علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

الگوریتم بهینه سازی فاخته یا Cuckoo Optimization Algorithm

Cuckoo Optimization Algorithm

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “الگوریتم بهینه سازی فاخته یا Cuckoo Optimization Algorithm”

الگوریتم بهینه سازی فاخته یا Cuckoo Optimization Algorithm

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: الگوریتم بهینه سازی فاخته COA

اسلاید 3: مقدمهروش زندگی فاختهالگوریتم بهینه سازی فاختهفلوچارت و گامهای الگوریتم مثالکاربردهامنابع3فهرست

اسلاید 4: 4مقدمهالگوریتم هیچ اطلاعات اضافه ای به جز آنچه در تعریف مسأله آمده است درباره هر نقطه (راه حل) از فضای جستجو ندارد. این الگوریتم ها تنها قادر به تشخیص یک حالت هدف از غیر هدف هستند.با بهره مندی از یک تابع تخمینی، استراتژی هوشمندانه تری را برای کاوش فضای جستجو در پیش می گیرند. آنها می توانند با استفاده از دانش خاصی که مسئله در اختیار آنها قرار می دهد، به طور مؤثرتری فضای جستجو را بپیمایند.با استفاده از یک تابع ریاضی هدایت می شوند (مثلاً گرادیان یا مشتق دوم). با توجه به عدم در اختیار داشتن یک چنین توابعی در بسیاری از مسائل واقعی، از این الگوریتم ها به ندرت استفاده می شود.در این الگوریتم ها از یک پدیده طبیعی برای کاوش فضای جستجو الهام گرفته می شود. فضای جستجو در این الگوریتم ها معمولاً بزرگ و پیچیده است. به همین دلیل آنها کل فضا را جستجو نمی کنند و تنها به پیمایش بخشی از فضا که احتمال وجود یک پاسخ به اندازه کافی خوب در آن بیشتر است، اکتفا می کنند.در این الگوریتم ها (معمولاً) از زندگی موجودات زنده موجود در طبیعت الهام گرفته می شود. این موجودات به دلیل رفتار هوشمندانه / نیمه هوشمندانه ای که دارند مسائل پیش روی خود را به گونه ای حل می کنند که این موضوع برای علاقه مندان مصدر الهام واقع گردیده است.این الگوریتم ها مبتنی بر قانون بقاء اصلح نظریه تکاملی داروین هستند. تکامل، یک فرایند بهینه سازی و تطبیق پذیری موجودات زنده با تغییرات محیط است. هدف از این فرآیند بهبود توانایی یک ارگانیزم برای نجات در یک محیط متغیر و پویا می باشد. این الگوریتم ها، جمعیتی، زیستی، تکاملی، با حافظه و احتمالی هستند. این الگوریتم ها از رفتار موجودات اجتماعی الهام می گیرند. بدین صورت که با بررسی هوش جمعی و روش های ارتباطی که موجودات اجتماعی برای رسیدن به اهدافشان استفاده می کنند، که معمولاً این روش ها به نظم خارق العاده و باور نکردنی منجر می شود، سعی در شناخت مکانیزم های جستجو و ارتباطی آنها می نمایند.

اسلاید 5: روش زندگی فاخته5

اسلاید 6: همه 9000 نوع پرنده موجود در دنيا روش يكساني براي مادر شدن دارندپيدا كردن يك محل امن جهت تخم گذاري و بيرون آمدن جوجه هاتنوع لانه سازي و معماري هاي آنها در بين تمام موجودات نظير ندارد 6روش زندگي و تخمگذاري پرندگان

اسلاید 7: برخي از پرندگان خود را از دردسر هرگونه لانه سازي و وظايف والدين رهانيده اندپارازيت هاي اولاد brood parasiteحدود 56 گونه قديمي و 3 گونه جديد پارازيت هاي اولادي هستند كه تخم هاي خود را در لانه هاي ساير پرندگان قرار مي دهند7روش زندگي و تخمگذاري پرندگان

اسلاید 8: فاخته يا cuckooمشهورترين پارازيت اولادي مي باشد كه به نوعي يك متخصص در زمينه فريب بي رحمانه مي باشداستراتژي اين پرنده شامل خفيه كاري، شگفت زده كردن و سرعت عمل است8روش زندگي و تخمگذاري فاخته (Cuckoo)

اسلاید 9: فاخته هاي ماده در توليد تخم هايي شبيه تخمهاي پرنده ميزبان بسيار مهارت و تخصص دارند در اين بين هستند پرندگاني كه تخمهاي فاخته ها را در لانه هاي خود تشخيص ميدهند و حتي بعضا تخمهاي فاخته را از لانه بيرون پرت مي كنند9روش زندگي و تخمگذاري فاخته (Cuckoo)

اسلاید 10: جوجه هاي فاخته زودتر از تخمهاي پرنده ميزبان از تخم بيرون مي آيند و زودتر هم رشد مي كننداكثر موارد جوجه ي فاخته به صورت غریزی تخمها پرنده ميزبان را از لانه بيرون مي اندازند. 10روش زندگي و تخمگذاري فاخته (Cuckoo)

اسلاید 11: 11

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید