علوم انسانی و علوم اجتماعی

اندیشه‌های ناپایدار (سخنان کوتاه مهدی اقبالی مهدی آبادی) شماره پنج

andishehaye_napaydare_5

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اندیشه‌های ناپایدار (سخنان کوتاه مهدی اقبالی مهدی آبادی) شماره پنج”

اندیشه‌های ناپایدار (سخنان کوتاه مهدی اقبالی مهدی آبادی) شماره پنج

اسلاید 1: اندیشه های ناپایدارنویسنده : مهدی اقبالی مهدی آبادی

اسلاید 2: اندیشه های ناپایدار 2اندیشه های ناپایدار1 اندیشه های ناپایدار 3اندیشه های ناپایدار 4اندیشه های ناپایدار 5

اسلاید 3: بهترین راه رهایی از فشار اندیشه، دو دلی است.بهتر زندگی کنیم نه بیشتر.تلاش کنیم چهره مان را چیستی و کیستی ببخشیم.با گذشت زمان، برخی پیر می شوند، برخی رشد می کنند.دشمنان ما هم دشمن دارند، همیشه دشمن دشمن ما دوست ما نیست.سایه یاوه ها با پیشرفت دانش کمرنگ می شود.هیچکس از جایگاه توانایی دروغ نمی گوید.آرامش هر درباری بستگی به آسایش مردمش دارد.دلباختگی به چم من بشود ما.دوستی هاییکه با از آن خود خواستن آغاز شوند با دشنام به پایان میرسد.

اسلاید 4: گاهی جنگیدن دشمن را تواناتر می کند.در همبودگاه نادانان بانگ خرد سست است و یاوه بلند.یاوه ها از ارج نهادن به هر چیز بی ارزش، هست می شوند.آدم توانا کسی است که در تنهایی دریافت تنهایی نکند.زندگی در دل است که روی یکسان دارد نه آسمانه.همیشه شمار بیشتر دنبال درستی و راستی نیست.رشک به چم ارج گذاری به دیگران ولی ناخوشایند.با رویگردانی این زمان اکنون را به آن زمان گذشته دگرگون نکنیم.دلباخته از دلبر چشمداشت دگرگونی ندارد.زندگی برخی آدمها با مرگ به پایان نمی رسد.

اسلاید 5: بیزاری از مردمی که هیچگاه ندیده ایم همانند نادانی است.همه آدمها می توانند داشته هایی از زندگی ما باشند.هشیار باشیم تا مهر پیاپی بایستگی دستوری نشود.درستی و راستی را با چشم تنها هم می توان دید.دوست داشتن پاسخگویی برپا می کند.با هم اندیشی، میهن پرستی به میهن خواهی دگرگون می شود.دگرگونی بنیاد است نه نیاز.با روز زندگی نگذرانیم با زندگی روز بگذرانیم.نابینا تنها در شب راهنمای خوبی است نه در روز.دستاورد پیمان شکنی در ویژگان مرگ راستگویی در مردمان است.

اسلاید 6: کامیابی امروز را با دستاویز کردن بهروزی فردا از دست ندهیم. یک بار بدانیم تا دیگر نتوانیم ندانیم.خویگری بد است، خوگرفتن به آدمها بدتر.نادانان پر زورتر هستند چون میزان ندارند.مردم گرایی با پژوهش میانه ای ندارد.به جای جنگیدن بی هراسی بیافرینیم.آموزش خوب آموزشی است که ما را با راستی و درستیمان آشنا کند نه با کم و بیشمان.زندگی راه است نه آماجگاه و آزادی خواستگاه است نه راه.در هر همبودگاهی در تنگنا گذاشتن زن به چم در تنگنا بودن پیشرفت است.بی خردی واگذاشتنی است، به پسینیان ترابر ده اش نکنیم.

اسلاید 7: بی چرایی نپذیریم که زمانی دیگر با راهنما نتوانیم رد کنیم.از برای پیمان نشکستن با دیگران به خودمان ناسپاسی نکنیم. ترس از تازنده خردمند کمتر از پدافندگر بی خرد است.خاموشی جهان آرا در زمان کوتاه نشانه بانگ بلند پیش آمد بد در آینده است.خواندن نسک تاریخ ساده تر از آزمون فرجام تاریخ است.دوستت را اندازه انگارش هات گزینش کن نه اندازه خودت.نخست باید بدانیم که نمیدانیم سپس دنبال دانستن باشیم.دانش به چم پژوهش را اندیشه کردن.دلیری مایه پیشرفت می شود.برای هر گزینش باید سال ویژه ای داشت.

اسلاید 8: بیشتر به چارچوب های خود دودلی کنیم.تنهایی ات را با تنهایی دیگران پر نکن.در تنهایست که با چهره راستین خویش روبرو می شویم.خاموشی با مرگ ارزش پیدا می کند.دیدن ها دیدگاه هستند نه درستی و راستی.پایین تر از تهیدست بودن هر همبودگاهی از این روی است که سرپرستانش پایین تر از هوش میانه هستند.زندگی بازار داد و ستد است نه میدان نبرد.نگاهمان را آرایش نکنیم.اندیشیدن توده ای به چم دگرگون شده چهره گذشته، در خواب و پندار فردا و روی گرداندن از اکنون.زندگی روز کوتاهی است بین دو شب و دور و دراز.

اسلاید 9: درک من از دنیای فانی این استاز ازل تا به ابد هم چنین استچه بخواهیم و نخواهیمحاصل کار ما نقش زمین است

اسلاید 10: در همبودگاه پویا دریافت برتری اندیشه گوینده سهش خواری پنهان در شنونده نیست.برخی آدمها در تاریکی هم مانند هم نیستند.روراستی به چم گاهی از خود پکر بودن.شمار بیشتر نادانان آبشخور بخش کم نابکاران می شوند.چشم براه پذیرش دیگران نباشیم چه بسا پذیرش دیگران به چم گمراه شدن از یکرنگی در کردار.هر آدمی می تواند با هر سپیده دم زاده شود.چه بسا هرباوری برای دارنده باور ارجمند باشد ولی برای دیگران باید نکوهیدنی و خوار داشته شود.هیچ چیز در این جهان جاویدان نیست هر چند این جهان.چه بسا بت بیرون شکسته شده باشد ولی تاکنون باورش در هوش مانده.زندگی را به کار ببریم نه دور بریزیم.

اسلاید 11: در زندگی آزاد نه خرد برای زنان نیرنگ است و نه فریب برای مردان خوب.یادمان باشد خیلی ها با ما هستند نه برای ما.دروغ و ناسپاسی در نهاد آدمها نیست بی گمان ریشه تاریخی دارد.از دمی که برآن شوی بدانی به چم این است که میدانی.کاستی بدی نیست ونکه می تواند انگیزه کوشش برای فرگشت باشد.بدگمانی ها در دوستی هاست نه در دشمنی ها.کشورداری که خودش دگرگون نشود دگرگونش می کنند و اگر نشد زدوده می شود.فرمانروای دروغین، جهان فرمانروایی را جهان سرسپردگی می داند.آدم تنها چیزی است که ارزش می آفریند.آزادی به چم توانایی دگرگون کردن چگونگی بایستگی به نگهداری چگونگی گزینش

اسلاید 12: رویا را نشان بده، بازگو نکن.همبودگاه هر چه بی دانش تر و تهیدست تر باشد یاوه ها نیکوتر می شوند.برای آدمها ا بیرون پدافند کنیم و برای خدا از درون.فرمانروای هر همبودگاهی از درون همان همبودگاه بیرون آمده.بدیها را در هوش گم کنیم و خوبیها را در دل نگه داریم.جای خرد و دلدادگی هر دو در مغز است نه در دل.بردگی به زور ساخته شده با ترس همیشگی می شود.نادان به باور خود بودن برتر از آگاه بر باور دیگران است.انگیزه کامیابی دیروز می تواند پیشکار شکست امروز شود.آزادی تنها با خرد بدست می آید.

اسلاید 13: کار دانش با زیستگاه است نه فراسپهر.باور هراس انگیز باوری است که ارزش را به بی ارزش و بی ارزش را به ارزش دگرگون کند.نه گذشته با افسوس و نه آینده با بیم دگرگون نمی شوند.شوربختانه بی دانش امروز هم می توانند بخوانند هم بنویسند دستک هم دارد.در جنگ هم بازنده اند.اشک را پاک نکنیم پدید آورنده اش را پاک کنیم.با جنگیدن نمی شود سهشی را به چنگ آورد.چه بسا از برای خار از گل بیزار نشوم و از برای گل به خار هم شیفتگی ندارم.باران همسان می بارد ولی کارسازی اش ناهمگون است.پیکارجو گفت و شنود نمی خواهد، جنگ می خواهد.

اسلاید 14: کارآزموده ی دانش کشور داری بر همگون خودش سالاری نمی کند.موسم های زندگی تکرار شدنی نیستند.زمان آن رسیده که هوش شگفت انگیز را جایگزین پنداشت شگفت آور کنیم.آیینی که زیانش برای مردمان و سودش ویژه ویژگان باشد آیین نیست وآنگه ره نامه ناخجسته است. برای خود خوب شویم تا برای دیگران خوب باشیم.برای شناخت دشمن برخی از دوستان را از دست خواهیم داد.اگر از تاریخ به گزینش فرانگیریم بزور آموزش خواهد داد.برای خرید نسک هزینه کنیم نه برای نخواندن آندروغ را آسان تر می شود باور کرد چون به باورمان اندیشه کرده.دوستیها با سخن آغاز می شوند و با کردار به پایان می رسد.

اسلاید 15: در برابر بی دادگری خاموشی روا در گور است.از گمان به باور نیم بند آغاز کنیم نه از باور به باور تنها.تنها زمان اکنون راستینه است نه گذشته نه آینده.پایداری را با زمان بسنجیم نه با زبان.بی پروایی خود خواسته چند و چونی ازنگرورزی است.اندیشه کهنه با بیان نوین باز هم کهنه است.اگر از سر نادانی از مهرورزی یکی فرار کنیم بی گمان به خودخواهی یکی گرفتار خواهیم شد.سخن خوب بگوییم نه خوب سخن بگوییم.تنها نداشته های کوچک با آدمهای کوچک پر می شود.خودخواهی جدایی بین هوشیاری و نادانی است.

اسلاید 16: آدم ناتوان را جهان و آدم توانا جهان را دگرگون می سازد.باور بیش از اندازه دروغگویانی می سازد که با بی آلایشی دروغ می گویند.از دید آدمی هم باور باشیم نه از دید باور.ارزش دانش در دگرگونی است نه در پایداری.تکرار، تاریخ می شود ولی تاریخ تکرار نمی شود.گاهی اگر دشمن داری یا ناتوانی یا ستمگری.همبودگاه یاوه ها، همبودگاه پرخاشگر می شود.بهترین آیین گذاری کمترین آیین گذاری است. هر چیزی که تکرار شود پذیرفتنش آسان تر می شود هر چند بی دادگری.شاید نکوهش تباهی فرمانروایی را زدایش نکند ولی کم می کند.

اسلاید 17: چرخ بر هم نزن بازی دوران استگر چنین نباشد جمع حیران استگفت بسوزید تا که روزی بسازیدرسم نابودی عرف این میدان است

اسلاید 18: بهانه گیری نکنیم باریک بین باشیم چون بهانه گیری از نادانی است و خرده گیری از دلاوری.خردمند پر از گمان باشیم نه نادان پر از باور.زندگی دادگاه نیست.اگر تو همانند من بیندیشی و من همانند تو پس هیچکدام اندیشه نمی کنیم.شاید اندیشمند آفریده شدیم که همچون گذشتگان کار نکنیم.نه دانش بهتر است و نه دارایی اگر خرد نباشد.ارزش آدم با اندیشه است نه به اندام.پیشرفته بودن هر کشور به ساختارهاست نه به ساختمانها.خود بزرگ بینی دست آویز بی نام و نشان شدن و واپس ماندگی می شود.گذشته زیستگاه بود زمان برایش هزینه نکنیم.

اسلاید 19: هنگامی تخم نادانی بپاشی خودکامگی برداشت می کنی.نایکسانی را دنباله روی کنیم. تنها از آدمیزاد باید ترسید.رسانه وابسته می تواند جای ستمگر و ستمدیده را جابه جا کند.درد گفتنی هیچگاه نهفتنی نمی شود.دلدادگی نه داد و ستد است نه پیکار.آسایش بدون آرامش به چم زندگی در زندانی بزرگ.باوری که سرزمین بازشناخته کند پافشاری بی خردانه است.در جهان ما همه چیز تاریخ پایان دارد.باوری که سرچشمه درآمد شود گسترش دهنده اش فریبکار می شود.

اسلاید 20: نادان به اندازه کار و خردمند به ارزش کار بها می دهد.دانش می گوید شناخت اندیش باش نه سود اندیش.با آموزش می شود آزادی را دریافت پس باید آزاد آموزش دید. هنگامی چاپلوسی پیشه شود باریک بینی ناپسند می شود.تلاش کنیم بدهکار جوانمردی و بزرگواری باشیم و بستانکار خویش.بی دادگری در تهیدستی است و تهیدستی دروازه هرزگی.برای دانستن هر چیزی پادش را هم بررسی کنیم.با شاد کردن دیگران زمان را شکست دهیم.با هوش خود پیروز شویم نه از نادانی دیگران.هراسناکترین جای جهان جایی است که در آن دانش، هنر و اندیشه نباشد.

اسلاید 21: ماییم و هزار قید و بند عاریههر قیدی هست به بندی عاریهشود روزی که بگسلند بندهایا که خود به بندی می شویم عاریه

اسلاید 22: آنگاه که زنی آگاه شود دودمانی آگاه بماند.رفتار آدمها وابسته به چگونگی زمان و جا است.برخی آدمها همچون مردگانی با اندیشه هایی کهنه از گورستان تاریخ آمده اند تا بازدارنده پیشرفت باشند.در همبودگاه آزاد باید اندیشیدن با بانگ رسا باشد.آدم خردمند و باهوش سرسپرده نمی گردد.نادیده گرفتن زن به چم نادیده گرفتن نیمی از آدمی گری نه نیمی از آدمها.با آزموده های دیگران نمی شود زندگی کرد.درستی و راستی آدمها همیشه پنهان می ماند.همه کسانی که وارد زندگی ما می شوند آموزگار ما هستند.آزادی بخش نبوده و نیست چون آزادی بخشیدنی نیست.

اسلاید 23: دو گونه ناموری جدا از هم هست، یکی پیش از مردن یکی پس از مردن.ارزشهایمان را با بررسی برآیند گزینش هایمان در پرتو آزموده ها ویرایش کنیم.همه ی ما روزی هیچ کس و هیچ جا نخواهیم بود.برای کامیابی از مرز خستگی باید گذشت.باور من نیکی کردن است رهای از هرگونه ناهمسانی در نرولاسی، آیین، نژاد و کشور.سرنوشت به چم پشتکار و گزینش.هیچکس از جدا شدن هیچکس نمرد.چیزی که تاب نمی آوریم سربار نکنیم.زن زندگیست و زندگی کرامند نمی شود.زندگی خوب یکبار کافیه.

اسلاید 24: ترس در پنداشت همگانی هست.دلباختگی فرای خرد نیست.هنر بازگو کردنی نیست.دم را می شود بهشت و دوزخ ساخت.هرجایی به گزینش خودت بهشت است هر چند دوزخ باشد.اگر زمین نخوردی به چم راه نرفتی.دشمن گاهی راست را در دروغ می گوید.شاید سود گروه سود تک تک ما باشد ولی سود تک تک ما سود گروه نیست.اگر نخواستی در سوگ آینده باشی به گذشته فکر کن و اگر نخواستی اندوه گذشته را داشته باشی به اکنون اندیشه کن و اگر نخواستی اندوه اکنون را داشته باشی رویهمرفته اندیشه نکن.ندانستن بدی است ولی بد دانستن بیسار ناگوار است.

اسلاید 25: هر باوری که واژه نمی دانم را ندارد فرجام بد دارد.کار من نباید با باور دیگران سنجیده شود.هوش زیاد و باور کم ترسش کمتر از باور زیاد و هوش کم است.همه ی آدمها آدم هستند تنها گاهی فراموش می کنند.رنگ توده را نمی پسندم چون رنگ ریاست.آزادی نوشتن نسک است نه خواندن نسک.اندیشه دربند، درستی و راستی را پیدا نخواهد کرد.در پی گمنامی باش تا رسیدن به آوازه چون ناموری بهره گمنامی است.تنها زمانی چیزی را بازگو کنید که می خواهید فراموش نکنید.بی خردان می دانند که باید بدانند ولی نمی خواهند که بدانند.

اسلاید 26: هیچ روبنده ای در دیرباز بر چهره نمی ماند.اندیشه ها دستاورد آدمها هستند از آدمها خرده گیری کنیم نه از اندیشه ها.باورپرست نباشیم ونکه باور شناس باشیم.آسا شکن های راستین خشک مغزها هستند.شتاب در دوستی به چم شیوه ی آهسته دشمنی کردن است.اندازه خود را بدانیم تا کم و بیش خود را بشناسیم.نترسیم و تلاش کنیم نه اینکه تلاش کنیم و نترسیم.بدبینی خوشبینانه بهتر از خوش بینی بدبینانه است.کامیابی گزینش همه است ولی همه گزینش نمی کنند.دروغگو کردارش ریا و اندیشه اش تباهیست.

اسلاید 27: دویدن با راه رفتن آغاز می شود.پذیرش لغزش به چم لغزش کمتر است.آدم دردمند پی بردن به دردش می خواهد نه همدرد.یک بار بمیریم و هزار بار زندگی کنیم نه وارون.راه درست را بریم تا درست راه بریم.کسیکه باوری را دیرباز بی خرد پذیرفته باشد در زمان کم با خرد کنار نمی گذارد.با اندوه و زاری به هیچکس نمی شود نزدیک شد.دور زدن خردورزی به چم فریب دادن خود.کسیکه لغزش داشته بیشتر استوان است.کهنگی برای دوستی خوب است و برای دلدادگی نه.

اسلاید 28: دوستی را پرس و جو لازم نباشددر زبان حق گفتگو لازم نباشددر عمل گر اخلاص داشته باشیدر پسند دوستی هیاهو لازم نباشد

اسلاید 29: مرگ رواست چون که همه با آن میرسند.شاید با پیش آمد شکست بخوریم ولی با گزینش می پذیریم.تاریخ به چم برگشتن تکراری برگ است نه برگ تکراری.بسیار خوب است که دل و مغر نرولاسی ندارد.سخت ترین دلتنگی، دلتنگی برای خودت است.هر درخواست از دیگران یک دیوار به دور خودمان است.در همبودگاهی که آسا بدست مردان نوشته شده باشد گفتگو ی هوده زن سرگرمی بیش نیست.پیوند شیفتگانه میدان زور آزمایی نیست.آدم زنده به چم توان بازگو کردن باور و اندیشه. با کهنه های خوب تازه بمانیم و با تازه های بد کهنه نمانیم.

اسلاید 30: تاریخ آموختنیست نه آویختنی.برای کسانی گفتار نسازید که شایستگی واژه را هم ندارند.پیشرفت به چم آزادی خرده گیر و ناسازگار.نادانی به چم ایستادگی در برابر دانستن.بدترین خوگرفتن خویگری به آدمهاست.هنگامی از چیزی بترسی به چم دوستش نداری است.بلندی و کوتاهی آوا بستگی به جدایی دلهاست هر چه بلندتر دوری بیشتر و وارون.پهلوان خود باشیم پیکار گذرا است.برای بدرود گفتن نیاز نیست نامه بنویسید.والایی باش که میخواهی نه کسی که می خواهند.

اسلاید 31: چاپ برخی نسکها ناسپاسی به درختان زمین است.روزی نرسد که جانوران برای دشنام به همدیگر بگویند ای آدم.اگر جایی فرتورتورا بزرگ می کنند به چم این است که خودت را کوچک می کنند.همانگونه که اندیشه ها به دستاویز مردم دگرگون می شوند، مردم هم به دستاویز اندیشه ها دگرگون می شوند.برآورد پیشرفت گروهی هر همبودگاهی با جایگاه همبودین زن انجام می شود.همینکه در بند یاوه ها نباشی آزادی.دلدادگی جاودانی سخن نادرست است، اگر پیمان شکنی نباشد.مهرآمیز کار کردن پیشکاری نیست که باز پرداخت شود.همکنش با زن نه دستور دادن، در زیر خاک همه یکسانیم.چه سواره باشی چه پیاده روزگار همواره می چرخد.

اسلاید 32: گاهی هماهنگی خوبه ولی هر آهنگی نه.دلدادگی که آبادگر نباشد بی گمان ویرانگر خواهد شد.به شمار آدمها جهان بینی هست.هر چه رویا بزرگتر باشد انگیزه بیشتر و پیشرفت تندتر.خوب بودن چرایی نمی خواهد ولی برای بد بودن باید انگیزه درستی داشت.یادمان باشد هیچکس دوبار زندگی نکرد.نام و نشان با خرد پا می گیرد نه با پذیرفتن یا نپذیرفتن از سوی دیگران.زندگانی و زندگی رونوشت ندارد ارزش هردم را باید دانست. برای خوشنود کردن خودمان زیاد سخن نگوییم.هر سپیده دم پس از بیدار شدن، بیدار شویم و بیدار بمانیم.

اسلاید 33: هیچگاه تاریخ با کجروی تن به بیراهه نمی رود.دروغ های شناخته شده در زندگی، همان خوشآمدگویی ها هستند.پاس داشتن برتری باید در کنار فراهم کردن روزی باشد.آدم بودن در کردار است نه در نمابه هیچ دسته کلیدی باور ندارم تا کلید سازی را یاد بگیریم.کسیکه خانه اش از چوب درست شده است پیرامونش آتش روشن نمی کند.کلید گوارایی و رنج هردو دست ماست.دلباختگی به چم همانسان که با خودت سخن می گویی با دلبرت سخن بگویی.نخست زندگی کردن را یاد بگیریم سپس زندگی ساختن را.برای دیگران فروتن باشیم نه خودپسند.

اسلاید 34: میخانه ها در عصری جمع شدصحبت از می و مستی کم شدگویا مشکل می و مستی بودیا که سهم ما از هستی کم شد

اسلاید 35: آدمها را از روی ناهمسویانشان بشناسید.خودخواه نباش هرچه می خواهی بخواه.اندیشه پوسیده زبان را هرزه می کند و وارون.بزرگراه کامیابی پایان ندارد.با خویش نبرد کنیم تا آشتی پایدار بماند.اگر به مرگ بخندی بی گمان به زندگی ترشرویی نمیکنی.همیشه از خود پدافند نکنیم گاهی به خود آفند کنیم.کسانیکه باورشون واداری است را نباید به سخره گرفت ونکه باید همدردی کرد.نسک بخوانیم که چند بار زندگی کرده باشیم.کامیابی دل پاک و دید روشن می خواهد.

اسلاید 36: هنرمند کسیست که ندیدنیها را دیدنی کند.اگر خود هموار باشیم هیچ راهی ناهموار نخواهد بود.آمدنی را باید چشم بره بود و رفتنی را باید یاری رساند.در گزینش بی خردی همه ی آدمها آزادند.دل بستن به سرپرستی کردن، توانایی باز شناختن را از آدم می گیرد.درستی و راستی ها بیشتر جدایی می آفرینند سپس دروغ ها.نادانی خدادادی نیست برای کودن شدن باید آموزش دید.برای کامیابی باید به روز بود نه به زور بود.دلباخته شدن را همه بلند هستند ولی دلباخته ماندن را تنها شماری.بدترین رخدادها درخشان ترین آئینه زندگی هستند.

اسلاید 37: پیشرفت به چم بهرمندی درست و به هنگام از پیش آمدهاست.اگر چالشی به چم خودت چاره نشود به چم بخشی از چالش خودت هستی.در برابر برتری بیجا و تندخویی، هم خاموشی هم فریادت بیاد می ماند.برخی با دلدادگی زندگی می کنند و برخی تنها زنده اند.از آدمهایی که هیچگاه به خود دودلی راه نمی دهند باید ترسید.شاید خیلی چیزها را بشود پیشکش داد ولی اندیشه را نه.کشوری که انباشته نفت و گاز ندارد تهیدست نیست، تهیدست کشوری است که تهیدستانش به سان سرمایه داران زندگی کنند.کامیابی را از خود گرفتن گناهی نابخشودنی است.باید زیست و در زندگی دنبال دادگری و دادمندی بود.نابودی فرهنگ به چم نسک را از دستفروش بخریم.

اسلاید 38: بین آوای درونی و بینش من داد را گزینش میکنم چون داد توانایی دگرگون کردن دارد.همیشه و همه جا تنها نیروی روا، زور رواست.هیچ درستی و راستی نیست که برای بدست آوردنش جان هزینه شود.زیبایی زن در دلدادگی، شاد بودن و پیکار کردن استآدم خردمند به چم بیشتر با سهش و کمتر زودرنج.برای داشتن آینده خوب نباید به ناگزیر گذشته ی خوبی داشت.بهترین سنجش، سنجش خویش است.هر چه که از نیاکان به من رسیده باید گردگیری شود و بازسازی هر چند باور. رویداد ناگوار بزرگ را مغز کوچک بوجود می آورد.دروغ گفتن به چم هم بسیار خواهی و هم کم خواهی در گفتن گفتار.

اسلاید 39: پیشرفت در جنگ افزار نیست در آسودگی است.هشیار باش که نادرستی دید نابودی هوش می شود.اگر ما چیزی را نشدنی نکنیم خودبخود ناشدنی نخواهد بود.اگر تنها به آرمان اندیشه کنیم به آرمان نمی رسیم.هرچه بیشتر می خوانم که بیشتر بدانم آگاه می شوم که کمتر میدانم.همه ی پر آوازه ها والا نیستند ولی همه ی والاها نامدارند.هر کس به زبان آدمها سخن گفت که آدم نیست.زن دلباخته فراموشکار نمی شود.شاید همه بگویند مرگ سزاوار است ولی من می گویم زندگی سزاوارتر است.یکتا باش و یکتاپرست هرچند در دلباختگی.

اسلاید 40: بر مزار من خنده به ز گریستن استچون به یاد روزگار با من زیستن استمهر فراموشی بر من نهد گریه دوستگریه نباشد جاییکه با من زیستن است

اسلاید 41: برای برخی خودشون باشید نه خودتون.برای خندیدن به جهان باید هم سرنوشت بود.ناهمگون در میابیم چون ناهمگون آزمون می کنیم.کسیکه با شنیدن راستی و درستی کر و دیدن درستی و راستی کور می شود آدم نیست.روزی خواهیم دانست که زن بودن تنها تن بودن نیست.کینه ورز نیستم چون خود را از برای دیگران کیفر نمی دهم.هر آدمی را کمتر شناختم بیشتر دوستش داشتم و وارون.پیمان شکنی در دلدادگی به چم دزدیدن دلباختگی است.زندگی بدون شما هیچ است.افسون زدایی نشان کشور داری در جهان سوم است.

اسلاید 42: نخست باور کنیم پس دوست داشته باشیم.برخی جاها خاموشی درخشانتر است.برای دیگران دگرگون نشو، هر جور که باشی جور دیگری تو را می خواهند.جهان بیرونت نشان از اندیشه درونت دارد.شایستگی باید به گستردگی گنجایش باشد.از همدیگر انگاره ی آدای داشته باشیم نه آنگاره ابزاری.زن دلباخته مرد شایسته می خواهد.پسرفت فرهنگ به چم راهکار کوچک برای دشواری بزرگ.اندوخته دلدادگی ات بیشمار کن ولی هزینه دلباختگی ات به اندازه کن.بی آرمان که باشی ابزار آرمانگرایان می شوی.

اسلاید 43: خودکامگی، فرهنگ بهره فرمانروایی بر نادانی فرمانبری توده را نهادینه می کند.خردورزی در سخن آشکار داشته باشیم نه انگیزه تراش.زن دل خانه است اگر نتپد خانه فرو میریزد.هیچ کس با شناساندن خرد، خردمند نشد.پیشامد بی ریشه زمانی رخ می دهد که بی ریشه انگاشته نشود.با هیچ باوری از آدمهایی که ندیده ام بیزار نمی شوم.همیشه نیمی از آدمها را تنها ببینیم و نیمی دیگر را روا بدانیم.جداسازی پیرامون شادمانی زنان همسان بدرفتاری است..با هم باشیم ولی به هم نباشیم،تنهاییم.جای خالی برخی از چهره ی برخی زیباتر است.

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان