صفحه 1:
صفحه 2:
موضوع :
انسان و فضای معماری
صفحه 3:
مقدمه :
فرد محیط را دگرگون می کند و همزمان رفتار و تجارب وی به وسیله
رگن ی نو
ایی دکرگونی از تمام تاثیرانی نت که انسان از عناصر یک فضا
وخصوصیات و شرایط آن ن از قبیل هندسه » رنگ ءبافت نورء اندازه »
تناسبات و ... مى پذیرد.
كليد وازه :
Bile cha Ca با مان فضای معماری » مركزى است
أي بات ضایی شکل ات و سنجیدهمی شود
صفحه 4:
اطلاعات و داده ها :
وا در هت شری است مساله اصلی معماری .فضا و
ese ese area و دواست. بشر نیازمند فضایی است که او
راو مشایل تاثرات محیط محافظت: نماید.
- فضای معماری نمی تواند تنها با توجه به فضای ریاضی طرح شده
۷ ات طرحرفضا به ترتیی باشد که تمامی ارتباطات
۱ روانی انسانها تقویت شوند با اینکه لاقل برای آنها
مزاحتمی ایجاد نشود.
کم از جمله این علت ها محیط
صفحه 5:
عوامل مهم و تاثیرگذار بر انسان در ساختمان
=,
- رنگ این توانایی را دارد که کوچک را بزرگ نشان دهد و
بزرگ را کوچک. ساده را پیچیده کند و پیچیده را ساده
- اعجاز رنگ تنها در استفاده صحیح از آن مفید است و بس
این توانایی را دارد که فرد را شاداب کند یا غمگین
صفحه 6:
سور
- نور است که مفهوم روشنایی . تاریکی ءرنگ وزیبایی و زشتی
رس را ۱
۴ 1 و۱ | slain ایفا می کند تا تجا که تيغه
بندی یک خانه بايد بر اساس نور باشد.
- قدرت اعجاز رنگ به میزان و کیفیت نور وابسته است.
فضاى خصوصى
-هر فرد نياز دارد كه محلى خاص براى او باشد تا بتواند با خود
ها در خلوت كسب مى شود يس بايد
سای حصوصی افراد | حتصاصسیابد.
=
صفحه 7:
تجزيه و تحليل
- آدمى يس از آفرينش در محيطى قرار مى كيرد تا تمام نيازهاى
مادى و معنويش برآورده شود.
- طبيعت » رنك هاى أن وصداى ريتميك تاثير به سزايى در ارامش
انان ناك
ا و دهم دستیابی به آرامش استاندارد كردن محيط انست
که انسان در آن به سر می برد.
و يا الاتاندازت کردن محیط استفاده از رنگ مناسب است:
ونگ 7ح ای جذاب انیت پاعث مى شوه که فرد
, ۱ و طعم شادابی را بچشد.
صفحه 8:
- هرچه رنگ پرمایه تر باشد هیجان رابیشتر مى كند كرجه
این امر به خودی خود مثبت نیست بلکه می تواند منفی هم
Ret
- رنگ هی قرمز به عنوان تحریک کننده اشتها برای اتاق
غذاخوری.آبی و سبز آرامش بخش برای اتاق خواب و زرد و
نارنجی پرانرژی برای آشپزخانه و رنگهای قوی و شدید برای
۰ کد کاردریرکمتری دارند(راهروها و رختکن) مناسب
بر روح و روان انسان تاثیر می گذارد.
صفحه 9:
نتيجه كيرى :
207 رندكىورائشلهى ناكسستى ذارة.
- فضاى معمارى كه اصلى ترين وجه معمارى است از
طريق اصلى ترين وجه زندكى يعنى خلاقيت مى تواند
ایجاد شود.
- تنها راه مشاهده اشیاء نور است .بنابراین پراختن به
محبث نور در معماری به معنای پرداختن به گونه دیدن