علوم مهندسی معماری و عمران

انواع کف سازی ساختمان

kaf-sazi1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انواع کف سازی ساختمان”

انواع کف سازی ساختمان

اسلاید 1: انواع کف سازی ساختمان ارائه:

اسلاید 2: مقدمهکف سازی به معنای ایجاد سطحی مناسب و قابل استفاده برای ساکنین ساختمان است که علاوه بر دوام و زیبایی باید از استانداردهای ایمنی لازم نیز برخوردار باشد. برای تامین کارایی مورد نیاز در هر مکان، کف سازی مخصوص آن باید انجام شود. کف سازی نقش مهم و موثری در ساختمان و خارج از آن ایفا می کند زیرا نه تنها فضاهای داخلی نظیر آشپزخانه, راهرو, اتاق ها و … را در بر می گیرد بلکه در پیاده رو ها, زمین های ورزشی و … نیز انجام می شود.

اسلاید 3: کفسازی باید به گونه ای انجام شود که توان تحمل وزن مصالح, اثاثیه, لوازم و افرادی که در ساختمان حضور دارند را داشته باشد. مصالحی که برای کف سازی مورد استفاده قرار می گیرند باید از لغزش و سر خوردن تا حد امکان جلوگیری نمایند, عایق خوبی در برابر صدا و رطوبت باشند و تمیز کردن آنها نیز آسان باشد. مهمترین فاکتوری که در کف سازی حائز اهمیت است مقاومت و پایداری آن در برابر نفوذ رطوبت می باشد. علاوه بر آن کف ها باید در برابر آتش و حرارت نیز از استحکام لازم برخوردار باشند.

اسلاید 4: کف سازی بر روی خاکمهمترین مسائلی که باید در کف سازی بر روی خاک مورد بررسی قرار گیرند توجه به احتمال ناپایداری خاک و جذب آب های زیرزمینی است. ناپایداری خاک باعث نشت آن شده و در نتیجه برآمدگی هایی در کف به وجود می آورد. جذب آب از طریق مصالح و خاک توسط کف نیز مشکلاتی در پی خواهد داشت. به همین دلیل کف سازی باید از استحکام لازم در برابر رطوبت برخوردار باشد و بر روی یک سطح تراز صورت گیرد. اگر سطح زیر کف سازی دارای شیب باشد کیفیت عملیات کف سازی افت پیدا می کند و هزینه های بسیاری تلف می شود. برای اطمینان از عدم جذب آب و رطوبت باید قبل از کف سازی مرحله زیرسازی صورت گیرد.

اسلاید 5: کفسازی بین طبقاتدر کف سازی بین طبقات, کف سازی روی سقف طبقه زیرین انجام می شود. این کف سازی شامل دو مرحله زیرسازی و فرش کف ( سطحی که بر روی آن قدم گذاشته می شود) است. کف سازی مابین طبقات باید از استحکام لازم برخوردار باشد و در تراز مشخص انجام شود.

اسلاید 6: کف سازی روی زمین خشکدر کف سازی روی زمین خشک و فاقد رطوبت یک لایه بتن با ضخامت ۱۰ سانتی متر می ریزند و بعد از ویبره سطح آن را صاف می کنند. این کف سازی را می توان به صورت بتنی استفاده نمود و یا طبق سلیقه از پوشش های متنوع برای آن استفاده کرد که این پوشش شامل سنگ فرش, پارکت, موزائیک, ملات سیمان و … می باشد.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید