علوم مهندسی

انواع سنسور در صنعت

anvae-sensor-dar-sanat-

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انواع سنسور در صنعت”

انواع سنسور در صنعت

اسلاید 1: انواع سنسور در صنعتارائه:

اسلاید 2: سنسور چیست ؟در صنعت برای این که یک فرایند به انجام برسد و یا یک محصول در خط تولید به مرحله نهایی برسد، برای سرعت بخشیدن و دقت بخشیدن به این فرایند درکارخانه جات و… نیاز هست که تجهیزاتی که تولید را انجام می دهند یا فرایندی را انجام می دهند به صورت اتوماتیک و به ترتیب و دقتی که می خواهیم کار را برای ما انجام دهند، از این رو سنسور ها یا حسگر ها در جاهای مختلف دستگاه ها قرار می دهیم تا کاری که می خواهیم طبق نیاز ما انجام شود.

اسلاید 3: نقش سنسور در صنعت ورودیِ فرمان هست یعنی به محض این که دستگاه دریک حالتی قرار گرفت یک فرمان به پردازنده که شامل plc ها، شمارنده ها ،کنترل کننده های دما و… می دهد و پردازنده هم در خروجی یک فرمان را به کنتاکتور یا رله می دهد تا مثلا آن الکترو موتور در آن لحظه عمل کند و این دقت و سرعت را برای ما به وجود می آورد.

اسلاید 4: سنسورهای تماسیبرای سنجش دمای محیط مورد استفاده قرار می گیرند. سنسورهای تماسی دمای خود را مورد سنجش قرار داده و با تماس این سنسور به جسم مورد نظر دیگر و یا قرار گرفتن سنسور در محیط، تعادل گرمایی بین سنسور و محیط ایجاد می شود و مورد سنجش قرار می گیرد.

اسلاید 5: سنسورهای غیرتماسیسنسورهایی هستند که با نزدیک شدن یک جسم یا قطعه، آن را حس کرده و فعال می شوند.

اسلاید 6: مزایای سنسورهای غیرتماسی* سرعت سوئیچینگ زیاد* عدم ایجاد نویز در هنگام سوئیچینگ* عدم نیاز به نیرو و فشار* طول عمر زیاد* قابل استفاده در محیط های مختلف با شرایط سخت کاری

اسلاید 7:

اسلاید 8: برخی از سنسورهایی که در صنعت پر کاربرد هستند:سنسور حضور: سنسور حضور، یک سنسور حساس به حرکت است، این سنسور هیچ گاه شما را در تاریکی تنها نمی گذارد.سنسور خازنی: در سنسورهای خازنی حساسیت تنها به فلز وجود ندارد بلکه هر جسمی تشخیص داده می شود. این سنسورها جزو سنسورهای مجاورتی یا پراکسیمیتی است.سنسور دما: برای اندازه گیری دما در صنعت از سنسورهای مخصوصی استفاده می کنند که از مهمترین سنسورهای دما می توان به ترموکوبل و RTD اشاره نمود.سنسور فیبر نوری: در کاربردهای سنجش از راه دور از سنسورهای فیبر نوری استفاده می شود.

اسلاید 9: سنسور نوری: سنسورهای نوری برای تشخیص اجسام در صنعت بکار می روند. این سنسورها را فتوالکتریک نیز می نامند. مکانیزم عملکرد این حسگرها ارسال نور است. در بازار آنها را با عنوان چشم الکتریکی نیز می شناسند. سنسورهای نوری بطور کلی در سه دسته دوطرفه، یک طرفه با آینه یا رفلکتور و یک طرفه بدون آینه تقسیم بندی می شوند.سنسور اولتراسونیک: سنسور اولتراسونیک وسیله ای است که با استفاده از ارسال و دریافت امواج صوتی عملیات تشخیص و یا تعیین فاصله از یک جسم هدف را انجام می دهد.

اسلاید 10: اینکدر:  اینکدر یک دستگاه الکترومکانیکی است که موقعیت زاویه ای و یا مکانی یک شفت یا محور را به کد آنالوگ و یا دیجیتال تبدیل می کند.سنسور القایی: سنسورهای القایی یا حساس به فلز جزو سنسورهای مجاورتی یا پراکسیمیتی دسته بندی می شوند و وظیفه آنها شناسایی اجسام فلزی در خط تولید می باشد تا زمانی که فرضا جسم به نقطه ای خاص در نزدیکی سنسور رسید سنسور القایی آن را تشخیص داده و فرمان این تشخیص را صادر می کند.

اسلاید 11:

اسلاید 12: انواع سنسور در صنعتسنسورها چشم و گوش یک سیستم کنترلی هستند. به طور کلی برای اینکه بتوان چیزی را کنترل کرد، باید نوع رفتار آن را شناخت. روال این است که مهندسین کنترل نوع سنسورها را مشخص و مشکلات آن‌ها را حل می‌کنند، و بالطبع بیشتر از دیگر گرایش‌ها با انواع سنسورها آشنایی دارند.در این مقاله قصد داریم به دو دسته کلی از سنسورها بپردازیم: سنسورهای دیجیتالی که مقادیر روشن یا خاموش و سنسورهای آنالوگ که طیفی از مقادیر را ارسال می‌کنند.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید