پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

انگل انتامبا هیستولیتکا

antamba

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انگل انتامبا هیستولیتکا”

انگل انتامبا هیستولیتکا

اسلاید 1: Entamoeba histolyticانتامبا هیستولیتیکا

اسلاید 2: انتامبا هیستولیتیکا تک سلولی بوده درروده انسان زندگی میکند وبا اسیب رساندن به غشای روده از سلول های خونی تغذیه میکند وباعث پارگی جدار روده وایجاد اسهال خون میشود اهمیت امیبیاز به لحظ پایداری در محیط به علت داشتن دیواره ضخیم کیست انگل خارج از بدن میزبان ماها زنده مانده ودر محیط اسیدی معده مقاومت میکند ودر مقابل کلر زنی معمولی اب نیز مقاوم است ولی در دمای 55 درجه ازبین میرود بنابراین با جوشاندن اب میتوان داین انگل در صورت موجود بودن در اب ازبین برد

اسلاید 3: حدود ۱۰ درصد جمعیت جهان مبتلا به «آمیبیازیس» هستند، ولی در بیش از ۹۰ درصد این افراد بیماری به شکل بی علامت و در اثر حضور کیست در روده خود را نشان می دهد.کیست آمیب آسیبی به روده ها نمی رساند، ولی وقتی فرد ضعیف می شود کیست ها به شکل فعال که «تروفوزویید» نامیده می شوند تغییر شکل داده و انگل به جداره روده حمله کرده و باعث ایجاد جراحت می شود و همان گونه که گفته شد خونریزی ایجاد می کند. وقتی شدت جراحت و خونریزی زیاد باشد اسهال خونی شدید ایجاد و بیماری شدیدتر می شود.. آمیب های مهاجم گاه به مویرگها راه پیدا میکنند و از طریق جریان خون به کبد یا اندام های دیگر حمل ور میشوندتا در آنجا آبسه تشکیل دهند

اسلاید 4: کبد معمول ترین عضو مبتلا است ولی تقریبا هر عضو دیگر بدن نیز ممکن است درگیر عفونت شود.فعالتیهای بیماریزایی آنتامبا هیستولیتیکا به موارد زیر بستگی دارد (1) مقاومت میزبان (2) حدت و قدرت تهاجمی سوش آمیب (3) شرایط درونی لوله گوارش.

اسلاید 5:

اسلاید 6: انسان کیست را از طریق آب و سبزیجات آلوده به مدفوع عفونی، غذای آلوده شده توسط حشرات، دستهای افرادی که با مواد غذایی سر و کار داشته و عفونی هستند و یا مستقیما از طریق ناقلین عفونت، دریافت می کند. بیشترین شیوع آمیبیاز (مجموع آنتاموبا هیستولیتیکا و آنتامبا دیسپار) در ایران در روستاهای بندرعباس (43/6درصد) می باشد.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید