صفحه 1:
ل رز
cre) ا ۱۳
صفحه 2:
ofp,
ir git}
صفحه 3:
صفحه 4:
صفحه 5:
1- تعريف و ضرورت نبوت
ال سر سر سر
باس ر رن زر
لب سای eye
صفحه 6:
او مراب
ل ل ا 1-عامه 2 خاصه
وت عا مه: مجموعه مباحنی که سامبر معینی اختصاص ندارد و درباره
DS Be hy Sy
ا Sen
مانند حضرت محمد بحث و كفتكو مي كند.
صفحه 7:
م
صفحه 8:
الك نهنا و مدوم امسر
د 5 أت AS براي هدایت انسانها
شده تا معارفی را بدون واسطه انسا
صفحه 9:
درتعريف سل در
1- پیامبر با
ee) oe eee
eo
صفحه 10:
ب) متا و wp pag
وحي تعبیر مي گردد يكي
صفحه 11:
صفحه 12:
-ب) سي در ثرآن
صفحه 13:
صفحه 14:
اتتعربة ن حتل ر حدس و شود عرفائي
ofl se
ge Gig, 0
صفحه 15:
نظر یه شیخ مفید؛
vet ار
صفحه 16:
صفحه 17:
صفحه 18:
CE ed et Id ad
صفحه 19:
تفاوت وحي با تجربه ديني:
صفحه 20:
صفحه 21:
6 فرورت وی و تیابری
صفحه 22:
«بتموخ مطالب آلنسیس کارل درراره شتاخت انسانء
۳
حمهعد رح ۳
سحسرعه و روابطش با محیط خار
صفحه 23:
صفحه 24:
صفحه 25:
a Gees dye Je دو
ذو الف ب
صفحه 26:
صفحه 27:
يذ مخ 7 حارو ae اه
صفحه 28:
صفحه 29:
صفحه 30:
20
صفحه 31:
صفحه 32:
ce ای بر ار رت را
زند کي سقول و پاك رسنسون نسوده است
صفحه 33:
الف) نظريه تتارض عير و ديز
دو تحول مهم در قرن 17 و 19 ميلادي در كيهان شناسي و
صفحه 34:
نظربه داروین (کتاب تبار انسان)
الف- تغييرات كوجك و ظاهرا تصادفيء در ميان افراد يك نوع
.پدید مي آید
ب در رقابت و تدازعي که میان افراه يك توع ی نع
كوناكون در يك محيط يديد مى آيدء تغييرات ياد شدهء
«امتیازهای نامحسوس اس و
ج- افرادی که دا Prue) امتیازات هستندد بیشتر عمر اکرده
a بيشتري در این aes در دراز مدت و به
ات طبيعي صوزرت مي كيرد
صفحه 35:
PEt eed KS Nee el eons
Le.
سیر رز رك در ظاهر —— 0 ضين
صفحه 36:
صفحه 37:
عللي كه در يبدايش اين شهرت نقش داشته اند:
صفحه 38:
صفحه 39:
off
ge Gig, ۲ 0
صفحه 40:
#ب) ذظریه تمایز طبر و ذين
مدافمان این نظری ells سل کل رت بر اد
صفحه 41:
صفحه 42:
احکام ایمان آورده اید و به بعضی کافر می شوید.
پس جراي تین سردم بد تردار یس
— lt
صفحه 43:
a Bale: تعامل عللم و دین
Se 3 رود را به دون دستد تقسییر سي BS
صفحه 44:
: 2 میات برحی از ۶۱۵ های عل ودب
sa a
صفحه 45:
را را
صفحه 46:
صفحه 47:
صفحه 48:
eh ل ا د
برداخته يس جرا كفته مي شود كه براي دنياي امروز قرآن ارائه
تكنيك نموده است.
resell) ا pyres ل سح
ل ا اه
248
صفحه 49:
)هت در ثرآن
دسته بندي حوادث تكنيك ساز در قرآن كريم:
الف - تكنولوزي اطلاعات
1 ار طرش موحودات برنده هوابي
2 ترسزلای ساتیر بر جت بتدو SINE
وتان از آمازدات وحي
صفحه 50:
—_—_ lt
صفحه 51:
98 مس
ل 0
صفحه 52:
و بر برد Se
ofl se
صفحه 53:
صفحه 54:
هنشت در ثرآن
در يك جمع بندي نهايي مي نوان گفت:
1- قرآن تصريح به صنايع مختلفي دارد. برخي از اين صنايع
در ضمن آيات اعجاز و آيات فيامت است و برخى در متن
الا ROW | Speer Mone rea
صفحه 55:
هنشت در ثرآن
در يك جمع بندي نهايي مي نوان گفت:
2- از همه آيات می نوان برای تولید ایده هاي نو بای
بارادایم تكنيكي وحي مدار استفاده کرد. در تکنيك وک
ء زحمات عرقاني كاركاهي در كنار
لا برد از مراد ر جع رح
تفكيك مي بردازد.
مدار تجارب بشر
صفحه 56:
8)ضنعت ذر قرآن
در يك جمع بندى نهابي مي توان كفت:
3- در جهان سه پارادایم فكري براي تولید 0
3
00 cee nee
صفحه 57:
4 قرآن. اعجاز و مصونیت از تحریف
الف) از سوي خدا بودن فرآن
1 تست ر رات ر کر ترارن
صفحه 58:
قرآن» امار و مصولیت از تس رد
يه قرآن از وهای بر میتوات نارق كرقت:
بر را
بای ان سان ا
eee اه ن در زندگي فردي و اجتماعي
و علمي بشرء و میزان اهتمام پیروان به قرائت. حفظ. نگهداري؛
دیس راطا شار
صفحه 59:
Cl ت رآن: اشتاز ز معئیت از تعریف
درشناخت فرآن از راهبای ربر میتوان باری گرفت:
٩ رن اه سا وان 5 Als اس
ات ترا ار ترا
3 سل ترآن به اسیار ارتاری ر ار ارکری آیات با دیسر
Fees Tes eee rena ee ene
کلامي و لفظي آن(قصاحت و بلاغت)
صفحه 60:
لما قرآن: اتبجاز و مسووئیت از تعريف
شرت خدا بودن قرآن
آياتى كه بیان دلایل از سوي خدا مي پردازند به دو دسته کلی:
Ge اد آيات را آيات fare, Gls, UNS بيانكر Shia
مي نامند.
2~ - آیات بیانگر نقلي بشارت centr rg Bee ان لا
yay Denes DU) ree رل تا
صفحه 61:
"7۳۹
صفحه 62:
با ترآرنه اصبتاز و سولیت از تحریش:
ب - مصویت قر آن از تحریف
Buys Wester a
SoS See) eines ees ears
شده است و در لغت به معناي منحرف ساختنء مايل كردن و
رو زر ۱ بر دا و
ا
صفحه 63:
ترآزنهاستتاز و مصونیت از ت#عریش
رز رل لالز لت(
را کار
در ثاربخي عدم تحریف قرآن. آموری چند مطرح است:
سا حرف عرر ساصر ترآ ر سارت مترسا آنان به ار
دا رای ب ی اس رات را سر ات ار
2- انس فراوان مسلمانان با قرآن و حفظ و تلاوت آنان
صفحه 64:
لها قرآن: اتنجاز و مصرنيت از #تريف
wes eye)
3 نقدس فران IG ayy Cee cena تست به
هرگونه تغییر در آن.
4- دستورها و توصيه هاى ويرّه ييامبر درباره تلآاوتء كتابتء حفظ
و جمع اوري قران
5- مسئله تحریف نشدن قرآن در ضمن انتقادهايي که از سوي
صحابه و ائمه اهل بیت به زمامداران پس از رسول خدا شده
است .
صفحه 65:
قرآن» امار و مصولیت از تس رد
ب- مصونیت قر آن از تحریف
3- دلایل روايي:
در ان ا es رت انار سس
= یت ی
ب- روایات پرشمار که قران را مرجع و محك بازشناسي اراء و
تساياات و جريائناي سل زر باطل سر داند.
ج- در روایاتی ضرورت محك زدن روایات با قران و کنر گذاردن
رابت سبح نار رانررد تات ترار نب eS
صفحه 66:
Cl ت رآن: اشتاز ز معئیت از تعریف
ب- مصونيت قرآن از تحجريف
4- دلایل قرآنی:
ترا ار رال ان و
فصلت مبداء نزول ذکر دستگاه وحی الاهی است و دیکر آنکه
سیانت ر پاستاری از کر برای ال دسر
صفحه 67:
صفحه 68:
)| خاقدیت نش
ان آاذلة نقلي Cos
ادلهنقلي خاتمیت
صفحه 69:
0
صفحه 70:
Pe ese eee are Seal)
لل را ی(
ب) كيفيت هماهنكي دين ثابت با نياز متغير
صفحه 71:
صفحه 72:
صفحه 73:
6 اسالم و مقتفیات زمان
Soe eed
صفحه 74:
0- اسلام و مقتفيات زمان
ب- كيفيت هماهنكى دين ثابت با نياز متغيو
صفحه 75:
- اسللام ر مقتضیات زمان
ee Nar a) ا
صفحه 76:
6- اسلام ن مقتضیات زمان
orn ۳ ار
صفحه 77:
و
2 اجتراد بويا
4- توجه به احکا
صفحه 78:
ofp,
_ apatite
صفحه 79:
7- قلمرو دين
Bay Sus (Al ان
صفحه 80:
صفحه 81:
صفحه 82:
9 7
صفحه 83:
1- تاترز ین
ue ee از در
صفحه 84:
صفحه 85:
صفحه 86:
صفحه 87:
Paps gpl
ا ی بو
صفحه 88:
ج - جامعیت دین
Farge
صفحه 89:
ج - جامعیت دین
اكر etal alls را
صفحه 90:
صفحه 91:
aes es الا
"7۳۹
صفحه 92:
صفحه 93:
صفحه 94:
تسرد ادران- لا
0 ا nee ae
آنها مورد قبول پیروان و نیز مورخان ادیان و on وحاني
صفحه 95:
Bayhalaw 5
صفحه 96:
مرت سر بربردللیر اسر
یم آسماني پیشین, جزء
انان نهر
صفحه 97:
سید ادیان 3
صفحه 98:
تسده اسیان دق
بر ار
صفحه 99:
صفحه 100:
صفحه 101:
0 Ter oe
1- کلیات امامت
الف) ماهیت امامت
صفحه 102:
با مامت
نراع بر سر جانتيني پیاسبر از نخستیرن مباحت است که
لازاه حشرت ميان ملالا رو ات"
صفحه 103:
صفحه 104:
صفحه 105:
دابا مامت ل
بل یت
بت ی بت و 'مفتذا دا
صفحه 106:
صفحه 107:
صفحه 108:
11 تواست Ly
رد رد در تم نب
0 es
7 ۳1
صفحه 109:
11 تواست Ly
ب تتارت در Sab) S575
شیت oa دارای در اخترف لاس در سايكاد ادادت نيز
صفحه 110:
صفحه 111:
> تسیین اسام
شاه ماد
صفحه 112:
صفحه 113:
صفحه 114:
صفحه 115:
صفحه 116:
1
صفحه 117:
صفحه 118:
صفحه 119:
صفحه 120:
صفحه 121:
نايا مامت
د- ضرورت کر لت
صفحه 122:
0 Ter oe
صفحه 123:
وله و
یه تزا
558
2
لل
ا
حد یبن
صفحه 124:
راواقعارعد م2
صفحه 125:
بث تقلین : جکیده مدلول این حدیت. آن است که
سوله سدان اولي به نقر, یا اولی بد طاعت است.
صفحه 126:
صفحه 127:
صفحه 128:
Qa بلواعتاند
رن اس
صفحه 129:
صفحه 130:
صفحه 131:
مالمللسزفااضق -2
ا ل ا ان
.سیوآمدهلست
صفحه 132:
صفحه 133:
صفحه 134:
صفحه 135:
0 Ter oe
صفحه 136:
صفحه 137:
صفحه 138:
138
صفحه 139:
صفحه 140:
فولمیت "3
لت چا در
بسشایتاددبانپسیش از لسلام 1
در انين مسب اندیشه موعوه در سه رکونه نشان داده شده است که گونه
دود یرای سای ات
Comey eis ار را
نويد وجءسعيسوبه منابه داور جهازدر آخر يمان- 2
بسا سر ترا ح سر درا
د
صفحه 141:
صفحه 142:
سولادویت*3
الک بل درب
هدف اساسى بعثت ييامبران كامل كردن شرايط رشد و تكامل آكاهانه
ah, 15 بااخزار كرفي رسي در دسترس دره تن
مى را را كه الام آخرين دين آسماني الدكاء
55-5 سس لس آخرین بیامبر خداست. و نا ابد آیین و پیامیر
Fee es aes Us
صفحه 143:
عوزوست :3
See ال
لاتوت لا
eee ay als ترا
1 Boe Nees Sas ee ese
مشود
ie eal oe سر ند لس زار
crear م Pyar race Fe
ay Sle SLs OM
143
صفحه 144:
سولادویت*3
تخرد اسر
ل
ea لا رل زر رت ( رد
ل ره رل مر
هجري در نوشته هاي متعددي كرداوري شده است. این
پرشتد سا که بد احول مدرنه خيرت يانسد: إمالى تنبا
.قرن 4و د هجری را Se Oe)
صفحه 145:
كينوت 3
دنر رد poll
راز غیبطمام مهد یدعج) -2
eee ۱
1 De ا Fee
Tee Vay ab رت ae ا
داشته پاش ات راز و حكمت واقعي غیست مهدي (عج)
را تنها خدا مي داند و به | 0
لاد دار
صفحه 146:
كينوت 3
دنر رد poll
تت و
اگر عمر ese رت زر مارد تال z شناخته
شده باشدء دستكاه مهدويت از لا و معجره اي از
معجزات مكرر تاريخ أديان و ييامبران است. همانطور كه
در قران در سوره كهف خفتن 300 ساله اصحاب كهف و
در سوره عنكبوت در آيه 14 عمر نوح 950 سال امده
.است
صفحه 147:
ناوین بحس سوم
صفحه 148:
صفحه 149:
سناشیسول- 2
J اس را را
صفحه 150:
مهمترین برسش در دوران غیبت کبراء بس از تبیین علل
fo ED | one eran Bony Pe cane
ار را ۱۱ ۱
Com Uni ۱۳
2 rns en ee eee roe
رهبريخویشسه چه کسوباید رجوع کند؟
150
صفحه 151:
آیا جان شیر Cee معصوم متصور اسستا وظایف-3
لنازرا لنجام دهد؟
با 0
علرزود بر ريش يابي تاريخي سزضرح و بررسي, تصزص ستبره
بل ee) Se
.از ابعاد قضيه در رسيدن به ياسخ منطقي مؤثر باشد
15
صفحه 152:
صفحه 153:
مي توان استدلال كرد كه رياست و سريرستي جامعة
جر اسر ورس ا م
ات سر را سر زار بر زر(
1 مر سر سر سره زنرج میگردد ey
2- لتصافجانشيزبه صفات لازم دارد
صفحه 154:
در تعیین امام معصوم صفاتی چون عصمت و اعلمیت باعث
مي شد رکه انتخاب امام در ورای صلاحت انتجاب مردم
PT ey Deen eae arene Sse be
aye als (Ge 2 5) eee de ae
i ۱ cing eerie
154
صفحه 155:
60! il ير Lae rom ge ary
با نصب نواب اربقه بو19۵
صفحه 156:
صفحه 157:
صفحه 158:
صفحه 159:
صفحه 160:
اشوس للیت»(4
صفحه 161:
صفحه 162:
ریت4
الک ولات تا آغاز غيبت (ع)
etre ان بد صزرت رسي شكل ترفك
صفحه 163:
تسار شش وللیت 4
مت در عصر غیبت (ع)
صفحه 164:
صفحه 165:
ریت4
ب ولابت در عصر عیبت (ع)
صفحه 166:
معصوم از ذ ee كن
كك عنوا ne
صفحه 167:
ofl ao
w= By we) is
صفحه 168:
ریت4
2 = PD
احمد نراشي در کناب عوائدالايام اشاره کرده که
بردو امرو
صفحه 169:
صفحه 170:
3 شرلیطررلایت pols
الف- ولابت جیست؟
(۱
صفحه 171:
صفحه 172:
صفحه 173:
صفحه 174:
صفحه 175:
«فرلهممیسا )63 باشد
صفحه 176:
صفحه 177:
صفحه 178:
این شسوایطو یت 9
0 ار eu ج١٠ ایران + زیزتی سا رسبرء میرن بیان
2
صفحه 179:
ناوین بحس سوم
صفحه 180:
فصو روت تسفرق 9۳
ل - Sign Mae S35
صفحه 181:
سر لاس لا
صفحه 182:
صفحه 183:
صفحه 184:
حر
و تبرش
۳
Ga
۳4
رد
بل
١ نقلي زر
بت
صفحه 185:
Seen
صفحه 186:
صفحه 187:
Yo Mand Sy
SET ef ey =|
err ere:
صفحه 188:
صفحه 189:
صفحه 190:
)). .تصرف كنندة رت هت مسلمانان 2
صفحه 191:
راد راب رات
صفحه 192:
صفحه 193:
ال نالرت
EWEN
5
مرت
ests
9 امام خمینب
سر فرمايد
صفحه 194:
صفحه 195:
هموايهم لمورى وجود دارد كه مربوط به فرد
صفحه 196:
ولايض هد و اوملسي 9
ال بر نرب ات
صفحه 197:
9 ولعي pd pels.
ال بر نرب ات
صفحه 198:
9 ولعي pd pels.
صفحه 199:
Dyas Fay
ES pes جانكاة فرنام
صفحه 200:
۳ ار ری رليجانبداریاز صمو کرد
سارگاریم شروط -3
صفحه 201:
کیمانه sl در 005 بیفتد بیمناك اند
ofl se
ge By we) 3
صفحه 202:
ofl se
صفحه 203:
صفحه 204:
ofl se
صفحه 205:
9 ولعي pd pels.
ae ی دیس زد ترلاس
صفحه 206:
9 ولعي pd pels.
ج- تست تین ز ما
صفحه 207:
صفحه 208:
لتیبته ليري بعزرت استتراي كليلاق درس
صفحه 209:
لتیبته ليري بعزرت استتراي كليلاق درس
صفحه 210: