علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

امنیت شبکه های حسگر بی سیم

amniate-shabakehaye-hesgare-bisim

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “امنیت شبکه های حسگر بی سیم”

امنیت شبکه های حسگر بی سیم

اسلاید 1: تهیه کننده:خانم فلاح زادهاستاد مربوطه:موضوع:امنیت شبکه های حسگر بی سیم

اسلاید 2: بررسی امنیت در شبکه های حسگر بی سیم: شبکه های حسگر بی سیم(WSN) اخیرا به علت طیف گسترده ای از کاربردهایشان در جامعه مورد مطالعه قرار گرفته اند.با توجه به طبیعت توزیع شده این شبکه ها و خود استقرار بودنشان در مناطق دور افتاده،این شبکه ها آسیب پذیر هستند.تهدیدات امنیتی متعددی است که روی عملکرد مناسب این شبکه ها اثر منفی می گذارد.شبکه حسگر بی سیم (WSN) به گروهی از سنسورهای پراکنده و ممتاز اختصاص داده شده است که به نظارت و ثبت شرایط فیزیکی محیط زیست و سازماندهی داده های جمع آوری شده،در یک مکان می پردازد. WSN ها شرایط محیطی مانند دما،صدا،سطح آلودگی،رطوبت،باد و ...را اندازه گیری می کنند.

اسلاید 3: حملات در شبکه های حسگر بی سیم :یک شبکه حسگر بی سیم در مقیاس بزرگ از هزاران نُود از حسگرها تشکیل شده و ممکن است در یک محیط پهناور پراکنده شده باشد.نُود های حسگر نوعاً کوچک هستند،با توانایی محدود در محاسبات و ارتباطات که توسط باطری تغذیه می شوند. این نُود های حسگر کوچک مستعد انواع مختلفی از حملات هستند. حملات در شبکه های حسگر بی سیم می توانند طبقه بندی شوند به حملات بر روی لایه های فیزیکی ،ارتباطات،شبکه،انتقال و لایه کاربرد. حملات می توانند همچنین بر پایه ی توانایی های مهاجمان طبقه بندی شوند، مانند سطح حسگر و سطح لپ تاپ. یک مهاجم سطح لپ تاپ قوی به مراتب می تواند خسارت بیشتری به شبکه وارد کند تا یک مهاجم سطح حسگر، چرا که تامین انرژی بهتری دارد. همچنین حملات می توانند به دو دسته داخلی و خارجی نیز تقسیم شوند. یک مهاجم خارجی به بیشتر اجزای رمزنگاری در شبکه ی حسگر دسترسی ندارد، در حالی که یک مهاجم داخلی ممکن است بخشی از اجزای کلید را در اختیار داشته باشد و مورد اعتماد برخی از نُودهای دیگر باشد. شناسایی و مقابله با حملات داخلی بسیار مشکل است.

49,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید