صفحه 1:
بوی گلها عالمی را مست و حیران می کند دیدن مهدی هزاران درد را درمان می کند مدعی گوید که با یک گل نمی آبد بهار ما کلی داریم که عالم را گلستان می کند آغاز ولایت و امامت امام زمان (عج) بر شما ‎SUS ho‏

صفحه 2:
۱" وییع الاول آغاز ولايت 9 امامت امام زمان (عج) بر تمام شيعيان جهان مباركباد.

صفحه 3:
بهترین دعا در زمان غییت امام زمان (عع) *(اللهم عرفنى نفسک فانک آن لم تعرفنی نفسک لم اعرف فبیک» اللهم عرفنی رسولک فانک آن لم تعرفنی رسولک لم اعرف حجتک» اللهم عرفنی حجتک فانک ان لم تعرفنی حجتک ظللت عن دینی)۰ *بار خدایا! تو مرا به خود شناسا کن, که اگر خودت را به من نشناسانی پیغمبرت را نخواهم شناخت, بار خدایا! تو رسولت را به من بشناسان, که اگر رسول خود را به من نشناسانى حجتت را نخواهم شناخت, پروردگارا! حجت خودت را به من بشناسان که اگر حجتت را به من نشناسانی از دین خود گمراه خواهم شد.

صفحه 4:
احادیثی از معصومین درباره زمان ظهور حضرت *امام موسی کاظم (ع) فرمود: خداوند به هنگام ظهور فائم (عج) دین حق را بر جمع ادیان باطله پیروز ‎Wil Foo‏ منيع: كناب حكيم ”امام على بن الحسين (ع) فرمود: هر کس در غیبت فرزندمان استوار بر ولایت ما باشد» خداوند پاداش یک‌هزار شهید مقتول در جبهه‌های احد و بدر با به او می‌دهد. منع: کناب بجارالنوار 52 abe *امام محمد باقر (ع) فرمود: ايامالله سه روز است» یکی روز ظهور حضرت قاثم ( عج) و دیگری روز رجعت و سومی روز قیامت است. منيع: كناب حكيم *امام جعفر صادق (ع) فرمود: به وقت ظهورء نشاط و شادى به برزخ فيز سرايت مىكند و مؤمنين از فشارهاى آن ديار راحت می‌شوند. ‎a‏ ‏د ‏*بيامبر اكرم (ص) فرمود: دنيا به پایان نمی‌رسد تا اینکه مردی از اهل‌بیت من که هم نام من استء سلطنت کند. ‎eo‏

صفحه 5:
یه هایی که درباره امام زما ۳۳ در حکومت حضرت مهدی (عج) حق زنده و باطل از بین خواهد رفت : :درالثقلين جلد دص 506 به تفل ۱ ۱۳۳ ‎ole‏ بن ابراهیم در تفسیر آیه 41 سوره ‎a>‏ که می ‎aa‏ : « الَّذِينَ إنْ مَكَنَاهُمْ فی الارض آقاموا السَلاة و 9 الركاء و آعزوا بالعغژوف و تقو عن الغنکر ۳۱۱ 0 الأذور» يعنى (آنان كه خدا يارى مى كنند ) 5] 07 0 سازيم نماز را بيا مى دارند و زكات را به مستحقش مى رسانند و امر به معروف و نهى از منكر مى كنند ( و از هيجكس جز خدا نمى ترسند جون مى دانند كه ) عاقبت كارها دست خدا است . 01 اشر عليه السلام روايت شده كه فرمود : اين آبه در ت۳۱ محمد صلى الله عليه و اله و سلم و مهدى (عج) و اصحاب لو مى باشد كه خداوند آنها را بر ی

صفحه 6:
سرانجام» ائمه طاهرین پیشوایان مردم در سراسر جهان خواهند بود : لكدير نورالثقلين جلد 4 ص 07110 نقل از كتاب غيبت شيخ طوسی (ره) در تفسير آيه 5 سوره قصص كه مى فرمايد : « و تُرِيد ‎Gas OI‏ عَلَى الذين اسْتْصْعِفُوا فى الارْض و عَلَهْم اعد و تخعامد الوارنین وی ما اراده کرو ۱۳ طایفه ضعیف جامعه در روی زمین منت گذاریم و آنها را پیشوایان خلق و وارث ملک و جاه قرار دهیم » از امیرالمومنین علیه السلام روایت وت درس مراد ( وت در این آیه آل صلی اللغ عليه و له و سل ‎J‏ حت ‎a‏ 8 1 سس( سم سر هه -ح

صفحه 7:
و لا بر سایر آدیان غالب خواهد شد : حافظ قندوزی - كتاب ينابيع إلمودّه ص 508 در تفسير آيه 33 سوره توبه كه مى يد ‎ll >‏ رشولة بِالهُدى و دين الحو لتظهرة عَلَى آل ‎all 65.5‏ سل شوه دی و دس ‎gL Sai‏ تس گله و ‏11 12 < اله و سلم را با دین حق برای هذایت ۱۳۳۵ ‏و تال تسله و برتری یابه هر چن کف ‎eee‏ ‏8 تخالف باشند: ‎pee asl ‏ادق علبه السلام روایت شده که فرمود : به خدا قسم این‎ EIEN ‏نپذیرفته و تا ظهور حضرت مهدی (عج) تحقق نخواهد پذیرفت ‏6 آن حضرت که هرگاه آن حضرت خروح نماند کفا ۳ ‏8 تالف و معاند را می کشد و احدی از آنها را ۳۵۱ ۳۹ ‏نگ کافری در دل سنگی خود را پنهان کر ۳ ‏1 تا الهی به سخن آمده) گوید : اى مفمن در ۳۲ ‏ان کافر بکش ‎ales eg‏ فقط در زمان حضرت مهدی (عج)ممکن است: ‏حافظ قندوزی حنفی در کتاب ینابیع الموده ص510 در تفسیر آیم 105سوره انبیاء که ‏ید ۶ و لَقَذٌ کتبنا فی الرْبُورِ من بغد الذکرِ ‎Sl‏ الاَض عِبادِى الصّالِحُونَ» يعنى ما مقرر داشتیم در :۱ ۳ ‏2 ر داوود و کتابهای پیامبران پیشین بر اینکه حکومت ‏0 از آن بندگان شایسته من می باشد. ‏ز امام صادق علیه السلام روایت شده که فرمودند : ‎ ‎

صفحه 8:
روز ظهور حضرت مهدی ‎Jl (ae)‏ ایام الله است : حافظ قندوزی در کتاب ینابیع الموده ص 509 در تفسیر آیه 5 سوره ابراهيم كه مى فرمايد : « و لَقَدْ آرشلنا قوسی یأباتنا آن آخرغ قَوعک من الطلمات لی النورِ و دکرَهم بایّام الله ان فى ذلك لآياتٍ ‎gle IST‏ شکورٍ» یعنی ما موسی را با آبات خود :(یعنی تورات و معجزات) به سوی فرعونیان فرستادیم و گفتیم که قومت را ار تارکیها ‎Bilge‏ ‏گمراهی به سوی نور و هدایت راهنمایی کن و آنها را در جریان ایام ‎alll‏ یعنی روزهای خداوند فرار ده که در اين ایام الله آیانی نهفته است برای کسانی که صبور و مقاوم و قدر شناسند. از امام باقر و امام صادق علیهما السلام روایت شده که فرمودند: منظور از ایام الله در اين ايه شريفه سه روز است: اوّل» روز ظهور حضرت مهدی (عج) دوّم» روز رجعت و بازكشت بيامبر صلى الله عليه و آله و سلم و ائمه طاهرين عليهم السلام به دنيا و سوم روز قيامت كبرى است . در تفسیر نورالثقلین جلد اوّل ص 31 به نقل از کتاب كمال الدین و تمام النعمه در تفسیر آیه دوم سوره بقره می فرمايد « ذلك الكِتابٌ لا رَيْبَ فيه هُدَى لِلمُنْقينَ *الذين و ون الب و ن الضصّلاة و مِمًا رَرَفْنا اا رک ات هوآان هدابت که ۱ ۳

صفحه 9:
= زندگینامه حضرت مهدی نام پدر ومادر امام زمان (ع): نام يدر این بزرگوار امام حسن عسکری (ع) پیشتوای یازدهم ونام مادر گرامیشان ۳ ون (س) میباشدکه ایشان بنا برروایات یک شاهزاده رومی پوت ۱ ۳۳/۱] ۷۱ ره (ع) اشنا شده ومسلمان میشوند . آمام زمان تتها قر وا ۳ کی (۶آمیباشد (به زندگینامه امام حسن عسکری (ع) وهم۳ ۱ ۳۳ خاتون (س) مراجعه شود) مقام ومنصب : ایشان معصوم چهاردهم و امام دوازدهم شیعیان هستند تاریخ ولادت : یک سال و یک ماه پس از ازدواج امام حسن عسکری (ع) و نرجس خاتون امام زمان 255 ‏حضرت ولی عصر (ع) بنا بربیشترین روایت روز جمعه نیمه شعبان‎ atl wo Lin a هجری قمری متولد شده اند(3) 11 00 بدانيم اه پیش از آفتاب چشم به این جهان گشود, تا هميش آنا ۲۱ سر قرار دهد شب این میلاد خجسته را «شب برات» و «شب مبارک» و «شب رحمت» خوانند. شیخ 0 ال الدین نقل میکند نرجس خاتون روزی مشاهده میکند کر ۱ ۲ اوميشود وبه امام حسن عسکری موضوع راگزارش میکند وامام اورا نوید به بارداری | 53100 ودیفرماید : پسری می آوری که نامش محمد است ویس ۲ ‎guile, go‏ من خواهد بود. ‎

صفحه 10:
نرجس ,عروس فاطمه ,شد مادر صاحب زمان درمهد نور ,مهدی ظهور آیینه حق شدعیان ‎eee‏ هه نیمه شعبان 255 هجری است جون پدرش رها ۱ ۲ ومشهوربین علماء نیزهمین تاريخ است وکسی در این جهت اعتراضی نکرده مگر کلینی در ۱ دركمال الدين و شيخ طوسى در الغبيه که لین شه بزرگیاز ک ۲۱۱۳۰ ‎aig 256 ۳‏ انداما هرسه بیشتر سال 255 هجری راقبول دارندیر 2 ۰ © آیشان تازیخهای دیگری هم ذکر شده کل آینکه درتاریخ تولد ایشان عده ای اختلاف دارند ممکن اپست به دلیل پنهان نگه ‎eds‏ ‏00 و باشد بتابر این اضل ولادت فهدی جزء مسآمات تاریه اسن ۰ ۳۰ 0 ما و محدتان و علمای قریفین هیچگونه اختلافی نیست. إل كك دروس از امام جغفر ضادق روايت كرده كه أن حضرب در ۲۳ ‎eae‏ ۰ آل محمد (ع) متولد گردد هرمولودی متولد شود بالیمان اس ۱ ۳۲۲ ‎"٩‏ 1 گردد ,خداوند به برکت وجود امام .اورا به سرزمین ایمان منتفل راو ۱ 01 1 | ور حضرت پس از شهادت جدگرامیش رامام هادی ۰۱ ۰۰۲۲ ۲۰ ‎٩‏ 0 ده است یعنی حدود یکماه از حکومت مهتدی عباسی گذشته ز۱ ۱۰۰ ‎1١ 1‏ ناه ركب مانده به حكومت رسيد وتؤلد امام (ع) نيمه شعيان ات مدت عمر شريف امام زمان (ع): از سال 255 تا کنون سال به امامت رسیدن وسن ایشان درآن هنگام : و رسیدن 260 هجری وسن شریفشان درآن هنگام 5 سال اس

صفحه 11:
دوران زندگی ۱-از تولد قا غیبت؛ حضرت مهدی(عج) پس از تولد حدود پنج سال تحت 0 در بزرگوارشان امام عسکری علیه السلام به صورت ۱ ۱۳۰ زندگی کردند. یکی از کارهای بسیار مهمی که حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در اين دوره انجام دادند این بود که امام مهدی(عج) را به بزرگان شیعه معرفی کردند تا در آینده در مسئله امامت دچار اختلاف نشوند. ۲-قبت صفری: پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در سال 260 ق دوره غیبت صغری آغاز شد و تا سال 329 ق ادامه پیدا کرد. در اين دوره حضرت مهدی(عج) از طریق چهار نائب به ادامه امور مردم می پرداختند. ۳سدوره غیبت کبری؛ اين دوران از سال 329 ق شروع شد و تا زمانی که خداوند مصلحت بدانند ادامه خواهد داشت در اين دوره پاسخ به پرسش ها و ۲ ۱ کهده نایبان عام آن حضرث است و حضرت ناب ۱۰۲ ۲ این دوره معرفی نکرده اند. ‎ease eee‏ بس از ‎Boe‏ امام زمان(عج) بر اساس احکام اسلام کرت واجد جهانی تشکیل خواهند داد که در سایه آن سرتاسر عالم پر از عدل و داد خواهد شد.

صفحه 12:
نبوت در سن کودکی : 3 ‏کاب‎ call a See ‏ع) فال إل‎ ) cue eyed ‏(ناگهان عیسی زبان به‎ (30 - oxo | 019) Gs wiles ‏سخن گشود و) ۲ گفت: «من بنده خدايم: او كتاب سما‎ ‏دأذه: و مرا پیامبر قرار داده است.‎ 00 6 حضرت يحيى (ع) يا يَحُيى 33 ‎SUSI‏ ¢ و آتیْناة ‎Sal‏ یا (019 | مریم - 12)ای یحیی! کتاب الهی را باقوّت بگیر. و ما در کودکی فرمان (نبوت) به او دادیم! امامت در سن کودکی : 1- حضرت امام جواد (ع) در سن 8 سالگی 2 امام هادی (ع) در سن 8 سالگی ام مان (عج) در سن 5 سالگی 2

صفحه 13:
معنی غیبت چیست؟ و غیبت امام زمان (عج) به چه معناست؟ *امام صادق علیه السلام قرمو: * “در صاحب این امر سنت هایی از انبباء وجود دارد... اما ستّت او از بوسف علبه السلام؛ بنهان بودن است. خداوند بین او و مردم حجابی قراد می دهد (به گونه ای که) مردم او وا می بیتند آل لد ناسا سید غیبت از ماده "غیب" و به معنای خفا و عدم ظهور است. هر آنچه از دیده ظاهری انسان مخفی شود را غایب و اين خفا را غیبت گویند. در باره غیبت امام زمان (عج) دو گونه معنی می توان تصور کرد: مثل كسى است كه در كلاس غایب است و حضور در اجتماع به همان معنی لفوی آن. يعنى عدم حضور. مثلاً غايب دا ۲)به معنی عدم معرفت و شناخت و ابن معنى طبق احاديث و نظر بزركان صحيح است. به ابن مفهوم كه امام در جامعه حاضر است ولی چشمان ما لیاقت حضور ایشان و شناخت ایشان را ندارند. آری غیبت به اين معناست که عدم معرفت ما پرده ای از جهل در مقابل چشمان ما می آویزد و وجود ما را از شرف حضور در بارگاه آن امام محروم می سازد. ۳-مفهوم غایب بودن امام به این معنا نیست که وجود ناپیدا و رژبایی دارد! بلکه آن حضرت مانند سابر انسانها از یک زندگی طبیعی» عینی و خارجی برخوردار است؛ به طوری که آن حضرت در میان مردم و در دل جامعه رفت و آمد دارد و گفتار مردم را می شنود و بر اجتماعات آنهاوارد میشود و سلام می کند. او مردم را می بیند ولى اين مردمند که نمی توانند جمال مبارک آن حضرت را بیند. به عبارتى دبكر هر جند امام مهدى ‏ عج الله تعالى فرجه الشريف ‏ ظهور ندارند ولی حضور دارند. به یک معنا این مردمند که از امام خويش غايبند. بدين معنا كه امام مهدى (ع) در تمام اجتماعات مردم مثل حح » مراسم هاى خاص و... شركت دارند اما مردم در بر نامه هاى حضرت حضور ندارند .

صفحه 14:
‎ole‏ غیبت امام زمان ‎۱ ‏نموگان کردن مردم یکی از سکتهای خداوند است. او بندگان‎ ised a ‏إن می آزماید تا میزان استواریشان در مسیر حق روشن شود. البلّه نتیجه‎ ‏امتحان برای خداوند معلوم است ولی در کوره آزمایشها اين بندگان هستند که ساخته می ‏شوند و به جوهر وجود خود پی می برند.امام کاطم علیه السلام فرمود:"هنگامی که ‏4 عانب ند مواظب دین خودباشید تا کسی شما را از آن بیرون نکتد برای ضاخت آنن ار (۶ ‏امام مهدى عجل الله تعالی فرجه الشریف) غیبتی خواهد بود که گروهی از پیروان او از اعتقاد خود ‏دسشتت پر می دارند و اين غیبت: آزمونی است که خداوند با آن بندگانش را امتحان می کند. ‎ ‏غیت آن حضرت سبب می شود تا نفاق پنهان عده ای آشکار شود و ایمان حقیقی محبان و شیعیان واقعى امام ‏7 > نکردن با ستمکاران:حضرت بیعت هیچ طاغوتی را بر گردن ندارد ‏3 حفظ چان حضرت: ‏زراره مب گوید: حضرت امام صادق ‏از کشته شدن و مرگ بیم و هراس ندارند. بلکه حفظ چان ایشان به خاطر این است که مبادا پرچم هدایت زمین بماند, و رشته ی هدایتی که به پیامبر گرامی اسلام (صلى الله عليه وآله وسلم) متصل است, قطع ‎Dea ‏امامان معصوم(ع) و امام زمان(عج) امان اهل زمين مى باشند و اگر زمین از اين حجت های الهی خالی بماند, دنیا و اهلش نابود خواهند شد؛ حضرت مهدی (عج) می فرمایند: «همانا من سبب آرامش و امنيت ‏<< وی زمین هستم. چنان که ستارگان امان اهل آسمانند» ‏سریرستی امور شیعیان از پس پرده غیبت. حضرت مهدی(عج) می فرمایند: ما در رسیدگی و سرپرستی ‏5 گگزده و باد شما را از خاطر نبرده ایم؛ پس تقوای الهی پيشه کنید تا از فتته ۶۱ ۳95 ‏9 أوره نما را تجات بخشيم. ‎۱ ‏أن تارج قد مود است* همان طون كة اد عور شد و نف‎ teil ee

صفحه 15:
‎sh 98‏ و ۴غیبت و نهان زیستی: پدیده ی نیست که برای اولین بار و تنها درباره آخرین حجت پروردگار روی داده باشد بلکه از روایات فراوان استفاده می شود که تعدادی از فشران بزرك الهى, بخشی از زندگی خود را 22 ‎ples‏ ‏و غيبت بوده اند و اين امر به جهت حكمت و خدایی بوده و نه یک خواسته شخصی و يا مصلحت خانوادگی. *بنابراین غیبت یکی از سمّت های الهی است که در زندگی پیامبرانی همچون ادریس» نوح؛ صالح, آبراهیم, ۰ يوسف» موسی» شعیب ‏ الیاس؛ سلیمان, دانیال و عیسی علیهم السلام جریان یافته است و هر يك از ان سفیران الهی به تناسب شرایط سالهایی را در غیبت بسر برده

صفحه 16:
#غيبت كوتاه مدت * يا شهادت امام حسن عسکری علیه السلام در سال ۲۶۰ هجری قمري, دوران امامت امام دوازدهم عجل الله تعالی فرچه الشریف آغاز شد و از همین زمان, غيبت كوتاه مدت آن كرامى كه به “غيبت صغرى” معروف است شروع شد و تا سال 7759 هجرى قمرى تزديك به ‎٠١‏ سال ادامه ياقث. * مهم ترين ويزكى دوره غيبت صغرى آن است كه مردم از طريق نايبان خاص با امام مهدی ‎alll Jae‏ تعالی فرجه الشریف در ارتباط بودند و به وسیله آنها پیامهای آن حضرت را دریافت می کردتد و پاسخ سوالات خود را می گرفتند.(۱۳) گاهی نیز به واسطه نائبان امام, توفیق شرفیابی به حضور امام خويش را مى ياقتند. * تائبان خاص امام عجل الله تعالی فرجه الشریف که همگی از علما و بزرگان شیعه و برگزیدگان امام عصر عجل اللّه تعالی فرجه الشریف بودند, چهار تن هستند که به ترتیب زمان نیابت خود عبارتند از: *1. عثمان بن سعید عمری؛ وی از آغاز غیبت امام, عهده دار نیابت آن حضرت شد و در سال ۲۶۷ هجری قمری در گذشت. او وکیل امام هادی و آمام عسکری علبهما السلام نیز بوده است. ۳۰۵ ‏عثمان عمری؛وی پس از پدرش عثمان بن سعید عهده دار تیابت شد و درحدود سال ۳۰۴ الی‎ oe : ‏درگذشت‎ *۳. حسین بن روح نویختی؛او پس از ۲۱ سال نیابت, در سال ۳۲۶ هجری قمری بدرود حیات گفت. سر وی ور سال ‎۳۱٩‏ هجری فمزی ازونيا رفت ويا مرك أو دوزانا ۳ ۳ رفت. * نائبان خاص همگی توسط امام عسکری علیه السلام و امام مهدى عجل الله تعالی فرجه الشریف انتخاب گردیده و به مردم معرفی می شدند. شيخ طوسى رحمه الله عليه دز كتاب الغيبه خود روایت کرده است که روزی چهل نفر از شیعیان به همراه عثمان بن سعید (نائب اول) به حضور امام عسکری علیه السلام رسیدند. ۱ که اسلا فرزد خود را به آنها نشان داد و فرمود:پس از من ین (کودک)امام اس ام اظاعت کنید... بدانید که پس از امروز او را نخواهید دید تا عمر او به كمال برسد. بس (در غیبت اف آنچه لبان زين سید امی گوید بپذیرید و از او فرمان برید که او جانشين امام شماست و کارها به مت او(

صفحه 17:
* در آخرین روزهای عمر نائب چهارم در نامه ای از امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف خطاب به او چتین آمده بود: "بسم الله الرحمن الرحیم ای علی بن محمد سمری» خداوند در مصیبت وفات توء به برادران دینی ات؛ پاداش بزرگ کرامت فرماید؛ چرا که تو تا شش روز دیگر به سرای باقی خواهی رفت. از اين رو به کارهایت رسید ‎OS‏ 9 درباره جانشین پس از خود به کسی وصیت مکن! زیرا که دوره غیبت کامل (و طولانی) فرا رسیده است و از این پس ظهوری (برای من )نخواهد بود مگر پس از فرمان الهی و آن پس از گذشت مدتی دراز خواهد بود که دلها را سختی و قساوت فراگیرد و زمین از ظلم و ستم پر گردد. * بنابراین با وفات آخرین نائب خاص امام دوازدهم در سال ۳۲۹ هجری قمری, دوره غیبت طولانی که به "غیبت کبری"معروف است. آغاز شد و اين دوران همچنان ادامه دارد تا روزی که به خواست خداوند ابرهای غیبت, كنار رود و جهان از پرتو مستقیم خورشید فروزان ولایت, بهره مند گردد. * همانگوته که گذشت در دوره غیت صغری, شیعیان به وسیله تاثبان خاص با امام خود رابطه داشتند و با تکالیف الهی خود آشنا می شدند ولی در دوران غیبت کبری این نوع ارتباط قطع گردیده و مردم موْمن برای شتاخت وظایف دینی خود تتها به نائبان عام آن حضرت که همان عالمان دیتی وارسته و مراجع بزرگ تقلید هستند مراجعه می کنند و اين جریان. مسیر روشتی است که امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف خود در نامه ای به یکی از چهره های مورد اعتماد شیعه, ترسیم فرمود. در فرازی از این نامه که توسط دومین نائب خاص امام ابلاغ شد چنین آمدو , است: "وآما الحوادتْ الواقعةٍ قارجعوا فیها الی رواة حدیثنا قَانَهم حجتی علیکم وتا لاله علیهم.. * 9 اما در مورد رویدادهایی که (در آینده) رخ خواهد داد (و برای شناخت وظیفه الهی خود در شرایط گوناگون) به راویان حدیث ‎be‏ )= فقها) رجوع کنید. زیرا آنها حجت من بر شما هستند و من حجت خدا بر آتان هستم..."

صفحه 18:
ادعیه امام زمان (عج) ار ای فرج: الهی عظم البلاو و بر الخفا .... 2 سای سلامتی آمام زمان ‎Pell: (ae)‏ کن لولیک الحجت ابن الحسن .. 55 سمات 4.دعای عهد 9.دعای اللهم ارزقنا توفیق الطاعه 9 ارت تاحیه مقدسه

صفحه 19:
" تهیه کننده؛ “سيد عبدالمجید افرازی ""معاون پرورشی و تربیت بدنی "مجتمع دکتر حمابی /زیدون

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان