مکانیک، هوافضا و مهندسی پزشکی

انواع سنسور خودرو و رفع عیوب آن

anvae_sensore_khodro

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انواع سنسور خودرو و رفع عیوب آن”

انواع سنسور خودرو و رفع عیوب آن

اسلاید 1: بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم

اسلاید 2: عنوانانواع سنسور خودرو و رفع عیوب آن؟؟بهار 1395 استاد مربوطه؟؟گردآورنده

اسلاید 3: 1) سنسور دور موتوراین سنسور یکی از مهمترین قطعات سیستم انژکتوری می باشد در صورت خرابی خودرو استارت می خورد ولی روشن نمی شود.3/12 وظایف سنسور دور موتور۞ تشخیص نقطه مرگ بالا یا جرقه زنی سیلندر یک۞ تشخیص دور موتور ۞ تنظیم آدوانس جرقه۞ تنظیم دور آرام موتور

اسلاید 4: محل قرارگیری سنسورمحل قرار گیری سنسور دور موتور در روی پوسته کلاج مقابل فلایویل است که فاصله آن با فلایویل حدود 1 تا 2 میلیمتر است.ECU با دریافت دامنه پالس های ارسال شده از سنسور،موقعیت میل لنگ و زمان جرقه زنی سیلندر یک را تشخیص داده و دستورات لازم را به عملگر ها میدهد.

اسلاید 5:  عیب یابی سنسور دور موتور در صورت خرابی آن تحت هیچ شرایطی خودرو روشن نمی‌شود و اگر روشن باشد خاموش می شود گاهی مواقع به دلیل گرفتن براده و روغن و گریس اطراف موتورباعث اختلال در ارسال سیگنال به (ECU) می شود که اگر آن را تمیز کنید می توان دوباره خودرو را در صورت سالم بودن سنسور روشن کرد ولی کد خطا در حافظه (ECU) می ماند در صورتی که عقربه دور شمار خودرو شلاق بزند و یا دچار حالت (CUT OFF) در دور های بالا شود سنسور را باید چک شود.

اسلاید 6: (CUT OFF) به حالتی از موتور می گویند که در خودروهای انژکتوری و در افزایش دور موتور بیش از اندازه و یا در مواقعی که یهو یا آنی پا را از روی پدال گاز برداریم باعث قطع موقت سوخت می شود که باعث عدم خرابی موتور و کاهش مصرف سوخت و کاهش سریع دور موتور می گردد که این قطع جریان در مدت زمان خیلی کم صورت می گیرد.

اسلاید 7: 2) سنسور اکسیژندارای دو نوع است تک سیم و یا یک سوکت چهار سیم است:مدل تک سیم در پراید مدل کیا استفاده می شود که بدون گرمکن می باشد.مدل سوکت دار در اکثر خودرو های جدید بدلیل دارا بودن گرمکن و دقت بالا استفاده می شود و فقط دارای پایه کوتاه و پایه بلند است و نوع سوکت آنها فرق دارد.

اسلاید 8: وظایف سنسور اکسیژنسنسور اکسیژن مقدار اکسیژن در گازهای خروجی را سنجیده و آنرا تبدیل به ولتاژ و اطلاعات را به (ECU) میدهد این سنسور اولا نسبت سوخت و هوا را سنجیده و نسبت را تصحیح می کند و ثانیا تعدیل غنی و رقیق بودن سوخت و هوا را انجام می دهد.

اسلاید 9: محل نصب سنسور اکسیژندر روی اگزوز در قبل از کاتالیست و در بعضی خودروها که دو سنسور اکسیژن دارند یکی در قبل از کاتالیست وبعد از آن قرار دارد. ساختارسنسور اکسیژناز بدنه سرامیکی (چینی) و الکترودهایی از جنس پلاتینیوم و غلاف آن از جنس دی اکسید زیر کونیم و دارای یک المنت گرم شونده می باشدکه دمای سنسور را تا 300 الی 800 درجه سانتی گراد می‌رساند.

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید