سایر وسایل نقلیه

انواع لودر و کاربرد آن

anvae_loder_va_karborde_an_c1p2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انواع لودر و کاربرد آن”

انواع لودر و کاربرد آن

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: انواع لودر و کاربرد آن

اسلاید 3: کارخانه های سازندهانواعبهره برداریشناسايیلودرتسطيحانواع جاماز نظرچرخاز نظر چرخشاز نظر تخليهاز نظر موتورموارد استفادهمحاسباتعمليات خاکی

اسلاید 4: لودر همانند بولدزر عبارتست از ترا کتوری که در قسمت جلوی آن جامی جهت بار کردن مصالح مختلف نصب شده است .

اسلاید 5: لودر در عمليات خاکبرداری و تسطيح بکار می رود.لودر ها در مناطق جنگی برای زدن خاکريز و در زمين های سخت برای شخم زدن بکار رود .شکل 4

اسلاید 6: تسطيحدر ابتـدای بسـياری از عمليات ها مانند خاکـبرداری اوليـن وظيفه لودر تسطيح محل وايجاد فضای کافی برای عملکرد ماشين آلات ساختمانی است .برای برداشت نا همواری ها بايد جام لودرکمی به طرف زمين شيب پيدا کندتا ناهمواری ها توسط ناخن ها حفاری شوند .

اسلاید 7: به عبارت ديگر تسطيح بايد در حالتی که جام در وضعيت تخليه است ( حالت تخليه کامل توصيه نمی شود ) شکل 27

اسلاید 8: انواع جامالف ) بيل يا جام چند کاره : از اين نوع جام جهت کندن و بارگيری و نيز حمل خاک , چوب , لوله و . . . استفاده می شود . اين بيل از دو جام تشکيل شده که حول يک محور گردش می نمايند .

اسلاید 9: ب ) بيل معمولی : اين بيل از صفحه فولادی مقاومی ساخته شده که در برابر فرسايش مقاوم است .

اسلاید 10: ج ) جام با قابليت تخليه از بغل : توسط اين جام می توان بار را از بغل تخليه نمود و ديگر نيازی به دور زدن لودر نيست .اين جام بيشتر در لودر های چرخ زنجيری استفاده می شود .

اسلاید 11: د ) بيل کنده گير : اين بيل از دو چنگک تشکيل شده و جهت جابجايی لوله های سنگين وتنه درختان استفاده می شود .

اسلاید 12:

اسلاید 13: ه ) جام سنگ گير : اين جام مانند جام معمولی ساخته شده با اين تفاوت که در قسمت لبه آن تعدادی ناخن که از آلياژ مقاومی ساخته شده قرار دارد. ناخن ها و صفحات جانبی بيل طوری ساخته شده است که بعلت تماس کم با زمين براحتی بداخل آن فرو رفته و کندن زمين به سهولت انجام می شود . اين نوع جام بيشتر در لودر های بزرگ استفاده می شود .

اسلاید 14: ناخن های اين جام توسط پيچ به بيل متصل می شود و بايدپس از مدتی تعويض شوند .

اسلاید 15: موارد استفادهالف ) بارگيری کاميون ها : معمول ترين وظيفه لودرها حمل خاک و شن و ماسه و . . . به داخل ماشين آلات حمل مواد خاکی است .

اسلاید 16: اين کار را می توان به طرق مختلفی انجام داد که به اختصار نام می بريم : الف ) روش v : اين روش برای کوتاه کردن حرکت لودر انجام می گيرد .

اسلاید 17: ب ) بارگيری عبوری يا مرحله ای : در اين روش کاميون ها بتدريج در حين عبور توسط دو يا سه لودر بارگيری می شوند .

اسلاید 18: ج ) بارگيری I شکل : در صورتی که در بارگيری عبوری چند لودر در اختيار نباشد , از اين نوع بارگيری استفاده می شود .

اسلاید 19: د ) بارگيری نوبتی : اين نوع بارگيری بيشتر در مواقعی استفاده می شود که کاميونها بتوانند در کنار منبع خاکبرداری به صف بايستند . در اين نوع خاکبرداری لودرها با دو حرکت عمل حمل و تخليه را انجام می دهند .

اسلاید 20: ب ) خاکبرداری : از لودر در کندن خاک و زمين و زدن خاک ريز ها استفاده کرد . با نصب تجيزات مختلف به جای جام عادی,مانند جام سنگ گير می توان قشر آسفالتی و يا سطح بتنی را کند .

اسلاید 21: ج ) بلند کردن اشيای سنگين و حجيم : با نصب تجهيزات مختلف می توان اشيا و لوازم سنگين و حـجيم را بلند وجا به جا نمـود که به چند مورد از اشاره می نماييم : بازوی تخريب : توسط اين بازو می توان از لودرجهت تخريب سازه های مختلف استفاده کرد . اين بازو دارای قدرت بسـيار زيادی است و به راحتی قادر به بريدن انواع تيرهای بتنی و آهنی می باشد .

اسلاید 22: بازوی ليفتراک : توسط اين بازو لودر می تواند انواع وسايل و احجام سنگين را بلند کند و آنها را جا به جا کند .

اسلاید 23:

اسلاید 24: بازوی جرثقيل : اين بازو به لودر قابليت بلند کردن اشيا و وسايل را توسط کابل يا زنجير با حفظ فاصله به لودر می دهد .

اسلاید 25: 251/21........از نظر موتورانواع لودراز نظرچرخاز نظر چرخشاز نظر تخليه

اسلاید 26: انواع لودرالف ) انواع لودر از نظر چرخ : لودر ها از نظر چرخ به دو نوع چرخ لاستيکی و زنجيری تقسيم می شوند : لودرهای چرخ لاستيکی دارای حرکت سريع تری هستند و محور لودر نيز متحرک است . بر خلاف لودرهای چرخ لاستيکی لودرهای چرخ زنجيری از سرعت کمی برخوردارند و بيشتر در معادن و زمين های

اسلاید 27: سنگلاخی و آبدار و يا در فضاهايی که قدرت مانور لودر کم است مورد استفاده قرار می گيرند .

اسلاید 28: ب ) از نظر چرخش : لودرها از نظر چرخش نيز به دو نوع کمر شکن و معمولی تقسيم می شوند : لودرهای کمر شکن ازدو نيمه تشکيل شده است و قادر است در حالی که يک نيـمه آن ثابت است نيمه ديـگر چرخيده و لودر در فضای کمتری گردش نمايد . به عبارت ديگر در اين نوع لودر ها محور افقی چرخهای جلو می تواند نسبت به محور افقی چرخهای عقب گردش کند و لودر به راحتی در فضای کوچکی کار کند .

اسلاید 29:

اسلاید 30:

اسلاید 31: لودر معمولی : لودرهای معمولی از قدرت مانور لودرهای کمرشکن برخوردار نيستند ولی در عوض نسبت به آنها کوچکترند .

اسلاید 32: ج ) از نظر تخليه : لودرها می توانند بار خود را بر حسب نوع ساختمان به سه طريق تخليه کنند : تخليه خاک از جلو , عقب و بغل تقريباً کليه لودرها ی موجود بار خود را از جلو خالی می کنند . در تونلها بعلت نبودن فضای مانور کافی و برای بالا بردن سرعت کار از لودرهای با قابلـيت تخليه خاک از عقب استفاده می شود . نوع تخليه از بغل ( که درضمن بعضی از انواع آن قادر به تخليه از جلو می باشد ) در بارگيری و بارانـدازی بار دپو

اسلاید 33: شده دارای سرعت عمل بيشتری نسبت به ساير انواع لودر استزيرا در اينحالت مانور لودر به حداقل می رسد .

اسلاید 34:

اسلاید 35: د ) از نظر موتور : لودر ها از نظر موتور به سه دسته تقسيم می شوند : نوع ديزلی : اين نوع لودر معمولترين نوع لودر است نوع بنزينی : اين نوع لودر از قدرت کمتری نسبت به نوع ديزلی برخوردار است و در پروژه های سبک بکار گرفته می شود . نوع برقی : در اين لودر ها يا موتور به همراه يک ژنراتور بر روی بدنه نصب می شود و يا بوسيله کابل سيار از شبکه برق تغذيه می شود .

اسلاید 36: کارخانه های سازندهمهمترين کارخانه های سازنده لودر درجهان کارخانه کوماتسودر ژاپن و کاترپيلار درآمريکا ست .به اختصار به برخی خصوصيات لودر های ساخت اين دو شرکت اشاره می کنيم :

اسلاید 37: مشخصات لودرهای چرخ زنجيری کوماتسوD20 Q-5D21 Q-5D31 Q-17حجم بيل ( متر مکعب )1 1.1 1.5 قدرت موتور ( اسب بخار )72 102 107 ارتفاع بيل در بالا ترين نقطه تخليه ( متر )2.682.722.77طول دستگاه با بيل ( متر )5.42 5.756.53شعاع دور زدن دستگاه ( متر )4.915.085.45

اسلاید 38:

اسلاید 39: پايانcv

اسلاید 40: محاسبه حجم عمليات خاکی برای تعيين حجم عمليات خاکی که يک دستگاه لـودر در يک ساعت اعم از کندن و بارگيری می تواند انجام دهد از رابطه زيربدست می آيد :

اسلاید 41: در اين رابطه :Q: حجم عمليات خاکی در يک ساعت ( برحسب متر مکعب )T : زمان يکدوره کامل عمليات ( برحسب دقيقه ) f : ضريب تبديل خاکC : ظرفيت جام E : بازده لودرK : بازده جام که به اختصار توضيح داده می شود :

اسلاید 42: الف ) ضريب تبديل خاک ( f) : بر حسب نوع برآورد مورد نظر مقدار f متفاوت است . با مراجعه به جدول شماره يک حجم عمليات برحسب خاک کنده نشده , کوبيده يا کنده شده قابل محاسبه است .ب ) ظرفيت جام ( C ) : ظرفيت جام لودر که بر حسب ظرفيت انباشته آن ( خاک کنده شده ) معين می شود در جداول مربوط به مشخصات عمومی لودرها ارائه شده است .

اسلاید 43: ج ) بازده لودر( E ) : عبارتست از نسبت زمان واقعی انجام کار به زمان مصرف شده برای اجرای آن . بازده لودر را معمولاً 60% در نظر می گيرند .د ) بازده جام ( K) : عبارتست از نسبت خاک برداشته شده با جام به ظرفيت انباشته آن . اين ضريب بازده ممکن است به 100% نيز برسد .

اسلاید 44: ه ) زمان يکدوره کامل عمليات ( T ) : اين زمان عبارتست از مدت زمانی که لودر بارگيری کرده , عقب براند , تغيير جهت دهد , تعويض دنده کند و خاک را در کاميون تخليه نمايد . اين زمان از دو زمان ثابت و متغير تشکيل می شود : زمان ثابت : زمان لازم جهت بارگيری , تغيير جهت , تعويض دنده و تخليه مواد خاکی که معمولاً بين 24 تا 36 ثانيه طول می کشد .

اسلاید 45: زمان متغير : مدت زمان لازم برای انتقال خاک و رسانيدن آن به محل تخليه که بستگی به مهارت , سـرعت و و مسافت حمل دارد .

اسلاید 46: برای مثال در مسأله زير داريم :

اسلاید 47:

اسلاید 48: با تقدیر وتشکر از توجه شماسعید افشین فر 90مرکز آموزش علمی کاربردی ماشین سازی تبریز4821/21www.Prozhe.com

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید