صفحه 1:
Sea eal
صفحه 2:
een
erence eerie a UY ن ايراني (SCE > Pel UE آشنايي
دانشمندا ان در مورد بازي
ل ees 1
نظر ييامبر (ص) را در مورد بازي شرح دهید
ی ان اسان کید
م NC Ty Oye دید فروبل » دكرولي.
انواع بازیها را از نظر هارلوك بنویسید
صفحه 3:
دیدگاه اسلام و دانشمندان ایرانی در باره بر
ood) ل ات ا ا لك
ery eel 00 ات است.
علی (ع): کسی که شیفته بازی باشد سعادتمند خواهد
شد.
ابن مسکویه : در برنامه تربيتي جست و خیز و بازي را توصیه ميکند.
ESSE Tee vel emery Me Sy MCs ees.
Rv our gy) area
صفحه 4:
انواع بازي از دیدگاه پیاژه:
1- بازي تمريني: بدوتولد تا 24-18 ماهگي
OC ean) eet jo
یارس روان بنه براي كسب لذت
۳
بك ساختماني بي PERV)
# بازيهاي ساختماني هدفدار
صفحه 5:
2- بازي نمادین(رمزي): 24-18 ماهگي تا 6-5 سالگي
#روان بنه هاي رمزي - روان بنه از عمل سرجشمه ميكيرد
#8 کاربرد روان بنه هاي رمزي در مورد ساير اشيا
۱
#تولید صحنه هاي که قبلا دیده يا تجربه کرده
7
1
صفحه 6:
0
- بازيهاى با قاعده: 6-5 سالكى به بعد
و
ner emt ل ل لك الات
دیگر منتقل مي سازد
محتواي بازي ا ا ا ل ل بازي
افزوده عي شود. ا ey عمر ادامه دايند و براي 49999
بازي از قواعد ad ۱۳ شود.
صفحه 7:
Ie. unenreN am 1
. حركتي کاسته مي شود - eee rome reyes
e spre reste -2 1۱ .امکان پیدایش
OLE Ser eure cents 4
eden Sy en ao TOL eD Kee we Seen SL ial
pecear CNP SFB FET ies ne Cee eee WPL Ny
كار شارف دارند تبدیل مي شوند
صفحه 8:
1عبا ييشرفت جنبه رولني . تومقع كودك نسبت به نماد هازياد
ELT er) ل ۱
2-با رشد جنبه ذهني کودك از تفکر دروني سود مي جوید
3- با افزلیش سن . تحول کودك از نظر روابط اجتماعي. ورود
مرحله پیش دبستاني و دبستان منجر هي شود که کودك به
حل تعارض بپردازد
4- با رشد سني كودك و جنبه اجتماعي شدن از ميزان
بازيهلي نمادین کم مي شود
صفحه 9:
RS با(
كودكان بيش از هرجيز از بازيهاي خود مطلب مي
اموزند.بازي بالاترين مرحله رشد در لين دوره از زندكي
است زیرا بازی انعكاسى مم درونی و جلوه اى
از«خودفعالی 356 است 1 1
به کمك «هدلیا» میتوان کودك را قدمبه قدم پیش برد و به
کمكت« CE areal جشم و فكر كودك را به كار
انداخت.وبه اهداف آموزشی رسید.
صفحه 10:
** بازيهاي |
oer) ** بازيهاي تقليدي: 70000 خواني
Pree nn a 7
حاشیه پیاده رو
ae منظم
oer) ۳ * بازييهاي abe
** بازيهاي مبهارتي
صفحه 11:
طبقه بند 56 كر
زان درگيري اج
ee (۳ TEDL
TD) Mee a
1- بازيهاي انفرادي
4 7 009 به رشد سد 07
1 اق مر سني
مراحل انجام ب
a > فتار موازي
يا رفتار زودكذر “«رفتار موا
بازي ب ر 5
ail ۳ >
تنها 2 aneera سد
= 0 اه 00
5 ظر بارى ملي شازمان يافته
رفتار نا >
صفحه 12:
اه ۳(
صفحه 13:
ا ا ا ل
ee = 2
0 ل ا ل OL
0 ا ا ere ore
موقعيتهاي« yer) سازي» ممکن است ۳ اجتماعي ل
باد بگیرد.
1
لأممكن است همجون سير بلاي كودك تلقي شود
صفحه 14:
تفسیم بندی بازیها از نظر دانشمندان
Fe Spe Mt Se npc
eae تس see
eee Lae eer اجتماعى
بازيهاى ابتكارى
0 SE RC 81
اسيادى