صفحه 1:

صفحه 2:
RT eS) BL ally Se ee re) rs اختلال سلوک

صفحه 3:
كمبود توجه " م مورد ازموارد زير در طول ماه در دو محيط: ۱ ‏ا ل ا‎ rear ets ROCKIN WOE) COTES) CT pe rw ev ea ng ee Ree SEC eee See ‏ناتوانى در ييروى از دستورات و اتمام تكاليف‎ "

صفحه 4:
كمبود توجه 1 ae DE Ss eS SoS ae ‏كم كردن وسايل‎ ‏فراموشى در كار هاى روزانه‎ * SO eee ere ‏ا‎

صفحه 5:
ee ‏ل تت وك‎ eno key ae ‏تکان دادن دست و پا و پیچ وتاب خوردن‎ * | eee 0 ‏ا ل ا ا‎ ‏مشکل در بازی ها و فعالیت های آرام‎ *

صفحه 6:
۳ 010100 * حرف زدن بيش از حد " ياسخ قبل از اتمام سؤّال ل ات كت * قطع كردن حرف ديكران

صفحه 7:
اختلال لجبازی مقابله ای * الكوى منفى خصمانه و لجبازانه ؟مورد يابيشتر از نشانه هاى ۳ ام ‎-١ *‏ از كوره در مى رود. ‎ee To Bae) eS a ae‏ ‎Ry coer ee‏ ال ‎ey‏ ‎PS ee) ee‏

صفحه 8:
اختلال لجبازی مقابله ای * ؟- ديكران را براى اشتباهات خودش سرزنش مى كند " - با جسارت تمام به آزار و اذيت ديكران و ات |

صفحه 9:
اختلال لجبازی مقابله ای تا ‎cae‏ ی ا ‎eee a eee ceed‏ * رفتارها صرفا در خلال بيمارى ها رخ نداده باشد.

صفحه 10:
اختلال سلوک ار ۱ اساسى ديكران يا قوانين ۳( سن شخص مورد تجاوز قرار مى كيرد. "اين الكو با ' مورد از معيار هاى زير در ‎1١‏ ماه گذشته و یکی از آنها حد اقل در ۶ ماه

صفحه 11:
۳ * قلدری.تهدید و آزار دیگران " دعوا و كتى كارى " استفاده از اسلحه و آسيب جدى "بی رحمی نسبت به مردم "بی رحمی نسبت به حیوانات

صفحه 12:
اختلال سلوک (Car) ‏سرقت(كيف زنى» اخاذى‎ 6 PU eas ‏وادار كردن ديكران به انجام اعمال جنسى‎ * ‏آنش سوزى و آسيب به اموال ديكران‎ " ‏نابود كردن وسايل ديكران‎ * ‏سرقت از خانه يا ماشین دیگران‎ *

صفحه 13:
اختلال سلوک " دروغكويى براى منافع شخصى و نقض مقررات " دزدى بدون در كيرى با شخص " دير آمدن به خانه (نا قبل از ‎١7‏ سالكى) * افت چشمکیر در عملکرد اجتماعی. تحصیلی لا و9 3 ‎i‏

صفحه 14:
اختلال سلوک " انواع ده ا ا لك * عدم وجود معیار ها قبل از ۱۰ سالگی

صفحه 15:
Cp es ل لا " متوسط ت00

صفحه 16:
Fe ey ee 531000 ‏برداشت منفى از رفتار ديكران‎ * ‏ی‎ te oe Pepa Eee Near ROE St eS TRO

صفحه 17:
تفکر و رفتار کودکان پر خاشگر " داشتن تجربه در مورد الگو های رفتار * پرخاشگرانه در محیط زندگی ‎aa‏ ها ات ‎rep) ee peer Ce‏ ۱ " استفاده از يرخاش در مشكلات بين فردى

صفحه 18:
ویژگی های خانواد کی 2 خانواده های 9 *" رفتارهاى منفى براى كنترل يكديكر ل ل لك ‎Rel nC ell Wee‏ ۱ PONE) SUSE Re Wer rote) ae ‏فریاد زدن» سرزنش و تنبیه‎

صفحه 19:
ویژگی های خانواد کی ‎ene er ae‏ ل 20 *رفتار های منفی * عدم کنترل و نظارت کافی بر فرزندان ‎Tie‏ 1 ا ‎ee eee cel ewe ev‏ و

صفحه 20:
" مشکلات اجتماعی " مشکلات عاطفی " مشكلات تحصيلى Pee Lev ta

صفحه 21:
eee rep ere) ‏عدم درك نشانه هاى رفتارهاى اجتماعی‎ " ‏عدم درك افكار و احساسات ديكران‎ " ۱ * طرد از سوی دیگران 9 ۳ همسالان

صفحه 22:
مشكلات عاطفى ‎ae‏ ا 2 ‎yenwe th‏ 00 ‎eee be‏ ۷ "اضطرات: و اقکار مثقین

صفحه 23:

صفحه 24:
Pe ere) UL Ny es ‏ا ا‎ eae de ‏روابط قهر آمیز والدین و فرزندان‎ " 2

صفحه 25:
۳ *فشار روانی والدین ۳ والدین *درگیری های والدین و تقوبت مثبت ‎PR ean Scrat‏ ‎ae‏ ۳ ۱

صفحه 26:
۳ BL we oat Se ‏"میهارت های حل مسأله کودکان‎ ‏توانابى كودك در مقابله با خشم‎ " ‏توانایی کودکان در انجام تکالیف‎ * ‏ار‎

صفحه 27:
انواع استرس های والدین ل ا له " اضطراب و افسردكى والدين و اختلالات كودكان * استرس زناشويى: ل لك لت لا ل لم

صفحه 28:
ee ee ral ا 0 ا ۱ ۱0 ‎Fs Deer a ees eee Pea‏ انفعال والدين و جند برابر شدن مشكل فرزندان احساس ‎get‏ ۲ لا ای خانواده ۳ به مشکلات رفتاری کودک می شود.

صفحه 29:
ل ات نلك

صفحه 30:
‎Be 8 ۳‏ برای کاهش استرس خودتان * کری من اصلاح ارزشها و شيوه زندكى خود را در رابطه با كودكان : اكر مى خواهيد زندكى متعادلى داشته باشيد بابد به سه جنبه آن توجه کنید: كار داه ‎5

صفحه 31:
راهبردهای خاص مقابله با استرس BLES ANI yee 5 bre aN year ‏ا‎ ae aes Te) Soe ee ‏ا‎ ee ROSS SC) Serco ele ats ۱ ‏برنامه بهداشتى مناسبى داشته باشيد.‎ "

صفحه 32:
راهبردهای خاص مقابله با استرس " راه هاى مناسب براى حل مسأله به كار كيريد. ا ل " کنترل خشم را یا بگیرید. * براى فرزندان زمان خاصى را صرف كنيد. " به كروههاى حمايتى والدين بييونديد. " براى تغيير شيوه زندكى برنامه ريزى كنيد. ۱

صفحه 33:
TS elie a Te Bed ۱ She ae ‏افزايش ضربان قلب و تنفس‎ " ‏انقباض عضلات »عرق زياد‎ * " سرخ شدن . داغ شدن ‎a‏ لت

صفحه 34:
لك وال ل ل ا ديكر نمى توانم تحمل كنم. پدر / مادر بی عرضه ای هستم. ‎oe tc nee‏ 000 ‎a‏ از او متنفر ‎oS‏ ‏۳ 0 0 0

صفحه 35:
OE ‏در‎ ante Bed " ابن اعمال هشدار دهنده است: ‎eS‏ | اه * داد و فریاد/ تهدبد * گربه ‎v5"‏ ‏ا

صفحه 36:
OE ‏در‎ ante Bed " بدنتان را آرام كنيد: " ماهيجه هاى خودرا شل و سفت كنيد

صفحه 37:
تمرين تشخیص استرس در خودتان " از خود كويى هاى مثبت استفاده كنيد: " فكرش را نكن " نكذار ناراحتته كند " می توانم از پس آن بر آیم " سعی خودم را خواهم کرد. " حالم خوب می شود. 0 enero

صفحه 38:
تمرین تشخیص استرس در خودتان " واكنش هاى مؤثر داشته باشيد: ا لت ل ل ل 00000 * گاهی باید در باره موضوع صحبت کنید. " كاهى بابد احساسات خود را ابراز كنيد. ۱ ۱

صفحه 39:
RT Ry 0 IS eae ek lee na Oe ‏آنها با کودک اثر می گذارد:‎ ۱ ‏ا ا‎ ‏و افکار منفی به رابطه بد و رفتار ناهنجار کودک‎ * ‏می انجامد.‎ "

صفحه 40:
والدین دار ای اثکار منفی * - فکر می کنند علت رفتار منفی کودک به خود او ‎Ree eee Penn ee Penk Cae‏ روی می اورند.( عدم توجه به نقش خود) * - انتظار رفتار هایی بالاتر از توان کودک * - احساس عدم كنترل بر رفتار كودك * -مقصر دانستن همسر. کار کنان مدرسه و دیگران ل رب

صفحه 41:
فرایند اصلاح افکار منفی " مراحل اصلاح فکر: * (- شناسایی افکار منفی *- درک علت منفی بودن این افکار *- جایگزین کردن افکار منفی با افکار مثبت * از فرزندانتان انتظاراتی متناسب با * توان طبیعی آنها داشته باشید.

صفحه 42:
RW CY yee N ee ey cee) ‎-١ ١‏ ترزئدم شيلى لوس است. " ؟- عمدا كارى را انجام مى دهد. " #- او عامل اصلى مشكلات خانوادكى ماست! " او فقط سعى دارد. جلب توجه كند. فا سل سا ل ۱

صفحه 43:
به افكار خود از ‎٠‏ تا ذمره دهيد ۱ كند.نبايد زياد كذشت داشته باشم. ‎en OEE SS cee Cee lee Aa‏ كروهى درست رفتار كند. رفتار نادرست او به هیچ وجه قابل قبول نیست. " 8- فرزندم مشكلات زيادى دارد و نمى تواند با ‎Bee) Pye) CC pCeT)‏

صفحه 44:
به افكار خود از ‎٠‏ تا ذمره دذهيد ‎-4٩ .‏ مشکل فرزندم ۳ است. ‎COD tS aS ee cere el ae‏ می شد. ‎eh)‏ تقصير همسرم است ۲ ار همسرم ضعیف نبود فرزندم بهتر بود. ‎-١‏ خانواده ما خيلى اشفته است. ‎-١5‏ من نبايد در تربيت فرزندم دجار اشتباه شده باشم. ۱

صفحه 45:
۱ ee) ‎-١4 "‏ من بربده ام.ديكر كارى از دستم بر نمى آيد. * ۶- هیچ كنترلى روى فرزندم ندارم. هر كار ‎raat ee eee) ie‏ ل ‎RS) Pe Seven) Beever eth per eco Jeo hi 3‏ - معلم فرزندم خيلى از او شكايت مى كند.

صفحه 46:
به افكار خود از ‎٠‏ تا ذمره دذهيد BeBe eens | eee ee el ‏ا‎ ‎Se ney ere eee aa 0 0 ype en CN Ey oe ae ‏ل‎ eek ard ee a See lea RR ‏ا ا‎ RU ‏ل ا ا ا ل‎

صفحه 47:
ادامه فرایند اصلاح فکر * برای هر فکری که ۳ با ۴ یا ۵ گرفته اید سوالات زیر را از خودتان ببرسید: اا كم ۱1 * رفتار ناشی از این فکر چه اثری بر فرزندم دارد؟

صفحه 48:
افکار مثبتی که باید داشته باشید ‎-١ *‏ فرزند من رفتار هاى مثبت نيز دارد. ‎a‏ 2 ا ا سا است. ‎Eee SST eee‏ الل ‎Sc Ia Car‏ ‎Pye ee oo a‏ ۱ وجود ندارد.

صفحه 49:
افکار مثبتی که باید داشته باشید * ۶-من نمی توانم فقط نظاره گر باشم. او بابد باد بگیرد که جكونه رفتار كند. * ۷-من باید فرزندم را ببذیرم او ویژگیهای مثبتی هم دارد. ور سر ۱ و ۱ باشم.

صفحه 50:
افکار مثبتی که باید داشته باشید ‎-1١١ *‏ به جاى سرزنش همسرم بايد با همفكرى دنبال راه حل بكرديم. * ؟1١-‏ مهم نيست جه كسى مقصر است.بايد بر يافتن راه ۱ ا ل ل ا لك انجام دهیم. * ۱۴- فرزندم مشکلاتی دارد.من هم ممکن است مرتکب اشتباه شوم.

صفحه 51:
افکار مثبتی که باید داشته باشید Bore eve repre arts 0 Corey [eer eeel cs) iia ‏فرزندم باشم. جون جاره ديكرى ندارم.‎ ‏همه جيز از كنترل من خارج نيست. خيلى جيز ها هم‎ -۶ * ‏سر رل سب‎ ‏بیتر است با معلم فرزندم همحاری کیم مقصر دانسست‎ ۱ ‏تنها فرزندم نیاز به تخیر ندارد.ما همه باید تغییر‎ -۱۸ *

صفحه 52:
افکار مثبتی که باید داشته باشید ‎Ce ee ee ee‏ سس * ۲۰- تنها همسرم هم نیاز به تغییر ندارد. همه باید ليد ‎ree RUPE recy) heroes ir Ce erpre cl Stir ie‏ * ۲- دارو ممکن است موّثر باشد ولی تنها راه حل نیست. * همه بايد به سختى بليد تلاش كنيم تا مشكلات حل شود.

صفحه 53:
‎hob eked‏ مت ‏" كارشناسان كودك و خانواده معتقدند: * که تعامل بعنی گذراندن وقت ورابطه عاطفی قوی بين والد و فرزند در رشد روانى كودكى ‎pce ie‏ ل همچنین بین تقوبت مثبت رفتار های خوب و ی و ی ‎RS)‏

صفحه 54:
‎TCS TCS SE LS.)‏ كت ‎Sei) Sie eae‏ لت الت لك انجام فعالبت های مورد علاقه فرزندان ‎۱ ‏اس ‏دارد.

صفحه 55:
هر مرحله اول: فهرستی از کار ‎ob‏ 45 دوست داريد و مى توانيد به همراه فرزندتان انجام بدهید و فکر می کنید وقت کمی می گیرند. ‎POSS eee. ee i ae‏ ‎ws Slo!‏

صفحه 56:
ات ‎Py Ue ge 5‏ " باكودى قرار بكذاريد. وقت مشخصى را براى بى يا جند مورد از اين فعاليت ها در هفته در نظر بگیرید.اگر اتفاقی افتاد دوباره برنامه ریزی تكب

صفحه 57:
هر *مرحله سوم: * رفتار های انظباطی خد را در جربان فعاليت ها تغيير دهيد. اجازه بدهيد او كارها را هدابت كبن واشما دير مستولانه رفتار كنيد.

صفحه 58:
برنامه ريزى براى تعامل مثبت * در حین انجام بازی با فعالیت مشترک ۲ کار را با ید انجام دهید: لت 0 و ۱

صفحه 59:
برنامه ريزى براى تعامل مثبت لل زر ۱ * دستورات " انتقاد: " كارت اصلا درست نبود.

صفحه 60:
برنامه ریزی برای تعامل مثبت ل 01 * پس از هر فعالیت بهتر است با فرزندتان در مورد تجربه و احساسی که در طول بازی داشته ابد.صحبت كنيد. صعى كنيد به دقت به حرف ها گوش کنید و باز خورد مثبت بدهید.

صفحه 61:
1 eK ‏برنامه ريزى براى تعامل مثبت‎ 5 92 ختصاص زمان براى كفتكو در دستوس باشید نوجه به رفتار های مثبت

صفحه 62:
نظارت بر خود وتعبین هدف ل ۰ ليستى از رفتار هاى مثبت هدف را براى تقويت مثبت مشخص کنید. مثل: * گوش دادن وانجام دستورات والدین * همکاری با خواهر و برادر " انجام تكاليف مدرسه * ابراز احساسات

صفحه 63:
‎RV 22‏ 77 ل ل 0 مر ‎hp ‏تشويق تلاس ملسن تردنء ستديدنء سرت رنت‎ ١ ‏كفتكو-توصيف كار هاى كودى‎

صفحه 64:
نظارت بر خود وتعبین هدف "مرحله ۲ فا ‎Pay SCS) Sn‏ 0 0 در آروغ زدن ا ‎PENS)‏

صفحه 65:
نظارت بر خود وتعبین هدف | *" جكونكى ناديده كرفتن را تعيين كنيد: مثال: * بيرون رفتن از اتاقء انجام کار مشابه. *حذف توجه به طور کامل و...

صفحه 66:
Re eS ae Sha "مرحله ۵ ‎zi‏ الف: نظارت بر رفتار های انضباطی خودتان: " بااين كار: اولا باد مى كيريد كه رفتارهاى مثبت ‎Lede‏ ل ل ليا تست و مر " بهانه گیری می کند.

صفحه 67:
001000000 " بيشترين اختلالات در خانواده هاى دراى تعاملات ‎Cow) fio‏ " مهارت های ارتباطی ضعیف * ضعف در حل مسئله * اتوانی در کنترل خشم

صفحه 68:
مهارت های ار تباطی در خانواده " نباید ها: * صحبت های طولانی با موعظه رس * عبارات دوپهلو: من خوشم نمی آید. ترتیب کارها را بده. ‎ele)‏ لاد سس ل ار رل گوش دادن با نگاه كردن به اطراف با سکوت با انجام کاری دیکر

صفحه 69:
مهارت هاى ارتباطى در خانواده 2 نبايد ها: ‎Ore) See‏ " تحقير و انواع تهديد ها ‎ee‏ ا ل ‎Be Payee‏ م 5 " تغيير دادن موضوع

صفحه 70:
مهارت هاى ارتباطى در خانواده " نباید ها: مطرح كردن موضوعات قديمى و رفتار هاى كذشته " عدم انطباق ارتباطات كلامى و غير كلامى " بنهان کردن احساسات ‎en ere Sd‏ 5 رل هی ری ات رن جه فكر مى كنند

صفحه 71:
مهارت هاى ارتباطى در خانواده كد " از عبارات كوتاه ‎٠١‏ كلمه و كمتر استفاده كنيد. را استفاده كنيد. " از عبارات مستقيم و اختصاصى استفاه كنيد. " مثل: خواهرت را مسخره نكن.

صفحه 72:
مهارت های ارتباطی در خانواده " بايدها: ا ا ا ا ا ‎eee‏ ‏" دادن فرصت به افراد براى بيان نظر و فكر ‎Sy S| ie‏ ا ‎CSET‏ ‎csi 9 edi jlw ig, ©‏ 0 ‎OS lh ah oe eda ae aaa‏ کنیم ببینیم مشکل چیست و چه باید کرد؟ ۱

صفحه 73:
مهارت هاى ارتباطى در خانواده * بايد ها: * روى يك موضوع تاكيد كنيد. Ee See ate) SS ae ۳ ‏ل تت‎

صفحه 74:
مهارت های ار تباطی در خانواده " بايد ها: " ابراز احساسات به نحو مناسب 6 ۷ ۱ ا ال ا مقابل از او سوّال بیرسید.

صفحه 75:
مهارت هاى ارتباطى در خانواده تلاك * بحث کردن وتوضیح دادن در ارتباط با بابد ها و ‎BN Paes ers kere] oe‏ " مرحله دوم: تمرين مهارت ها " مرحله سوم: " استفاده از مهارت ها در زندگی روز مره ۱

صفحه 76:
0000000 Bele 9( ‎eS) ee eC ROD ENE Stele‏ ‎Pee pee nts Cor eye beri‏ *" براى تشخيص خشم در خودتان به " نوع نشانه توجه كنيد: " واكنش هاى جسمانىءافكار. رفتارها

صفحه 77:
CE eB pte Ble ل ‎Fe‏ ‏* تند نفس زدن» * عرق ريختنء» " تغيير رنك جبهره. ا 0 ا |

صفحه 78:
CE eB pte Ble " نشانه هاى فكرى: " او مرا دبوانه می کند. ‎el‏ ‎Carr‏ 0 * بالاخره او را کتک خواهم زد. * كاشكى از خانه برود بيرون

صفحه 79:
CE eB pte Ble و ‎eso‏ ‏* کتک کاری * قطع كردن حرف ديكران " كلمات تحقير آميز ‎o> coe‏ وضعیت بدنی عصبانی

صفحه 80:
مديريت خشم/تعارض نا ملد رن * مقابله با خشم: ‎Reo‏ 7510000 " استفاده از تنفس عميق و تن آرامى " فكر كردن در مورد دليل واقعه ل ا ل ما ‎ie‏ ل 6

صفحه 81:
مديريت خشم /تقعارض در خانواده * مراحل مسئله كشايى: ا ل ل ا ا 0 * همراه با تبیین و تنوبر قضایا ‎eee ee‏ ‎er fer bee re) =) oa‏ ل 3 ۳ ۴- اجرای راه حل * ه-ارزيابى نتايج

صفحه 82:
مدیریت خشم /تعارض در خانواده * مرحله ۲: * تمرين مهارت ها در خانه " مرحله ۳: " استفاده از مهارت هاى مديريت خشم در مو قعيت هاى واقعى زندكى

صفحه 83:
۱ " ميانجى كرى " نشست هاى خانوادكى " عذر خواهى و تحليل موضوعات ‎Sy ts‏ 0ه

صفحه 84:
ROSS re Se st OL ‏يكى از مشكلات كه بسيارى از والددين و‎ " ‏معلمان با آن مواجه هستند. ترغیب‎ ‏فرزندان به كوش دادن و اطاعت كردن از‎ ‏رت‎ ‏به توضيح فرمانبردارى مى يردازيم.‎

صفحه 85:
نافرماني در كودكان "در هرنافرمانى دو بخش وجود دارد: " درخواست والدين(بخش مربوط به والدين) ب ا ل ۱ ‎eee‏ ا ا

صفحه 86:
نافرمانی در کودکان م 05-7 * آنها غالبا: و * بی ثبات عمل می کنند. ۴ تسلیم می شوند. " بيش از حد كنترل كننده هستندء سس

صفحه 87:
آموزش فرمانبرى ت1۳ *" دستور بايد به شكلى باشد كه حتما اجرا شود: * دستورات مبهم * دستور به صورت در خواست ‎Pe heer) ey cae‏ " دستور تكرارى

صفحه 88:
1 موزس كرماببرى از دستورات مبرهم.سوالى.استدلالى و تكرارى استفاده نكنيد جون با نافرمانى كودك ارتباط زیادی دارد. ازدستور ات اختصاصى تى مرحله اى ( حتى الامكان كمتر از ‎٠١‏ كلمه)استفاده كنيد. جون ‎ISD TES eed ere | cee‏ ۱ ۱

صفحه 89:
Ce Se ST OL مرحله ‎af‏ ‏از هشداردادن به طور مؤثر استفاده كنيد. اكر........ آن وقت ۳9 هشدار بهتر است يكبار اجرا شود.

صفحه 90:
آموزش فرمان مورس تر مادبری "مرحله ‎Ny‏ ‏" رفتار فرمانبری و نا فرمانی را امتیازات مثبت و منفی همراه کنید. ا ا * اكر نافرمانى كرد به نحوى ملايم تنبيه كنيد.

صفحه 91:
۷ 2 مرحله ‎iF‏ ‎UeC ee aon re ae‏ 00 درگیری بالا بگیرد. * اگر دیدید بحث بالا مى كيرد براى چند لحظه موقعیت را ترک کنید. کمی فکر کنید دوباره بركرديد و تلاش كنيد.

صفحه 92:
2 * مرحله ذ: الف: ‎te‏ اي ‎Per CONC‏ CAS Sesto ‏ات‎ eed ‏ا‎ و استفاده از نمودار محروم سازی

صفحه 93:
2 . مرحله 3 - ۱ روشهای اختصاصی آموزش همکاری استفاده ‎OS‏ " استفاده از نمودار حذف امتيازات در صورت مرت

صفحه 94:
0 ۷ 8 " ثبات رای داشته باشید. ‎ALBIS Croglio ™‏ 7۳ *" قاطع و صميمى باشيد. ا ل 0

صفحه 95:
مراحل روش محروم سازی ‎-١ *‏ از كودى با جملات روشن جيزى بخواهيد. ل ۱ ‎re eo‏ ا ل ‎Bee‏ ‏نافرمانى اجرا كنيد. * *- يس از محروم سازى بايد كود كار خواسته شده را انجام دهد. اكر انجام نداد تكرار كنيد

صفحه 96:
joo! Sam wig) Jol ‏باجملات روشن درخواست خود را مطرح کنید.‎ - * ‏هشدار دهید.روشن و کوتاه‎ -۲ * Uap ee Or ees] eee) re he Se il ‏تازمان انجام رفتار‎ - * ‏براى مدت زمانى معين‎ - " ‏يس از همكارى:بلافاصله بركرداندن امتياز‎ -6 " ۱ ‏در صورت عدم موفقیت از درگیری بیرهیزید.‎ "

صفحه 97:
ايجاد فرهنك بيروى از قوانين " يكى از مشكلات كودكان مبتلا به اختلالات رفتارى ‎ae‏ ل ا 0 ‎Ee‏ ا ا ا ا ‎Eee Seren‏ *" عدم نظارت نظارت والدين بر فرزندان و شكل کیری بزهکاری است. وجود قوائین و محدودبت هاى مشخص براى فرزندان امكان نظارت را افزايش اي

صفحه 98:
در * در مورد قوانین بحث کرده و آنها را مکتوب نمایید. * اکثر والدین فکر می کنند فرزندشان قوائین را ‎et) i‏ ۱ " زمانی را به تامل در مورد قوانینی که فرزندتان از آنها سربیچی می کند اختصاص دهید و موارد را روى كاغذ بنويسيد.

صفحه 99:
CBOs ta tbe " قوانین را اولوبت بندی کنید. " در يك نشست خانوادكى آنها را مشخص كنيد. ‎TO CLE |e‏ ل يي تمام كنى. 2 در مورد قوانینی که روابط اجتماعى فرزندتان را محدود مى كند دقيق باشيد.

صفحه 100:
SAND I) Syd J 924) ‏اك‎ yee kone Ren ron) as Rewer 7) ‏ل‎ Cony NEY a) Od aC ne et eee eS Co Bere pe care ene ae ‏ار‎ ‏بسبار مفید است.‎

صفحه 101:
ایجاد فرهنگ پیروی از قوائین با فرزندنان قرارداد رفتاری روزانه شامل انتظارات و ل ل ۱ تنبیه در نظر بگیربد. * مراحل قرارداد رفتاری در زیر آمده است:

صفحه 102:
مرا حل يك رفتارى 431595 > موجه :ا نتطا را ت :رقنا رى] را [مشخص كديد: * نمونه هاپی از قوانین: * تکالیف مدرسه را تا (زمان خاصی) به پابان برسان. " روزهای مدرسه سر وقت بیدار شو. 6 ال ل ا ا ل ل ۹ ۱

صفحه 103:
‎caked‏ ا ا ‏* مرحله ؟: مشخص كنيد رفتارهاى فرزند تان باعث ‎ENR RCPM ES WEE SY eer is‏ 0 00000 " نمونه امتياز ها: ‎ere‏ ا ‎Oy‏ ‏۹ ‏" بازی های کامپیوتری

صفحه 104:
COSTS SEL Sere odd) * مرحله ۲: قراردادی تنظیم کنید. و ۱ ‎ees Ap jy dy‏ " فقط بكوبيد كه امتازاتش را كسب كرده واز دست داده است. " قرارداد براى ؟؟ ساعت است و روز بعد بايد مرور * با تجدید نظرشود.

صفحه 105:
مراحل قرارداد رفتارى روزانه ‎ar ore ae‏ ا ا 2 0 2 در سال هاى اول ابتدايى تنظيم كنيد. " برای ابا ۲ رفتار مثبت تشویق کوچک برای رفسي رفتار مثبت تشویق های بیشتر ولی پیامد منفی " برای زیر با گذاشتن تمام قوانین اعمال شود.

صفحه 106:
مراحل قرارداد رفتارى روزانه * مرحله ۴:ب:قرارداد رفتاری ویژه برای سال های ‎Peet Sy Ee ened‏ را رح( دارد. جون اصلاح رفتار مهم است. للا ا ا ل ين

صفحه 107:
COSTS SEL Sere odd) " مرحله ۴:قرارداد رفتاری روزانه را تغییر دهید: ‎a‏ از قراردادهای ساده و قابل انعطاف استفاده كنيد.و سيس قراردادها راتغيير دهید.

صفحه 108:
آموزش رفتار های اجتماعی به کودکان * توانایی بافتن و حفظ دوستان جدید * براى كودكان حياتى است. " كودكانى كه مشكل اجتماعى دارند در نوجوانی و بزرگسالی در معرض مشكلات * عاطفى و روانى قرار دارند.

صفحه 109:
رف ال ل " مرحله ‎:١‏ رفتار هاى اجتماعى هدف را مشخص كنيد: ل ا ل ‎eee‏ ‏كدام رفتارهاى مثبت كمتر دبده مى شود.

صفحه 110:
edt SBC Ly a ‏يرخاشكرى فيزيكى (كتك زدنءلكد زدن)‎ * ‏كك‎ ers jl 99 G95 pr" ‏للك‎ eee Keo ‏فحش دادن.دیگران را مسخره کردن‎ * eS eS eee 2000 Sree ewe ae

صفحه 111:
۱ ا ‎ere ene rie ree ee‏ زدنءيز دادن وافاده داشتنء. طعنه آميز سخن گفتن.قلدری کردن. مزاحم دیگران شدنء حق ديكران را خوردنء كناره كيرى ا ا ل ل 0 صحبت دیکران.

صفحه 112:
el aha eS ee Bd a " جمع آورى غذاءاسباب بازى و.... ۱ اندازه.ءسرپیچی از قواعد بازی. بازی با در كارهاى ‎Lob‏ ۱ شدن

صفحه 113:
نمونه هایی از رفتارهای اجتماعی مثبت ۱ ۷ * با جرات بودنءعذر خواهى كردنءسؤال كردن» در مورد خود به ديكران كفتن, " منصفانه بازى كردنءبى اعتنايى در صورت لزوم.سؤال در مورد علاقه و خواست ديكران ۱

صفحه 114:
نمونه هایی از رفتارهای اجتماعی منفی مس جح کر دان 5 دبکران كمى كرفتن از ديكرانءقوانين بازى را رعايت كردنءرد مختصر حرف زدن

صفحه 115:
eed) Bl Se ST LES ode) " براى تصميم كيرى در مورد اينكه كدام ظ رفتارها رابا فرزندمان تمرین کنیم. باید . ابتدا جندين روز به مشاهده رفتار هاى فرزندمان در محيط هاى با ساختار كم و زياد بيردازيم. ۱

صفحه 116:
‎SMe SY LN ape)‏ )8 ل ‏" مرحله ۲: به فرزندتان كوت تنيد نا مشتلا رختاري اجتماعى را بفهمد ورفتار هاى اجتماعى " در باره مشكلات رفتارى اجتماعى فرزند تان با او صحبت كنيد.

صفحه 117:
رف ال ل ‎ee dm Slee Skee ie‏ ون با فرزندتان مرور کنید. در باره نتیجه مشاهداتتان از رفتارهای کودک با او ‎Pe eee YA ec prey ae pee ie‏ 0

صفحه 118:
ال ا ل رد و هاى اجتماعى فدف را برای ‎espe‏ ‏توضيح دهيد. ا ا ا يس سعى كنيد از ايفاى نقش استفاده ‎eects‏ ا ا ا ا 2 " به دیگران.

صفحه 119:
‎SMe SY LN ape)‏ )8 ل ‏رن ‎SCs‏ لت ال ‎ere‏ ‏و نت كه به یک موقعیت اجتماعی در باره نحوه ی به كاركيرى مهارت هاى اجتماعى اموخته شده " فرزندتان را راهنمایی کنید.

صفحه 120:
آموزش مهارت نه كفتن ‎La‏ رفتارهابی نظیر: در( موادءروابط جنسىءفرار از مدرسهءتخريب اموال عمومىء ‎rwese ey | ۱۱ rere Ome)‏ 0 ا ‎CCD I‏ ل ا ل 3 مثبت فكر كنيد يا به قوانين فكر كنيد. ۱

صفحه 121:
ساير نکات مربوط به آموزش رفتار اجتماعی " رفتار اجتماعى رابه خواهر / برادر ها ياد دهيد. * براى تمربن مهارت هاى اجتماعى موقعيت هاى خاصى را فراهم كنيد ودر انها فرزندتان ‎A)‏ سل كنيد. ‏" فرزندتان را در گروههای ویژه ثبت نام کنید. ۱

صفحه 122:
ee ea BL SI ST eee ( ا ا ا 0 ‎seal‏ ك0 ‎ae‏ ل ا ل " با ساير والدين همكارى كنيد. ل 0 مس را ۱

صفحه 123:
eT Yc tebe ree ek 7 اگر کودک ‎lous‏ در موقعبت هاى مختلف مثل ‎DOs We) ceed oe re aire ener ee‏ عصبانيت مى شود.بايد كنترل خشم را بهاو ‎eer LE ST e I)‏ ا رز ‏" نافرمانی تلقی می شود.

صفحه 124:
۱ bere rele ‎rue ae, 0‏ )3 " مشخص کنید که آبا فرزند شما آماده بادگیری ل ل " فرزندان كمتر از تا ‎٠١‏ سال نمى توانند اين رت

صفحه 125:

صفحه 126:

صفحه 127:

صفحه 128:

صفحه 129:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان