سایر

اندازه گیری متغیر‌ها

صفحه 1:
۰ _۰ ‏هووووه‎ ‎666 ‎هوو٠‎ ‎ee

صفحه 2:
اندازه گیری متغیرها ”تعريف عملياتى v v v مقیاس های اندازه گیری روش های اندازه گیری روایی و اعتبار ابزار روش های تحقیق در مدیریّت : آنچه در این فصل می آموزيم

صفحه 3:
فصل ششم اندازه كيرى متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت تعريف عملياتى يك مغ تعریف عملیاتی چیست؟ ‎ig ee ee‏ بت منهوم به واسطه تعریف عملیاتی از یک مفهوم با دقت در ابعاد و خصوصیات رفتاری ‎ot‏ میتوان اجزاء آنرا به بخش های قلبل اندازه گیری و قابل مشاهده تفکیک کرد.

صفحه 4:
اندازه كيرى متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت ‎Gilles Shaye‏ چیست؟ تعریف عملیاتی یکی از مشکلات جدی پژوهش در سازمان ها مسئله سنجش یک مفهوم است. به واسطه تعریف عملیاتی مفاهیم میتوان ابزاری برای سنجش آنها تدارک دید.

صفحه 5:
فصل ششم اندازه گیری متفیرها روش هاى تحقيق در مديريّت ازه گیری متغیر تعریف عملیاتی چه تعاریفی عملیاتی لیستند ؟! ‎٠‏ صرفاً بياذكر معانى يا کلمات هم‌سطح یا مرتبط با مفهوم مورد نظر * بیانگرپبایندهاه بيامدهاء يا مفاهيم همبسته با مفهوم مورد نظر * . بیانگردلایل یا پیش‌درآمدهای یک مفهوم

صفحه 6:
‎eee‏ روش هاى تحقيق در مديريّت اندازه گیری متغیرها ‏تعریف عملیاتی ‎ ‏مثال: تعریف عملیاتی مفهوم یادگیری ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎or ‏به خاطر آوردن مسائل مربوط | | آمیختن‎ wt || vee ‏ليع از به مطالب مطلب با‎ ۳ ‏گذشت زمان فهمیده شده و مسائل‎ ۳ ‏به خاطر سپرده | | مرتبط‎ we ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 7:
فصل ششم اندازه كيرى متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت مقياس هاى اندازه كيرى مقياس ابزار يا ساز و كارى است كه با كاربرد آن» افراد ‎Hips teens‏ یکدیگر تمیز داده می شوند.

صفحه 8:
سي متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت مقیاس های اندازه کی انواع مقیاس ها: و سوت مقیاس اسمی(مقوله ای مقیاس ترتیبی(رتبه ای) مقیاس فاصله ای مقیاس نسبتی

صفحه 9:
فصل ششم اندازه گیری متغیرها روش های تحقیق در مدیریّت مقیاس اسمی(مقوله ای) مقیاس های اندازه گیری طبقه بندی افراد و اشیاء در گروه ۲ های اسازگار جامع و مانع که ‎Nominal Scale‏ هیچگونه ارزش مقداری ندارند. به طوری که (به عنوان مثال) گروه سومی باقی نماند.

صفحه 10:
‎wees Rete‏ روش هاى تحقيق در مديريّت ‏مقیاس اسمی(مقوله ای) مقباس های اندازه گیری ‎Nominal Scale‏ ‎

صفحه 11:
اندازه گیری متغیرها مقیاس ترتیبی(رتبه ای) علاوه بر طبقه بندی مقوله ها در گروه های کیفی ناسا زگار و جامع و مانع» به هر گروه با طبقه اولویت يا ارجحیت مدهد. ویکن قادر جه اندازه گیری میزان تفاوت آنها نیستیم. روش هاى تحقيق در مديريّت مقياس هاى اندازه كيرى Ordinal Scale

صفحه 12:
فصل ششم اندازه گیری متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت مقیاس ترتیبی(رتبه ای) مقباس های اندازه گیری ‎Ordinal Scale‏ د 4 090 *ولویت ترجیح مشتری در انتخاب برند های مختلف لپ تاپ جایگاه ورزشکاران * سطح تحصیلات

صفحه 13:
اندازه گیری متغیرها مقیاس فاصله ای در مقیاس فاصله ای؛ فاصله دسته ها و طبقات مساوی است و نقطه شروع »2 دلخواه و قرار دادی است. این مقیاس امکان استفاده از محاسبات و روش های آماری را مهیا میسازد. و در آن میتوان پارامترهای م رکزی مانند میانگین حسابی ۰ انحراف معیار» واریانس و دامنه تغییرات را محاسیه کرد. روش هاى تحقيق در مديريّت مقياس هاى اندازه كيرى Interval Scale

صفحه 14:
فصل ششم اندازه كيرى متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت مقياس فاصله اى مقياس هاى اندازه كيرى ‎Interval Scale‏ : مثال قدرت خرابی زلزله

صفحه 15:
اندازه گیری متغیرها مقیاس نسبتی قویترین مقیاس اندازه گیری است به علت دارا بودن نقطه شروع مطلق و دقیق که امکان اندازه گیری نسبت تفاوت بین طبقات را فراهم مسازد. روش هاى تحقيق در مديريّت مقياس هاى اندازه كيرى Ratio Scale

صفحه 16:
فصل ششم اندازه كيرى متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت مقياس نسبتى مقياس هاى اندازه كيرى ‎Ratio Scale‏ : مثال

صفحه 17:
فصل ششم روش هاى تحقيق در مديريّت اندازه كيرى متغيرها ‎sige‏ قياس هاى اندازه كيرى ‎Ratio Scale‏ در یک نگاه _. |nterval Scale ‏مقیأس ترتیبی(رتبه ای)‎ Ordinal Scale ‏مقیاس اسمی(مقوله ای)‎ Nominal Scale درجه پیچید گی

صفحه 18:
اندازه گیری متغیرها العا و رت و 2 بندی گروه ها میپردازند. درسالی که : مقیاس های فاصله ای و نسبتی امکان بررسی های کمی را فراهم می آورند. تلاشمان بر آن است تا بیشتر از مقیاس هاى نسبتى و فاصله اى استفاده كنيم. روش هاى تحقيق در مديريت كاربرد هريكك از مقياس های اندازه گیری >

صفحه 19:
اندازه گیری متغیرها مقیاس های رتبه بندی شده : *مقیاس رتبه بندی شده نموداری #مقياس رتبه بندى تفكيكك شده مقياس هاى نگرش سنجی *مقياس ليكرت *مقیاس اختلاف معناشناختی روش های تحقیق در مدیریّت بررسی برخی مقیاس های رایچ در پژوهش های مدیریت و باز رگانی

صفحه 20:
5 2 ‏فصل ششم شن هلى‎ ee pe 19 ‏اندازه كيرى متغيرها روش هاى تحفيق‎ ote eeee ۰۰۰۰ © © ‏روایی ابزار یعنی چه ؟ روایی ابزار‎ ‏حصول اطمینان از آنکه ابزار اندازه گیری‎ ¢ ‏واقعا مفهوم مورد نظر را بررسی میکند یا‎ : : ۲ * ۲ - ۴ 5 ۳ ‏تحت‎ = آزمون های روایی ابزار در سه گروه طبقه ‎ee‏ ‏*روایی محتوا *روایی سازه * روایی وابسته به معیار

صفحه 21:
سي متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت ‎Meas lb)‏ روایی ابزار ابزار تا چه میزان طیفی از عناصر و فضا ‏هایی را که در مفهوم گنجانده شده است در ‏بر می گیرد. ‏حصول اطمینان از آنکه ابزار مورد نظر ‏به تعداد کافی پرسشهای مناسب برای ‏اندازه گیری مفهوم مورد نظر را در ‏پردارد. ‏*روایی ظاهری پیش‌نیاز (يا شرط لازم ) روایی محتواست.

صفحه 22:
فصل ششم اندازه كيرى متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت كال دير روایی ابزار مثال: *آزمون توانایی ریاضی شامل: جمعء تفریق» ضرب» تقسیم ۴بزار سنجش تعصب: نسبت به کرو های نژادی و قومی اقلیت های مذهبی ازنان سالحرردگان..

صفحه 23:
اندازه گیری متغیرها روایی وابسته به معیار مشخص کردن تفاوت افراد بر اساس معیار مرتبط با مفهوم. از طریق محاسبه همبستگی نمره حاصل از ابزار و اندازه معیار که توسط چند متغير متعارف سنجیده می‌شوده بدست می‌آید. روش های تحقیق در مدیریت روایی ابزار

صفحه 24:
فصل ششم اندازه كيرى متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت روایی وابسته به معیار روايى ابزار روایی وابسته به معیار به دو روش قابل بررسی است: روایی همزمان روایی پیش بینی وجود متغیر معیار در قدرت آزمون (ابزار) در زمان اندازه گیری جداسازی افراد در خصوص توسط ابزار یک معیار آتی. آزمون اخلاق کاری کار کنان - معیار: آزمون توانایی کارکنان هنگام تهره وزی با بدرن جرج به کمک هاع نیروی انسانی- معیار: عملکرد 77 فاهی

صفحه 25:
ا 7 روش های تحقیق در مدیرّت روایی سازه به دست آمده با مون با آنها تدوین میزان تناسب د تیه ها "که | شده است. نتایج بدست آمده از کاربرد یک ابزار تا چه حد توانایی اندازه گیری مفهومی که در سازه یا خصیصه مورد سنجش مستتر است را دارد.

صفحه 26:
فصل ششم اندازه گیری متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت روایی سازه روایی ابزار روایی سازه به دو روش قابل بررسی روایی همگرا روایی واگرا همبستگی زیاد امتیازات بدست ‏ بر اساس نظریه پیش‌بینی می‌شود دو متفیر آمده از دو ابزار در مورد یک همیستگی ندارند و امتیازات بدست آمده مفهوم پس از اندازه گیری نیز به طور تجربی همین امر را تصدیق می کند.

صفحه 27:
سي متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت اعتبار يا اعتماد پذیری ابزار اعتبار ابزار مشتمل بر دو بخش: پایایی ابزار: توانانی آبزار ادرف بانای شود در طرل زمان علیرغم شرایط غیرقابل کنترل آزمون و وضعیت آزمودنی‌هاء سا زگاری ابزار: متجانس‌بودن عناصر و اجزای ابزار

صفحه 28:
فصل ششم اندازه گیری متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت ‎abl‏ پر بر ‏به دو روش مشخص میشود : * ضریب باز آزمایی ‏مشابهت پاسخ های آزمون با تکرار آزمون * اعتبار آزمون های موازی ‏مشابهت پاسخ های دو آزمون مشابه (برای مفهوم یکسان)

صفحه 29:
سي متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت سازكارى درونى اجزاء سا زگاری درونی اجزاء چیست ؟ پیوند عناصر (پرسشهای) ابزار به عنوان یک مجموعه که هر عنصر به طور مستقل بخشی از مفهوم اصلی را می‌سنجد.

صفحه 30:
اندازه گیری متغیرها سا زگاری درونی اجزاء چیست ۴ سا زگاری درونی اجزاء به سه روش اندازه گیری میشود : * اعتبار سا گاری اجزاء * اعتبار دو نیمه آزمون * اعتبار ارزیابی ارزیابان روش های تحقیق در مدیریّت سا زگاری درونی اجزاء

صفحه 31:
فصل ششم اندازه كيرى متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت * اعتبار سا زگاری اجزاء سازكارى درونى اجزاء سنجیدن یک مفهوم توسط اجزاء آزمون و همبستگی آنها با یکدیگر مشهور ترین آزمون ها در این خصوص : ‎Fin,‏ ‏*آلفای کرانباخ برای متغیرهای ترتیبی و فاصله‌ای *فرمول کودر/ ریچاردسن برای متغیرهای دو ارزشی /

صفحه 32:
اندازه گیری متغیرها * اعتبار دو نیمه آزمون نشان‌دهنده همبستگی بین دو نیمه آزمون یک روش معمول دو نیمه کردن سالات تقسیم آنها به دو نیمه زوج و فرد است. همبستگی میان نمره این دو نیمه بیانگر میزان دقت مقیاس در اندازه گیری است. آزمون مشهور : فرمول اسپیرمن - براون روش های تحقیق در مديريّت سا زگاری درونی اجزاء

صفحه 33:
اندازه گیری متغیرها * اعتبار ارزیابی ارزیابان سا زگاری و توافق داوری یا تفسیر چند ارزیاب نسبت به پاسخهای ابزار روش های تحقیق در مدیریّت سا زگاری درونی اجزاء at oes

صفحه 34:
فصل ششم اندازه كيرى متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت تمثيلى برای روایی و اعتبار اعتبار بدون روایی

صفحه 35:
فصل ششم اندازه گیری متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت برازندگی ابزار *روایی و اعتبار قابل قبول ابزار انتخاب ایزاری با روایی و اعتبار بیشتر و مورد استفاده بیشتر در تحقیقات از میان چند ابزار مناسب ‎wun”‏ مجدد روایی و اعتبار ابزار در شرایطی که نیاز به تطبیق ابزار با شرایط جدید باشد.

صفحه 36:
‎een ate‏ روش هاى تحقيق در مديريّت ‎a3 666‏ :۰ برازش ابزار: روایی و اعتبار ‎

صفحه 37:
فصل ششم اندازه گیری متغيرها روش هاى تحقيق در مديريّت خسته نباشید !

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان