علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

امنیت شبکه فیبر نوری

amniat-shabake-fibr-noori

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “امنیت شبکه فیبر نوری”

امنیت شبکه فیبر نوری

اسلاید 1: امنیت شبکه فیبر نوریارائه:

اسلاید 2:

اسلاید 3: سير حركت از ذخيره سازي و انتقال اطلاعات قياسي (آنالوگ) به رقمي (ديجيتال)، پيشرفت مدارهاي الكتريكي، ساخت رايانه ها، ورود ترانزيستورها بجاي لامپ هاي خلا، ساخته شدن تراشه هاي رايانه اي در ابعاد كوچك، متراكم و فشرده شدن داده ها، سرآغاز ورود به عصر اطلاعات بوده است. شاهراه اطلاعاتي و ايجاد محيط هاي انتقال، چگونگي و سرعت اين انتقال از جمله مسائلي است كه ذهن بشر را به خود مشغول داشته است.مقدمه

اسلاید 4: در طي دو دهه اخير، فعاليت هاي چمشگيري در تحقيقات و توسعه فيبرنوري در سطح جهان انجام پذيرفته و فناوري فيبرنوري در زمينه هاي مختلف مانند مخابرات، سيستم هاي حسگر و ابزار دقيق و غيره كاربردهاي بي شماري پيدا كرده است.پس از اين مقدمه در بخش هاي 2 و 3 تاريخچه و تكنولوژي فيبر نوري بيان مي شود و در بخش هاي 4 و 5 اجزاء تشكيل دهنده ودلايل استفاده از فيبر نوري بررسي خواهد شد.در بخش 6 و 7 روش هاي شنود فيبر نوري و چگونگي محافظت از آن مورد تجزيه و تحليل قرار مي گيرد.

اسلاید 5: تاريخچه فيبر نوريبعد از اختراع لیزر در سال 1960 میلادی ، ایده بکارگیری فیبر نوری برای انتقال اطلاعات شکل گرفت. خبر ساخت اولین فیبر نوری در سال 1966 همزمان در انگلیس و فرانسه با تضعیفی برابر،اعلام شد که عملا در انتقال اطلاعات مخابراتی قابل استفاده نبود، تا اینکه در سال 1976با کوشش فراوان محققین ، تلفات فیبر نوری تولیدی شدیدا کاهش داده شد و به مقداری رسید که قابل ملاحظه با سیمهای کواکسیکال مورد استفاده در شبکه مخابرات بود.

اسلاید 6: در ایران در اوایل دهه 60 ، فعالیتهای تحقیقاتی در زمینه فیبر نوری در مرکز تحقیقات منجر به تأسیس مجتمع تولید فیبر نوری در پونک تهران گردید و عملا در سال 1373 تولید فیبر نوری با ظرفیت 50.000 کیلومتر در سل در ایران آغاز شد. فعالیت استفاده از کابلهای نوری در دیگر شهرهای بزرگ ایران شروع شد تا در آینده نزدیک از طریق یک شبکه ملی مخابرات نوری به هم متصل شوند.

اسلاید 7: تكنولوژي  فيبر نوريفیبر نوری یکی از محیط‌های انتقال هدایت شده است که در مخابرات مورد استفاده قرار می‌گیرد. محیط انتقال، جایی بین فرستنده و گیرنده است. وقتی پیامی مانند دیتا، تصویر، صدا و یا فیلم قرار است انتقال داده شود نیاز به محیط انتقالی مثل فضای آزاد که ارتباط «وایرلس»بی‌سیم را شامل می‌شود، خط دوسیمه تلفنی، کابل کواکسیال و یا فیبرنوری است. در حقیقت می‌توان گفت از نظر ساختاری فیبر نوری یک موج‌ بر استوانه‌ای از جنس شیشه یا پلاستیک است که از دو ناحیه مغزی و غلات یا هسته و پوسته با ضریب شکست متفاوت و دولایه پوششی اولیه و ثانویه پلاستیکی تشکیل شده است.

اسلاید 8: فیبرنوری از امواج نور برای انتقال داده‌ها از طریق تارهای شیشه یا پلاستیک بهره می‌گیرد. هرچند استفاده از هسته پلاستیکی هزینه ساخت را پایین می‌آورد، اما کیفیت شیشه را ندارد و بیشتر برای حمل داده‌ها در فواصل کوتاه به کار می‌رود. مغز و غلاف یا هسته و پوسته با هم یک رابط بازتابنده را تشکیل می‌دهند.

اسلاید 9: قطر هسته و پوسته حدود 125 میکرون است (هر میکرون معادل یک میلیونیوم متر است) چند لایه محافظ در یک پوشش حول پوسته قرار می‌گیرد و یک پوشش محافظ پلاستیکی سخت لایه بیرونی را تشکیل می‌دهد این لایه کل کابل را در خود نگه می‌دارد که می‌تواند شامل صدها فیبرنوری مختلف باشد. هر کابل نوری شامل دو رشته کابل مجزا یکی برای ارسال و دیگری دریافت دیتا در نظر گرفته می‌شود با گسترش فناوری‌های اطلاعات و ارسال پهنای باند بیشتر اطلاعات، ما احتیاج به محیط‌های انتقال هدایت شده‌ای داریم که بتواند پهنای باند بیشتری را هدایت کند.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید