علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات

bahineh-sazi-ezdeham-zarat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات”

الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات

اسلاید 1: 018/27/2020موضوع ارائهالگوریتم بهینه سازی ازدحام ذراتایمیل:faeze.d.1373@gmail.com

اسلاید 2: 02تاریخچه

اسلاید 3: 03

اسلاید 4: 04اجزای یک گروه از یک رفتار ساده تبعیت می نمایند، بدین نحو که هر عضو از گروه از موفقیت سایر همسایگان تقلید می نماید.در این مدل پرندگان به صورت تصادفی در یک فضاي جستجو قرار داده میشوند و در هر تکرار نزدیکترین همسایه ذره انتخاب شده و سرعت ذره با سرعت نزدیکترین همسایه اش جایگزین میشود. این عمل باعث میگردد که گروه خیلی سریع به یک جهت حرکت نامعین و بدون تغییر همگرا شوند. جهت رفع این مشکل یک مولفه دیوانگی به صورت تغییر تصادفی در گروه ها استفاده شده است.به منظور توسعه بیشتر این الگوریتم مفهوم سردسته پرندگان به مدل اضافه شد که به شکل یک حافظه از بهترین موقعیت های هر عضو و همسایگان آن عضو بود.این رفتار حتی بدون هماهنگی سرعت ها و فاکتور دیوانگی نتیجه بخش بود. مدل نهایی بهینه سازی گروه ذرات نامیده شد.

اسلاید 5: 05محاسبات فضای چند بعدی به صورت یک سری از گام های زمانیپاسخگویی گروه ذرات به فاکتورهای کیفی به صورت بهترین موقعیت های فردی و همسایگیتخصیص پاسخ ها بین بهترین موقعیت ملاقات شده ذره و گروه ذراتتغییر حالت خود هنگامی که بهترین موقعیت مشاهده شده توسط ذره و گروه ذرات تغییر کندتطابق حالت خود با بهترین موقعیت ملاقات شده توسط ذره و گروه ذرات

اسلاید 6: 06 الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذراتیک روش سراسری بهینه سازی. حل مسائلی که جواب آن ها به صورت نقطه یا سطح در فضای nبعدی می باشد.

اسلاید 7: 07 الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات1-اختصاص یک سرعت ابتدایی به ذرات 2-حرکت این ذرات در فضای پاسخ 3-محاسبه نتایج حاصله بر مبنای یک ((ملاک شایستگی)) پس از هر بازه زمانی 4-افزایش شتاب ذرات با ملاک شایستگی بالاتر در یک گروه با ارتباط یکسان 5-در نهایت همگرایی ذرات با تکرار الگوریتم

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید