مدیریت و رهبری

انضباط سازمانی Organizational Discipline

Organizational-Discipline

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انضباط سازمانی Organizational Discipline”

انضباط سازمانی Organizational Discipline

اسلاید 1: انضباط سازمانیOrganizational Discipline

اسلاید 2: عنوانانضباط سازمانینوعابزارمراحل استفادهاجرا موضوعسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: انضباط به معنی صحیح یعنی اینکه فرد شخصاً اعمال و رفتار خود را تحت نظم و قاعده درآورد، خویشتن را کنترل و هدایت کند و با توجه به آثار و نتایج اعمال خویش اقدام کندمهارت در ایجاد یک فضای سالم انضباطی از مهمترین ویژگیهای مسئولان آن سازمان است. وجود انضباط برای فعالیت تمامی گروههای سازمانی امری ضروری است. اعضای هر گروه باید میل و خواسته های شخصی خود را کنترل کنند و برای نفع همگانی، همکاری کنند. به عبارتی دیگر آنها باید خودشان را به نحوی منطقی با کدهای رفتاری تدوین شده توسط مدیریت سازمان تطبیق دهند و از این طریق با اهداف سازمانی، سازگاری یابند. اگر اعضای یک سازمان، شرکت، اتحادیه و یا یک ملت توسط برخی از قوانین و مقررات حاکم بر آن اجتماع پذیرفته نشوند، آن سازمان با تهدید و نابودی روبرو خواهد بود و بروز هرج و مرج قطعی خواهد شد. کلید برقراری نظم در سازمان پایبندی به روندی ثابت و مداومت در نظم و انضباط است.اهداف انضباط سازمانی• حفظ و حراست از منافع کلی سازمان• حمایت از حقوق کارکنان• رفع ناهنجاریهای محیط کاری و ایجاد محیط آرام برای کار کنان• بالا بردن کیفیت کار کارکنانانواع انضباط سازمانی عبارتند از :• خود انضباطی – این وضعیتی ایده‌آل است که در آن خود کارکنان برای قانونمند کردن اقدامات خود مانند مدیریت زمان به اندازه کافی تهییج شده‌اند• نظم تکلیفی (وظیفه‌ای) - در این وضعیت کارمند باید به اندازه کافی به انجام کار خود در بهترین راه ممکن، مسئول باشد.• نظم گروهی – نظم گروهی نوعی کارتیمی است. اکثر مشاغل در یک سازمان نیاز به آن دارد که توسط تیمی کار شود، بنابراین نظم و انضباط گروه بسیار مهم است.

اسلاید 4: ویژگی های انضباط سازمانی عبارتند از : • آموزش که باعث بهبود افراد از لحاظ روحی و اخلاقی می شود• کنترل نمودن غرایز طبیعی در شرایط خاص مانند فشار بالا• بدست آوردن اطاعت و تمکین با پیروی از یک روش سیستماتیک• حفظ نظمرویکردهای انضباطی رویکرد منفی:این مفهوم به نام کنترل انضباطی پیش از رشد چشمگیر اتحادیه ها در اواخر دهه ۱۹۳۰جهت موازنه و تعدیل کارگران روزمزد متداول شده بود. استفاده از جریمه یا ترس از جریمه برای واداشتن افراد به اطاعت وسرسپردگی به قوانین است. در این حالت اغلب زور و فشار به کار گرفته می شود. رویکرد منفی اصولا چوبدستی رهبری است. رویکرد مثبت: انضباط مثبت تحت عنوان انضباط ساختاری یا تعبیری نیز بیان شده است که به نوعی از رهبری تاکید دارد که پیوسته افراد را به سوی قوانین و مقررات لازم سازمانی سوق و آن را کسترش می دهد. پیروی آنان به این خاطر است که به رفتار ها باور و عقیده دارند و آنها را درک کرده اند و از این رفتارها حمایت می کنند.انضباط مثبت در حقیقت شامل آفرینش یک نگرش و فضای سازمانی در بین کارکنان برای سوق دادن آنها به تطبیق و سازگاری با قوانین و مقررات است.انضباط مثبت زمانی حاصل می شود که مدیریت به دنبال اصول انگیزشی مثبت و سازمان، کارآمد است. شرط لازم در انضباط مثبت ایجاد یک ارتباط روشن بین شغل و قوانین و مقررات آن با شاغل است.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطقانون نانوشته Unspoken Ruleغیبت کاری Work Absenteeismمزایامهمترین مزایای انضباط سازمانی شامل حفاظت، بهبود عملکرد، ترویج رفتار مناسب و افزایش بهره‌وری در کار می باشد.کاربردهادر تمامی سازمان ها و شرکتها میبایست نظم و انضباط بطور جامع اجرا و مورد عمل قرار گیرد.معایب

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان