سایر تحقیق و پژوهش

  انواع قانون اساسی

ghanon-asasi0

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “  انواع قانون اساسی”

  انواع قانون اساسی

اسلاید 1:   انواع قانون اساسیارائه:

اسلاید 2:

اسلاید 3: انواع قانون اساسی

اسلاید 4:  قانون اساسی عرفی یا نانوشته (غیر مدون) و موضوعه یا نوشته مدونقانون اساسی عرفی‏ مجموعه‏ ای ‏از اعلامیه ‏ها، منشورها، مصوبات مجلس قانون گذاری شبیه قانون عادی و همچنین عرف ‏و عادات ‏و کنوانسیون هاست که قواعد آنها ماهیتاً جنبه اساسی دارند. درحالیکه قوانین اساسی موضوعه توسط ارگان های موسس (مجلس موسسان، آراء مردم یا سایر دستگاه‏ هایی که برای این منظور بوجود می‏ آیند) در یک یا چند متن تهیه و به تصویب می رسند.

اسلاید 5: قانون اساسی انعطاف ناپذیر(سخت) و قانون اساسی انعطاف پذیر (نرم)ملاک این تقسیم بندی چگونگی تجدید نظر (بازنگری) در قانون اساسی است. هنگامی قانون اساسی را می ‏توان به شیوه قوانین‏ عادی (مثلاً از طریق مجلس مقّننه و با همان تشریفات قانون گذاری) مورد تجدید نظر قرار داد به آن اصطلاحاً ” انعطاف پذیر یا نرم” می‏گویند. در قانون اساسی سخت یا انعطاف ناپذیر، مراسم بازنگری (تجدید نظر) توسط مجلس ویژه‏‏ ای (مجلس موسسان، مجلس خبرگان) یا به‏ وسیله مردم(همه پرسی) یا مخلوطی از شیوه ‏های مختلف انجام می پذیرد، مثل؛ ایران و آمریکا.

اسلاید 6: قانون اساسی یکدست و مختلطقانون اساسی یکدست آن است که کلیه اصول آن دارای ارزشی مساوی باشند. یعنی آئین تجدید نظر در مورد همه مقررات آن به شکل یکسانی پیش بینی شده باشند؛ برعکس قوانین اساسی مختلط به متون مصبوی گفته می ‏شود که مشتمل بر دو نوع اصول باشند: اصولی که با آئین خاص قابل تجدید نظرند. و اصولی که همانند قوانین عادی قابل اصلاح و تغییر می باشند.

اسلاید 7: انواع قانون اساسی از لحاظ منشاء شکل ‏گیری۱- اگر قانون اساسی ‏از سوی ‏زمامداری به عنوان امتیاز به مردم داده شود به آن “قانون اساسی اعطایی یا اقتداری” می‏ گویند.۲- قانون اساسی نیمه اقتداری – نیمه اعطایی، گاهی شکل گیری قانون اساسی بوسیله حاکم مطلق ولی با همکار ی یک یا دو مجلس انجام می‏ گیرد.۳- قانون اساسی مردم سالار، در بیشتر موارد، قوانین اساسی ثمره انقلاب‏ ها بوده که از طریق مردم و یا نمایندگان آنها به تصویب رسیده است.

6,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید