سایر سفر و گردشگری

اقلیم و معماری در کاشان

kashan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اقلیم و معماری در کاشان”

اقلیم و معماری در کاشان

اسلاید 1: عنوان سمینار: اقلیم و معماری در کاشان(1)بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: فهرست مطالب :اوضاع جغرافیایی کاشان مقدمهکاشان در تقسیمات کشوریخانه های قدیمی کاشان ( خانه بروجردیها )تقسیمات اقلیمی در ایرانویژگی معماری بومی کاشانترکیب عناصر معماری کاشانتاثیر عوامل اقلیمی موقعیت پوشش گیاهی و درخت درحیاطمصالح مورد استفادهتهویه مورد نیاز جدول مشخصات اقلیمی کاشانترکیب بام گنبدی و طاقدرونگرایی و حیاط مرکزیطرح پیشنهادی(2)

اسلاید 3: اوضاع جغرافیایی کاشان : شهرستان گرمسار و دریاچه نمک شهرستان نطنز و بخش میمنهشهرستان اردستانشهرستان دلیجان شهرستان قمکوه کرکس : 3898mکوه نیاسر: 3600mکوه هفت کتل: 3003احاطه کویر(3)

اسلاید 4: کاشان در تقسیمات کشوری:از اغاز استیلای مسلمانان بر کاشان این شهر از توابع اصفهان به شمار میرفت اما در قرن دوم هجری به همراه قم از اصفهان مجزا گردید . و تا قرن هشتم زیر حکم رانان واحدی اداره می گشت . ولی اکنون یکی از شهرهای معتبر وبزرگ اصفهان است که در 195 کیلومتری اصفهان و 220 کیلومتری جنوب تهران واقع شده است .- وجه تسمیه کاشان :هر چند در مورد وجه تسمیه کاشان عقائد و ارای مختلفی ابراز شده ولی هیچ کدام را نمی توان مستدل وقطعی دانست .پروفسور گریشمن معتقدند که نام کاشی وکاشان از قوم کاسی و کاسیان که در هزاره دوم قبل میلاد در فلات مرکزی می زیسته اند گرفته شده است .لرد کرزن معتقد است که کاشان ترکیبی ازکی اشیان یعنی جایگاه پادشاهان بوده است .ملک الشعرای بهارمینویسد که کاشی وکاشان وکاشانه از بتخانه هاست به معنی مسکن.(4)

اسلاید 5: مذهب و زبان کاشان :مردم کاشان از صدر اسلام شیعیان با ایمانی بوده اند به طوریکه کاشان را دارالمومنین نامیده اند .کاشانیها با لهجه ی خاص (رایجی) و (تاتی) تکلم می کنند .سابقه تاریخی کاشان :وجود یکی از قدیمی ترین مراکز تمدنهای کهن در حد فاصل بین کاشان و فین بنام تپه های سیلک نشان میدهد که در حدود 4500 ق.م اقوامی که دارای تمدن قابل ملاحظه ای بودند و وسایل کار انها را بیشتر سنگ و استخوان تشکیل میداده است در این مکان مستقر میشده اند . از زمان 4200 ق.م تمدن تپه شمالی و جنوبی با توجه به ورود اقوام تازه وارد که دارای مشخصات سفال قرمز رنگ با نقش سیاه بوده اند دچار تغییر شد .(5)

اسلاید 6: خانه های قدیمی کاشان :یک معمار کاشانی با ذوق و استعداد هنری با توجه به شرایط و امکانات ساختمانی با فصول چهارگانه طراحی می نمود . اغلب خانه ها دارای اندرونی وبیرونی بودند . مهمترین فضاها ایوانها و تالارها بودند .-خانه های قدیمی دارای تزئینات پر کار بوده اند- احداث سردابه ها و بادگیرها به اسانی هوای داغ را به هوای مطبوع تبدیل می کردند .- و ... .به علت زلزله سا ل 1192 هجری خانه سالمی پیش از ین تاریخ به جای نمانده است .در اینجا به یکی از خانه های دوره قاجاری که تقریبا سالم مانده اشاره می کنیم :(6)

اسلاید 7: خانه بروجردیها :قدمت خانه بروجردیها به طوریکه در کتیبه چهارطرف تالار امده به سال 1292 ه.ق باز میگردد (توسط معمار استاد علی مریم ) این خانه را حاج جعفر نطنزی که از بروجرد مال التجاره وارد میکرده ساخته است. ساخت مجموعه 18 سال یعنی تا سال 1310 ه.ق به درازا کشیده و در ان بیش از 150 بنا و هنرمند گچکار و اینه کار بکار گرفته شده اند .بنای مذکور در اصل به صورت اندرونی و بیرونی بوده است . قسمت بیرونی از سال 1353 ه.ش به تملک میراث فرهنگی درامده است . بخش اندرونی که در شمال شرقی و شرق واقع شده است هنوز تحت مالکیت خصوصی است .بنا حیاطی کشیده دارد که در دو سر ان دو مجموعه فضائی مهم قرار گرفته اند و نمای این دو بخش نسبت به دو جبهه دیگر ارتفاع بیشتری دارد . در جبهه جنوبی حیاط مهمترین بخش خانه و مشتمل بر یک تالار بزرگ و مرتفع به شکل هشت با اطاق و فضاهاهائی است که در دو طبقه و دور تا دور تالار قرار گرفته اند .(7)

37,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید