علوم مهندسی معماری و عمران

اقلیم شناسی سینوپتیک (بررسی رژیم موسمی)

monsoon

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش در 23 اسلاید به صورت متنی همراه با عکس میباشد. از جمله مطالب فایل دانلودی: علت تفاوت آب و هواي حاره اي آسيا با آفريقا و آمريكا وضعيت گردش هوا در فصل زمستان گردش هوا در فصل تابستان اثرات هندوستان و كوههاي هيماليا بر جريانهاي هوا وضعيت بارندگي ويژگيهاي گردش عمومي جو در شبه قاره هند مركز پرفشار تبت پيشروي بادهاي موسمي جنوب غربي عناصر عمده گردش موسمي
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
698 بازدید, 0 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اقلیم شناسی سینوپتیک (بررسی رژیم موسمی)”

اقلیم شناسی سینوپتیک (بررسی رژیم موسمی)

اسلاید 1: اقليم شناسي سينوپتيكبررسي رژيم موسمي(Monsoon)اصغر گندمکار

اسلاید 2: علت تفاوت آب و هواي حاره اي آسيا با آفريقا و آمريكاتوزيع خشكيها و درياها نسبت به يكديگر.قرار گرفتن زمينهاي پست وسيع و رشته كوههاي بلند در مجاورت آبهاي بسيار وسيع و وجود تعداد زيادي جزيره و شبه جزيره در محل تلاقي آنها.جلوگيري از حركت و مبادله نصف النهاري هوا در سطوح پايين تروپوسفر توسط رشته كوههاي عظيم و پهناور هيماليا.اثر كوههاي هيماليا بر عناصر عمومي گردش جو (پرفشار جنب حاره اي، بادهاي تجارتي، توفانهاي حاره اي و امواج شرقي)

اسلاید 3: وضعيت بادهاي تجارتي در زمستانITCZ

اسلاید 4: وضعيت گردش هوا در فصل زمستانتقويت و گسترش پرفشار سيبري و حركت هواي آن به سوي مناطق جنوبي آسيا (به جز هندوستان، بدليل وجود كوههاي هيماليا). وزش بادهاي تجارتي از شبه قاره و ديگر نقاط جنوبي آسيا به طرف استوا و ريزش هواي خشك و سرد بر روي آسيا و هواي خشك بر روي شبه قاره هند و سواحل جنوبي آن.

اسلاید 5: وضعيت در تابستان ITCZ

اسلاید 6:

اسلاید 7: گردش هوا در فصل تابستاندر فاصله ماههاي مه تا ژوئن بادهاي تجارتي نيمكره جنوبي به بادهاي جنوب غربي تبديل شده و به سوي هندوستان و جنوب شرق آسيا كشيده مي شود. چون ضخامت اين جريانها حدود پنج كيلومتر است در جلگه هاي هند و گنگ نمي توانند از سد كوههاي هيماليا عبور كنند. اما به طرف شرق وكشيده شده و به سمت درياهاي چين جنوبي و بعد ژاپن مي روند.

اسلاید 8: اثرات هندوستان و كوههاي هيماليا بر جريانهاي هوا1- اختلاف گرما بين خشكي ها و آبها (نسيم خشكي در زمستان و نسيم دريا در تابستان)2- پي بردن بازرگانان عرب به تغيير جهت بادها در زمستان (شمال شرقي) و تابستان (جنوب غربي).3- در ماههاي مارس و آوريل حداكثر تابش به شبه قاره هند و در ماه مي بيشترين دماي سطحي روي مي دهد. 4- تشكيل كم فشار قوي بر روي جنوب و جنوب غرب آسيا (در ماههاي مي تا ژوئيه) (ITCZ) و تشديد آن توسط كوههاي هيماليا و هندوكش و انتقال هواي گرم و مرطوب اقيانوس هند از طريق فرود (تراپ) اين كم فشار به شبه قاره هند و انحراف به وسيله نيروي كوريوليس (بادهاي جنوب غربي) و جذب مقدار زيادي رطوبت از اقيانوس هند.

اسلاید 9: 5- كاهش اثر پرفشار جنب حاره اي به دليل قرار گرفتن كوههاي هيماليا در مجاورت مدار رأس السرطان.6- جلوگيري از يورش هواي سرد قطبي و منجمد سيبري به سوي هندوستان توسط كوههاي هيماليا.

اسلاید 10: وضعيت بارندگيحداكثر بارندگي در هندوستان در سه منطقه مشخص مي شود:1- تمام سواحل غربي در مركز و شمال هندوستان تا فلات تبت كه تحت تأثير بادهاي موسمي غربي است كه به تدريج به طرف شمال و شرق شبه قاره كشيده مي شود، در اين مناطق ژوئيه پربارانترين ماه است اما برخلاف انتظار ماه اوت در اين مناطق كم بارش است كه كريشنان و پاتان علت آنرا سرد شدن هوا در تروپوسفر بالايي و نشست هوا مي دانند.2- مركز شبه جزيره دكن و شرق هندوستان كه حداكثر بارش آنها در اوايل پاييز صورت ميگيرد.3- منطقه كوههاي افغانستان و غرب پاكستان كه حداكثر زمستانه دارند.

14,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید