mojude_zendeh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انسان موجودی زنده”

انسان موجودی زنده

اسلاید 1: انسان موجودی زنده

اسلاید 2: مقدمهاما در همه ي سلول ها سه قسمت اصلي غشاء، هسته و سيتوپلاسم ديده مي شود.بدن همه جانوران از سلول هاي مختلفي درست شده است و كارهاي متفاوتي انجام مي دهند.

اسلاید 3: غشاءاطراف همه ي سلول ها را پرده نازكي به نام پوسته سلولي يا غشاء پوشانده است.غشاء سلول بر ورود و خروج مواد نظارت داردپوسته ي سلول مانند صافي نيست بلكه توانايي انتخاب دارد و هر چه را كه سلول لازم دارد از محيط مي گيرد.

اسلاید 4: سلول راه های عبور مواد از غشا1) انتشار:يكي از راه هاي عبور مواد از غشاء سلول انتشار است. بر اساس اين پديده مواد از جايي كه غلظت زيادتري دارند به جايي كه غلظت كمتري دارند منتقل مي شوند.2)انتقال فعال:گاهي مواد بايد در جهت عكس شيب غلظت منتقل شوند. اين نوع انتقال را انتقال فعال مي گويند. در اين روش براي انتقال مواد انرژي مصرف مي شود. در غشاء سلول پمپ هايي وجود دارد كه با مصرفATP به كار مي افتد و به فرآيند انتقال فعال كمك مي كند.اين پمپ ها مواد لازم و حياتي را به درون سلول مي برند و يا مواد سمي درون سلول را به بيرون انتقال مي دهند.

اسلاید 5: هستههسته ی سلول مركز فرماندهي سلول است. اين بخش بر كارهاي سلول نظارت كنترل دارد. در درون هسته سلول رشته هاي به نام كروموزم وجود دارد . کوروموزوم هسته ی مولکول ها ی سلول تعیین کننده ی ویژگی های ارثی جاندار است

اسلاید 6: سیتوپلاسمفضاي اطراف هسته سلول سيتوپلاسم نام دارد. در درون سيتوپلاسم اجزاي مختلفي وجود دارد كه اندامك هاي درون سيتوپلاسم نام دارد هر يك از اين اندامك ها وظايف خاصي مانند، تغذيه ، تنفس سلول، توليد انرژي ، توليد پروتئين و ... بر عهده داند اين اندامك ها عبارتنداز:

اسلاید 7: شبکه آندوپلاسمیسلول مجموعه ي مجاري كم و بيش منظمي است كه از غشاء سلول شروع شده و محيط هسته ي سلول را احاطه مي كند. و به طور منظم و در فواصلي از آن منافذي به قطر 500 انگستروم وجود دارد.وظايف شبكه آندوپلاسمي1) ذخيره پروتئين ساخته شده2) انتقال مواد از يك نقطه به نقطه ديگر3) ساخته شدن بعضي از مواد استروئيدي در مهره داران4) كنترل تبادلات مختلف بين فضاي هسته و مخازن اين دستگاه

اسلاید 8: دستگاه گلژیدستگاه گلژي از تعدادي كيسه هاي مسطح و به هم چسبيده تشكيل مي شود كه از قسمت محيطي آنها بخش هايي به حالت جوانه پديدار مي شوند. درداخل كيسه ها مواد مختلفي ذخيره و غليظ مي شوند سپس به درون وزيكول يا حباب هاي اطراف فرستاده شده و به داخل سيتوپلاسم آزاد مي شوند.

اسلاید 9: میتوکندریاين اندام سلولي به اشكال مختلف استوانه اي ، دو طرف گرد و يا كروي درسيتوپلاسم سلول هاي مختلف ديده مي شوند.ميتوكندري ها فعاليت هاي مختلفي از قبيل تنفس سلولي تغليظ مواد مختلف و پديده هاي سنتر و حركات را انجام مي دهند.

اسلاید 10: ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﻨﺪي ﺑﺪن اﻧﺴﺎنﺑﺪن اﻧﺴﺎن از ﺳﻠﻮل ھﺎي ﻣﺨﺘﻠﻔﻲ درﺳﺖ شده اﺳﺖ ﺑﻪ ﭼﮕﻮﻧﮕﻲ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻦ اﻳﻦ ﺳﻠﻮل ھﺎ در ﻛﻨﺎر ھﻢ وﺳﺎﺧﺘﻦ ﺑﺪن ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﻨﺪي ﺑﺪن ﻣﻲ ﮔﻮﻳﻨﺪ.

اسلاید 11: بافتدر یک جاندار پرسلولی ،‌هر سلول به تنهایی نمی تواند همه نیازهای خود را برطرف کند. بنابراین اگر چه سلول ها به صورت مستقل از هم کارهای مختلفی دارند. ولی با یکدیگر در ارتباط هستند. کوچکترین اجتماع سلول ها که بطور هماهنگ عمل یا اعمال مشخصی را انجام می دهند. بافت (سنج) نامیده می شوند. معمولاً در هر بافت،‌سلول ها بوسیله آب میان بافتی (مایع بین سلولی) کنار هم قرار می گیرند. مقار و شکل ظاهری آب میان بافتی در بافت های گوناگون متفاوت است.

اسلاید 12: انداماگر چه در همه جای بدن بافت ها وجود دارند. ولی بدن مجموعه ی ساده ای از بافت ها نیست. بافت ها در کنار هم اندام (عضو) را بوجود می آورند. اندام ،‌مجموعه ی بافت هایی است که با هم درارتباط بوده و برای انجام کار خاصی مکمل هستند. منظور از مکمل بودن این است که هر بافت، کار جداگانه ای دارد ولی همه از کنار هم برای زنده ماندن و درست کار کردن اندام ضروری هستند.

اسلاید 13: دستگاهبه مجموعه ای از اندام ها که کارشان با یکدیگر هماهنگ و مرتبط است دستگاه گفته می شود. هر دستگاه یکی از ویژگی های حیاتی (مثل تغذیه ،نفس ،) را به عهده دارد. مثلا ً‌دست وپا اندام هایی هستند که مربوط به دستگاه حرکتی بدن اند. ما به طور هماهنگ و مرتبط با یکدیگر حرکت می کنند تا بتوانیم راه برویم. دستگاه حرکتی ما شامل، استخوان ها و ماهیچه هاست که در کنار هم حرکت ما را ممکن می سازد.دستگاههای اصلی بدن ما عبارتند از :دستگاه گوارش (تأمین کننده ی غذای سلول) دستگاه تنفس (تأمین کننده اکسیژن برای سلول ها) دستگاه گردش خون (انتقال مواد در بدن)دستگاه دفع ادرار (دفع مواد زاید) دستگاه حرکتی( حفظ استحکام و حرکت اندام ها) دستگاه ارتباطی (هماهنگی و تنظیم کار بدن) دستگاه تولید مثل (بقای نسل)

اسلاید 14:

اسلاید 15: تهیه کنندهرومینا فتاحی با همکاری زینب سودایی

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید