عايدي آخرین واحد (درآمد نهايي) بزرگتر از هزينه توليد آن باشد (00). ‎MR=MC

صفحه 195:
عنوان درس: نمایش نموداری سطح تولید انحصاری ‎AC‏ < هزینه متوسط 7 -هزينه نهابى ( -نقاضا Mc AC fe ‏-درامد نهابى‎ ‏ب( - قيمت الحصارى‎ D MR ‏انحصاری‎ cad = Fy

صفحه 196:

صفحه 197:
عنوان درس: مفهوم تبعیض قیمت © دریافت قیمت متفاوت از گروههاي مختلف مصرف کننده ‎٩‏ تبعیض قیمت هنگامي مطرح است که هزینه تولید و کیفیت کالا یکسان باشد اما انحصارگر قيمتهاي مختلف از مصرف کنندگان دریافت نماید

صفحه 198:
عنوان درس: مثالهايي از تبعیض قیمت © - دریافت حق ویزیت متفاوت از گروههاي کم درآمد و پر درآمد © - منفاوت بودن قیمت هر متر مکعب آب در مناطق مختلف تهران ‎٩‏ - فروش بلیط اتوبوسراني با قیمت ارزانتر به دانش آموزان و دانشجویان

صفحه 199:
عنوان درس: شرايط لازم براي اعمال تبعيض قيمت ۰ وجود بازارهاي مختلف براي محصول * متفاوت بدون کشش تقاضاي بازارهاي مختلف © جداسازي بازارها از هم امکانپذیر باشد

صفحه 200:
عنوان درس: چند نکته راجع به بنگاه انحصاري و رقابتي ‎٩‏ تفاضاي بنگاه رقابتي افقي است ‎٩‏ تقاضاي بنگاه انحصاري نزولي است ‎٩‏ بنگاه رقابتي داراي منحني عرضه است ‎٩‏ بنگاه انحصاري فاقد منحني عرضه است

صفحه 201:
عنوان درس: تمرین © انحصارگر چگونه قيمتهاي تبعيضي را اعمال مي‌کند. © الف - قيمت زياد در بازار با كشش قيمتي بالا © ب- قيمت زياد در بازار با كشش قيمتي كم © ج - قيمت كم در بازار با كشش قيمتي كم © ياسخ صحيح :ب

صفحه 202:
‎i‏ ات یا توجه ید تکل سطح تولید و قیمت انحصارگر کدام ‎Mc ‏ب - © وا الف- تو و 2 ‏ج - 9 و ج - 9 و بط ‎

صفحه 203:
در شکل فوق سطح تولید و قیمت رقابتي کدام است؛ Boao By @% ave ج - یص دو] و - وه و 1

صفحه 204:
عنوان درس: کنترل انحصار طبيعي # براي آنکه انحصارگر طبيعي سطح تولید خود را افزایش دهد ميتوان براي وي سقف قيمت را در جايي تعيين كرد که (6)-مباشد

صفحه 205:
عنوان درس: بازده فزاینده به مقیاس و انحصار طبیعی Ac MR ‏وا در قسمت نزولی ۵0 قطع کند بازار با تحصاری طبیعی مواحه است‎ 1010 y AC ‏ار منحنی تقاضا سنحنی‎

صفحه 206:
عنوان درس: بازار رقابت انحصاري (فصل دهم) ‎٩‏ تعریف رقابت انحصاري ‎٩‏ به حداکثر رساندن سود ‎٩‏ كارايي بلندمدت رقابت انحصاري

صفحه 207:
عنوان درس: تعریف رقابت انحصاري 0( تفاوت بنگاه رقايتي و انحصا چیست: عه ابتي و اري در چیست؟ تعداد زياد فروشنده 5 e ‏کالاها مشابه نمي باشند‎

صفحه 208:
عنوان درس: سطح تولید بهینه بنگاه رقابت انحصاري ‎٩‏ بنگاه رقابت انحصاري مشابه بنگاه انحصاري سود خود را در سطحي از تولید حداکثر مي‌کند که رابطة زیر برقرار باشد ‎MR=MC 5

صفحه 209:
عنوان درس: سود کوتاهمدت و بلندمدت بنگاه رقابت انحصار؛ .¢ © در کوتاه مدت سود وجود دارد ‎٩‏ در بلندمدت به دلیل ورود سایر بنگاهها سود از بین مي‌رود

صفحه 210:
عنوان درس: تعادل باندمدت پنگاه رقایت اتحصاری - تعادل بلندمدت در محل تماس 1۳ و تا نحقق می‌ببد -_دوبلدمدت بدلیل ورود سایر بنگاههابه از منحنی تقاضا بنگاه مورا نظر به پایین منتفل می‌کود و سود از بین می‌رود

صفحه 211:
عنوان درس: كارايي بنگاه رقابت انحصاري © چون براي بنگاه رقابتي 1/6 است بنابراین در اين بازار كارايي برقرار نیست

صفحه 212:
عنوان درس: تمرین ‎٩‏ تفاوت بنگاه رقابتي و انحصاري در چیست؟ ‎٩‏ الف - ساختار هزینه‌ها ‏© ب- ساختار تقاضا ‎٩‏ ج - تعداد خریداران ‏۶ د- اندازة بازار

صفحه 213:
‎٩‏ کدام عبارت صحیح است ‎٩‏ الف- (020) منحني عرضه انحصارگر است ب- براي انحصارگر 0(ثابت است ‏9 ج - انحصارگر در ‎ali DRDO‏ مي‌کند * د - قیمت انحصارگر ثابت مي‌باند

صفحه 214:
عنوان درس: نحوه اعمال تبعیض نیست - نحوه تعیین سطح تولید انحصارگري که در دو بازار عرضه مي‌کند ‎MR=MR=MC‏ ‎MR‏ : درآمد نهايي در بازار اول 8 درآمد نهايي در بازار دوم gets: MC

صفحه 215:
عنوان درس: انحصار و كارايي © - میزان تولید: 7 >وررس © - قيمت : ‎Pm Pc‏ © - دسترسي مصرف كنندكان كمتر ميباشد © - رفاه جامعه كمتر از حالت رقابتي است

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان