پزشکی و سلامت طب سنتی

انار (خوراکی‌های شفابخش)

anar_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انار (خوراکی‌های شفابخش)”

انار (خوراکی‌های شفابخش)

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: انارخوراکی های شفابخش

اسلاید 3: « و الزیتون و الرّمان مُتَشابِهاً و غَیرَ مُتشابِه » سوره انعام آیه (141)« زیتون و انار و میوه های متشابه یکدیگر و غیر متشابه هستند »

اسلاید 4: خواص درمانی:قابض، تقویت کنندۀ قلب، بهترین داروی ضد کــرم کــدو، تقویت کـننده مـعده، تسکین دهنده حرارت معده، خنک ‌کننده، ضد سرفه، تصفیه کننده خون، مقوی کبد، ادرار آور، بازکننده رنگ صورت، رفع کنندۀ اسهال و اسهال خونی.

اسلاید 5: طریقه مصرف: انار شیرین: مصرف انار شیرین باعث افزایش ادرار می‌شود و به علت تانن فراوانی که دارد قابض می‌باشد.آب انار: مصرف آب انار شیرین بعد از غذا برای تصفیه خون، تقویت کبد، رفع یرقان، صاف شدن صدا، باز شدن رنگ صورت، رفع خفقان، تقویت قلب، تقویت معده و کبد نافع است.میوه پخته: شربت انار، پوست خشک شده انار، جوشانده پوست انار، دمکرده ریشه انار، غرغره جوشاندن پوست درخت از مواد مصرف میوه انار هستند.

اسلاید 6: انار و روشنایی دل:داوود ابن سلیمان از امام رضا (علیه السلام) از پدرش از رسول خدا(علیه السلام) نقل می‌کند: انار بخورید، زیرا هیچ دانه ای از آن بر معده نمی‌افتد مگر این که دل را روشن می‌کند و شیطان را چهل روز از بدن بیرون می‌نماید. (عیون اخبار، ج 2، ص 43-35، صحیفه الرضا، ص 34، مکارم الاخلاق، ص 195)امام صادق (علیه السلام): چهار چیز است که طبیعت را به حالت اعتدال در می‌آورد: انار سورانی، غورۀ (نارس) خرمای پخته، بنفشه و کاسنی.(همان منبع)رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم): هر کس انار بخورد، قلبش را روشن می‌گرداند و وسوسه را از دلش برمی‌دارد تا چهل روز . (محاسن، ج 2، ص 543)

اسلاید 7: انار و تعدیل مزاج:امام صادق(علیه السلام): میوه یکصد و بیست رنگ است و آقای آن انار است. (محاسن، ج 2، ص 540)ابن الحسن امام رضا (علیه السلام): حضرت آدم از وصیت هایی که بر هبة الله نمود، یکی آن بود که: بر تو باد انار، زیرا اگر آن را در حالت گرسنگی بخوری بر تو کفایت می‌کند و اگر در حالت سیری بخوری غذا را هضم می‌کند. (محاسن، ج 2، ص 540)امام صادق (علیه السلام): اگر در عراق بودم، هر روز انار سورانی می‌خوردم، آنگاه در فرات زیر آب می رفتم . (محاسن، ج 2، ص 540)امام صادق (علیه السلام) هر شب جمعه انار می‌خورد. (محاسن، ج 2، ص 540)

اسلاید 8: انار و قوة باه:خراسانی گوید: حضرت امام رضا (علیه السلام) می‌فرماید: أکل الرمّآن یِزید فی ماء الرجُل و یُحَسن الولدخوردن انار نطفه مرد را زیاد می‌کند و فرزند را زیبا می‌گرداند. (محاسن، ج 2، ص 546)

اسلاید 9: انار و سرعت رشد:امام صادق(علیه السلام): أطعموا صبیانکم الرمّان، فأنه أسرَع شبابهم« به کودکان خود انار دهید که بر جواني آنان سرعت می‌دهد. (بحار، ج 64، ص 64، المحاسن، ج 2، ص 546)

اسلاید 10: حارثت بن مغیر می‌گوید: به امام صادق (علیه السلام) شکایت کردم از سنگینی دل و هضم نشدن غذا در معده؛ فرمود: انار شیرین را با پیه آن بخور که معده را دباغی می‌نماید و به هضم نشدن غذا شفا می بخشد، غذا را هضم می‌نماید و در اندرون انسان تسبیح می‌گوید. انار و هضم غذا:

اسلاید 11: انار در روایات:امام علی(علیه السلام): به کودکان خود انار بخورانید که به سرعت زبان را باز می‌نماید. (امالی طوسی، ج1، ص 272) رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم): هیچ اناری نیست مگر این که در آن یک دانه از بهشت وجود دارد و من دوست دارم حتی یک دانه از آن را ترک نکنم. (طب الائمه، ص 134)علی بن الحسین(علیه السلام): دو چیز است داخل شکم نمی‌شود مگر آن را فاسد می‌نماید، دو چیز آن را اصلاح می‌کند که دو اصلاح کننده: انار و آب سرد شده، و دو فاسد کننده: پنیر و کباب خشک است.(محاسن، ج 2، ص 493)

اسلاید 12: امام علی (علیه السلام): انار را با پیه آن بخورید که معده را دباغی می‌کند. در هر دانه ای از انار، موقعی که در معده مستقر گردید، حیات قلب و روشنگر نفس و برنده وسواس، نیز شیطان را چهل روز مریض و ضعیف می‌نماید. (فصال، ص 936)در روایت کافی چنین است: هر کس انار بخورد درد را از بدنش بیرون می‌کند.

اسلاید 13: امام رضا (علیه السلام) فرمود: « حَطَب الرّمان یَنفی الهوام » هیزم انار حشرات و حیوانات کوچک را دور می‌نماید. (مکارم الاخلاق، ص 545)امام صادق (علیه السلام) فرمود: « من الحل رُماناً فَهو آمن فی نَفسهِ إلی آن یَصبَح » هر کس انار بخورد ، پس جان او تا صبح در امان است. (بحارالانوار، ج 66، ص 164)

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید