کسب و کار

الگوی ایجاد مزیت Parenting advantage

Parenting-advantage

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “الگوی ایجاد مزیت Parenting advantage”

الگوی ایجاد مزیت Parenting advantage

اسلاید 1: الگوی ایجاد مزیتParenting advantage

اسلاید 2: عنوانالگوی ایجاد مزیتنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحیموضوعسطحسازمانیپیچیدگیزیاد

اسلاید 3: هدف از الگوی ایجاد مزیت، تعیین شرایطی است که به واسطه آنها بتوان شرکتهای مادر را برای دستیابی به بیشترین ارزش ممکن یاری رساند. Goold ،Campbell ،alexander اذعان داشتند که چهار روش اصلی جهت ایجاد ارزش برای شرکت های مادر وجود دارد که هر یک از آنها با پیچیدگی بالقوه شان ممکن است منجر به از بین رفتن ارزش مورد انتظار گردند :1- نفوذ انفرادی : شرکت مادر عملکرد انفرادی هریک از واحدهای فرعی کسب و کار خود را از طریق کنترل اهداف کلیدیشان افزایش میدهد. شرکتهای مادر با تصویب هزینه سرمایه این واحدها است که میتواند مدیریتی مستعد و توانمند را به ارمغان آورند اما از طرف دیگر یک اقدام نادرست این قبیل شرکت ها ممکن است منجر به از بین رفتن ارزشهای مورد نظر آنها شوند.2- نفوذ اتصالی : شرکت های مادر با افزایش ارتباط میان واحدهای کسب و کارشان، به ایجاد ارزش در آنها میپردازند. فرآیند هم افزایی شرکت، نحوه قیمت گذاری را مشخص ساخته و حتی ارزش فزآینده ای را که قبلا در شبکه پرسنلی وجود داشته را تشویق مینمایند.3- خدمات و وظایف مرکزی : شرکت های مادر علاوه بر ایجاد نفوذ اتصالی و نفوذ انفرادی طیف وسیعی از وظایف سازمان، رهبری وظیفه ای و خدمات موثر هزینه ای را ارائه مینماند که غالبا این امر توسط مدیران اجرایی و همچنین مدیران ارشد سازمان تقویت میشود.هزینه های عمودی بالا، بروکراسی و ناکارآمدی، اغلب منجر به زیاد شدن وظایف در این قبیل شرکتها شده تا بدین وسیله بتوانند اعتباری بیش از آنچه که ایجاد مینمایند، جذب کنند.4- توسعه شرکت : شرکتهای مادر اصولا مخاطرات را به جان خریده، توسعه داده و می فروشند. ارزشها همچنین برای از میان بردن وابستگی محض اهداف به کیفیت ایجاد شده و به این ترتیب به کشف ارزشها و ایده های نو میپردازند. بنابراین باید به این نکته نیز توجه داشت که بودجه را یا میتوان صرف از بین بردن مخاطرات کرد و یا بابت مخاطراتی که غالبا با موفقیت همراه میباشند و ممکن است در آینده متوقف شوند، هزینه کرد.استراتژی های شرکت بمنظور ایجاد مزیت های بیشتر، باید همواره ویژگی های شرکت مادر، کسب و کار، توان قدرت مربوط به آنها و اینکه در آینده شرایط چگونه خواهد بود را در نظر داشته باشند.

اسلاید 4: ویژگی های شرکت مادر را میتوان به واسطه پنج ابزار مرتبط با یکدیگر بررسی کرد :نقشه های ذهنیوظایف، خدمات مرکزی و منابعقراردادهای تمرکز زداییافراد و مهارتهاایجاد ساختارها و سیستم ها و فرآیندهامجموعه واحدهای کسب و کار دستورالعمل آتی استراتژیست های شرکت دراشاره به تشریح فرصتهای ایجاد مزیت هستند که این موارد عبارتند از :تعریف و تعیین حوزه هریک از واحدهای تجاریعملکرد و اندازه گیریماهیت احتمالی و تاثیر فرصتهای اصلی و فرعیتشخیص ارزشهای فردی جهت ایجاد فرصتهای اصلیکمی کردن هریک از فرصتهاسومین گام در ارزیابی فرصتهای پدیدآورنده مزیت، شناسایی عواملی است که در برقراری ارتباط میان سازمانهای فرعی و شرکت مادر نقش اصلی را ایفا مینمایند، به ویژه عواملی که بر نحوه عملکرد و تصمیم گیری های سازمان تاثیر خواهند گذاشت.مهمتر از همه آنک باید تاثیر بالقوه شرکت مادر را بر تمام حوزه های کسب و کار مورد تجزیه و تحلی قرار داد.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطمزیت رقابتی پایدار Sustainable Competitive Advantageمزایایک کسب و کار با بکارگیری این الگو میتواند بطور بالقوه به ارزش بیشتری دست یابد. ارزیابی درست نقش های شرکت مادر در سناریوهای مختلف و انتخابهای استراتژیک جهت ایجاد ارزش، آن هم به واسطه روشهای چندگانه، اگرچه کاری وقت گیر بنظر میرسد اما ارشمند خواهد بودکاربردهاچارچوب ایجاد مزیت ، به مدیریت شرکت کمک میکند تا ساختارهای شرکت که بطور طبیعی رشد یافته اند، را مورد بازبینی قرار داده و همچنین تجدید نظری در فلسفه وجودی سازمان نمایند.معایببه علت وابستگی شدید فرصتهای چهار گانه ارزش به شرایط و موقعی، بکار گیری آنها غالبا دشوار خواهد بود.بعلاوه این قبیل فرصتها به واسطه امکان هم پوشانی شان با ارزشهای ایجاد شده هیچوقت در انجصار کامل قرار نخواهند گرفت.

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان