پزشکی و سلامت بیماری‌ها

اقدامات عمومی و اولیه در درمان سرماخوردگی

eghdamat_avaliye_dar_darmane_sarmakhordegi_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اقدامات عمومی و اولیه در درمان سرماخوردگی”

اقدامات عمومی و اولیه در درمان سرماخوردگی

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: اقدامات عمومی و اولیه در درمان سرماخوردگی

اسلاید 3: سرماخوردگی، بیماری به ظاهر ساده‌ای که می‌تواند شما را چند روز از کار و زندگی بیندازد و اگر بدن ضعیفی داشته باشید، بارها در طول فصول سرد سال کلافه تان کند.اگر همان ابتدای سرماخوردگی چند راه ساده خانگی را امتحان کنید و البته حواستان به رعایت چند نکته هم باشد، می‌توانید از شدیدتر شدن سرماخوردگی جلوگیری کنید و سریع تر به روال عادی زندگی برگردید.

اسلاید 4: ۱- استراحت کافی:باعث افزایش توان دفاعی بدن می شود.منظور از استراحت کافی، زیاد خوابیدن نیست چراکه خواب بیش از حد با افزایش میزان بلغم بدن می تواند اثرات معکوسی داشته باشد.۲- افزایش مصرف مایعات و غذاهای آبکی:این افزایش در حدّ معقول باشد و در آن افراط نشود.

اسلاید 5: 3- جلوگیری از ریختن ترشّحات بینی و حلق به گلو و سینه:بوسیله کمپرس حوله یا پارچه گرم روی سر. طوری که بیمار گرمی آن را در داخل سر خود احساس کند.حتّی المقدور به صورت طاقباز نخوابید، بلکه به حالت نیمه نشسته بخوابید.در صورت امکان دو سه بار از خواب بیدار شوید و بینی و گلو را تخلیه کنید.به هنگام بیداری نیز سعی کنید اخلاط خود را حتّی المقدور خارج کنید.

اسلاید 6: 4- عرق کردن:عرق کردن یکی از روش های بسیار موثّر در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا است.غذایی داغ بخورید و بعد یک نوشیدنی گرم دارچینی یا زنجبیلی، میل کنید.چند عدد پتو روی خود انداخته و در کنار بخاری دراز بکشید تا عرق کنید.بعد از عرق کردن، در معرض باد و سرما قرار نگیرید.در بسیاری از موارد یکی دو بار عرق کردن اینچنینی به ویژه در شروع بیماری، آن را درمان خواهد کرد.

اسلاید 7: ۵- بادکش کردن:روزی یک یا دو بار، روی کتف ها و کنار ستون فقرات(یعنی دو سمت تیره پشت) را بادکش بیاندازید: سبب کاهش دوره بیماری و تخفیف دردهای بدنی ناشی از آن می شود.به جای بادکش میتوانید یک موزاییک را داغ کرده روی آن حوله انداخته کتف ها را روی آن گذاشته دراز بکشید و در حد طاقت بگذارید کتف ها و شانه هایتان حرارت ببینند.

اسلاید 8: توصیه های تغذیه ای:۱- در طول دوره بیماری، غذای بیمار باید ساده، سبک و زود هضم باشد.بهترین غذاها در طول دوره سرماخوردگی، آش ها و شورباهای ساده است.این غذاها، علاوه بر دارا بودن خصوصیات فوق، اثر نضج (پختن) اخلاط فاسد را نیز دارند و باعث تسهیل و تسریع درمان می شوند.استفاده از کدو، شلغم، زردک یا هویج، تره، روغن بادام و آرد جو یا آرد برنج در این غذاها مفید است.اگر بیمار در طول دوره بیماری دچار ضعف هم شده باشد؛ می توان از گوشت های سبک و زودهضمی مثل گوشت پرندگان کوچک در طبخ غذا استفاده کرد.بهتر است در دوره تبداری از مصرف گوشت به ویژه گوشت قرمز پرهیز کرد.

اسلاید 9: ۲- مواد غذایی ترش و شور و همچنین غذاهای سرد و تر (بلغم زاها، مثل ماست، ماهی و …) باید از فهرست غذایی بیمار حذف شوند.۳- ادویه های تند و محرک در غذای فرد سرماخورده به ویژه کسانی که دچار التهاب گلو یا حنجره هستند جایی ندارند.برخلاف عقیده شایع، استفاده از دارجین یا زنجبیل در تغذیه بیمار، برای تسریع درمان او مفید است.

اسلاید 10: 4- خربزه و انگور که در حالت عادی میوه های فوق العاده مفیدی هستند در دوره سرماخوردگی می توانند باعث تشدید بیماری شوند و نباید مصرف شوند.۵- و نهایتا این که پرخوری همیشه بد است و در این دوره بدتر.Shiateb.comمنبع:

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید