سایر

انتظارات جامعه از معلمین

صفحه 1:

صفحه 2:
انتظارات جامعه از معلمین نظام آبادی 93 ‏نو ابان‎ At

صفحه 3:
اگر معلم خوب عمل کند » صحیح عمل كند ء با تدبیر عمل کند ‏ با دلسوزی عمل کند . به نظر ما همه مشکلات جامعه حل می‌شود... مقام معظم رهبری 91/2/13

صفحه 4:
جایگاه معلم قرآن کریم, برای کار فرهنگیان, نقش کار خدایی قائل است, نخستین سوره ای که بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد به این نقش, اشاره می کند: «افراً باسم ریک الّذی خلق» خلق الانسان من ‎lily gle‏ عَلَمَ الإِنْسَانَ ما لَمْ يفلخ ) در این سوره, صفت ( تعلیم ) برای خداوند متعال ‎Peas! odie!‏ یعنی همان كارى که معلمان بدان مشفولند. او ریک ارم * ‎ill‏ علاوه بر اين, نقش معلم در جامعه, نقش پیامبران است: یعنی معلمان با لگوگیری از رسولان الهی به پرورش و آموزش افراد جامعه, همت مى كمارند.

صفحه 5:
جنبه الگویی معلم 1 تلم و نفوذی که او در انضباط دادن به رفتارهای دانش آموزان دارد. بر همگان روشن است. از آنجا که دانش آموزان یکی از الگوهای مهم رفتاری خود را معلمان قرار می دهند . اگر معلم از ویژگی الگو دهی خوبی برخوردار باشد می تواند تأثیرات عمیقی در رشد شخصیت و بهداشت روانی دانش آموزان باقی بگذارد. معلمی که الگوی تعاملی و متعادلی میان خود و دانش آموز برقرار می 0 به شخصیت و نیازهای دانش آموژان توجه کافی دارد و رک ای استعدافقا و تمایلات ميان و معلمی نقش بهتری را در بهداشت روانی دانش آموزان ایفا خواهد کرد.

صفحه 6:
یک روان شناس به نام «کارل راجرز» نگرش آزادمنشانه در کلاس را پيشنهاد می 1 57 5001 معلم باید کودک را بپذیرد» هر چند نمی تواند رفتار او را بپذیرد. به کودک باید احترام گذاشت و به عنوان انسانی با توانایی های بالقوه به او ارج نهاد؛ هرچند او کوچک تر و ناپخته تر کم دانش تر و کم تجربه تر از معلم است. میلم نبا گوشش خویش را صرف حکمرانی بر کودک کند. بلکه بايد سعى در جهت دادن اعمال کودک به سوی پیشرفت موفقیت آمیز و سازگاری هر چه

صفحه 7:
ماهیت این رابطه کمکی . بستگی به احساسات واقعی معلم دارد. معلم باید قادر ۲[ اسات واقعى خويش باشد تا آن كه كودك بتواند او را به عنوان يك انسان شريف و قابل اعتماد ببيند. اكر معلم بتواند به كودك تفهيم كند كه سعى دارد به او كمك كند و اكر بتواند به كودك نشان دهد كه صفات و عادات ‎١ 001‏ #نتناسد . بیشتر قادر خواهد بود به نتایج مطلوب دست باید,

صفحه 8:
انتظارات جامعه . خانواده و دانش آموزان از معلمان + 02 ا ان خود از معلمين را به ۴ شکل نشان ‎oslo‏ است : الف ) ابراز انتظارها به شکل قوانین که به وسیله ی نمایندگان جامعه تدوین شده که در قانون اساسی . قانون اهداف و وظایف آموزش و پرورش و طرح های تغییر نظام آموزش و پرورش آمده است . ب ) ابراز نظر به وسیله خبرگان جامعه که به وسیله علمای تعلیم و تربیت به صورت مقاله یا کتاب به چاپ رسیده است . )شارت رانا در انجمن ها اظهار نظر ها ‎١‏ ها ‎Cilia‏ اپراز می شود .

صفحه 9:
د ) همفکری های تخصصی معلمان که خود . اولیای دانش آموزان هستند و به ویژگی های دانش آموزان و نیازهای فردی و اجتماعی آگاهی دارند . با توجه به موارد فوق می توان برخی از انتظار های جامعه و دانش آموزان را به این صورت دسته بندی کرد . ‎.١‏ انتقال فرهنگ ۵ وحدت اجتماعی ۲ جامعه پذیری ۶ نوآوری و تغییر ‎Bs eV ore yt‏ ‏۴ تربیت و آموزش ‎A DEI‏ نوسازی جامعه

صفحه 10:
انتقال فرهنگ در جوامع اولیه از ره شرکت کودکان و نوجوانان در فعالیت های زندگی روزمره و از راه مشاهده . تقلید و یادگیری ضمن کارآموزی و کارورزی صورت می گرفت . همه ی بزرگسالان در نقش معلم و همه اماکن در نقش و ۵9 در جامعه پوی انتقال فرهنگ پا تحول و نوگرا۳ ۱ 099 تنییرات فرهنگی - اجتماعی سرعت می گیرد و جریان 7 0 > تاب را از سلی به نبیل دیگو تال ی سار در اين نهاد معلمان وظیفه باز آفرینی فرهنگی در نهاد آموزش و پرورش را پرعهده دارند .

صفحه 11:
و آموزش اخلاقی is آموزش و پرورش با انتقال ارزش ها . براساس تعهد خود به نهاد های اجتماعی عملا در ساخت و کنترل اجتماعی مشارکت دارد » زیرا خودمحوری به منزله ی تهدیدی برای نظم اجتماعی است . پس آموزش و پرورش رسمی می تواند از طریق تربیت و آموزش اخلاقی ۰ این تهدید را کاهش دهد . معلم با سجایای اخلاقی محور این تربیت است .

صفحه 12:
پرورش رشد شخصیت وقتی انسان در ارتباط با جمع به صورت مستمر قرار گیرد رفتارهای اکتسابی از طریق مشارکت به صورت رفتارهای فردی در می آید . اين رفتارها مى تواند در جنبه های شناختی » عاطفی و اجتماعی باشد . 211 له ی معلم ایجاد مي شود زمینه ی رش را ۳ آموزان را به وجود می آورد .

صفحه 13:
نوسازی جامعه برای نوسازی و نواندیشی باید امکانات تولید را با افزایش مهارت های نیروی کار ۰ کاربرد فناوری مناسب . تولید بالا و کاهش هزینه ها . توزیع صحیح . تعهد به رعایت قوانین » بالا بردن بهداشت فردی - اجتماعی و محیط کار . بالا بردن و تقویت وجدان و شعوز اجتماعی . یکی از محورهای مهم اقدامات تربیتی معلمان صالح است .

صفحه 14:
رات را به طور کلی در ۲ دسته خلاصه کرد :

صفحه 15:
انتظار جامعه از معلمان ۱- بالا بردن سطح آگاهی . فهم . درایت و تخصص در جهت کارآمدی برای آموزش و تربیت دانش آموزان ۲- احترام و اعتقاد به جایگاه والدین در هدایت و آموزش های مستقیم و غیر مستقیم و رعایت آن درعمل ۳ دل سوزی ‏ وقت گذاری و توجه به گذران اوقات زندگی دانش آموزان در جهت بهره و 3 اسب از اوقات فراغت ذاتش آموزان . ee el petals eels lbs. clio a ‏ملق شون‎ ۳ هدایت کامل دانش آموزان

صفحه 16:
۵- توجه اساسی و جدی به هنر معلمی و عدم اشتغال به فعالیت های جانبی که ۹ ال معلمی را تحت الشعاع قرار می دهد . 2 ارائه صادقانه توانمندی ها و نقص ها ی دانش آموزان به خانواده ها و مشارکت جدی با خانواده ها درجهت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. ۷- بالا بردن توان کاری و توانمندی در مسائل علمی و اجتماعی برای ایجاد با فد وتا درك مثلّ داشتن تدريس ‎BR eee cals ates)‏ ای ‎ly‏ ایجاد تعادل های رفتاری در دانش آموزان

صفحه 17:
انتظار معلمان از جامعه ‎-١‏ هما هنگی نهاد های فرهنگی جامعه در پشتیبانی و حمایت از سیاست های آموزشی و پرورشی ‎ ‎ ‏۳ کنات اوليذ زندگی جامعه معلمان (رفاهی" بای , مسکن و -) بگونه ای که دغدغه تامین معاش و اقدام به کار دوم را برطرف نماید ‏احترام به نقش و جایگاه معنوی معلمان در برحورد ها و رعایت آر در تمام موقمیت قای اجتاع

صفحه 18:
۶ زمینه سازی و آماده کردن فرزندان برای آموزش ها ی مدرسه ای و توجه جدی به علم و علم آموزی ۷- دریافت نظرات و راهنماتی های لازم برای هدایت دانش آموزان در موقعیت های خاص و ضروری ۸- هماهنگ شدن والدین با روش های تربیتی معلمان برای تاثیر گذاری قوی تر بر دانش آموزان ‎٩‏ دریافت دنه باز خورد کاری معلمان . برای سا ۱ آموزشی و تربیتی

صفحه 19:

صفحه 20:
منابع 1. مقاله انتظارات جامعه . خانواده و دانش آموزان از معلمان - نعمت الله ابطحی - فصل نامه [مؤزه شتماره 27 2 نشریه پاسدار اسلام شماره 185 - نقش معلم در جامعه - حسین مظاهری ‎oleles ,less! - http://ghomifar.blogfa.com/post-101.aspx 3‏ از ‏جامعه و انتظار جامعه از معلمان

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان