صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
* بيست سال يزوهش كلامى وفقهى ل م *دکترای فقه واصول( حوزة علميّة قم) * بيش ازده كتاب و شصت مقالهُ منتشرشده در موضوعات ديق" * مؤْسّس مركز مطالعات راهبردى وآرمانى * تدريس فقهء اصول ومباحث كلامى در حوزه ها ودانشكاههاى مختلف

صفحه 4:
انديشة مهدویت ‎ae‏ الل ا ات

صفحه 5:
این اندیشه اصل» شاخصه وپاية مکتب اهل بیت است.(وی کی اعتفادی) انس با امام بهترین راهکار برای رشد و ترببت افراد و اجتماعات است. (سلام حضرت اثر پیراهن یوسف را دارد.) ظرفیت بسیار بالایی در ایجاد و حفظ معنویّت معطوف به حاکمیّت در جامعه دارد. برای عموم مردم بویژه جوانان جذاب است.(فطری بودن) دشمنان دین از اين اندیشه می ترسند و در صدد تخریب یا تحریف آن هستند.( به لحاظ دشمن شناسی)

صفحه 6:
سرورت بازانگاری انديشة مهدو آموزه استراتزى دكترين كزار 3 اعتقادى لا افديشه مادرء نظام بخش وصدل ساز

صفحه 7:
مهدویت انديشة ماد نظام بخش ومدل ساز Wi cS sb ‏رفتاری و عملی‎ Ss ۳۱

صفحه 8:
ساما نة تبلیخ دید جهت ‎١‏ كلك تربیت دینی : تس سر ۱ ووظیفة ما قراردادن دست مردم در دست ولی الهی است. شاخصه های ولی ومربی: آگاهی(علم) به روشها- آزادی(عصمت) ازکشش ها مشروعیّت: پیش فرض قرآن در تبلیغ حجّت زنده است. اصالت ها : عقل» تربیت. نماز» ازدواج» مسجد. مخاطب نرم افزار» حقیفت (چهره به چهره) نه مجاز» عمل» حاكميّت عينيّت: تديّن كار انسان است. بايد با حسن نیاز همراه شود. آرمانى: نكاه دين حدّ اكثرى است نه حدّ اقلى. جذب ودعوت: نه دعوت به جذب - کار محمّد امین سرت« ,ی در بالای کوه صفا و در بوم انذارالعشیره الاقربین - شروع دعوت از محبت و اعتماد نه استدلال - سئت محور: فرمولهای صد در صدی : لیس للانسان الا ما ۶/۰۰ ا تهدی من احببث ولكن الله يهدى من یشاء / ساع سریع نجی/ وما عل ۷ ۱۶ الا البلاغ المبين / ابى الله ان تجرى الاشياء الا باسبابها/ با مسب لا ۳

صفحه 9:
تدريج تنوع گروه همسالان اصول کی در تربیت دینی استمرار نشاط ‎streak‏ دمم ‎bala‏ ‎abi‏ تشویق نه جایزه دوری از. افراط توجّه به نیاز های عاطفی وتفریط وجنسی(ازسعادتهای مرد..)

صفحه 10:
مدل دهم: جریان سازی ودرگیرکردن گروه سازی استعداد پروری آرمان سازی رقابت سازی رفاقت آفرینی گفتمان سازی کمک درمانی خاطره آفرینی ادبود سازی مسجدی شدن . هینتی شدن طلبگی دانشجویی اردو وسفر سربازی ات تحول. آتش زدن عادت دهی عالم محوری قرآن محوری دعا محوری ازدواج

صفحه 11:

صفحه 12:
ذكر لفظى به ولی الهی سلام واجب ومؤثر ايشان را به د المؤمنين: مواظب حرفهايت باش كه تبديل به اعم

صفحه 13:
ذکر ذهنی a ‏اراده: پقظه میل » شوق. شوق اکید» محبت» عش‎

صفحه 14:
وق و حساسات بر اسان ‎ery Cs‏

صفحه 15:

صفحه 16:

صفحه 17:

صفحه 18:
2227 7 5 9 ۰ حسن مبارزه ‎al‏ وده الهیه

صفحه 19:
an ‏مراتب یاوران امام:‎ ات نزپیتی ),وزراء ©.ابدال: 90 نفر - دورالق ‎a fre‏ حکام 060فرمرد * 26 نفراز بنوان 6 عیسی بن مریم ,حلقه

صفحه 20:
مدل نهم: خانوادة مهدوی خانواده شد حقیقی: درمقابل کانونهای دیگر مثل مراگز آموزش 1 ‎vs‏ ۳ ملاک حاکم: همراهی لذّت آفرین در مسیرعبودیت = 7 ملاک انتخاب: معرفت, اخلاق, کفویّت» سادگی ۶ استاندارد: انسا: زرگ درخانه ۱ ‎ei‏ ا بزرگ( ازدیاد نفس) مراحل تربیت کودک: سیادت» خدمت» وزارت ظواهر: اسامى ارمانى,, قصص انطع مکالمه ى 2 اهدب ىو نی » ىو أرمانى؛ ارتباطات آرمانى, تحصیلات آرمانی.

صفحه 21:
ال اولن: میا حث انتظار ۰ تعریف انتظار : ‎can) peice‏ عنصر عمل» عنصر اعتقاد * ماهئت: احتراز» اعتراض يا نقیه : سنگر گرفتن در خانه های ضعف دشمن و تَهیَوّ: پرکردن خانه های ضعف خویش

صفحه 22:
وركى ها: رابطه نه حالت عاقلانه و عاشقانه بودن سنخيّت ساز فرصت ساز نه اتلاف وقت

صفحه 23:
آرزش معنوی: وت فتیل صبر *افضل اهل کل زمان * اجر هزار شهید از. شهدای بدر واحد *۴اجر 600 صحابی

صفحه 24:
مولی اولی : مباحت انتظار لوازم انتظار: ثفی وضع موجود نیخت مداوم اصلاحگرانه با تکیه بر اصول راهبرد انتظار: ‎coo‏ ‏* عبادت وعبودیت * تولی * شهادت طلبی

صفحه 25:
سل اول : مبا حث انتظار آسیب شناسی: #نگرش تک بعدی(خوابها وتّفات) 5 توقع رویت در زمان غیبت ۰ افراط وتفریط * مرید ومراد بازی * علم زدگی * نگاه به غرب

صفحه 26:
هذل سو مه معتخسی تلوع احتماعی ی ‎aly ac luis boa a‏ يستدد هوا ‎pe ples! cle wet) alll as a5‏ ‎i lis‏ پا ‎Cl ee‏ لقانت و ‏شاخصه های بلوغ اجتماعی: ‏الا رن کب ری تس چیه * شکوه اجتماعی: عنصری به نام مردم © استعانت اجنماعی: سنت نصر

صفحه 27:
مدل چهارم: تز زمینه سازی نظرات راجع به ماهیّت ظهور تا تحصیلی بودن: حضرت امام» رهبرىء غالب فقها و غالب مدیران وغالب نویسندگان مهدوی» دشمنان مهدویّت( صهیونیست ها و...) لا حصولی بودن: آقای وحید» تفکیکیان» بنی هاشمی» ...:راز پنهانی ورمز پیدایی

صفحه 28:
دلایل تحصیلی بودن ظهور : ولو ان اشیاعنا وفقهم الّه لطاعته کانوا علی اجتماع من القلوب للوفاء بالعهد علیهم لما تأخر عنهم الیمن بلقائنا واکثرواالدعاء بتعجیل الفرج فان فی ذلک فرجکم ©. لا يأتى الا بعد اياس منه ‎GP‏ اما لو کملت العه الموصوفه کان اللذی تريدون ‏سنّت هاى الهى: انّ الله لا يغيّر ما بقوم حتّى يغيّروا ما بانفسهم: لیس للانسان الا ما سعی» .. ‏©. انسان به هرچه که مضطر شده رسیده است. ‏استفادة فقهایی مثل پدر علامه حلی وسیّد بن طاووس در زمان هلاکو خان ر.ک: مصاحبه با فارس ‎ ‎KC) OY) ١ ‏لا‎ ‎

صفحه 29:

صفحه 30:
۰ ۰ ۷ الغلیظ وماطعامه الا الجشب 8 ۱ ۰ ول الّه ولا یعیش الا عيش امیر المومنین ‎RE‏ ‏قي ولایته بسوط الا في حد ۰ المهدي کانما یلق المساکین لزید " . * تأوي إليه أمته كما تأوي النحلة الی یعسوبها * علامة المهدي أن يكون شديداً على العمال جولدا بالیل ‏ ۳ بالمساكين

صفحه 31:
۱ ۱ مدیر یت حجت: تغییرذائقه و مبداً میل بشر به سمت عالم معنا 9 : 35 کشف شده در عالم عصر ظهور: قارَّة معنی ذا ام قائمنا وضع ده علی رژوس العباد فجمع بها عقولهم وکملت به آحلامهم» ویملا قلوب امة محمد غنی» ویسعهم عدله» حتی انه یامر منادیه فينااي: من له حاجة الي؟ فما یاتیه احد الا رجل واحد یاتبه فیساله!! فیقول: ائت السادن حتی بعطیك. قال: فیاتیه فیقول له: انا رسول المهدي» لتعطيني مالاه فیقول له: احث فيحثي فلا یستطیع ان يحمله؛ فيلقي حتی یکون قدر ما یستطیع حمله؛ فیخرج به» فیندم. فیقول: اذا کنت اجشع امة محمد نفساه دعتني الی هذا المال» وقدترکه غيري قال: فیرجع» فیرده علیه فیقول له: هذا المال لا نقبل مه شيئاءاعطيناكه.

صفحه 32:
‎(aa‏ 8 مدیریبی ۰ الآيأخذ ‎Un Ys lel‏ سیستم رجوع وارجاع منتفی می شود. 9 و تگی مردم به دیوان سالاری حکومتی کم می شود. 8 آولویتهای زندگی مردم از ماّی به معنوی تغییر می یابد. ‎٩ ۳ ۳‏ انس ساختارها وروش هایی که دینی نیست ( که لزوماً ممکن است ضدّ دینی هم نباشد) نسخ می شوند. موارد لل راش توا مصداق این نسخ دانست: ‎pale ae 8‏ اتتصادی. فرهنگی مبتنی بر تفکیک کشورها اند ‎١‏ 0 میت مکونت ‎١‏ رانين كمرك ۳ قوانین ملّی مبتنی بر میت ۷ فراديتى عرقى * پرخی قوانین محدود کنندة مسافرت( مانندلزوم گرفتن ویزا وگذرنامه) * قوانین محدود كنندة مالكيّت جز براى افراد حاص وتوانین محدود کنند؛ ازدواج افرادی که ۱ ۳ ۰ . ۱ حلال هستند ولی از دو نواد یا منطقه یا میت وقومت متفاوت: اشتارهای سیاسی, اتتصادی وفرهنگی ) مرزهای جغرافیایی وسازمانهای مبتنی بر آن مانند سازمان ملل متحد ۲ سازمانهای تجاری که بخشی از نظام استکباری وغیر عادلانة امروز م۳ ‎BCE‏ ‏۳ سازمان های فرهنگی غیردینی که به اشاعة تمدن مای پر داز 6 نهادهای مبتتی بر دمکراسی وانتخابات برد ۱ ۱۳ ‎

صفحه 33:
‎Sees‏ مد برییی ‏كرك ی: هو اشفق علیهم من آبانهم وامهاتهم ‏خوت و رجا یا شذت ورحمت: شدید علی العمّال رحیم بالمساکین تشویق وتنبیه: «یزاد المحسن في |حسانه ویْتاب علی المسيء» ف , عدالت : لایضرب احد فی ولایته بسوط الا فی حدَ ‏ولا یقبل صاحب هذا الامر الجزیه کما قبلها رسول الله .. ‎ ‏یف ۰ و = ۱ يؤيده الله بملائكته ويعصم أنصاره وينصره بآياته ويظهره على أهل الأرض حتى يدينوا طوعاً وكرهأء ویملا الارض عدلا وقسطا وثور[ وبرهاناًء يدين له عرض البلاد وطولها حتى لا یبقی کافر [ا 1 ۶ طالح إلآ صلح ويصطاح في ملكه السباع وتخرج الآأرض بركاتا وتزل السماء بركتها وتظهر له الكنوزء يملك مابين الخافقين ‎abe aes)‏ فطوبى لمن أدرك أيامه وسمع كلامه ‏یرضی عنه ساکن الارض وساکن السماء

صفحه 34:
‎ee‏ بریت مالی ‎gully‏ 43 في العطاء» ( قام قانمنا اضمحلت القطائع فلا قطائع» «يحثو المال حثواً» «يملاً الله قلوب أمة محمد(صلى الله عليه و آله) غنی ویسعهم عدله» ‏مسند أحمد: 1 ۱00 ملاحم ان المنادي: ۳۵ ‏مین الاعتال: ۵ 52 ‎

صفحه 35:
* مداد های مدیریّتی ‎١‏ 0 لملانكة البدریین له ‏9.امتلاکه قمیص یوسف ‏9.عصا موسی وحجره ‏“6.خاتم سليمان ‏©.درع رسول الله(صلى الله عليه وآله) وسيفه ورايته ©.سائر مواريث الأنبياء(عليهم السلام) وإظهاره لها

صفحه 36:
الف) سيره جهادی ۶ هرکس به سلاح خود می ستیزد. ‎٩ ٩‏ :۰ لاتتبعوا مولیا ولا تجهزوا على جريح و يسير بهم کماسار علی (ع ) یوم البصرة ‏۲ همه مراحل دعوت و فعالیت » به تبیین اهداف و علل اقدامات خود 3 و جواب و نقطه ابهامی را برای مردم باقی نمی گذارد. مخالهن سیاسی و مذهبی » با استفاده از جو آرامی که امام ایجاد می کند» به بیان مواضع خود می پردازند و جواب می شنوند. کل الملائكة في عسكره المبارك ويراها الناس كما كدر | ۳۲۲۳ آدریش النبي علیه السلام» وتظهر في جیشه عساکر من الجت. ‎ae‏ طعام ولا شراب ال حجر یحمل وان ‎eet‏ ۲۱۰ ۶۳ ‏عن المفضل قال: سمعت أبا عبدالله (علیه السلام) وقد ذکر ۳ ( ۱ ۳۱ ت. انی لارجو آن یکون آمره في سهولة فقال: ز ۱ ۱ ۳ ‎ial‏ والعلق, ‎

صفحه 37:
‎uw (call‏ 6 قضایی ‏© بلغ كن (د المهدي المظالم. حتی لو کان تحت ضرس انسان شيء انتزعه حتی پرده ۶ فیبلغ من عدله أن (تتمنى نى الأحياء الأموات) ‏* بحکم بحکم سلیمان وداود في قضانه: أي بالعلم (اللاني) دون الاحتجاج بالبينة

صفحه 38:
ا شيرة اقتصادى شمح بالمال اه قلوب أمة محمد(صلى الله عليه وآله) غنىّ ویسعهم عدله ید آلمهدي الموعود - عجل اله فرجه - نظام (التسوية في العطاء [3 قام قانمنا اضمحلت القطانع فلا قطائع لییعئن اه عزوجل في هذه الامة خليفة بحثي المال حثیا ولا بعه عدا يملأ قلوب امه محمد غنی ويعمل فيهم بسنة نبيهم صلى الله عليه وآله وسلم اك 1ل ‎ "‏ ‏فينادي: من له حاجة الي؟ فلا یائیه الا رظ ۲۱

صفحه 39:
سيرة دینی در مقابل ادیان ومذاهب قی في الارض بقعة عبد فیها خیر. الله إلا عُبد الله فيها ويكون ‎ait aS Gall‏ ولو کره المشرکون بقوم باخراج التوارة والانجیل غیر المحرّفین من غار بأتطاكية ویحاجج الیهود والنصاری بهما ویستخرج خلي بیت المقدس وماندة سلیمان ویردها الی بیت المقدس ویدعمه في موقفه هذا عيسى( عليه السلام) الذي (يحتج به علی نصاربی الروم

صفحه 40:
دين جدید یر دین جدید در روایات عصر ظهور وجود ندارد و تعبیراتی مانند «سلطان جدید. ‎pl‏ جدید. قضا جدید. سنة جدیدة» فارغ از بحث های سندی 8 سمل برآنها ناظر به اين است که ۰ 8 سلامی: متتامب با ‎eo) o>‏ گلذشته نبوده‌یا زمینه عملی آنها وجود نداشته * ثانیا اصول و احکام فراوانی دچار تحریف و دگرگونی معنوی با موضعی ‎oe‏ * وثالنا تحولات ژرف و روزافزون زندگی و حوادث عظيم جهانی و رخدادهای گسترده و مهمی که در همه بخشهای زندکی ۱ ۲ ۲ ۶ ‎cu‏ راه حلها و ياسخهاى نو و تازه فى طلا 17 ۱۳۳۱۱ بشرى در اين ارتباط باید معیارها و اصول جدید عرف 115

صفحه 41:
وسلامت ‎٩‏ 9 وضع اله یده علی رژوس العباد. فجمع بها عقولهم وکملت به أحلامهم * ( قاتا [ذا قام مد اه عز وجل لشیعتنا في أسماعهم وأبصارهم کی لا يكون بينهم وبين القائم بريد: یکلمهم فیسمعون وینظرون 3 وهو في مكانه ۰ إذا قام القائم أذهب الله عن کل مومن العاهة ورد الیه قوته

صفحه 42:
wiles baw (cal * یأمرهم بعمران المدن

صفحه 43:
8 زمان غیبت ۶ لین لمراعاتکم ولا ناسین لذکرکم دعا: روزی صد بار عیادت تشییع جنازه (یشهد الموسم فیراهم ولا پرونه)

صفحه 44:
ی از اصلاحات حضرت ؛ ذه لمقاصیر ‎all‏ ابتدعها بنو آمية في المساجد لعزیل الامام عن آلمآمو مین( 16)) ویعید مقام ابراهیم(علیه السلام) الی موضعه الاصلي ‎gig ©‏ كما صنع رسول الله(صلى الله عليه وآله)؛ بهدم ما کان قبله كما هدم رسول الله(صلى الله عليه واآله) ما کان قبله ویستأنف الإسلام جديدا

صفحه 45:
۰ ۰ فتن آخر الزمان 9صل اول: کلیات و مفهوم شناسى رم فته بان وایتلاء آخرالزمان غیبت و ظهور اشراط الساعه تحفظ و تحفیظ مصونیت و صیانت

صفحه 46:
قتن آخر الزمان ‎١‏ ول دوم: مبانی و ربشه های بحث ‏میادی و فرایند شکل گیری فتن و ابتلانات با تأکید بر تأثیر غیبت ولی الهی ‏9.قلمرو وحوزه های فتن و ابتلائات ‏| ان شناسی فتن وابتلائات ‏5 آتار فتن و ابتلائات

صفحه 47:
‎gis‏ آخر الزمان ‏ری زآهکار های پیشگیری از فتن و ‎GEG!‏ ‏.بررسی راهکار های مقابله با فتن و ابتلانات ‎cule Gly GHD‏ درجلوگیری ودفع فتن وابتلائات ‏۴۶ وظيفة علمای ریّانی درجلوگیری ودفع فتن وابتلائات ‏9نقش حکومتهای اسلامی عصر غیبت درجلوگیری ودفع فتل وابتلائات ‎23۰ ریکولج ‏جامعة شیعی در‎ lic pl a SMS ‏فتن وابتلائات‎

صفحه 48:
۰ ‎gis‏ آخر الزمان ‏انتشار الظلم, وشیوع الجور, وانعدام الأمن والاستفرار» وشیوع الحرب ارت والکسوف. ‏ينزل بأمّتي في آخر الزمان بلاء شديد من سلطانهم لم يسمع بلاء أشد منة, حتّى تضيق عنهم الأرض الرحبة, وحتّى تملا الأرض جورا ‏وظلما, لا یجد المزمن ملجاً يلتجى إليه من الظلم, فيبعث الله عز وج ‎Sica ae‏ رد بت ۱۱۵ 4 پرضی عنه ساکن السماء وساکن الارض ... تتمنی الاحیاء الأموات مما 0ك اندز وجل بأهل الأرض من خيره ‏خروج الدجال. ‏قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم: (إني خاتم آلف نبي واکثر, ما ‎oo‏ وب اد هدر اه دج رك رز 00 بين لأحد, ... معه من كل لسان, ومعه صورة الجنة خطراء يكرك للا الماء, وصورة النار سوداء تداخن)

صفحه 49:
قتن آخر الزمان خروج السفياني. رالكلام فل أنه شخص, أم أسرة, أم فكرة؟ وهكذا الكلام في العلامة السابقة, وقد أسلفنا أن الهدذف المتوخي من هذه العلامات الإشارة إلى التحذير في الوقوع في كارش الصَلال والإنحراف ومدارس الازدواجية الفكرية والمدارس الالتقاطیة. فعم, لا باس بالتعرض للحركات الممهدة قبل الظهور والحركات المناوئة قبل الظهور وحين الظهور على المستوى التنظيمي والشخصي. © _ كسوف الشمس والقمر قبل خروج المهدي عليه السلام. أكد الرسول الكريم صلى الله عليه وآله وسلم أن الشمس ستنكسف في شهر رمضان مرتين قبل خروج المهدي. في سنن الدار قطني: عن جابر, عن محمّد بن علي علیه السلام قال: (ال م3 آیتین لم تکونا منذ خلق السماوات والارض, بنکسف القمر لاول لیلة من رمضان, وتتکسف الشمس في النصف منه, ولم تکونا منذ خلق الم ۱۵ والأرض).(96)

صفحه 50:
قتن آخر الزمان * لبلاء الشامل و امتلاء الارض بالظلم والجور. * مظاهر البلاء والظلم: ‏ _ الفتن. ب _ امتلاء الأرض بالظلم والجور والعدوان. ج _ الحرب والطاعون.

صفحه 51:
QQ... (6?) sales ‏و َه ينهم رهم بآشتن ما گاوا‎ * لدّات: ۱. وهمی ۲. خیالی ۲. حشی >. عقلانی * در کل لذاتذ عقلانی در پرتو تریبت حجت

صفحه 52:

صفحه 53:
اصالت 3 * نظرات در باب ماهیّت انسان ».يوزيتيويستها مانند روانشناسان کلاسیک:تک ساحتی(جسم) 9.غالب فلاسفة مسلمان: دوساحتی(جسم وروح) 9.عرفان اسلامی: تک ساحتی (روح) با مرکبهای مختلف » تكية قرآن به روح در تعریف وتجلیل از انسان ۶ تکرار قلب وروح ونفس دربیان جوهر انسان * اصیل بودن روح در مقابل کانونهای دیگری مثل ذهن وقلب * پایداری روحیات در مقابل ذهنیات وخلقیات ورفتارها

صفحه 54:
ت انس وجن در لسان قرآن ودن الفاظی مثل کمال وتکامل برای توضیح هد نام وخاص مطلق بودن عبودیّت وکمال

صفحه 55:
اصالت دين دليل اصالت: انتساب به خالق انتساب به خالق دليل لزوم تبعيّت از نسخة آخر دين تفاوت دين با دين واره تبيين مفهومى ومصداقى دين توسط خود شارع شروع وختم دين با حجّت: بكم فتح الله وبكم يختم تطبيق مصداقى: شروع توحيد از حجّت زند؛ هر عصر خطرمساوى بى دينى باتديّن بدون توجّه به نسبت آن باحجت عصر

صفحه 56:
ل ولايت الهيّه در عالم تکوینی وتشریعی حجج الهى در عالم ان ولايت درهمة اجزاى عالم امام هادى وشيرهاى نقاشى ان امام عسكرى ومرد راوى

صفحه 57:

صفحه 58:
مدل هفتم: جغرافیای ظهور علائم حتمی ۶ خروج سفیانی ۶ خروج یمانی ۶ صیيحه آسمانی ‎٠‏ قتل نفس زكيّه * خسف در ‎clay‏ شيخ صدوقء كمال الدين وتمام النعمه. ص00 ©©. علائم غير حتمى ‎٠‏ فراكيرى ظلم وجور ‎٠‏ ظهور بدعتها ‏* علنى شدن منكرات ‎٠‏ ترك امر به معروف ونهى اجلوسى آشكار ‏* تحليل محرمات وتحريم محللات ۰ قلب جایگاهها در خانواده ‏۶ زخرفه المساجد ‏إنهى أز مكل ‎ ‏*؟ ...رک: کتاب؛ صص ©©0)-©©0

صفحه 59:
راهبرد شرایط وعلائم ‎FEN‏ زمینه‌ه؛ بسترها) اموری که برای قیام امام عصرلازم لت (وازة به کار رفته در روایت «یوطئون» است.) ‎DEY‏ جمع علامت و به معنای نشانه است. ‏» ۳ چم ملحمه و به معنای جنگ و کشتار است. ‏6 3 و به معنای آزمایش و امتحان است. ‎ee‏ ۱ 3 و به معنای نشانه و سر آغاز کار است. ‏۳9 ۱ 9 ور آشراط الساعه یعنی نشانه‌های قیامت.

صفحه 60:
تفاوت شرایط ظهور با نشانههاى ظهور ۱ نشانه‌ها تنها کاشف از ظهور هستند (مانند موی سفید که نشان پیری است) اما شرایط ظهور تحقق بخش ظهور است. ۲ نشانه‌ها خارج از اراده‌اند اما شرطها عادی و ارادی است. ۳. نشانه‌ها خود حاصل می‌شوند اما شرطها را بايد تحصيل كرد. ۴ نشانه‌ها لازم نیست با هم در یک زمان جمع شوند اما شرطها را باید همه جمع باشند. ۵. نشانه‌ها دوام ندارند اما شرایط پایدار هستند. ۶ نشانه‌ها قابل تشخیص هستند اما شرایط چنین نیست. ۷ احتمال بداء در نشانه‌ها وجود دارد. ‎A‏ نشانه‌ها از روایات استفاده می‌شود اما شرایط از قواعد عقلی فهمیده می‌شود. نتیجه: با توجه به موارد یاد شده شرایط مهم‌تر از نشانه‌ها هستند

صفحه 61:
مدل یازدهم: جریان شناسی شبهات طول عمر : قضيّة پروفسور یوخن ربکه تحقّق ازدواج: دليل قانع كننده اى وجود ندارد. مكان ومسكن امام جزيرة خضراء علم امام به زمان ظهور: علم مشيّتى كشتارهاى عصر ظهور امامت در سنين كودكى حرمت تسميه احاديث مهدوى از نكاه اهل سنّت آغاز غيبت وداستان سرداب مرجعيّت تقليد ولايت فقيه توقیت

صفحه 62:
طول عمر ۱ ازنگاه کتاب و سنت 7 از نكاه علوم زيستى : علاقه مندى يروفسور يوخن ربكه آلمانى به اسلام به خاطر طول عمر امام اس

صفحه 63:
مدل دوازدهم: ساز وکارمهندسی دینی در قرآن وحدیث * تفسیر بعضی از آیات و تأویل بسیاری از آنها در موضوع مهدویت است. ۱. کتاب معجم الاحادیث الامام المهدی: ۲۹۰۸ به ۲ کتاب الامام المهدی فی القرآن و السنة: ‎a) OY)‏ * در نتیجه می‌توان ۴۰۰ تا ۵۰۰ آیه از قرآن را مهدوی دانست که فراوانی آیات این موضوع را در قرآن شریف نشان می‌دهد.

صفحه 64:
ساز و کار مهندسی در حدیت کتاب معجم أحادیث الامام المهدی: در هشت جلد ‎aerate keno al‏ لس ‏۷ حدیث از ائمه ‏دب ري ‏در منتخب الاثر سه جلدی این آمار به ۱۲۸۷ حدیث رسیده است. این کتاب روايات را به صورت موضوع بندى أورده است.

صفحه 65:

صفحه 66:
مودوتت انستا وجرکت + رانزی و 9 جدود 5

صفحه 67:
0 ‏ل‎ ene ‏حکومت حق و عدل ا ل‎ ‏و السّلام و عجّل الله فرجه) استء قبول دارندة‎ ‎oars 2‏ ی و ‎Ege WGP S ESI Ts REET‏ ‎reer‏ ی

صفحه 68:
‎a ED aces aral‏ سس( ‏ا ا سر ا 4 )- ابن سعد (متوفى (0)©© ه) ©- ابن ابى شيبه (متوفى ©8686 8)" ‎le aenn Ec)‏ 2 ا ات 060 ©- مسلم (متوفى 60©© ه) ©- ابن رت ‎ed‏ ی تت ‎(SSMS‏ ‎(OPO Ass) cos 428 &! -dD (900 Gis) cb -O‏ 0- بربهارى (متوفى ‎Sle -dE (GCOS‏ نيشابورى ‎(POS Gish)‏ 09)- بيهقى (متوفى ‎Cubs -0P (PCO‏ بغدادى ‎(POS Ass)‏ 09)- ابن اثير جزرى (متوفى ©600). ‎ ‏* کتاب‌هایی وباب هايي در میان شیعه و سنی داریم که قبل از تولد حضرت نوشتند.

صفحه 69:
وبلوج)» ۹ سیاسی ومرزی(نطف هاى فقهى وكلامى(ت 9 5 واحده على من سواهم؛ © کافران مشترک: غلات ونواصب ۱۷ rupert pp reattye erence * اگرمراد باز گشت به سیرة نبی واصحاب است همه ما سلفی هستیم. ۰ منظوراز وحدت زندگی در کنار همدیگر نه کنار گذاشتن بی دليل ‎au‏

صفحه 70:
‎gd aes ioe) al sh‏ امش مه بعد از مهدى يا هم زمان با مهدى؛ نزولء و او را در یاری» و در نماز به او اقتدا می کند. احادیث مربوط به: را عده ای از بزرگان آورده اند» از آن جمله است. ابودا ترمذی ابن ماجه حاکم» طبرانی ابویعلی. سند این احادیت ۰ ‎ee teroa Re uN OnE Belg teers)‏ و کچ ‎fe eed‏ احاديث مهدى(عليه السلام) به طرق كوناكون و متعدد أز صحابة نقل» و بعد از آنان» از تابعان» نقل شده استء به كونه اى كه مجموع ‎a)‏ ا ل ا ا ۱ واجب استء همان كونه اى كه اين وجوبء در نزد اهل علم ثابت بوده و در عقاند اهل سنت و جماعت. مدون شده است. نظم المتنتر فی 1۳2 ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 71:
اديث مربوط به مهدى را در گرد تور همان گونه که ابوداوود در سنن ‎en erences rg i ewes PERE‏ ۱ 660 ل[

صفحه 72:
« المهذی (عج) من ص 1000600 حافظ سلیمان حنفی می گوید: «خبر معلوم نز 500 ‎CC asi S ee‏ 7 5-5 أيه الله العظمى صاة ‎rare‏ ا ‎Eee Tee ee Ener ry‏ 2 چپ مس توت ‎oe SSeS Fe eS eres earn‏ است.(ابن حجر هيثمى شافمى؛ ©. شيخ احمد ابوسرور بن صباحنفي: 9 محمد بن محمد خطابی مالکی؛ ). شیخ یحیی بن محمد شخصل اد به ظهور بايد مجازات شود و تصريح كرده اند كه واجب است كه جِنَيْنَ شخصى را بزا و او راتحقیر کنند؛ تا ادب شود و یه ۳۳ غیر این صورت واجب القتل و مهدور الدم است. البرهان علی علامات مهدی آخرالزمان. ص ©06 - م 0©7. اه

صفحه 73:
ee pe Sane ate ee ae bere PB) ‏خود ابن خلدون در بیان عقیده ی مسلمانان در مورد اه‎ ‏مهدى( عليه السلام)مى نويسد: مشهور بين همه ى اهل‎ ‏رد‎ yo clein 4S Cal cyl > eT ‏ار‎ ‏را آشكارٍ مى كند و مسلمانان از او ييروى مى كنند و أو بر‎ ‏ممالك اسلامى استيلا مى يابد. آن شخصء مهدى ناميدهة مى‎ cee Ten Ter Pree ere

صفحه 74:
‎ey‏ ار در این ببت مترتم بودند: ‎0 ‎0 onan SP == ‏حشرت صادقعله الا‎ Vo ee ern arene Cee oe ‏در‎ ‎2 a SON Oe anny es keep OMY POE Reeves Cer er er rr ree epee eee ary eee eric 1 EPO Pe a OS ee es ‏فرمود: ان اگر من او را درک کنم » هر آینه خدمت می کتم و ره در ام حیات خو]‎ 510000

صفحه 75:
‎pe ie aE‏ و ‎eer‏ ار( القطع والبت وأکثر الروایات انه لن بمضي من الدنیا الا قبل القیامة باربعین بوه ‎SP Pee herr rere arr ae‏ زر( المصنف - رحمه الله - في للمجلد السابع باب الاضطرلر إلى الحجة ۲( ‎lo ee KC carat ale‏ ا ا 00 آبي عبد اه علیه السلام قال: ما زالت الارض الا وله تعالی فیها حجة یعرف الحلال مر ويدعو إلى سبيل اللهء ولا تنقطع الحجة من الارض الا آربعین بوما قبل القیامت ولذا رفعک الحجة آغلق باب التوبة فلا ینفع نفسا لیمانها لم تکن آمنت من قبل الاية. اولنگ شرار خلق ال ‎NPSOP Ee OP eh one pes‏ ا 1 ‎ere on oN rae rn‏ آن ذلك کان معتقد الشيعة في الصدر ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏لا

صفحه 76:
Www.imis.epage.ir Saviour255@gmail.com +» ۲

صفحه 77:

صفحه 78:
فیلمها ونواها تشرف على بن مهزیار شهید عزیز اللهی اصرار نوجوان "۳

صفحه 79:
مهدویت و آخرالزمان در 437 رسانه ديجت 0

صفحه 80:
5 2174 ختلاف در کار رسانه ای * تقسیم فلسفی لذات: ۱. ههمی ۲. خیالی ۳. حسی . شهودی و عقلانی * جهت كيرى رسانة دوست: قبول لذانذ سه كانة اوّل = و ترویج درکن ‎MIN‏ عقلانى در يرتو تربيت حججت * جهت كيرى رسانة دشمن: ترويج لذائذ سه کانة اوٍّل و غفلت زايى و ذائقه سوزى در درك لذائذ شهودى و عقلانی

صفحه 81:
آمید زدایی(با توجه به تعریف وکارکرد انتظار فرج) عمل زدایی اعتقاد زدایی محیّت زدایی ( خشن وانمود کردن منجی) خرافاتی نشان دادن(غیر معقول وانمود کردن) - خرافاتی کردن نگرش تک بعدی(خوابها وتشرّفات) نگاه به غرب شکل دهی بسیاری از ارزش های اخلاقی و دینی کودکان و نوجوانان :فرشته» شیطان» مسیح» منجی سینما و فیلم از جنس سرگرمی است و روحیّه را ناخود آگاه شکل می دهد. اگر هالیوود را تعطیل کنند فروش البسه و اسلحه آمریکایی به یک چهارم تنزل بیدا می کند مدیریت آخرالزمانی تنها با اعتقادات آدمی کار ندارد بلکه با مدل موصی کر ۶ سیاسی اجتماعی و فرهنگی او نیز سروکار دارد.جرج بوش خیلی از این ‎SS)‏ ‏مانند محور شیطانی که محور شرارت بود استفاده می کرد که متخص ۱ ۱ ۱ ۶ های شبکه تی بی آن به تدریج دارد وارد سیاست می شود.

صفحه 82:
تحر یب و هدم (فرآموشاندن وصورت مسأله را پاک کردن) تحریف و تغییر (مسخ اعتقاد و تبدیل نقطه قوت به نقطة ضعف) تبدیل(بدل سازی وسوء استفاده از همان عقیده) ترویج وتوسعه وجهت دادن( به نام مهدویّت وبه کام شیطان پرستی و عرفان های بدلی)

صفحه 83:

صفحه 84:
نفد نفد برنامه ریزی دقیق آنها سازی كردن ايدئولوزى هاى مردة غرب وشرق اديد كرفتن سنن الهى و مشيّت تامّة الهی سكس وخشونت و فرقه ها ونمادها به بهانة نقد در عريصه هاى غير كارشناسى(مثل مستند

صفحه 85:
ژانر آخر الزمان ان تکنولوژی و علمی- تخیلی من اسلره ای و قرمای

صفحه 86:
آخرالزمان طبیعی: . وقوع حوادثی مانند: گردباده سیل» زلزله» آتشفشان و برخورد شهاب سنگهای عظیم به کره زمین و پیدایش شرایط آخرالزمانی . در برخی موارد هم مشاهده می شود که به دلیل دخالتهای نابجای انسان در پروسه های طبیعی و دستکاریهای ژنتیک» هیولاهای ناشناخته ای از دل طبیعت پدیدار می شوند و حیات بشر را به ‎asl (ee‏ . نمونه ها: فیلمهایی نظیر: برخورد عمیق. آرماگدون, قله دانته» دنیای آب» گودزیلا و پارک ژوراسیک» روز پس از فردا » فیلم 009 . نتیجه و پایان فیلم: ظهوریک منجی غربی - کشف علت حادثه - نجات جهان - تنبیه خطاکاران

صفحه 87:

صفحه 88:
آخرالزمان تکنولوژی و علمی- تخیلی جالشى وسيع ميان انسان وه ‎Cle glee‏ ساخته دست بشر (ماشین, ‎we‏ نكشتاين 9 وی با موجودات زنده ای کم ترمیناتور 3-1 با مهندسی ژنتیک تغییر کرده اند ) 3-1 ‏ماتريكس‎ ٠ 4-1 ‏مرد عنكبوتى‎ ٠ a ‏جنگ ستارگان 6-1 بتمن(آغاز‎ ۱ ‏سیاره میمون ها(1968)‎ ۱۳ ‏نیودت مس‎ ٠ 2-1 ‏غارتگر‎ ‎2-1 ‏تبديل شونده ها‎ ٠ 2 ae 2005 ‏ادیسه‎ ۰ مرد آهنین 2-1 ۰ روز استقلال(1996)

صفحه 89:
0 آخرالزمان اسطوره ای و قهرمانی «آخرالزمان اسطوره ای» .آنتاگونیست از آن سوی مرز واقعیت و رؤيا و از دنیای رم زآلود افسانه و اسطوره های کهن سر برمی دارد و به دنیای امروز پا می گذارد و پارادوکس ماهوی آنتاگونیست با دنیای مدرن امروز» شرایطآخر الزمانی را بدید می آورد. در این گونه آثار» منجی و باران او هیچ چاره ای جز سفر به دنیای اسرا رآمیز اسطوره و خیل ندارند؛ زیرا هیچ سلاح و 8 نی بر آنتاگونیست ماقبل تاریخی کارگر ‏ ۳ او را با تمهیدات اسرا رآمیزی از جنس خود او می توان از ميان بر داشت. سرانجام با کشف یک طلسم یا اب اری سح رآمیز ء قذر 5 جادویی آنتاگونیست باطل می شود و بحران فرو می نشیند. مصادیق ۰ «مومیایی». «با زگشت مومیایی»» «عقرب شاه» و دار یاب حلقه ها»» نارنیا؛ افسانه آرتور» مجموعه های کر ۰ 2۱

صفحه 90:
آخرالزمان دینی 0 «آخرالزمان دینی» : اين رویکرد به دو شیوه: پرداخت مستقیم یا رویکرد نمادین و استعاری» شرايط آخ رالزمانى را به تصوير مى کشد, در این رویکرد آنتاگونیست در قلب یک ضد ارزش دینی (مثلا: شیطان» ضد مسیح یا دجال) در یک زمان خاص از زندان خود رها می شود و حیات بشر را بر روی کره زمین مورد تهدید قرار می دهد. طبعا در اين قبیل آثار» منجی یک شخصبت متدین (مثلا یک کشیش يا یک قدیس) است که با تلفیقی از ایمان و شهامت و ایثار» آنتأگونیست را شکست می دهد و سحر شیطان را باطل می کند. در اين قبیل آثار گاهی مسیح و گاهی پیروان او محور مقابله با شرارت اند و در پروسه ای تقدیری و حساب ‎cond‏ شیطان را مقهور و منکوب می کنند. فیلمهایی نظیر» «جن كير او۰»۲ «طالع نحس ۳» و «پایان روزگار» »امگاکده

صفحه 91:
فیلمها و مستندات ‎las Sud‏ و نمونه ها درسینمای غرب

صفحه 92:

صفحه 93:
0 | 00 Ma 9

صفحه 94:

صفحه 95:

صفحه 96:
یمینه ساز ظهور منجی اند.

صفحه 97:
آرگو ‎GK films‏ 7 supject

صفحه 98:

صفحه 99:
خترم هرگز وان ره

صفحه 100:

صفحه 101:
مهن موعد‌حصطصول / . ۱ 5 i re ‏د عل 2 اللا‎ 4 3 9 0 1 1 ۷ ۱/۱/۱۱ ‏یرازآ‎ ‎HAROLD CRONK MATTHEW TAILFORD

صفحه 102:

صفحه 103:

صفحه 104:

صفحه 105:

صفحه 106:

صفحه 107:

صفحه 108:
a.

صفحه 109:
a +

صفحه 110:

صفحه 111:
اشعار نوستراداموس

صفحه 112:
در سال ۱۹۹۹ و هفت ماه پادشاه وحشت خواهد آمد . او خشونت هاى يادشاه مغول را در اذهان زنده خواهد كرد. سلتوری ۱۰ رقم ۷۲

صفحه 113:
نجات بخش نجات از بو غ فرمانبرداری بزرگمردی به نام آخرین پیامبر در شورمندی ‎ot‏ ‏خویش چنان پیشروی خواهد کردکه ملتی را ازیوغ فرمانبردار ی نجات می دهد. سائتوری 2 رقم 28

صفحه 114:
In the year 1999 and seven months From the sky will come the great King of Terror. ‏ل ل ا ل نا‎ Before and after, war reigns.

صفحه 115:
نقد فیلم ماتریکس به عنوان نمونه ‎aa‏ ۶ یکس از موفق آمیز ترین لین فیلمها بوده است. ماتریکس مجموعاً در سه قسمت؛ ساخت یعنی 0/60 میلیارد دلار (قریب دو هزار میلیارد تومان) آن لین فیلم ایرانی ها بوده اند.(به نقل از خبرگزاری فارس:شهریور 606 تا دنیای ساختگی در دویست سال آینده را به تصوير کشد که دز این دنیاه بشریت محدود و زندانی در دستان نوعی از تکنولوژی است که خود سازنده آن ب 2۰1 که این تکنولوژی فوق پیشرفته. دامن گیر خودش شده و باعث سلطه اين تکنولوژی بر انسان ها می ود متریکس در جستجوی معرفی یک منجی است تا مردم را از دست سلطه این تکنولوز ۶ پیشرفته برهاند. "نیو" همان منجی است که آموزش هایی دیده و مهارتهایی دارد که به یاری آنها به کمک مردم می شتابد و با مبارزه خستگی ناپذیرش با مأمورهاء بالاخره آن ها را شکست می دهد وباعث رهایی نسبی خود و گروهش از دست مأمورین می شود. تحلیل: این فیلم با خلط مفاهیمی تازه» میان حقيقت و مجاز و ب از مفاهیم فلسفی و اسطوره ها و نمادهای بسیار» به ترویج انواع سوفیسم شك گرایی و نسبی اندیشی می پردازد این فیلم كه به دست برادران بهودی واچوفسکی ساخته شده» می خواهد سرزمین موعودی را به نام زایون یا همان صهیون را به مخاطب معرفی کند و اینطور بگوید که قرار است کسی از اين سرزمین ظهور کند که منجی بشریت است. این فیلم علاوه بر نقد فضای فناوری زده معاصر. وابستگی قطعی بشر به ابزار ساخته شده تمدن غرب را هم به رسمیت می شناسد. اين فیلم برخی انسان ها را اسیر و دربند فناوری ماتریکس ولی راهکار برون رفت از اين معضل را هم مادی تعرین 2 ۳۳۲۲5 ماشین را محال می داند.

صفحه 116:

صفحه 117:

صفحه 118:
les EXORCIST

صفحه 119:

صفحه 120:

صفحه 121:

صفحه 122:
Www.imis.epage.ir Saviour255@gmail.com +» ۲

صفحه 123:

رایگان