مکانیک،هوافضا و مهندسی پزشکی

انواع سنسور خودرو و رفع عیوب آن

صفحه 1:

صفحه 2:
Old انواع سنسور خودرو و رفع عیوب آن اساو 7 2 وود بره

صفحه 3:
۱) سنسور دور موتور اين سنسور یکی از مهمترین قطعات سیستم آنژکتوری می باشد در صورت خرابی ۱ خورد ولی روشن نمی لا وظایف سنسور دور موتور 3 تشخیص نقطه مرگ بالا یا جرقه زنی

صفحه 4:
لا محل قرا ركيرى سنسور محل قرار گیری سنسور دور موتور در روى ‎ECU‏ با دریافت‌دامنه پا لس های‌ارسا-ل شده از سنسور موقعیت‌میل‌لنگ‌و زمان جرقمه زنی‌سیلندر یک را تشخیص‌دادم و دستوراتلازم را به عملكر ها ميدهد.

صفحه 5:
لا_عیب یابی سنسور دور موتور در صورت خرابی آن تحت هیچ شرایطی خودرو روشن نمی‌شود و اگر روشن باشد خاموش می شود گاهی مواقع به دلیل گرفتن براده و روغن و گریس اطراف ‎ach sige‏ اختلال در ارسال سیکنال به ‎uno (ECU)‏ شود که اگر آن را تمیز کنید ‎wo‏ توان دوباره خودرو را در صورت سالم بودن سنسور روشن کرد ولی كد خطا در ححافظه (5617) می ماند در صورتی که عفر شمار خودرو شلاق بزند و ۳

صفحه 6:
(0۴۳۳ 0]7۲) به حالتی از موتور می گویند که در خودروهای انژکتوری و در افزايیش دور موتور بيش از اندازه ويا در مواقعى كه مهو یا آنی پا را از روی پدال گاز برداریم باعث قطع موقت سوخت می شود که باعث عدم خرابی موتور و کاهش_ مصر: وخت_ و

صفحه 7:
۲) سنسور اکسیژن دارای دو نوع است تک سیم و پا یک سوکت چهار سیم است: * مدل تک سیم در پراید مدل کیا استفاده ‎ino‏ شود که بدون گرمکن می باشد. ‎٠‏ مدل سوکت دار در اکثر خودرو های جدید بدلیل دارا بودن گرمکن و دقت بالا استفاده می شود و فقط دارای پایه کوتاه ‏و پایه بلند است و نوع سوکت آنها فرق ‎ ‎ ‎

صفحه 8:
لا وظايف سنسور اكسيزن سنسور اكسيزن مقدار اكسيزن در كازهاى خروجى را سنجيده و انرا تبديل به ولتاز و اطلاعات را به ([1):1) ميدهد اين سنسور اولا نسبت سوخت و هوا را سنجيده و نسبت را

صفحه 9:
لا محل نصب سنسور اکسیژن لا ساختار سنسور اکسیژن در روك اگزوز در قبل از کاتالیست و در بعضی خودروها كه دو سنسور اكسيزن دارند يكى در قیا. ا: كاتالست وبعد از آن قرار دارد. از ‎ain‏ سرامیکی (چینی) و الکترودهایی از جنس پلاتینیوم و غلاف آن از جنس دی اکسید زیر کونیم و دارای یک المنت گرم شونده می باشدکه دمای سنسور را تا 300 الی 800 2 درجه سانتی گراد می‌رساند.

صفحه 10:
مداربرق سنسور اکسیژن پایه 1 برق 12 ولت مثبت از رله دوبل (سفید رنگ) پایه 2 اتصال بدنه (سفید رنگ) پایه 3 ارسال سیگنال مثبت (خکستری رنگ) پایه 4 ارسال سیگنال منفی (مشکی)

صفحه 11:
لا شرح كار سنسور اكسيزن اين سنسور حساس به تغييرات مقدار اکسیزن دارد 3 نوک سنسور داخل لوله اكزوز است که با مقدار اکسیژن موجود در اگزوز ایجاد واکنش کرده و تولید سیگنال و آن را به (۳61) ارسال تا مقدار سوخت و هوا را تصحیح کندبصورتی‌که اگر میزان اکسیژن در اگزوز کم باشد سوخت غنی است و با ارسال . -

صفحه 12:

صفحه 13:

صفحه 14:

صفحه 15:

صفحه 16:

صفحه 17:

صفحه 18:

صفحه 19:

صفحه 20:

صفحه 21:

صفحه 22:

صفحه 23:

صفحه 24:

صفحه 25:

صفحه 26:

صفحه 27:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
24,000 تومان