علوم پایه علوم تجربی

امواج لرزه ای (زمین لرزه)

amvaje-larzeei

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “امواج لرزه ای (زمین لرزه)”

امواج لرزه ای (زمین لرزه)

اسلاید 1: امواج لرزه ایتهیه شده توسط پارسا غلام کریمی

اسلاید 2: اطلاعاتکشور : ایرانتعداد slides : 20 تهیه کننده : پارسا غلام کریمی

اسلاید 3: اهدافآشنایی با امواج لرزه ایآشنایی با عملکرد های درونی زمینآشنایی با طریقه به وجود امدن زمین لرزهآشنایی با وسایل تولید کننده امواج لرزه ای

اسلاید 4: زمین لرزه چگونه به وجود می آید؟همه‌ی انسان‌ها زمانی تصور می‌کردند که زمین غیرقابل تغییر است تا این که با لرزش‌های مهیب هر از گاهی در گوشه‌ای از جهان، زمین‌لرزه‌ها با تخریب ساختمان‌ها، ایجاد ترک‌هایی روی سطح زمین و لرزش‌های بی‌امانشان قدرت خود را به رخ بشر می‌کشند. این رخدادهای طبیعی ویرانگر، حوادثی تصادفی نیستند؛ بلکه هزاران سال است که در حال رشد و قدرتمند شدن هستند. با فهم چگونگی کار کردن سیاره زمین، می‌توانیم به چیستی و نحوه‌ی وقوع زلزله‌ها پی ببریم

اسلاید 5: چه چیزی موجب وقوع زلزله می شود؟لرزش زمین در پی آزاد شدن ناگهانی انرژی در لا به لای سنگ‌ها و صخره‌های پوسته‌ی زمین رخ می‌دهد. سنگ‌ها داخل زمین ترک خورده و در کنار هم سر می‌خورند که موجب بروز لرزش‌هایی می‌شوند که زمین را می‌لرزاند. هنگامی که صفحات تکتونیک زمین جدا شده و به یکدیگر ساییده می‌شوند، این تغییر ناگهانی موجب آزاد شدن انرژی بسیار زیادی می‌شود که با عنوان زلزله شناخته می‌شود.

اسلاید 6: چه چیزی موجب وقوع زلزله می شود؟

اسلاید 7: چه چیزی موجب وقوع زلزله می شود؟صفحات تکتونیک با تغییر مکان، ممکن است در یکدیگر قفل شوند. سنگ‌بستر سفت و سخت زیر خاک، انرژی خود را بر سنگ‌بستر دیگر صفحه‌ی زمین وارد می‌کند که در این شرایط، هیچ‌یک به دیگری اجازه‌ی عبور نمی‌دهد. تغییرات مداوم صفحات زمین، موجب انباشت انرژی بین آن‌ها در سطح زمین می‌شود. در نهایت، سنگ‌بستر مابین صفحات زمین در هم شکسته و به آن‌ها اجازه می‌دهد از یکدیگر عبور کنند. در این لحظه انرژی بسیار زیادی که در میان صفحات زمین انباشته شده بود، به یک باره آزاد می‌شود؛ دقیقا چیزی شبیه به رهاسازی تیر از کمان؛ اینجا است که زلزله به وقوع می‌پیوندد. نقطه‌ای که این شکستگی در اعماق زمین رخ می‌دهد، مرکز زلزله نام دارد. نقطه‌ای از سطح زمین که دقیقا روی مرکز زلزله قرار می‌گیرد، کانون زمین‌لرزه نام دارد.

اسلاید 8: چه چیزی موجب وقوع زلزله می شود؟

30,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید