algorithm_zanboore_asal

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [2 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “الگوریتم زنبور عسل”

الگوریتم زنبور عسل

اسلاید 1: الگوریتم زنبور عسل تهیه کننده اسلاید هارسول فرهنگ خوئیبسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: ARTIFICAL BEE COL0NY ALGORITHMABC

اسلاید 3: هوش جمعی شاخه ای از پژوهش بر اساس جمعیت است که مدل های جمعیتی از عوامل مورد تداخل یا ازدحام که می توانند خود سازماندهی کنند . کلونی مورچه، ازدحام پرندگان و یا زنبورها یک نمونه ساده ای از سیستم جمعیتی است. دیگر نمونه ای از هوش جمعی کلونی زنبور عسل در اطراف کندو است.

اسلاید 4: برخی کاربردهای الگوریتم زنبور در مهندسی:* آموزش شبکه عصبی برای الگو شناسی* زمان بندی کارها برای ماشین‌های تولیدی* دسته‌بندی اطلاعات* بهینه‌سازی طراحی اجزای مکانیکی* بهینه‌سازی چند گانه

اسلاید 5: در الگوریتم کلونی های زنبورعسل (ABC) زنبورها شامل سه گروه می شوند :زنبورها ی کارگر، تماشاگر و پیشرو(طلایه دار). زنبور عسلی که در منطقه رقص برای ایجاد تصمیم به انتخاب یک منبع غذایی باقی می ماند زنبور عسل جستجوگر نامیده می شود ، و زنبور عسلی که به طرف منابع غذایی از پیش مشخص شده می رود زنبور عسل کارگر نام دارد. زنبور عسلی که جستجوی تصادفی انجام می دهد زنبور عسل پیشرو یا طلایه دار نام دارد.در الگوریتم ABC ، برای اولین بار ​​نیمی از جمعیت زنبورها زنبور کارگر و نیمی دیگر زنبور جستجوگر هستند. برای هرمنبع غذایی ، فقط یک زنبورعسل کارگر وجود دارد. به عبارت دیگر، تعداد زنبورهای کارگر با تعداد منابع غذایی اطراف کندو با هم برابراند.زنبورعسل کارگر که در کار در منابع غذایی خسته شده اند زنبورهای جستجو گر پیشرو می شوند.

اسلاید 6: گام های اصلی از الگوریتم ها در زیر آورده شده است : • مقداردهی اولیه. • تکرار. (الف) محل زنبورهای کارگردرمنابع غذایی در حافظه ؛ (ب) محل زنبورهای جستجو گردرمنابع غذایی در حافظه ؛ (ج) ارسال زنبورهای پیشرو برای جستجوی برای منابع غذایی جدید؛ • تا (وضعیت مورد دلخواه بدست آید).

اسلاید 7: در الگوریتم ABC ، ​​هر چرخه از جستجو از سه مرحله تشکیل شده است :ارسال زنبورهای کارگر به روی منابع غذایی و سپس اندازه گیری مقدار شهد آنها ؛ انتخاب منابع غذایی توسط زنبورهای جستجوگر پس از به اشتراک گذاری اطلاعات توسط زنبورهای کارگر و تعیین مقدار شهد از غذاها ، تعیین زنبورهای پیشرو و سپس ارسال آنها بر روی منابع غذایی. در مرحله مقداردهی اولیه، مجموعه ای ازمواضع منبع غذایی به طور تصادفی توسط زنبورها انتخاب شده و مقدار شهد آنها تعیین می شود. سپس ، این زنبورها به کندو می آیند و اطلاعات شهد هرمنابع به زنبورها ی منتظر در منطقه رقص درداخل کندو به اشتراک گذاشته میشود.

اسلاید 8: در مرحله دوم، پس از به اشتراک گذاری اطلاعات، هر زنبور عسل کارگر به محدوده منبع غذایی می رود که خودش در چرخه قبلی بازدید کرده که اون منبع غذایی در حافظه اش وجود دارد، وسپس یک منبع غذایی جدید انتخاب میشود با استفاده از اطلاعات بصریکه در همسایگی ازهمان یکی است.

اسلاید 9: در مرحله سوم، یک زنبورتماشاچی(ناظر) حوزه منبع غذایی را برمی گزیند که وابسته به نوع اطلاعات شهد توزیع شده توسط زنبورها ی کارگر در منطقه رقص هستند

اسلاید 10: درالگوریتم ABC ، ​​موقعیت یک منبع غذایی یک راه حل مسئله بهینه سازی را نشان می دهند و مقدار شهد از منبع غذا مربوط به شایستگی راه حل همراه میشود. تعداد زنبورهای کارگر یا زنبورهای تماشاچی برابر با تعداد راه حل ها در جامعه است. دراولین قدم ، ABC جمعیت اولیه را به صورت تصادفی توزیع میکند P (G =0) راه حل های SN (مواضع منبع غذایی) ، که در آن SN نشان دهنده اندازه جمعیت است.

اسلاید 11: هر راه حل (منبع غذایی) (i = 1, 2, . . . , SN ) xiبردار D - بعدی است. در اینجا ،D تعداد پارامترهای بهینه سازی است. پس از مقداردهی اولیه ، جمعیت موقعیت ها (راه حل ها) در معرض تکرار چرخه است ، C = 1, 2, . . . ,Cmax؛ که C فرایندهای جستجوی زنبورهای کارگر و جستجوگر و طلایه دار است.

اسلاید 12: یک زنبور کارگر یا تماشاچی مصنوعی بطوراحتمالی تولید یک تغییر در موقعیت (راه حل) در حافظه خود برای پیدا کردن یک منبع غذایی جدید و تست میزان شهد (مقدار شایستگی) از منبع جدید (راه حل جدید) میکند.دراین مدل ، تولید‍ موقعیت منبع جدید غذا نیز بر اساس یک فرآیند مقایسه موقعیت منبع غذایی است.

اسلاید 13: که در آن k ∈ {1, 2, . . . , BN} و j ∈ {1, 2, . . . ,D} شاخص شان به صورت تصادفی انتخاب شده است . هر چندK به صورت تصادفی تعیین شده است ، آن متفاوت از i می باشد . φi,j یک عدد تصادفی بین ]-1,1] است. آن تولید موقعیت منبع غذایی همسایه در اطراف xi,j را کنترل میکند ، وتغییرات مقایسه ای موقعیت های غذایی همسایه توسط زنبور عسل به صورت بصری ارائه می شود .

اسلاید 14: به شرطی که مقدار شهد منبع جدید بیشتر از منبع قبلی حفظ شده در حافظه زنبور عسل باشد موقعیت جدید را حفظ کرده و موقعیت قبلی را فراموش میکند. درغیراین صورت او موضع قبلی را نگه می دارد.

اسلاید 15: زنبور تماشاچی یک منبع غذایی را با توجه به مقدار احتمال مرتبط با آن منبع غذایی را انتخاب می کند، pi ، که با عبارت زیر محاسبه میشود :که در آن fit iمیزان شایستگی از راه حل i توسط زنبور کارگر آن ارزیابی شده است که ارزیابی متناسب با مقدار شهد منبع غذایی در موقعیت i است و SN تعدادی از منابع غذایی که برابر با تعداد زنبورهای کارگر BN))است. در این روش، زنبورهای کارگر اطلاعات خود را با زنبورهای تماشاچی تبادل میکنند .

اسلاید 16: الگوریتم ABC در حقیقت چهار فرآیند مختلف انتخاب را به کار میگیرد : (1) فرآیند انتخاب جهانی توسط زنبورهای تماشاچی مصنوعی برای کشف مناطق امیدبخش که در pi شرح داده شده است ، (2) یک فرآیند انتخاب محلی در منطقه توسط زنبورهای کارگرمصنوعی انجام شده و تماشاچیان با توجه به اطلاعات محلی (در مورد زنبور عسل واقعی ،این اطلاعات شامل رنگ ، شکل و عطر گل) (زنبورها قادربه شناسایی نوع منبع شهد نمیشوند تا زمانی که به محل مناسب می رسند و بین منابع در حال رشد بر اساس عطر و بوی آنها تبعیض وجود دارد) برای تعیین یک همسایه منبع غذا در اطراف منبع موجود در حافظه که در (vij) تعریف شده است ، (3) روند انتخاب محلی به نام فرآیند انتخاب حریص توسط تمام زنبورها انجام میشود در آن اگر مقدار شهد منبع کاندید بهتر از فعلی باشد ، زنبورفعلی را فراموش میکند و منبع کاندید را حفظ میکند. در غیر این صورت ، زنبور فعلی را در حافظه نگه می دارد. (4) یک فرایند انتخاب تصادفی توسط زنبور طلایه دار انجام میشود.

اسلاید 17: پایان

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید