کسب و کارمدیریت و رهبری

انواع استراتژی

صفحه 1:
woe as ‏اسحواجوی هه جر هم‎ فصل حوم استواغوی ها در حمل استاد: ‏ جناب آقای دکتر نوری مطلق ‎att:‏ دهندگان مهدی رضایی (ب9۲۰۰۲۷۳۲) _ اهسان نادری (اهش۰۱۰۱۸) تاریخ ارائه : دانشگاه آزاد واحد اراک۱۳۹۲/۰۸/۹ مشخصه ۰ ۷۵۶۸

صفحه 2:

صفحه 3:
تعریف مدیریت استراتژیک: هنر و علم تدوین. اجرا و ارزیابی تصمیمات وظیفه ای چندگانه که سازمان را قادر می سازد به هدف های بلند مدت خود دست یاید. مراحل مدیریت استراتژیک: تدوین استراتژی هاء اجرای استراتژی ها و ارزیابی استراتژی ها استراتژی: استراتژی ها ابزاری هستند که شرکت می تواند بدان وسیله به هدف های بلند مدت خود دست یابد.

صفحه 4:
الگوی جامع مدیریت یک رک < استر مع مدیریت استراتژ LP محاسبه و ارزیا: یابی عملکرد استراتزيها

صفحه 5:
در این ارائه تلاش می شود : + ۱۳ نوع استراتژی های اصلی را تعریف می کنیم. + استراتژی های عمومی ( ژنریک ) مایکل پورتر که عبارتند از : * «هبری هزینه . ‎٠»‏ تمایز ‏۶ و تمرکز ‏(۱ بررسی نماییم.

صفحه 6:
انواع استراتژی ۶7استراتژیهای یکپارچگی «عاستراتژیهای تمر کز <۶استراتژیهای تنوع 22استراتژیهای تدافعی

صفحه 7:
استراتژیهای یکپارچگی (۶یکپارچگی به عقب عمودی به پایین ‎sBackward integration - suppliers‏ «یکپارچگی & ‎gle‏ عمودی به بالا ‎Forward integration — consumers‏ (عیکپارچگی افقی 02۲۵۱۱6۱ - ۱۱6۵۵۲۵0۳ ۶۵۳۷۵۲۱2۵۳06۵1 ‎organization‏

صفحه 8:
استراتژیهای یکپارچگی «عیکپارچگی به عقب (۶یکپارچگی به جلو «عیکپارچگی افقی | واردكنئده

صفحه 9:
استراتژیهای یکپارچگی

صفحه 10:
استراتزيهاى يكبارجكى ۶۵یکپارچگی به عقب (یکپارچگی به جلو

صفحه 11:
یکپارچگی عمودی به پایین( گسترش پسرو ) يكبارجكى عمودى به بالا ( كسترش يشرو ) 0" افقى ) شرکت توليد کننده کفش» اقدام به رید پا ایساد كارخانجات توليد جرم رويه و زيره يا كارخاته براى كف كفش ع تعاب تم با یی اراک و ره آنه اف مهندس حمین سدع يكك شركث توليد كتنده كفش اقدام به ايجاد يا خريد فروشكاههاى كفش به ‎wee SS ecw ee)‏ ل ا ل ۱ 20 شرکت سایپا اقدام به خریداری شرکت پارس خودرو نمود. ۳

صفحه 12:
استراتژیهای تمر کز (Intensive Strategies) 55 pore ‏استراتزى هاى‎ (۶رسوخ در بازار (7توسعه بازار

صفحه 13:
(Market penetration) yljL yo ‏«عرسوخ‎ ‏(۶توسعه بازار‎ توسعه محصول ۱7 0 rr ers B ۱۳۳ و توسعه بازاريابي

صفحه 14:
استراتژیهای تمر کز (۶رسوخ در بازار توسعه بازار ‎(Market development)‏ صادرات به مناطق جديد oOo eaten tee)

صفحه 15:
استراتژیهای تمرکز (۶رسوخ در بازار توسعه بازار 0-00 بالا بردن فروش از طریق بهبود بخشیدن به محصولات و خدمات (Product development) Jgaarre 4a gif) 2 جديد آن اين استراتزى مستلزم هزينه بسيار زياد ‎R&D‏ كرك

صفحه 16:
دا ‎Se‏ بازار جدید eae) ‏ل‎ رسوخ در بازار محصول جديد ات 1

صفحه 17:
استراتژی رسوخ در بازار ( 59 توسعه بازار ( كسترش بازار ) yee rs ) ‏محصول‎ نمونه ات ا ا ‎popes‏ شركت ‎٠‏ انهيوزر - بوش » بزركترين شركت نوشابه سازى مكزيكك به نام ‎٠‏ كرويومودلواس ‎١1‏ را خريدارى كرد. شركت خودرو سازى ايران خودروء براى ارائه خدمات بس از فروش واحدهاى تازه اى داير كرد. 20011110

صفحه 18:
استراتژیهای تنوع (Concentric diversification) ‏همگون‎ E9529 (Horizontal diversification) ‏تنوع افقی‎ (conglomerate diversification) O gs0ab E950

صفحه 19:
استراتزیهای تنوع تنوع همگون (تنوع افقی دعتنوع ناهمگون 20007 مشابه و جدید

صفحه 20:
استراتزیهای تنوع ‎E9520‏ همگون اه موتنوع افة فقزودن 0( ‏8 ارت هوتنوع ناهمگون ويا محصو ات جديد ‏ولی بی ربط با ‏وظایف موجود برای مشتریان و مصرف کنندگان فعلی ‎Prete‏ تا( با مشتریان از استراتژی تنوع ناهمگون ‏کمتر است ‎

صفحه 21:
استراتژیهای ننوع ۶2تنوع همگون ۶0تنوع افقی (۶تنوع ناهمگون | ۲ روز به روز شهرت خود را از دست ۲ می دهند.

صفحه 22:
شركت والت ديسنى براى خانواده ها و نوجوانان محوطه هاى سربوشيده جديدى با فن آورى هاى بسيار بيشرفته ساخت و افراد مى توانستند در اين مکان ها به مسابقه های الکترونیکی و بازی های مربوط به موتور با خودرو سوارى ( شبيه سازى شده ) ببردازند نخستين مجموعه از اين كونه در 8 در اورلاندی فلوریدا گشایش یافت که مساحت آن به 100 هزا 02000000 [۱ hncec rnc Onn Sere nies شرکت خودرو سازی بهمن اقدام به تولید و عرضه محصولاتی نظیر کفش, تسمه نقاله قند و ... نموده است. متبع مدیزیت استتراتویک: نو

صفحه 23:
Old product/service New but similar ( product/service New but unsimilar ( product/service (J old geographic area (new geographic area

صفحه 24:
استراتزیهای تدافعی ۶مشار کت و تشکیل کنسرسیوم ‎(Joint venture) Le‏ کاهش ‎(Retrenchment)‏ دواكذارى (مع]دمم ) (Liquidation) Joule (Combination strategy) cexS yi ‏(4استراتژی‎

صفحه 25:
استراتژیهای تدافعی ۶0مشارکت و تشکیل کنسرسیوم ها معکاهش دعواگذاری د«انحلال ۶0استراتژی ترکیبی

صفحه 26:
استراتزیهای تدافعی (2مشارکت و تشکیل کنسرسیوم ها موکاهش دعواگذاری دانحلال soe SH aul

صفحه 27:
استراتزیهای تدافعی ۶مشارکت و تشکیل کنسرسیوم ها معکاهش دعوا گذاری دانحلال 2استراتژی ترکیبی

صفحه 28:
استراتژیهای تدافعی «#مشاركت و تشكيل كنسر سيوم ها ام موکاهش دعواگذاری وم انحلال Pa ‏#اسعراتزى‎ اانحلال به عنوان نوعى شكست يه حساب آمده او از نظر عاطفی استراتژی بسیار مشکلی به حساب می آید.

صفحه 29:
استراتزیهای تدافعی 2مشارکت و تشکیل کنسرسیوم ها کاهش معواگذاری «عانحلال دعاستراتژی تر کیبی نداد کته یلد ۳ اكر دامنه اين فعاليت بيش از اندازه کسترش استراتژی ترکیب دارای خطرات بسیار سنگین خواهد بود. (اصلاح 0

صفحه 30:
(Leveraged buyout) 41d! a 55 4 (Takeover) yssb (Merger) Ste; (Acquisition) plést ‏تملیک: یک سازمان بزرگ سازمان کوچک تر را خریداری می نماید.‎ ‏ادغام: دو سازمان با اندازه های همانندیکی می شوندو به صورت یک شرکت در می آیند.‎ بلعیدن: هنگامی که یکی از طرف های معامله به هنگام ادغام نسبت به اين عمل رضایت نداشته باشند نوع ادغام را بلعیدن شرکت AE ‏فى‎ خرید استقراصی: شرکتی سپام عمده شرکت دیگر را می خرد و برای باز پرداخت وام های گرفته شده دارایی های خریداری شده را به گرو یا رهن می گذارد.

صفحه 31:
نمونه 0 اشركت جديدى به ناتم ‎١‏ ارتباطات مصرف كتنده فيلييس » تشكيل دادند تا بدان وسيله تلفن را توليد و عرضه كنند. بانک « ولز فارگو » بین سالهای 1996 و 1997 از میزان مشاغل ‎oe 2010p‏ 1 شرکت « ریتون » واحد تولید کننده لوازم خانگی به نام «امانا »را به ا ل 0 شرکت « ریبال » تمام دارایی های خود را به فروش رسانید و ‎yr oe‏

صفحه 32:
استراتژی های عمومی (ژنرریک) مایکل پور تر استراتؤى رهبرى هزينه (أطاىاءع20ع ‎١‏ 0056 ) اا هدف از اين استراتزى برترى در رقابت از طريق توليد محصول با 0 ا و ۱ ( 56816 0۲ 2007007۳0۷ ) می نامند. می باشد. منبع: برنامه ريزى استراتزيكك و كاربرد آنء مؤلف مهندس حسين احمدى در اين استراتزى شركت اقدام به توليد و عرضه محصولات استاندارد ‎Sei‏ سب 1 Pee cee eS Lorna ores

صفحه 33:
محصول غير تجملاتى و ساده ساد كى طراحى محصول اكنترل مواة خام لي لي OAT) poe A as ane نوآورى در توليد اتوماسیون ور ی | كاهش هزينه سربار صرفه جويى ناشى از منحنى تجربه صرفه جویی ناشی از تولید در مقیاس منبع برنامه ریزی استواتزیک و کاربرد آن. مذلف مهندس حسین احمدی

صفحه 34:
استراتژی های عمومی (ژنریک) مایکل پورتر م ل 0 #ا كسب برترى رقابتى از طريق توليد محصولى كه از ديدكاه مشتريان در مقايسه با محصولات مشابه منحصر بفرد و داراى خصوصيات ويزه ‎ee‏ منبع: برنامه ريزى استراتزيكك و كاربرد آنء مؤلف مهندس حسين احمدى مقصود از استراتزى متمايز ساختن محصول اين است كه محصولات و خدماتى عرضه شود كه در صنعت مورد نظر به عنوان محصول يا خدمتى منحصر بفرد تلقى شوند و به مشتريانى عرضه شود كه نسبت به قيمت ا ا ا ا 0 دیوید ترجمهٌ پارسائیان و اعرابی

صفحه 35:
کیفیت محصول OIC iy BRO Pees Ren 0 ‏حفظ حق الامتیاز ( لي‎ ‏نوآورى محصول‎ rere nes خصوصیات ویژه محصول Oboe نام و علامت تجارى كانالهاى توزيع ويزه 531001110 Fees eee TEST Pies)

صفحه 36:
استراتژی های عمومی (ژنریک) مابکل پور تر Gatto Te marca eon ‏#ا تمركز در بخش معينى از بازار براى محدود كردن دامنه فعاليت. با‎ ‏ل ل ا و ا ا الت‎ rene ا ا ا ‎Eo Ree‏ eth ‏ا ل‎ 3 en A coe Cine eno ee area ec reo. ‏است که نیازهای گروه های کوچکی از مصرف کنند گان تأمین شود.‎ استراتژی را تهدید می کند.

صفحه 37:
‎Ms) or Wat ee)‏ مت بازار محدود و معين حوزه جغرافيايى محدود فعاليت ‏تحقیق و توسعه تم رکز بافته بر روی بت محصول ‏منبع: برنامه ریزی استراتژیک و کاربرد آن, مولف مهندس حسین احمدی

صفحه 38:
eves eager iE rele S| ae) Pea eee eS orT errr 7c +)

صفحه 39:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان