کسب و کار فروش و بازاریابی

انتشار نوآوری – diffusion of innovations

44-diffusion-of-innovations

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انتشار نوآوری – diffusion of innovations”

انتشار نوآوری – diffusion of innovations

اسلاید 1: انتشار نوآوریdiffusion of innovationsMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانانتشار نوآورینوعنظریهمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحی / برنامه ریزی / بازنگریموضوعبازاریابی، فروش و تبلیغاتسطحفراسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: نظریه اشاعه نوآوری‌ها متعلق به اورت ام راجرز پژوهشگر سرشناس عرصه ارتباطات است. این نظریه اشاعه فرآیند اجتماعی نوآوری‌ها را اعم از ایده‌ها و شیوه‌های جدید استفاده از وسایل و چگونگی دستیابی به آن‌ها و نحوه گسترش آن‌ها را در یک نظام اجتماعی بررسی می‌کند. این نظریه‌پرداز؛ نوآوری را به‌عنوان ایده، عمل، هدف، وسیله و یا انطباق با وضعیت متغیری که شخص آن را نو فرض می‌کند تعریف کرده است. اشاعه از دیدگاه او نوع خاصی از ارتباط است که به گسترش نوآوری‌ها معطوف است.راجرز؛ فرایند اشاعه نوآوری‌ها را دارای 5 مرحله می‌داند:1-مرحله آگاهیknowledge) ) : مواجهه با نوآوری و شناخت کارکرد آن، آگاهی از پدیده نو زمانی صورت می‌گیرد که فرد یا واحد تصمیم گیرنده، با نوآوری و کارکرد آن مواجه می‌شود.2-مرحله ترغیب (persuasion ) : در این مرحله نگرش مثبت یا منفی نسبت به پدیده جدید در ذهن فرد شکل می‌گیرد.3-مرحله تصمیم( Decision ): در این مرحله فرد در ذهن خود به ارزیابی می‌پردازد و تصمیم نهایی را پذیرش یا رد نوآوری اتخاذ می‌کند. هر تصمیم تشریفاتی در این زمینه که مبتنی بر دو مرحله قبلی نباشد به عنوان مانع عمل خواهد کرد.4-مرحله اجراImplementation) ) :در این مرحله از نوآوری استفاده می‌شود.5-مرحله تثبیتConfirmation) ) :در این مرحله فرد پس از اتخاذ تصمیم، به دنبال اطلاعاتی می گردد که تصمیم او را تائید کند و در واقع افراد تصمیم خود را تقویت کند. اطلاعات منفی درباره تصمیم او می‌تواند روند کسب نوآوری را متوقف کند.گونه‌های گزینش‌کنندگانراجرز در همین حال گزینش‌کنندگان نوآوری‌ها را براساس میزان استقبالی که از نوآوری می‌کنند به چند گروه طبقه بندی کرده است:1-نوآوران (Innovators) : (2.5 درصد جامعه) افراد جسور و خطر پذیر که بیش از بقیه علاقمند به آزمایش اندیشه‌های جدید هستند، اینها بیشتر به تکنولوژی می پردازند و بیشتر برای پذیرش چیزهای جدید سعی می‌کنند .2-اقتباس گران اولیه ( :(Early Adopters( 13.5 درصد جامعه) سریع وآگاهانه سازگار می‌شوند. افراد محلی قابل احترام که در نظام اجتماعی بیشترین تعداد رهبران اجتماعی را شکل می‌دهند.3-اکثریت اولیه 34 ):(Early majority) درصد جامعه) افراد با فکر و نکته سنج که در موقعیت رهبران فکری نیستند و در اخذ تصمیم ملاحظه کار بوده و با احتیاط عمل می‌کنند.4-اکثریت متأخر34) :(Late majority) درصد جامعه) افراد مردد و شکاک که به خاطر ضرورت‌های اقتصادی و یا افزایش فشارهای محیطی و اجتماعی نوآوری را می‌پذیرند .5-عقب ماندگان 16 ): (Laggards)درصد جامعه) افراد سنت‌گرا و وابسته به محیط زندگی که اغلب گوشه‌گیر بوده و در گذشته سیر می‌کنند.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطسه‌گانه اختراع، نوآوری، انتشار invention innovation diffusion trilogyشاخص‌های نوآوری سازمان corporate innovation indicators مزایانظریه اقتباس/ انتشار نوآوری‌ها بر اهمیت تمایز میان گروه‌های مختلف مشتریان نوآوری تاکید دارد. علاوه بر این، نیاز به متقاعدسازی نوآوران و اقتباس‌گران اولیه را به منظور یک نوآوری موفق برای نخستین بار به تصویر می‌کشد. استفاده از «نوآوری» به عنوان یک متغیر، نخستین بار توسط راجرز برای گروه‌های گزینش‌کنندگان در یک مسیر علمی و معنی‌دار به کار برده شده است.انواع و درصد گروه‌های ایده‌آل را می‌توان به عنوان یک پیش‌نویس اولیه برای برآورد گروه‌های هدف به منظور مقاصد ارتباطی استفاده نمود.این مدل الگوهای مصرف‌کنندگان نوآوری را در هر یک از مراحل مختلف در طول چرخه عمر محصول با تمرکز بر ویژگی‌های مختلف هر دسته از نظر 1) وضعیت اجتماعی و اقتصادی 2) شخصیت و ارزش‌ها و 3) رفتار ارتباطی نشان می‌دهد.

اسلاید 5: کاربردهابا توجه به اینکه این مدل گروه‌های پذیرنده نوآوری و درصد آنها را مشخص می‌کند، می‌توان از آن به عنوان یک پیش‌نویس اولیه برای برآورد گروه‌های هدف به منظور مقاصد ارتباطی استفاده نمود.معایبمنتقدان اعتقاد دارند که این مدل یک نمایش بیش از حد ساده از یک واقعیت پیچیده است. اقتباس‌گران اغلب در دسته‌های مختلف در نوآوری‌های مختلف قرار می‌گیرند.: عقب‌ماندگان فعلی می‌توانند به در مرحله بعد در کنار اقتباس‌گران اولیه جای گیرند.این مدل چیزی را پیش‌بینی نمی‌کند و بینشی در مورد خوب‌بودن ایده یا محصول پیش از آنکه بخواهد از با توجه به منحنی نوآوری مورد اقتباس قرار گیرد، ارائه نمی‌دهد.مصرف‌کنندگان اغلب، فناوری را با توجه به نیازهایشان اقتباس می‌کنند، به گونه‌ای که ممکن است نوآوری در واقع موقعی مورد استفاده قرار گیرد که از اقتباس‌گران اولیه به اکثریت استفاده‌کنندگان برسد. این مدل این گونه جهش‌ها را در بر نمی‌گیرد.فناوری‌های تحول‌آفرین ممکن است به سرعت الگوی انتشار فناوری‌های ایجادشده را با ایجاد یک منحنی S رقابتی متفاوت تغییر دهد. این مدل اشاره‌گرهایی را برای مدیریت مناسب این انتقال‌ها ارائه نمی‌دهد.وابستگی به مسیر ممکن است برخی از فناوری‌ها را که ممکن است به طور جدی بر روند انطباق و دوره عادی منحنی انتشار تاثیرگذار باشد، قفل کند. فناوری‌ها اغلب یک فرآیند آزاد-ایستاده نیستند و بخشی از یک مجموعه تاریخی بزرگتر هستند.

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان