علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

انواع حافظه در رایانه

anvaee_hafeze_dar_rayaneh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انواع حافظه در رایانه”

انواع حافظه در رایانه

اسلاید 1: hکاری از : محمدرضا رضایی مهر

اسلاید 2: انواع حافظه در رایانهبه صورت کلی حافظه های موجود در رایانه به دو دسته تقسیم میشوند :حافظه های اصلیحافظه های جانبی

اسلاید 3: حافظه های اصلیتعریف حافظه های اصلی : درون رایانه قرار دارند و به طور مستقیم به وسیله ی پردازنده استفاده میشود

اسلاید 4: حافظه های اصلی (RAM)RAMتعریف DRAM : هر سلول از حافظه ی پویا ازیک ترانزیستور و یک خازن تشکیل شده است.خازن داده های (بیت) صفر و یک رانگه داری میکند.ترانزیستور مانند یک سوئیچ عمل خواندن و نوشتن در خازن را انجام میدهد.

اسلاید 5: حافظه های اصلی (RAM)RAMتعریف SRAM : از تعدادی گیت منطقی به نام فلیپ فلاپ ساخته شده است که نیازی به تازه سازی ندارد.از آنها در ساخت حافظه های سریعتر و گرانتر به نام CACHE استفاده میشود.

اسلاید 6: حافظه های اصلی (ROM)انواع آنها عبارتند از :تعریف PROM : میتوان یکبار فقط در ان نوشت. عمل نوشتن در آن بوسیه تجهیزات خاص به صورت الکترونیکی انجام میگیرد.مانند عملکرد ماشین لباسشویی.

اسلاید 7: حافظه های اصلی (ROM)انواع آنها عبارتند از :تعریف EROM : شبیه PROM است با این تفاوت که میتوان اطلاعات ان را با استفاده از نور ماوراء بنفش پاک کرد و به دفعات زیاد برنامه ریزی کرد. این حافظه ها از PROM گران تر هستند .

اسلاید 8: حافظه های اصلی (ROM)انواع آنها عبارتند از :تعریف EEROM : مانند EPROM است با این تفاوت که داده های آن را میتوان به صورت الکتریکی پاک کرد و مجددا نوشت.

اسلاید 9: حافظه های اصلی (ROM)انواع آنها عبارتند از :تعریف FLASH MEMORY : مانند حافظه ی EEPROM است یعنی به صورت الکتریکی پاک میشود با این تفاوت که میتوان در حافظه ی فلش به تنهایی بلوکی از حافظه را از حافظه پاک کرد. سرعت انتقال بالاتری نیز دارد.

اسلاید 10: حافظه های اصلی (cache)نوعی از حافظه های اصلی هستند که بین پردازنده و ram قرار میگیرند .سرعت خیلی بالایی دارند !!به صورت یک تراشه ی مستقل یا بخشی از پردازنده ارائه میشوند.از نوع حافظه های ایستا هستند .از گیت های منطقی فیلیپ فلاپ در آنها استفاده شده.فناوری ساخت آنها بسیار گران است !

اسلاید 11: حافظه های جانبیتعریف حافظه های جانبی : معمولا در خارج از رایانه قرار دارند. برای نگه داری داده ها به مدت طولانی به کار میرود از طریق ماژول های ورودی و خروجی با پردازنده در ارتباط اند .تعریف HARD DISK : دیسک سخت وسیله‌ای است با یک یا چند صفحه انعطاف‌پذیر که میتوان داده‌ها را به طور مغناطیسی بر روی آن‌ها ضبط نمود. این وسیله حاوی هدهای خواندن/نوشتن و موتوری است که در محفظه‌ای جای داده می‌شود تا از آلودگی‌های خارجی در امان باشد.

اسلاید 12: حافظه های جانبیتعریف حافظه های جانبی : معمولا در خارج از رایانه قرار دارند. برای نگه داری داده ها به مدت طولانی به کار میرود از طریق ماژول های ورودی و خروجی با پردازنده در ارتباط اند .تعریف DVD , CD : CD از نور لیزر برای خواندن و نوشتن اطلاعات استفاده میکند . DVD هم شبیه دیسک فشره است ولی بیشتر از هفت برابر آن ظرفیت دارد.

اسلاید 13: حافظه های جانبیتعریف حافظه های جانبی : معمولا در خارج از رایانه قرار دارند. برای نگه داری داده ها به مدت طولانی به کار میرود از طریق ماژول های ورودی و خروجی با پردازنده در ارتباط اند .تعریف BLUE RAY DISK : در این نوع دیسک ها از لیزر ماوراء بنفش برای خواندن و نوشتن اطلاعات استفاده میشود.دیسک های تک لایه آن 25 GB و دیسک های دولایه آن 50 GB ظرفیت دارند.

اسلاید 14: حافظه های جانبیتعریف حافظه های جانبی : معمولا در خارج از رایانه قرار دارند. برای نگه داری داده ها به مدت طولانی به کار میرود از طریق ماژول های ورودی و خروجی با پردازنده در ارتباط اند .تعریف FLASH MEMORY : حافظه های الکترونیکی با سرعت بالاو از جنس نیمه هادی ها هستند.دارای قابلیت PLUG AND PLAY هستند .

اسلاید 15: حافظه های جانبیتعریف حافظه های جانبی : معمولا در خارج از رایانه قرار دارند. برای نگه داری داده ها به مدت طولانی به کار میرود از طریق ماژول های ورودی و خروجی با پردازنده در ارتباط اند .تعریف FLOPY DISK : به آنها دیسک نرم نیز میگویند . سرعت پایین تری نسبت به بقیه دارند . میتوانند 3 تا 4 مگابایت اطلاعات درخود ذخیره کنند . این نوع از دیسک ها دیگر استفاده نمیشوند و به جای آنها CD , DVD , USB آمده است .

اسلاید 16: پــــایانبا تشکر از استاد اکبری

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید